ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
< Текст >
02 лютого 2012 р. 11:46 Справа №2а-15605/10/12/0170
Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Котаревої Г.М., при секрет арі Онікій О.О., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Закритого акці онерного товариства «Золоти й пляж» < Список > < Позивач в особі >
до Державної податкової і нспекції в м. Ялта АР Крим < Сп исок > < Відповідач в особі > < Текст >
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
за участю представників:
позивача - ОСОБА_1, дов іреність №б/н від 16.09.11р.;
відповідача - ОСОБА_2, д овіреність №5904/9/10-0 від 10.08.09р.;
Суть спору: Закрите ак ціонерне товариство «Золоти й пляж» звернулось до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим з адміністративним по зовом до Державної податково ї інспекції в м. Ялта АР Крим п ро визнання протиправним та скасування податкового пові домлення-рішення №0001611502/0 від 16.06.10 р., мотивуючи свої вимоги тим, що декларація з ПДВ за квітен ь 2010 року була подана у встанов леній формі та у встановлені строки до податкових органі в.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 02.12.10р. відкрито проваджен ня по адміністративній справ і та закінчено підготовче пр овадження та призначено спра ву до судового розгляду.
Представник позивач а у судовому засіданні напол ягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відпові дача у судовому засіданні пр оти позову заперечував з під став, наведених у запереченн і на позов від 16.06.10р.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в позивача та відповідача, до слідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне тов ариство «Золотий пляж» 12.03.03р. з ареєстроване Виконавчим ком ітетом Ялтинської міської ра ди АР Крим як юридична особа (а .с. 5).
07.06.10р. відповідачем була пров едена камеральна перевірка З АТ «Золотий пляж» з питання н еподання декларації з ПДВ за квітень 2010 року. За результата ми перевірки було складено а кт №2697/15-2/02650593. Перевіркою було вст ановлено порушення позиваче м п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами», що вир азилось у ненаданні декларац ії з податку на додану вартіс ть за квітень 2010 року (а.с. 11).
На підставі зазначених пор ушень відповідачем було вине сено податкове повідомлення -рішення від 16.06.10р. №0001611502/0 на суму 170,00грн. (а.с. 23).
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.
Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти на п ідстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст. 2 К АС України, які певною мірою в ідображають принципи адміні стративної процедури, які по винні дотримуватися при реал ізації дискреційних повнова жень владного суб' єкта, вст ановлюючи чи прийняті (вчине ні) ним рішення (дії) : 1) на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України; 2) з використанням повноваженн я з метою, з якою це повноважен ня надано; 3) обґрунтовано, тоб то з урахуванням усіх обстав ин, що мають значення для прий няття рішення (вчинення дії); 4 ) безсторонньо (неупереджено ); 5)добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівн ості перед законом, запобіга ючи несправедливій дискримі нації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного ба лансу між будь-якими несприя тливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); 9) з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; 10) своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване податко ве повідомлення-рішення прий нято відповідно до п.п. «а» п.п . 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами».
Суд зазначає, що при вирішен ні цієї справи він керувався положеннями нормативних акт ів у редакціях, що діяли на мом ент винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рі шення.
Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов'язкових платежів), включаю чи збір на обов'язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння, нарахування і сплати пен і та штрафних санкцій, що заст осовуються до платників пода тків контролюючими органами , у тому числі за порушення у с фері зовнішньоекономічної д іяльності, та визначає проце дуру оскарження дій органів стягнення.
Податкова декларація, розр ахунок (далі - податкова декла рація) - документ, що подається платником податків до контр олюючого органу у строки, вст ановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата по датку, збору (обов'язкового пл атежу) (п. 1.11 ст. 1 Закону).
Детальний перелік вимог до податкової звітності, поряд ку її заповнення зазначені в Методичних рекомендаціях що до централізованого прийман ня та комп' ютерної обробки податкової звітності платн иків податків до ОДПС Україн и, затверджених наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 827 від 31.12.2008 року (да лі - Рекомендації).
Згідно з п. 4.4. Рекомендацій п рацівники органів державної податкової служби при прийм анні податкової звітності на паперових та електронних но сіях з доданням роздруковани х оригіналів контролюють ная вність: підписів посадових о сіб; печатки платника податк ів; обов'язкових реквізитів; о бов'язкових додатків до пода ткової звітності, передбачен их порядком заповнення відпо відної звітності; прокреслен ь у значеннях показників, що н е заповнюються через відсутн ість інформації.
У цьому контексті під обов'я зковими реквізитами розумію ться: тип документа (звітний, у точнюючий, звітний новий); зві тний (податковий) період; назв а платника податків; код плат ника податків згідно з Єдини м державним реєстром підприє мств та організацій України відповідно до постанови Кабі нету Міністрів України від 22 с ічня 1996 року N 118 «Про створення Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни» або реєстраційний (обл іковий) номер з ТРДПАУ; іденти фікаційний номер згідно з ДР ФО або, у разі відмови від ньог о - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаход ження платника податків; наз ва ОДПС, до якого подається зв ітність; дата подання звіту (а бо дата заповнення - залежно в ід форми); підписи посадових о сіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких це передбачено формою: звітний (податковий) п еріод, що уточнюється, у разі н адання платником податків ут очнюючого розрахунку; ініціа ли, прізвища та ідентифікаці йні номери посадових осіб; ко д виду економічної діяльност і (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; ін дивідуальний податковий ном ер та номер свідоцтва про реє страцію для платників ПДВ.
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року «Про з атвердження форми податково ї декларації та Порядку її за повнення і подання», (далі - Порядок).
Відповідно до пункту 1 .3 вказаного Порядку, декларац ія складається із вступної ч астини, службових полів, чоти рьох розділів та обов'язкови х додатків, з них платником за повнюються вступна частина, службові поля, перші три розд іли та додатки, четвертий роз діл заповнюється працівника ми податкової інспекції (адм іністрації) лише на оригінал і декларації, який залишаєть ся в податковій інспекції (ад міністрації). Порядок заповн ення декларації окремо за ко жним розділом наводиться в р озділі 5 цього Порядку.
Відповідно до п.3.2 даного Пор ядку вступна частина, службо ві поля та чотири розділи под аткової декларації з податку на додану вартість, податков ої декларації з податку на до дану вартість (спеціальної), п одаткової декларації з подат ку на додану вартість (переро бних підприємств) та податко вої декларації з податку на д одану вартість (скороченої) п одаються на двох двосторонні х аркушах формату А-4, скріплен их між собою; додатки до декла рацій, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з под атку на додану вартість у зв'я зку з виправленням самостійн о виявлених помилок, уточнюю чий розрахунок податкових зо бов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправле нням самостійно виявлених по милок (до декларації з податк у на додану вартість (скороче ної)/(переробного підприємст ва)/(спеціальної)) - на аркушах ф ормату А-4.
Відповідно до п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Зак ону податкові декларації под аються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому ч ислі при сплаті місячних ава нсових внесків), - протягом 20 ка лендарних днів, наступних за останнім календарним днем з вітного (податкового) місяця ; календарному кварталу або к алендарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальни х або піврічних авансових вн есків), - протягом 40 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) кварталу (півріч чя); календарному року, крім ви падків, передбачених підпунк том "г" підпункту 4.1.4 цього пунк ту, - протягом 60 календарних дн ів за останнім календарним д нем звітного (податкового) ро ку; календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.
Відповідно до положень абз аців 1, 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 вказаного Закону, прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податков а декларація приймається бе з попередньої перевірки зазн ачених у ній показників чере з канцелярію, чий статус визн ачається відповідним норма тивно-правовим актом. Відмов а службової (посадової) особи контролюючого органу прийня ти податкову декларацію з б удь-яких причин або висуванн я нею будь-яких передумов щод о такого прийняття (включаюч и зміну показників такої де кларації, зменшення або скас ування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, не законного збільшення под аткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що тягне за собою її дисципл інарну та матеріальну від повідальність у порядку, в изначеному законом.
Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнен а ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому по рядку її заповнення, може б ути не визнана таким контро люючим органом як податкова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових рекві зитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою плат ника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орга н звертається до платника по датків з письмовою пропозиці єю надати нову податкову дек ларацію з виправленими пока зниками (із зазначенням підс тав неприйняття попередньої ), то такий платник податків м ає право:
- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу;
- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження
Контролюючий орган зобов'я заний самостійно визначити с уму податкового зобов'язання платника податків у разі якщ о: платник податків не подає у встановлені строки податков у декларацію; дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов'язань, заявлених у п одаткових деклараціях; контр олюючий орган внаслідок пров едення камеральної перевірк и виявляє арифметичні або ме тодологічні помилки у подані й платником податків податко вій декларації, які призвели до заниження або завищення с уми податкового зобов'язання ; згідно з законами з питань оп одаткування особою, відповід альною за нарахування окремо го податку або збору (обов'язк ового платежу), є контролюючи й орган (п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону).
Відповідно до п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 З акону платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.
Судом встановлено, що 20.05.10р. З АТ «Золотий пляж» було подан о декларацію з податку на дод ану вартість за квітень 2010 рок у з додатками (а.с. 17-21).
20.05.10р. позивачем отримано кви танцію №2, яка згідно п. 4.13.8 метод ичних рекомендацій щодо цент ралізованого приймання та ко п' ютерної обробки податков ої звітності платників подат ків в органах ДПС України, зат верджених наказом ДПА Україн и №827 від 31.1208р., засвідчує факт пр иймання звіту в електронній формі та визначає реквізити прийнятого податкового доку менту в електронній формі, ві дповідність його формату (ст андарту) електронного докуме нту, результати перевірки ЕЦ П, інформацію про платника по датків (назва та код ЄДРПОУ пі дприємства), дату та час прийм ання звіту, реєстраційний но мер, податковий період, за яки й подається звіт, та дані про в ідправника квитанції (а.с. 22).
Проте відповідно до службо вої записки відповідача №10341/10/ 15-2 від 21.05.10р. податкову декларац ія з податку на додану вартіс ть за квітень 2010 року не визнан а податковою звітністю без з азначення обґрунтування при чини невизнання зазначеної д екларації податковою звітні стю (а.с. 8).
Не погодившись з вказаними діями ДПІ в м. Ялта АР Крим, поз ивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Кр им з про визнання незаконним и дій щодо невизнання податк овою звітністю декларації з ПДВ за квітень 2010р. та зобов' я зання відобразити показники декларації з ПДВ за квітень 20 10р. у картці особового рахунку позивача.
Постановою Окружного адмі ністративного суду АР Крим в ід 09.12.10р. по справі №2а-9319/10/13/0170 за по зовом Закритого акціонерно го товариства «Золотий пляж» до Державної податкової ін спекції у м. Ялта АР Крим про в изнання рішення нечинним та спонукання до виконання певн их дій, позовні вимоги задово лено повністю, визнано проти правним та скасовано рішення Державної податкової інспе кції у м. Ялта АР Крим щодо не в изнання у якості податкової звітності податкової деклар ації Закритого акціонерного товариства «Золотий пляж» з податку на додану вартість з а квітень 2010р., яке прийнято у ф ормі повідомлення № 10341/10/15-2 від 21 .05.10р., зобов' язано Державну по даткову інспекцію у м. Ялта А Р Крим внести зміни в картку о собового рахунку Закритого а кціонерного товариства «Зол отий пляж» з податку на додан у вартість, відобразивши в ні й податкові зобов' язання з ПДВ відповідно до податкової декларації з ПДВ за квітень 2010р.(а.с. 45-47).
Непогодившись із зазначен им рішенням, ДПІ в м. Ялта АР Кр им оскаржило його у апеляцій ному порядку (а.с. 48).
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 25.10.11р. апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим за лишено без задоволення, а пос танову Окружного адміністра тивного суду АР Крим від 09.12.10р. п о справі №2а-9319/10/13/0170 - без змін (а .с. 57-58).
Частиною 1 ст. 72 КАС України в становлено, що обставини , вст ановлені судовим рішенням в адміністративній , цивільній або господарській справі, що набрало законної сили , не док азуються при розгляді інших справ, в яких беруть участь ті самі особи, або особи, щодо як ої встановлено ці обставини.
Згідно ст. 255 КАС України Пост анова або ухвала суду, яка наб рала законної сили, є обов'язк овою для осіб, які беруть учас ть у справі, для їхніх правона ступників, а також для всіх ор ганів, підприємств, установ т а організацій, посадових чи с лужбових осіб, інших фізични х осіб і підлягає виконанню н а всій території України.
Обставини, які були встанов лені постановою, що набрала з аконної сили, в одній адмініс тративній справі не можуть о спорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих ст орін.
Відповідно ч. 2 ст. 257 КАС Украї ни судове рішення, яке набрал о законної сили або яке належ ить виконати негайно, є підст авою для його виконання.
З наведеного вище вбачаєть ся, що подана 20.05.11р. ЗАТ «Золотий пляж» декларація з податку н а додану вартість за квітень 2010 року є податковою звітніст ю, поданою у встановлений стр ок, а отже, податкове повідомл ення-рішення №0001611502/0 від 16.06.10р. Дер жавної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим є протиправн им та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі з дійснені нею документально підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни.
В судовому засіданні 02.02.12р. проголошено вступну та р езолютивну частини постанов и. Відповідно до ст. 160 КАС Украї ни повний текст постанови ви готовлено 07.02.12р.
На підставі викладен ого, керуючись статтями 94, 160-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення-рішення №0001611502/0 від 16.06.10р. Дер жавної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим.
3. Стягнути з Державного бюд жету на користь Закритого ак ціонерного товариства «Золо тий пляж» (ЄРПОУ 02650593, м. Ялта, смт . Курпати, Алупкінське шосе, 2) 3, 40грн
У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя < підпис > Котарева Г.М.
< Текст >
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.02.2012 |
Оприлюднено | 06.03.2012 |
Номер документу | 21734920 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні