Ухвала
від 26.01.2012 по справі к-4993/10-с
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 січня 2012 року м. Київ К-4993/10

Колегія суддів Вищого адміністративного суду Укра їни у складі суддів:

Харченка В.В.

Чалого С.Я.

Бим М.Є.

розглянувши в попередньо му судовому засіданні касаці йну скаргу Контрольно-ревізі йного управління в Луганські й області на постанову Луган ського окружного адміністра тивного суду від 04 березня 2009 р оку та ухвалу Донецького апе ляційного адміністративног о суду від 29 липня 2009 року у спра ві за позовом Луганського об ласного управління лісового і мисливського господарства України до Контрольно-реві зійного управління в Лугансь кій області про визнання нед ійсної вимоги,-

в с т а н о в и л а:

Постановою Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 04 березня 2009 року , залишеною без змін ухвалою Д онецького апеляційного адмі ністративного суду від 29 липн я 2009 року, позовні вимоги задов олено. Визнано недійсною вим огу № 07-14/7968 від 10.10.2007 року Контроль но-ревізійного управління в Луганській області в частині відшкодування з Луганського обласного управління лісово го та мисливського господарс тва нецільового використанн я бюджетних коштів на заміну віконних блоків на суму 45,000 ти с. грн..

На рішення судів першої та а пеляційної інстанцій надійш ла касаційна скарга Контроль но-ревізійного управління в Луганській області, у якій пр осить рішення судів попередн іх інстанцій скасувати та ух валити нову постанову, якою в ідмовити в задоволенні позов них вимог, посилаючись на неп равильне застосування судам и першої та апеляційної інст анцій норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного су ду України, колегія суддів вв ажає, що касаційна скарга під лягає відхиленню, а рішення с удів попередніх інстанцій за лишенню без змін, виходячи з н аступного.

Як встановлено судами попе редніх інстанцій, що позивач - суб'єкт господарювання, Луга нське обласне управління ліс ового та мисливського господ арства зареєстровано викона вчим комітетом Луганської мі ської ради 12.07.2007 року, номер зап ису в Єдиному державному реє стрі юридичних та фізичних о сіб-підприємців в 1 382 102 0000 01358, іден тифікаційний код 35240119 та діє на підставі Положення, затверд женого наказом Державного ко мітету лісового господарств а України від 09.07.2007 року №236. Форм а власності - державна, фінанс ується з державного бюджету України.

З матеріалів справи вбачає ться, що в період з 27.08.2007 року по 1 2.09.2007 року на виконання плану ко нтрольно-ревізійної роботи Г оловного контрольно-ревізій ного управління України фахі вцями КРУ в Луганській облас ті на підставі направлення н а проведення ревізії від 27.08.2007 р оку №752 проведено ревізію фіна нсово-господарської діяльно сті в Луганському обласному управлінні лісового та мисли вського господарства за пері од з 01.07.2005 року по 01.07.2007 року та скл адено акт №07-21/031 від 12.09.2007 року, в як ому встановлені порушення ці льового використання коштів , виділених на утримання апар ату Луганського обласного уп равління лісового та мисливс ького господарства по КЕКВ 1901 010 «Керівництво та управління у сфері лісового господарст ва», щодо використання кошті в на цілі, що не відповідають з місту проведеної операції за КЕКВ 1137 «Поточний ремонт обла днання, інвентарю та будівел ь; технічне обслуговування»н а суму 44998,65 грн.

А саме, на витрати поточног о ремонту по заміні віконних блоків адміністративної буд івлі, проведено за рахунок а сигнувань, передбачених на п оточні видатки за КЕКВ 1137 «Пот очний ремонт обладнання, інв ентарю та будівель; технічне обслуговування обладнання» , що є порушенням вимог п. 2.8.1, 2.8.2 П ереліку послуг та утримання будівель, споруд і прибудинк ових територій і послуг по ре монту приміщень будівель і с поруд, затвердженого наказом Державного комітету України з питань житлово-комунально го господарства від 10.08.2004 року № 150, зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 21.08.2004 року за №1046/9645, яким передбачено, що з аміна віконних блоків є капі тальним ремонтом та порушенн ям ст.7 Бюджетного кодексу Укр аїни від 21.06.2001 року №2542-111.

Згідно ст. 19 Конституції Укр аїни органи державної влади та органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Статус контрольно - ревіз ійної служби, її функції та пр авові основи діяльності вста новлені Законом України “Про державну контрольно - ревіз ійну службу в Україні”.

Статтею 2 Закону України “Пр о державну контрольно - реві зійну службу в Україні” вста новлено, що головним завданн ям державної контрольно-реві зійної служби є здійснення д ержавного фінансового контр олю за використанням і збере женням державних фінансових ресурсів, необоротних та інш их активів, правильністю виз начення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань , ефективним використанням к оштів і майна, станом і достов ірністю бухгалтерського обл іку і фінансової звітності в міністерствах та інших орга нах виконавчої влади, в держа вних фондах, у бюджетних уста новах і у суб'єктів господарю вання державного сектору еко номіки, а також на підприємст вах і в організаціях, які отри мують (отримували в періоді, я кий перевіряється) кошти з бю джетів усіх рівнів та держав них фондів або використовуют ь (використовували у періоді , який перевіряється) державн е чи комунальне майно (далі - п ідконтрольні установи), вико нанням місцевих бюджетів, ро зроблення пропозицій щодо ус унення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудиту та інс пектування.

Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни “Про контрольно-ревізі йну службу в Україні” головн е контрольно-ревізійне управ ління України, контрольно-ре візійні управління в Республ іці Крим, областях, містах Киє ві і Севастополі виконують т акі функції, зокрема, проводя ть у підконтрольних установа х ревізії фінансово-господар ської діяльності, використан ня і збереження фінансових р есурсів, необоротних та інши х активів, правильності визн ачення потреби в бюджетних к оштах та взяття зобов'язань, с тану і достовірності бухгалт ерського обліку та фінансово ї звітності; здійснюють конт роль за усуненням недоліків і порушень, виявлених під час проведення державного фінан сового контролю.

Згідно п. 7 ст. 10 цього Закону Г оловному контрольно-ревізій ному управлінню України, кон трольно-ревізійним управлін ням в Республіці Крим, област ях, містах Києві і Севастопол і, контрольно-ревізійним під розділам (відділам, групам) у р айонах, містах і районах у міс тах надається право пред'явл яти керівникам та іншим служ бовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимо ги щодо усунення виявлених п орушень законодавства з пита нь збереження і використання державної власності та фіна нсів, вилучати в судовому пор ядку до бюджету виявлені рев ізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, став ити перед відповідними орган ами питання про припинення б юджетного фінансування і кре дитування, якщо отримані під приємствами, установами та о рганізаціями кошти і позички використовуються з порушенн ям чинного законодавства.

Таким чином, Контрольно - р евізійне управління в Донець кій області є органом держав ної виконавчої влади, який уп овноважений здійснювати де ржавний фінансовий контроль за використанням і збережен ням державних фінансових рес урсів і у правовідносинах з д ержавними підприємствами ре алізує владні функції.

Однак, колегія погоджуєтьс я з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, що Пе релік послуг та утримання бу дівель, споруд і прибудинков их територій і послуг по ремо нту приміщень будівель і спо руд, затвердженого наказом Д ержавного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 10.08.2004 року №150, зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 21.08.2004 року з а №1046/9645 (із змінами, внесеними н аказом Держкомітету від 12.11.2004 р оку №198, зареєстрованого в Мін істерстві юстиції України 18.11 .2004 року за №1461/10060) визначає поряд ок врахування витрат по ремо нту будівель та споруд житло во-комунального господарст ва, а відповідно державної вл асності позивач правомірно к ерувався листом Держбуду Укр аїни від 30.04.2003 року №7/7-401, яким виз начений порядок віднесення р емонтно-будівельних робот до капітальних та поточних вид ів ремонту адміністративних будівель державної форми вл асності, та наказом Держказн ачейства України від 04.11.2004 року №194 «Про затвердження Роз'ясн ень щодо застосування-економ ічної класифікації видатків бюджету та Роз'яснень щодо за стосування класифікації кре дитування бюджету», яким виз начений порядок використанн я бюджетних коштів на ці цілі , а тому спірна вимога в части ні відшкодування 45,000 тис. грн. в ідповідачем висунута необґр унтовано без урахування всіх обставин, що мали значення дл я її висування.

Доводи касаційної скарги з азначених висновків судів пе ршої та апеляційної інстанці й не спростовують і не дають п ідстав для висновку, що судам и при розгляді справи поруше но норми матеріального та пр оцесуального права.

Суд касаційної інстанції в ідхиляє касаційну скаргу і з алишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасу вання судового рішення.

Керуючись ст.ст. 2201, 221, 223, 230, 231 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів Вищого адміністративно го суду України ,-

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Кон трольно-ревізійного управлі ння в Луганській області від хилити, а постанову Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 04 бере зня 2009 року та ухвалу Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду від 29 липня 2009 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Суддя В .В. Харченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення26.01.2012
Оприлюднено06.03.2012
Номер документу21740295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —к-4993/10-с

Ухвала від 26.01.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Харченко В.В.

Ухвала від 19.01.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Харченко В.В.

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Харченко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні