ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
31 січня 2012 року 10:13 № 2а-14724/11/2670
За позовом Товариств а з обмеженою відповідальн істю «Слаф Реагент»
до Державної податково ї інспекції у Печерському ра йоні м. Києва
про визнання протиправ ним та скасування податковог о повідомлення-рішення від 17.0 5.2011 року № 0004302303
Суддя Добрянс ька Я.І.
Секретар судового засідан ня Юзина О.В.
Представники:
від позивача: Петрощук А .В. (договір про надання юрид ичних послуг № 25 від 19.04.2010 року)
від відповідача: ОСОБА_3 (довіреність від 29.03.2010 р. № 5202/9/10-10 9),
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодекс у адміністративного судочин ства України 31.01.2012 р. проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адмін істративного суду м. Києва зв ернувся позивач Товариств о з обмеженою відповідальн істю «Слаф Реагент»з позовом до відповідача Державної по даткової інспекції у Печерсь кому районі м. Києва про визна ння протиправними дій та ска сування податкового повідом лення-рішення від 17.05.2011 року № 0004302303.
Ухвалою Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 18.10.2011 р. було відкрито пров адження у справі №2а-14724/11/2670 та пр изначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні представником позивача було подано клопотання про уточн ення позовних вимог, відпові дно до якого позивач просить суд:
- визнати протипра вним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 17.05.201 1 року № 0004302303, відповідно до якого до позивача було донар аховано податкове зобов'язан ня з податку на додану вартіс ть за основним платежем - 471 528 гр ивень, штрафні (фінансові) сан кції - 10 376 гривень у повному обс язі;
- стягнути з Державног о бюджету України на користь позивача судовий збір, який б ув сплачений при поданні поз овної заяви.
В обґрунтування заяв лених позовних вимог предста вник позивача зазначив, що пр и проведенні перевірки відпо відач дійшов помилкового вис новку про порушення позиваче м вимог п.п.7.2.3, 7.2.4 п.7.2, п.п.7.4.1, 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 ро ку № 168/97-ВР із змінами та доповн еннями, щодо заниження подат ку на додану вартість у сумі 47 1 528 грн., у тому числі по періода х: грудень 2010 року - 41 494 грн., січен ь 2011 року - 291 667 грн., лютий 2011 року - 138 367 грн.
На думку позивача, ви сновки, викладені в Акті п еревірки не відповідають дій сності та нормам чинного зак онодавства, а тому податкове повідомлення- рішення, вине сене за наслідками даного А кта, є протиправним та підл ягає скасуванню.
Представник відповід ача позов не визнав, просив в з адоволенні позовних вимог ві дмовити в повному обсязі, та з азначив, що при проведенні до кументальної позапланової п еревірки ТОВ «Слаф Реагент»з питань дотримання податково го законодавства за період з грудня 2010 року по січень, лютий 2011 року», контролюючим органо м було встановлено порушення позивачем вимог п.п.7.2.3, 7.2.4 п.7.2, п.п .7.4.1, 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Пр о податок на додану вартість »від 03.04.1997 року № 168/97-ВР із змінами та доповненнями, внаслідок ч ого було занижено податок на додану вартість у сумі 471 528 грн ., у тому числі по періодах: гру день 2010 року - 41 494 грн., січень 2011 ро ку - 291 667 грн., лютий 2011 року - 138 367 грн. А таким чином, оскаржуване по даткове повідомлення-рішенн я, винесене на підставі встан овлених в Акті перевірки зазначених порушень, є право мірним та скасуванню не підл ягає.
Розглянувши подані с торонами матеріали, заслухав ши пояснення їх представникі в, всебічно і повно з' ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
У період з 26.04.2011 р. по 29.04.2011 р. на підставі направленн я на перевірку № 408/23-03 від 26.04.2011 р., в иданого Державною податково ю інспекцією у Печерському р айоні м. Києва Іванишиним Р усланом Богдановичем голо вним державним податковим ре візором-інспектором, інспект ором податкової служби І ран гу - відділу перевірок збитко вих та малоприбуткових платн иків податків управління под аткового контролю юридичних осіб, згідно із п.п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п .78.1.8 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-IV та відпо відно до доповідної записки та наказу начальника ДПІ у Пе черському районі м. Києва від 26.04.2011 р. № 684 було проведено докум ентальну позапланову переві рку Товариства з обмежен ою відповідальністю «Слаф Ре агент»(далі - ТОВ «Слаф Реаген т») код за ЄДРПОУ 33303061 з питань д отримання вимог податкового законодавства за період з гр удня 2010 року по січень, лютий 2011 року.
За результатами проведе ної перевірки відповідачем б уло складено Акт від 29.04.2011 р оку № 466/1-23-03-33303061, в якому встановле но порушення позивачем вимог п.п.7.2.3, 7.2.4 п.7.2, п.п.7.4.1, 7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»від 03.04.1997 року № 168/97-В Р із змінами та доповненнями , внаслідок чого було занижен о податок на додану вартість у сумі 471 528 грн., у тому числі по п еріодах: грудень 2010 року - 41 494 грн ., січень 2011 року - 291 667 грн., лютий 2011 року - 138 367 грн.
На підставі встанов лених в Акті перевірки по рушень позивачем вимог подат кового законодавства, Держав ною податковою інспекцією у Печерському районі м. Києва б уло винесено податкове повід омлення-рішення 17.05.2011 року № 00 04302303, яким позивачу донарахов ано податкове зобов'язання з податку на додану вартість з а основним платежем - 471 528 гриве нь, штрафні (фінансові) санкці ї - 10 376 гривень.
Не погоджуючись із пр ийняттям Державною податков ою інспекцією у Печерському районі м. Києва зазначеного п одаткового повідомлення-ріш ення 17.05.2011 року № 0004302303, позива ч оскаржив його в судовому по рядку до Окружного адміністр ативного суду м. Києва.
Дослідивши наявні у спра ві докази, проаналізувавши м атеріали справи та заслухавш и пояснення представників ст орін, Окружний адміністратив ний суд м. Києва дійшов виснов ку про наявність підстав для часткового задоволення позо вних вимог, зважаючи зокрема на наступне.
Як вбачається з мат еріалів справи, підставою дл я висновку відповідача про н еправомірне віднесення пози вачем до податкового кредиту сум податку на додану вартіс ть 471 528 грн. стали фінансово-гос подарські взаємовідносини Т ОВ «Слаф Реагент»та ТОВ «РА Ф аворит».
Як видно з Акта п еревірки, на що посилається в ідповідач в обґрунтування пр авомірності оскаржуваного п одаткового повідомлення-ріш ення, до ДПІ у Печерському рай оні м. Києва листом від 21.03.2011 р. № 3734/26-06/30 було надано протокол доп иту директора ТОВ «РА Фавори т»ОСОБА_5 від 04.02.2010 року.
В поясненнях від 04.02.2011 року громадянин ОСОБА_5 зазнач ив, що ніякого відношення до в едення фінансово-господарсь кої діяльності підприємства на якому він значиться засно вником та директором, реєстр аційних документів не підпис ував, документів щодо веденн я фінансово-господарської та звітної документації не під писував, будь-яких рахунків у банківських установах не ві дкривав.
Враховуючи зазначен е, відповідачем в Акті пер евірки був зроблений висново к, що фінансово-господарська діяльність ТОВ «РА Фаворит» (код ЄДРПОУ 37003028) здійснюється п оза межами правового поля, що у свою чергу свідчить про не н абуття належним чином цивіль ної право-дієздатності ТОВ « РА Фаворит», а фінансово-госп одарські взаємовідносини мі ж ТОВ «РА Фаворит» та контраг ентами є фіктивними правочин ами, та такими, що вчинено без наміру створення правових на слідків, які обумовлювались цими правочинами (ст. 234 Цивіль ного Кодексу України). А отже, мета створення підприємства та його діяльність є незакон ною і не може породжувати пра вових наслідків.
Зважаючи на викладен е, відповідач дійшов висновк у про протиправність включен ня позивачем до податкового кредиту сум ПДВ в загальному розмірі 471 528 грн. (у тому числі п о періодах: грудень 2010 року - 41 494 г рн., січень 2011 року - 291 667 грн., лютий 2011 року - 138 367 грн.), сплачених за го сподарськими операціями з ТО В «РА Фаворит»(на підставі ві дповідних податкових наклад них, копії яких наявні в матер іалах справи ), оскільки внасл ідок таких правовідносин бул о завдано шкоди інтересам де ржави.
Суд не може в повній м ірі погодитися з таким висно вком відповідача, та вважає з а необхідне зазначити наступ не.
Згідно з п. 3 ст. 10 Закону України «Про державну подат кову службу»від 04.12.90р. №509-ХІІ (із змінами та доповненнями), дер жавні податкові інспекції в районах, містах без райо нного поділу, районах у міста х, міжрайонні та об'єднані дер жавні податкові інспекції ви конують такі функції: контро люють своєчасність подання п латниками податків бухгалте рських звітів і балансів, под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів, а також перев іряють достовірність цих док ументів щодо правильності ви значення об'єктів оподаткува ння і обчислення податків, ін ших платежів.
Статтею 67 Конституції Ук раїни встановлено, що коже н зобов' язаний сплачувати п одатки та збори в порядку і ро змірах, встановлених законом .
В силу п. 1.3 ст. 1 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»- платник податку - особа , яка згідно з цим Законом з обов'язана здійснювати утрим ання та внесення до бюджету п одатку, що сплачується покуп цем, або особа, яка імпорту є товари на митну територію У країни. А відповідно до пп. 7.2.4 п . 7.2 ст. 7 цього Закону право на на рахування податку та складан ня податкових накладних нада ється виключно особам, зареє строваним як платники податк у у порядку, передбаченому ст . 9 цього Закону. При цьому згід но п. 9.3 ст. 9 зазначеного Закону визначено, що особи, які підпа дають під визначення п. 2.3 ст. 2 ц ього Закону, зобов'язані заре єструватися як платник подат ку у податковому органі за їх місцезнаходженням (місцем п роживання).
Відповідно до п.п.1.6, 1.7, 1.8 Закону України «Про податок на додану вартість», податко ве зобов'язання - загальна сум а податку, одержана (нарахова на) платником податку в звітн ому (податковому) періоді, що в изначена згідно з цим Законо м.
Податковий кредит - с ума, на яку платник податку ма є право зменшити податкове з обов'язання звітного періоду , визначена згідно з цим Закон ом.
Бюджетне відшкодуван ня - сума, що підлягає повернен ню платнику податку з бюджет у у зв'язку з надмірною сплато ю податку у випадках, визначе них цим Законом.
Відповідно до пп. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» не дозво ляється включення до податко вого кредиту будь-яких витра т по сплаті податку, що не підт верджені податковими наклад ними чи митними деклараціями , а при імпорті робіт (послуг) - а ктом приймання робіт (послуг ) чи банківським документом, я кий засвідчує перерахування коштів в оплату вартості так их робіт (послуг).
Підпунктом 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість»право складання податкових накладних надано виключно особам, зареєстров аним як платники податку на д одану вартість в порядку, пер едбаченому ст. 9 цього Закону.
У відповідності до п. 6.2. Поря дку заповнення податкової на кладної, затвердженої наказо м Державної податкової адмін істрації України 30.05.1997 р. № 165 та з ареєстрованого в Міністерст ві юстиції України 23.06.1997 р. за № 23 3/2037, податкова накладна дає пра во покупцю, зареєстрованому як платник податку, на включе ння до податкового кредиту в итрат по сплаті податку на до дану вартість. Згідно з абз. 1 п . 5 цього Порядку зазначається , що податкова накладна вважа ється недійсною у разі її зап овнення особою, яка не зареєс трована як платник податку в податковому органі і якій не присвоєно індивідуальний по датковий номер платника пода тку на додану вартість.
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні»№996 від 16.07.1999 р. первинни й документ - документ, який міс тить відомості про господарс ьку діяльність та підтверджу є її здійснення, а згідно із ст .9 цього ж Закону забороняєтьс я приймати до виконання перв инні документи по господарсь ким операціям, що суперечать законодавчим та нормативним актам. Підставою для бухгалт ерського обліку господарськ их операцій є первинні докум енти, які повинні бути складе ні під час здійснення господ арської операції, а якщо це не можливо - безпосередньо післ я її закінчення, а також повин ні мати обов'язкові реквізит и: назву документа (форми); дат у і місце складання; назву під приємства, від імені якого ск ладено документ; зміст та обс яг господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші да ні, що дають змогу ідентифіку вати особу, яка брала участь у здійсненні господарської оп ерації.
Згідно з підпунктом 7.5.1. пунк ту 7.5. статті 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь», датою виникнення права пл атника податку на податковий кредит вважається дата здій снення першої з подій:
- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг), дата виписки від повідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з ви користанням кредитних дебет ових карток або комерційних чеків;
- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів (робіт, послуг);
Не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованог о) податку у зв' язку з придба нням товарів (послуг), не підтв ерджені податковими накладн ими чи митними деклараціями (іншими подібними документам и згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту) (пп.7.4.5. п.7.4. ст.7 Закону). А п одаткова накладна відповідн о до підпункту 7.2.3. пункту 7.2. ст.7 З акону складається у момент в иникнення податкових зобов' язань продавця у двох примір никах. Оригінал податкової н акладної надається покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг).
Правовий аналіз наведених норм законодавства дає підс тави зробити висновок, що суб ' єкт господарювання може ро зраховувати на податковий кр едит, якщо в нього є в наявност і податкові накладні та вони виписані особами, які у встан овленому порядку зареєстров ані як платники податку.
Відповідно до ст. 215 Цивільно го кодексу України, підставо ю недійсності правочину є не додержання в момент вчинення правочину стороною (сторона ми) вимог, які встановлені час тинами першою - третьою, п'ятою та шостою ст. 203 Цивільного код ексу України. Недійсним є пра вочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчем ний правочин). У цьому разі виз нання такого правочину недій сним судом не вимагається.
Відповідно до вимог ст. 203 Цив ільного Кодексу України (Заг альні вимоги, додержання яки х є необхідним для чинності п равочину):
- зміст правочину не може су перечити цьому Кодексу, інши м актам цивільного законодав ства, а також інтересам держа ви і суспільства, його мораль ним засадам;
- особа, яка вчиняє правочин , повинна мати необхідний обс яг цивільної дієздатності;
- волевиявлення учасника пр авочину має бути вільним і ві дповідати його внутрішній во лі;
- правочин має вчинятися у ф ормі, встановленій законом;
- правочин має бути спрям ований на реальне настання п равових наслідків, що обумов лені ним;
- правочин, що вчиняється ба тьками (усиновлювачами), не мо же суперечити правам та інте ресам їхніх малолітніх, непо внолітніх чи непрацездатних дітей.
Згідно ст. 18 Закону України від 15.05.2003 р. № 755-IV «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» , якщо відомості, які підлягаю ть внесенню до Єдиного держа вного реєстру, були внесені д о нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, д оки до них не внесено відпові дних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдин ого державного реєстру, є нед остовірними і були внесені д о нього, то третя особа може по силатися на них у спорі як на д остовірні. Третя особа не мож е посилатися на них у спорі у р азі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомост і є недостовірними.
Як вбачається з наявних мат еріалів справи, господарські правовідносини між позиваче м та ТОВ «РА Фаворит» щодо надання Виконавцем послуг і з розміщення рекламних матер іалів Замовника в ефірі теле каналу (Договір про розповсю дження реклами № 0911/СФ-10 від 09.11.2010 р.), на виконання якого суми сп лаченого ПДВ в ціні наданих п ослуг були включені позиваче м до складу податкового кред иту (в загальному розмірі 471 528 г рн., у тому числі по періодах: г рудень 2010 року - 41 494 грн., січень 2011 року - 291 667 грн., лютий 2011 року - 138 367 г рн.), а саме фактичне наданн я та сплата таких послуг підт верджується зокрема відп овідними копіями актів викон аних робіт (наданих послуг), ко піями рахунків-фактур, копія ми податкових накладних та к опіями податкових деклараці й з ПДВ, а також копіями виписо к з банку щодо підтвердження оплати таких послуг.
Також з матеріалів справи вбачається, що на час здійсне ння зазначених правовідноси н між позивачем та ТОВ «РА Фав орит»та виписки відповідних податкових накладних на адр есу позивача, а також на час ро згляду даної справи, ТОВ «РА Ф аворит»не було та не є визнан им банкрутом, знаходилось та знаходить в єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців, та було і є у встановленому за коном порядку зареєстровано платником податку на додану вартість.
Зазначені факти представ ником відповідача в судовому засіданні не заперечувались .
Також, податковим органом н е було надано суду доказів то го, що на момент здійснення за значених правовідносин, уста новчі документи ТОВ «РА Фаво рит»були визнані недійсними , чи було анульоване свідоцтв о платника податку на додану вартість.
Згідно даних сайта ДПА Укра їни (витяг наявний в матеріал ах справи), ТОВ «РА Фаворит» ко д ЄДРПОУ 37003028, станом на 19.05.2011 р. мав діюче свідоцтво платника ПД В, та згідно даних державного реєстратора відомості про д ану компанію підтверджені (в итяг також міститься в матер іалах справи).
Отже, як на підставу п равомірності винесення оска ржуваного податкового повід омлення-рішення, представник відповідача у судовому засі данні послався виключно на п ротокол допиту директора ТОВ «РА Фаворит»ОСОБА_5 від 04.0 2.2010 року.
Однак, відповідачем до ма теріалів справи не було нада но вироку суду, яким визначен о кримінальну відповідальні сть посадових осіб ТОВ «РА Фа ворит».
В силу положень ст. 62 Конст итуції України особа вважаєт ься невинуватою у вчиненні з лочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, до ки її вину не буде
доведен о в законному порядку і встан овлено обвинувальним вирок ом суду.
З аналізу наведених норм законодавства та матер іалів справи, вбачається, що п озивачем були виконані вимог и, додержання яких є необхідн им для чинності правочину, зо крема, зазначений правочин б ув спрямований на реальне на стання правових наслідків, щ о обумовлені ним.
Однак, проаналізува вши наявні матеріали справи, та пояснення представників сторін, суд вважає, що позивач ем було правомірно включено до складу податкового кредит у суми ПДВ, сплачені в ціні пос луг по правовідносинах із ТО В «РА Фаворит», саме по період ах: грудень 2010 року - 41 494 грн., та сі чень 2011 року - 291 667 грн., та не право мірно включено до складу под аткового кредиту суму ПДВ по правовідносинах із ТОВ «РА Ф аворит»в періоді - лютий 2011 рок у - 138 367 грн.
Як було зазначено вищ е, враховуючи положення п.п.1.6, 1 .7, 1.8 Закону України «Про подато к на додану вартість», законо давством передбачено правов ий зв'язок між бюджетним відш кодуванням (визначенням пода ткового кредиту) та отриманн ям Державним бюджетом надмір но сплаченого податку.
Як вбачається з матер іалів справи (копій податков их декларацій з податку на до дану варіть ТОВ «РА Фаворит» за грудень 2010 р. та січень 2011 р. із додатком № 5 «Розшифровка под аткових зобов' язань та пода ткового кредиту в розрізі ко нтрагентів»), контрагентом п озивача - ТОВ «РА Фаворит»су ми ПДВ за грудень 2010 р. в розмір і 41 494 грн. та за січень 2011 р. в розм ірі 291 667 грн., що включені позива чем до складу податкового кр едиту за вказані періоди, - бул и визначені контрагентом ТОВ «РА Фаворит»в зазначених по даткових деклараціях для спл ати до державного бюджету, та прийняті податковим органом .
Крім того, відповідно до облікових карток контраг ента позивача ТОВ «РА Фавори т»станом на 31.12.2010 р. та станом на 31.12.2011 р., в останнього відсутня н едоїмка зі сплати податкових зобов' язань перед Державни м бюджетом.
Враховуючи зазначене , судом вбачається відсутніс ть завдання шкоди Державному бюджету України при включен ні позивачем до складу подат кового кредиту сум ПДВ, сплач ених в ціні послуг по правові дносинах із ТОВ «РА Фаворит» , по періодах: грудень 2010 року - 41 494 грн. та січень 2011 року - 291 667 грн., оскільки всі передбачені зак онодавством податки за вказа ні періоди були в повному обс язі визначені контрагентом п озивача для їх сплати до держ авного бюджету, а зважаючи на відсутність податкової забо ргованості в ТОВ «РА Фаворит »- були належним чином сплаче ні до Державного бюджету.
Однак, як також вбачаєтьс я з матеріалів справи, ТОВ «Сл аф Реагент»за лютий 2011 р. було в ключено до податкового креди ту суму податку на додану вар тість по правовідносинах з Т ОВ «РА Фаворит»в розмірі 138 367 г рн., яка на момент зазначених п равовідносин, не була підт верджена даним контрагентом в податковій декларації, тоб то не було визначено податко ве зобов'язання за лютий 2011 р. д ля сплати до державного бюдж ету, оскільки на неодноразов у вимогу суду ні позивачем ні відповідачем не було надано до матеріалів справи податк ової декларації ТОВ «РА Фаво рит»з податку на додану варі ть за лютий 2011 р. із додатком № 5 « Розшифровка податкових зобо в' язань та податкового кред иту в розрізі контрагентів», що би підтверджували визнач ені податкові зобов' язання за лютий 2011 р. по взаємовідноси нах із позивачем в розмірі 138 367 грн.
А відтак, суд приход ить до висновку, що позивачем правомірно віднесено частин у сум ПДВ за податковими накл адними, що виписані ТОВ «РА Фа ворит», до податкового креди ту, а саме за грудень 2010 року в с умі 41 494 грн. та січень 2011 року в су мі 291 667 грн., оскільки правовідн осини в зазначених періодах відбулися у відповідності до вимог податкового законодав ства.
Відповідно до вимог п.7 підрозділу 20 розділу 10 (Інші перехідні положення) Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 р. № 2755-IV, штрафні санкції за пор ушення податкового законода вства за період з 1 січня по 30 че рвня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Зважаючи на вказану н орму Податкового кодексу Укр аїни, за порушення позивачем вимог податкового законодав ства в періоді з 1 січня по 30 чер вня 2011 року (в даному випадку - лютий 2011 р.), до позивача має бут и застосована штрафна (фінан сова) санкція в розмірі 1 гривн і.
Таким чином, суд прихо дить до висновку, що оскаржув ане податкове повідомлення-р ішення підлягає скасуванню в частині визначення позивачу податкового зобов' язання з податку на додану вартість з а основним платежем в сумі 333 16 1 грн. та штрафними (фінансовим и) санкціями в сумі 10 375 грн.
Згідно ст. 86 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд оцінює докази, я кі є у справі, за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об' єк тивному дослідженні. Ніякі д окази не мають для суду напер ед встановленої сили. Суд оці нює належність, допустимість , достовірність кожного дока зу окремо, а також достатніст ь і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб' єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України;
2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;
3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджен о);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;
8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);
9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Відповідач, як суб' єкт вла дних повноважень, довів прав омірність прийнятого ним под аткового повідомлення-рішен ня від 17.05.2011 року № 0004302303 в част ині визначення позивачу пода ткового зобов' язання з пода тку на додану вартість за осн овним платежем в сумі 138 367 грн. т а штрафних (фінансових) санкц ій в сумі 1,00 грн.
Натомість представник поз ивача надав обґрунтовані поя снення, підтверджені допусти мими доказами, щодо протипра вності винесення податковог о повідомлення-рішення від 17.0 5.2011 року № 0004302303 в частині виз начення позивачу податковог о зобов' язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 333 161 грн. та штр афних (фінансових) санкцій в с умі 10 375 грн.
Зважаючи на викладене, суд д ійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.
Згідно зі ст. 94 КАС України, я кщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є су б' єктом владних повноважен ь, суд присуджує всі здійснен і нею документально підтверд жені судові витрати з Держав ного бюджету України (або від повідного місцевого бюджету , якщо іншою стороною був орга н місцевого самоврядування, його посадова чи службова ос оба.
Якщо адміністративний поз ов задоволено частково, судо ві витрати, здійснені позива чем, присуджуються йому відп овідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задов оленні яких позивачеві відмо влено.
У зв' язку з тим, що судом по зов немайнового характеру за довольняється частково, судо ві витрати позивача зі сплат и судового збору підлягають відшкодуванню йому з державн ого бюджету в половинному ро змірі від максимальної ставк и судового збору.
Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.с т. 2, 71, 86, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружн ий адміністративний суд м. Ки єва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовол ьнити частково.
2. Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Пече рському районі м. Києва від 17.05. 2011 року № 0004302303 в частині визн ачення податкового зобов' я зання з податку на додану вар тість за основним платежем в сумі 333 161 грн. та штрафних (фіна нсових) санкцій в сумі 10 375 грн.
3. Присудити на користь Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Слаф Реаге нт»судові витрати в сумі 1,70 гр н. судового збору з державног о бюджету України.
4. В іншій частині позовни х вимог - відмовити.
Строк і порядок набра ння судовим рішенням законно ї сили встановлені у статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, якщо інш е не встановлено цим Кодексо м.
Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя: Я.І. Добрянс ька
Дата складання та підпи сання в повному обсязі поста нови 03.02.2012 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2012 |
Оприлюднено | 06.03.2012 |
Номер документу | 21737021 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні