Постанова
від 29.02.2012 по справі 6/128-54а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" лютого 2012 р. Справа № 6/128-54А

за адміністративним позо вом Прокурора Маневицько го району в інтересах держав и в особі Ківерцівської міжр айонної державної податково ї інспекції

до Комунальної централ ьної районної аптеки, смт.Ман евичі

про стягнення 255 765, 10 грн. за боргованості

Суддя: Пахолюк В. А.

за участю представникі в сторін:

від позивача: ОСОБА_1., д ов. № 18/8/10-121 від 12.01.2012 р.

від відповідача: ОСОБА_2 ., дов. від 03.01.2012 р., Черчик О.П. - кері вник,

Взяв участь прокурор відді лу представництва інтересів громадян та держави в судах п рокуратури області Остапчук С.О.,

В судовому засіданні з 13.02.2012 р . по 29.002.2012 р. була оголошена перер ва для подання позивачем дод аткових письмових пояснень т а доказів у справі.

Суть спору:

Прокурор Маневицького р айону, звернувшись до суду в і нтересах держави в особі Ків ерцівської міжрайонної держ авної податкової інспекції з позовом, уточненим заявою ві д 10.12.2008 р., просить стягнути з від повідача - Комунальної цент ральної районної аптеки, смт . Маневичі 255 765, 10 грн. заборгован ості до бюджету.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на акт перевірки № 03200577/2380, на підста ві якого прийнято податкове повідомлення - рішення №0000082305/0 в ід 18.10.2006р. про застосування штра фної (фінансової) санкції в ро змірі 640 961,75 грн.

Постановою господарського суду Волинської області у сп раві № 02/46-2А від 16.07.2007р. рішення ча стково скасовано на суму 385 196,65 г рн. Решта суми штрафної санкц ії в розмірі 255 765,10 грн. залишено в силі.

Ухвалою Львівського апеля ційного адміністративного с уду від 09.06.2008р. постанову суду п ершої інстанції залишено без змін.

Посилаючись на вимоги ст.4.9. З акону України "Про систему оп одаткування" від 5.06.1991 року з под альшими змінами та доповненн ями, яким покладено на юридич них осіб обов' язок сплачува ти належні суми у встановлен і законом терміни, а також фак т несплати в добровільному п орядку суми заборгованості, чим завдано матеріальні збит ки інтересам держави в части ні виконання державного бюдж ету, Ківерцівська МДПІ проси ть стягнути з відповідача за значену суму заборгованості .

Відповідач у відзиву № 01-29/1691/12д від 09.02.2012 р. просить позов залиш ити без розгляду на підставі ст.100 КАС України, як поданий з пропущенням процесуального строку для звернення до суду .

При цьому зазначає, що начал ьником Ківерцівської МДПІ 18.10 .2006 року прийнято Рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій (а не под аткове повідомлення-рішення , як зазначено у позовній заяв і) № 0000082305/0 в розмірі 640 961,75 грн. з пос иланням на п. 1 ст. 17, ст. 22 ЗУ "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування послуг".

Твердження позивача про те , що за ним рахується податков ий борг вважає таким, що не від повідає дійсності, оскільки на його думку він не порушив ж одної законодавчої норми з п итань оподаткування, що тако ж підтверджує Довідкою Манев ицького відділення Ківерців ської МДПІ № 3454/10/24-009 від 26.08.2009 р., де з азначено, що за ним податко вий борг відсутній, але рахує ться несплачена штрафна санк ція.

Як зазначає відповідач, Закон України "Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг" визначає правові за сади застосування РРО у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг. Контроль з а сплатою платежів відповідн о до даного Закону та нарахув ання штрафних (фінансових са нкцій) покладено на органи ДП С, але водночас цей закон не є нормативним актом з питань о податкування. За порушення в имог цього Закону до СПД, які з дійснюють розрахункові опер ації за товари (послуги), за рі шенням відповідних органів Д ПС України застосовуються фі нансові санкції, визначені с т. 17 - 24 Закону.

Відповідно до п. 1.5 ст. 1 Закону України від 21.12.2000 р. N 2181-ІІІ "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами", який був чинним на момент виникнення спірних п равовідносин, штрафна санкці я (штраф) - це плата у фіксовані й сумі або у вигляді відсоткі в від суми податкового зобов 'язання (без урахування пені т а штрафних санкцій), яка справ ляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним пра вил оподаткування, визначени х відповідними законами.

Штрафні (фінансові) санкції , нараховані органами ДПС за п орушення вимог Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг", не є податковими зобов'язаннями у визначенні Закону N 2181, тому но рми Закону N 2181 не поширюються н а зазначені штрафні санкції.

У разі несплати такі штрафн і санкції не можуть набувати статусу податкового боргу, а також не може застосовувати ся порядок їх стягнення, пере дбачений Законом N 2181, про що за значено і в Інформаційному л исті Вищого адміністративно го суду від 20.07.2010 р. № 1112/11/13-10.

На думку відповідача, відпо відно до законодавства Украї ни, чинного на момент прийнят тя Рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й від 18.10.2006 р., штрафні (фінансові ) санкції, встановлені законо давчими актами не з питань оп одаткування (в даному випадк у ЗУ "Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг"), за своєю суттю є адміністратив но-господарськими санкціями , які за визначенням частини п ершої статті 238 Господарськог о кодексу України можуть бут и застосовані до суб'єктів го сподарювання уповноваженим и органами державної влади а бо органами місцевого самовр ядування за порушення встано влених законодавчими актами правил здійснення господарс ької діяльності як заходи ор ганізаційно-правового або ма йнового характеру, спрямован і на припинення правопорушен ня суб'єкта господарювання т а ліквідації його наслідків.

З огляду на це, вважає, що так і санкції органами державної податкової служби можуть за стосовуватись до суб'єктів г осподарювання протягом стро ків, визначених статтею 250 ГК У країни для застосування адмі ністративно-господарських с анкцій (в редакції чинній на м омент виникнення спірних пра вовідносин), тобто протягом ш ести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше як ч ерез рік з дня порушення цим с уб'єктом встановлених законо давчими актами правил здійсн ення господарської діяльнос ті, крім випадків, передбачен их законом.

У той же час застосування са нкцій за порушення законів, я кі не є законами з питань опод аткування, повинно здійснюва тися податковим органом шлях ом прийняття рішення про зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій, яке складається з а формою "С".

При цьому ухвалення рішенн я за формою "С" повинно відбути ся протягом строків, установ лених статтею 250 Господарсько го кодексу України. У свою чер гу, стягнення санкцій, нарахо ваних відповідно до прийнято го за формою "С" рішення, здійс нюється з урахуванням строкі в звернення до адміністратив ного суду, встановлених стат тею 99 КАС (річний строк, який, як що не встановлено інше, обчис люється з дня, коли особа дізн алася або повинна була дізна тися про порушення своїх пра в, свобод чи інтересів).

Крім того, посилається на пр иписи ст.25 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», відповід но до якого суми фінансових с анкцій, які визначені цим Зак оном, підлягають перерахуван ню суб'єктами підприємницько ї діяльності до Державного б юджету України в десятиденни й термін з дня прийняття орга нами державної податкової сл ужби України рішення про зас тосування таких фінансових с анкцій.

Тобто, вважає, що сума штраф них (фінансових) санкцій підл ягала сплаті до 28.10.2006 р. і почина ючи з цієї дати у позивача поч ався перебіг річного строку для звернення до суду.

Адміністративний позов по дано до суду 11.11.2008 року, тобто пі сля спливу річного строку, вс тановленого ч.2 ст. 99 КАС Україн и.

Свою позицію підтверджує також судовою практикою - ухв алою Запорізького окружного адміністративного суду від 14.09.2011 р. по справі № 2а- 0870/6520/11.

Представником відповідача на підставі письмового клоп отання № 01-29/2531/12д від 29.02.2012 р. до мате ріалів справи долучено Інфор маційний лист ДПА України ві д 15.09.2006 р. № 17199/7/10-1417/4081 стосовно неодн означного підходу до застосу вання нормативно-правових ак тів в частині прав та обов' я зків платників податків або органів ДПС.

Позивач у додаткових пис ьмових поясненнях № 846/8/10-121 від 27. 02.2012 р. зазначає, що до платежів, що контролюються органами ДП С та не відповідають терміну "податковий борг (недоїмка)", н алежать штрафні санкції за п орушення законодавства про п атентування, за порушення но рм регулювання обігу готівки та про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг.

Положення щодо застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій за вчинені правопорушен ня передбачено окремими зако нодавчими актами, зокрема за конами України: від 06.07.95 р. N 265/95-ВР "Про застосування реєстрато рів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг", від 19.12 .95 р. N 481/95-ВР "Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", від 23.03.96 р. N98/96-ВР "Про патентування деяк их видів підприємницької дія льності", а також Кодексом Укр аїни про адміністративні пра вопорушення від 07.12.84 р. N 8073-Х та ін шими законодавчими актами.

Вищезазначеними законод авчими актами встановлено те рміни самостійної сплати штр афних (фінансових) санкцій.

Внаслідок несплати суб'єкт ом господарювання у самостій ному порядку таких штрафних (фінансових) санкцій, що перед бачені відповідним законода вством, органи ДПС у межах сво єї компетенції подають до су ду позовні заяви про стягнен ня заборгованості за ц ими платежами.

Відповідно до наказу ДПА Ук раїни від 21.06.2001 о. N 253 "Про затвердж ення Порядку направлення орг анами державної податкової с лужби України податкових пов ідомлень платникам податків та рішень про застосування ш трафних (фінансових) санкцій " рішення про застосування шт рафних (фінансових) санкцій, п рийняте органом ДПС, може бут и оскаржене в державній пода тковій адміністрації (інспек ції) вищого рівня протягом: од ного року з моменту (дня) його прийняття, але не пізніше одн ого місяця з дня надіслання (в ручення) рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій платнику податків, як що інший порядок та строки ос карження не зазначено в зако нодавчому акті, яким передба чено штрафні (фінансові) санк ції та їх застосування орган ами ДПС.

Інформація про оскарження рішення органу ДПС про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій відображається у ві дповідному реєстрі рішень дн ем отримання відповідного до кумента (скарги або ухвали) за умови дотримання: порядку та строків адміністративного о скарження такого рішення або оскарження у судовому поряд ку на підставі звернення пла тника податків до суду із поз овом про визнання недійсним такого рішення та за умови на дходження до податкового орг ану ухвали суду про порушенн я провадження у справі за поз овом платника податків днем отримання ухвали. Зокрема, ко нтроль за додержанням суб'єк тами господарювання порядку проведення розрахунків за т овари (послуги), а також порядк у виконання операцій з купів лі-продажу іноземної валюти покладено на органи ДПС. За по рушення таких вимог до суб'єк тів господарювання, які здій снюють розрахункові операці ї за товари (послуги), за рішен ням відповідних органів ДПС застосовуються фінансові са нкції. Суми таких фінансових санкцій підлягають перераху ванню суб'єктами господарюва ння до Держбюджету України в десятиденний термін з дня пр ийняття державним податкови м органом рішення про застос ування відповідних фінансов их санкцій.

Так, наказом N 253 затверджен о форму рішення про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій за порушення норм Зако ну N 265/95-ВР (додаток 8, форма "С"), яке складається, надсилається (в ручається) суб'єктам господа рювання податковими органам и та обліковується в органах ДПС відповідно до нього поря дку. Якщо протягом зазначени х відповідним законодавство м термінів суб'єкт господарю вання не сплатив суму штрафу до бюджету та не оскаржив ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій, держа вний податковий орган зверта ється до суду з позовною заяв ою про стягнення сум штрафни х (фінансових) санкцій.

Відповідно до п.6 Наказу ДПА України від 11.12.96 р. N 29 "Про затвер дження Положення про порядок подання та розгляду скарг пл атників податків органами де ржавної податкової служби»С карга (заява) подана із дотрим анням порядку і строків, визн ачених пунктом 4 та підпункто м 5.1 пункту 5 цього Положення, зу пиняє виконання платником по датків податкових зобов'язан ь, визначених у податковому п овідомленні, на строк від дня подання такої скарги (заяви) д о органу державної податково ї служби до дня закінчення пр оцедури адміністративного о скарження. Протягом зазначен ого строку податкові вимоги з податку, що оскаржуються, не надсилаються, а сума податко вого зобов'язання, що оскаржу ється, вважається неузгоджен ою.

Враховуючи дані норми зако ну, а також наявність процеду ри судового оскарження рішен ня, Ківерцівська МДПІ зверну лась з позовом про стягнення штрафних (фінансових) санкці й з Комунальної ЦРА в сумі 255765, 10 грн. після набуття даною сумо ю статусу узгодженої, тобто п ісля набрання законної сили рішеннями судів першої та др угої інстанцій.

На підставі письмов ого клопотання № 01-29/2532/12д від 29.02.2012 р. представником позивача до матеріалів справи долучено витяги з особових рахунків С ПД та копію ухвали господарс ького суду Волинської област і від 14.11.2006 р. про повернення без розгляду позовної заяви Ком унальної центральної районн ої аптеки до Ківерцівської м іжрайонної державної податк ової інспекції про скасуванн я рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій .

Розглянувши наявні матер іали справи, заслухавши пояс нення уповноважених предста вників сторін, судом встанов лено наступне.

06.10.2006 р. працівниками ДПА у Во линській області була провед ена перевірка щодо контролю за здійсненням розрахункови х операцій у сфері готівково го та безготівкового обігу а птечного кіоску Маневицької комунальної центральної рай онної аптеки.

За результатами перевірки складено акт № 03200577/2380 від 06.10.2006 р., я ким встановлено порушення ві дповідачем п.1 ст.17, ст.22 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » № 265/95-ВР від 06.07.1995 р. (надалі- Закон № 265/95-ВР).

На підставі даного акту пер евірки 18.10.2006 р. начальником Ківе рцівської МДПІ прийнято ріше ння № 000082305/0 про застосування шт рафної (фінансової) санкції в розмірі 640 961, 75 грн.

Дане рішення було оскаржен о Комунальною центральною ра йонною аптекою до господарсь кого суду Волинської області .

Постановою господарського суду Волинської області від 16.07.2007 р. по справі № 02/46-2А адмініст ративний позов задоволено ча стково. Рішення Ківерцівсько ї МДПІ про застосування штра фних (фінансових) санкцій від 18.10.2006 р. №000082305/0 скасовано частково на суму 385 196, 65 грн. В решті позов у на суму 255 765, 10 грн. залишено в с илі. При цьому, судом врахова но положення ст.250 ГК України, о скільки штрафна санкція була нарахована податковим орган ом за межами річного строку.

Ухвалою Львівського апеля ційного адміністративного с уду від 09.06.2008 р. та ухвалою Вищог о адміністративного суду Укр аїни від 14.12.2011 р. постанову госп одарського суду Волинської о бласті залишено без змін.

Як встановлено судами апел яційної та касаційної інстан ції про те, що перевірка здійс нена працівниками податково го органу була проведена з до триманням вимог ст.15, абз.3 ст.16 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і громадського харчування та послуг»від 01.06.2000 р. № 1776-III та п.1 ст.11 Закону України «Про державн у податкову службу в Україні ». При цьому враховано беззап еречний факт допущених поруш ень, що прямо вказує на недотр имання аптекою вимог п.1,2,13 ст.3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг»від 01.06.2000 р. № 1776- III.

Згідно п.1 ст.72 КАСУ обставини , встановлені рішенням в адмі ністративній, цивільній або господарській справі, що наб рало законної сили, не доказу ються при розгляді інших спр ав, в яких беруть участь ті ж с амі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідач, заперечуючи пр оти даного позову, посилаєть ся на неправомірні твердженн я податкового органу про ная вність податкового боргу у к омунальної центральної райо нної аптеки в сумі 255 765, 10 грн.

Як зазначає відповідач, штр афні (фінансові) санкції нара ховані органами ДПС за поруш ення вимог Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг»не є по датковими зобов' язаннями у визначенні Закону № 2181, тому не поширюються на зазначені шт рафні санкції.

У разі несплати такі штрафн і санкції не можуть набувати статусу податкового боргу, а також не може застосовувати сь порядок їх стягнення, пере дбачений Законом 2181.

Отже, в даному випадку рішен ня податкового органу про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій від 18.10.2006 р. за своєю суттю є адміністративно-гос подарськими санкціями, які з а визначенням ч.1 ст.238 ГК Україн и можуть бути застосовані до суб' єктів за порушення вст ановлених законодавчими акт ами правил здійснення господ арської діяльності, спрямова ні на припинення правопоруше ння суб' єкта господарюванн я та ліквідацію його наслідк ів.

При цьому, ухвалення рішенн я за формою «С» повинно відбу тися протягом строків, устан овлених ст.250 ГК України.

У свою чергу, стягнення санк цій, нарахованих відповідно до прийнятого за формою «С»р ішення, здійснюється з ураху ванням строків звернення до адміністративного суду, вста новлених ст.99 КАСУ.

Як зазначає відповідач, сум а штрафних (фінансових) санкц ій підлягала сплаті до 28.10.2006 р. і починаючи з цієї дати у позив ача почався перебіг річного строку для звернення до суду . Адміністративний позов под ано до суду 11.11.2008 р. (про що свідчи ть відмітка на позовній заяв і), тобто після спливу річного строку, встановленого ч.2 ст.99 К АСУ.

Посилаючись на ст.100 КАСУ від повідач просить позовну заяв у залишити без розгляду.

Однак, твердження відповід ача є безпідставними.

При цьому, суд виходить із т акого.

Слід зазначити, щ о за своєю суттю передбачена ст.17 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»фінансова санк ція є адміністративно-господ арською санкцією, а тому її за стосування регулюється норм ами гл.27 ГК України.

При цьому, адміністра тивно-господарська санкція, як захід організаційно-право вого або майнового характеру застосовується уповноважен ими органами місцевого самов рядування і тому встановлени й ст.250 ГК України строк адміні стративно-господарської сан кції застосовується при їх р еалізації і не має безпосере днього відношення до строку звернення до суду, встановле ного у ст.99 КАС України.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС Ук раїни для звернення до адмін істративного суду за захисто м прав, свобод та інтересів ос оби, встановлений річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Згідно з ч.1 ст.100 КАС України п орушення строку звернення до адміністративного суду є пі дставою для відмови у задово ленні адміністративного поз ову, якщо на цьому наполягає о дна із сторін.

Відповідно до ст.25 Закону № 26 5/95-ВР суми фінансових санкцій , які визначені ст.ст.17-24 цього З акону, підлягають перерахува нню суб' єктами підприємниц ької діяльності до Держбюдже ту України у 10-денний термін з дня прийняття органами ДПС У країни рішення про застосува ння таких санкцій.

Порядок складання, надсила ння (вручення) суб' єктам гос подарювання податковими орг анами рішень про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій та їх обліку в податкових о рганах визначено наказом ДПА У від 21.06.2001 р. № 253 «Про затверджен ня Порядку направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових повід омлень платникам податків та рішень про застосування штр афних (фінансових) санкцій», з ареєстрованим в Мін' юсті Ук раїни 06.07.2001 р. № 567/5758 (надалі - Поря док № 253).

Відповідно до п.1.5 ст.1 Закону України від 21.12.2000 р. № 2181-III «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами»(чинний на момен т виникнення правовідносин) штрафна санкція (штраф) - це п лата у фіксованій сумі або у в игляді відсотків від суми по даткового зобов' язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з п латника податків у зв' язку з порушенням ним правил опод аткування, визначених відпов ідними законами.

Штрафна (фінансові) санкції , нараховані органами ДПС за п орушення вимог Закону № 265/95-ВР, не є податковими зобов' яза ннями у визначенні Закону № 218 1, тому норми Закону № 2181 не поши рюються на зазначені штрафні санкції, в тому числі і застос ування строків давності визн ачення податкових зобов' яз ань.

У разі несплати такі штрафн і санкції не можуть набувати статусу податкового боргу, а також не може застосовувати ся порядок їх стягнення, пере дбачений Законом № 2181.

Водночас, застосування сан кцій за порушення законів, як і не є законами з питань опода ткування повинно здійснюват ися податковим органом шляхо м прийняття рішення про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій, яке складається за формою «С».

Ківерцівською МДПІ рішенн я про застосування до Комуна льної центральної районної а птеки смт. Маневичі штрафних санкцій за № 0000082305/0 прийнято 18.10.2006 р., яке було направлено на адре су відповідача та вручено 23.10.20 06р.

З метою визначення механі зму адміністрування платежі в, що контролюються органами ДПС та не відповідають термі ну "податковий борг (недоїмка )", наказом ДПА України від 15.10.2010 р . N 791 затверджено відповідні Ме тодичні рекомендації.

Зазначений механізм адмін істрування розкриває правов і засади платежів, що контрол юються органами ДПС та не від повідають терміну "податкови й борг (недоїмка)", визначеному Законом України від 21.12.2000 р. N2181-111 " Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами" (за текстом - Закон N2181-111), процедуру їх виник нення (нарахування, застосув ання), погашення (стягне ння), оскарження та обліку.

Правовий режим справлянн я інших платежів встановлюєт ься спеціальними законодавч ими актами, що не регулюють пр оцеси оподаткування та одноч асно є елементом керування п роцесом додержання умов відп овідних актів, контроль за ви конанням якого покладається на податкові органи (відпові дальність за порушення норм окремих законодавчих актів). До платежів, що контролюютьс я органами ДПС та не відповід ають терміну "податковий бор г (недоїмка)", належать штрафні санкції за порушення законо давства про патентування, за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг.

Положення щодо застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій за вчинені правопорушенн я передбачено окремими закон одавчими актами, зокрема Зак оном України від 06.07.95 р. N 265/95-ВР "Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг".

Вищезазначеним законода вчим актом встановлено термі ни самостійної сплати штрафн их (фінансових) санкцій. Внасл ідок несплати суб'єктом госп одарювання у самостійному по рядку таких штрафних (фінанс ових) санкцій, що передбачені відповідним законодавством , органи ДПС у межах своєї комп етенції подають до суду позо вні заяви про стягнення забо ргованості за цими пла тежами.

Відповідно до наказу ДПА Ук раїни від 21.06.2001 р. N 253 рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій, прийняте орган ом ДПС, може бути оскаржене в д ержавній податковій адмініс трації (інспекції) вищого рів ня протягом: одного року з мом енту (дня) його прийняття, але не пізніше одного місяця з дн я надіслання (вручення) рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій платник у податків, якщо інший порядо к та строки оскарження не заз начено в законодавчому акті, яким передбачено штрафні (фі нансові) санкції та їх застос ування органами ДПС.

Інформація про оскарження рішення органу ДПС про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій відображається у ві дповідному реєстрі рішень дн ем отримання відповідного до кумента (скарги або ухвали) за умови дотримання: порядку та строків адміністративного о скарження такого рішення або оскарження у судовому поряд ку на підставі звернення пла тника податків до суду із поз овом про визнання недійсним такого рішення та за умови на дходження до податкового орг ану ухвали суду про порушенн я провадження у справі за поз овом платника податків днем отримання ухвали.

Як вбачається з облікової к артки платника - Комунально ї центральної районної аптек и податковим органом ухвалу господарського суду Волинсь кої області про повернення з аяви без розгляду у справі № 01 -15/509А від 14.11.2006 р. за позовом Комун альної центральної районної аптеки до Ківерцівської МДП І про скасування рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій було направл ено на адресу податкового ор гану та обліковано 17.11.2006 р.

Слід врахувати, що порядок ( механізм) застосування, напр авлення, оскарження та облік у штрафних (фінансових) санкц ій, що контролюються державн ими податковими органами та не відповідають терміну "под атковий борг (недоїмка)", регул юється наказами ДПА України:

від 17.03.2001 р. №110 «Про затвердже ння інструкції про порядок з астосування та стягнення сум штрафних (фінансових) санкці й органами державної податко вої служби»;

від 21.06.2001 р. № 253 «Про затверджен ня Порядку направлення орган ами ДПС повідомлень платника м податків та рішень про заст осування штрафних (фінансови х) санкцій».

від 11.12.96 р. №29 «Про затвердженн я Положення про порядок пода ння та розгляду скарг платни ків податків органами держав ної податкової служби».

Відповідно до п.6 Наказу ДП А України від 11.12.96 р. N 29 "Про затве рдження Положення про порядо к подання та розгляду скарг п латників податків органами д ержавної податкової служби» скарга (заява) подана із дотри манням порядку і строків, виз начених пунктом 4 та підпункт ом 5.1 пункту 5 цього Положення, з упиняє виконання платником п одатків податкових зобов'яза нь, визначених у податковому повідомленні, на строк від дн я подання такої скарги (заяви ) до органу державної податко вої служби до дня закінчення процедури адміністративног о оскарження. Протягом зазна ченого строку податкові вимо ги з податку, що оскаржуються , не надсилаються, а сума подат кового зобов'язання, що оскар жується, вважається неузгодж еною.

Беручи до уваги вимоги зако ну, а також наявність процеду ри судового оскарження рішен ня, Ківерцівська МДПІ зверну лась з позовом про стягнення штрафних (фінансових) санкці й з Комунальної ЦРА в сумі 255 765, 1 0 грн. після набуття даною сумо ю статусу узгодженої, тобто п ісля набрання законної сили рішеннями судів першої та др угої інстанцій.

Твердження відповідача пр о те, що прокурор при подачі по зовної заяви просив стягнути заборгованість до бюджету в сумі 255 765, 10 грн., як податкового боргу, не взято до уваги суду, оскільки 10.12.2008 р. прокурором бул о подано заяву про зміну позо вних вимог, в якій просив стяг нути заборгованість до бюдже ту.

На підставі зазначеного, су д приходить до висновку про з адоволення позовних вимог.

Оскільки при подачі позовн ої заяви прокурор був звільн ений від сплати державного м ита, та у зв' язку з дією на мо мент прийняття постанови Зак ону України «Про судовий збі р», останній в сумі 2 557, 65 грн. сл ід стягнути з відповідача в д оход державного бюджету м. Лу цька.

Господарський суд, керуючи сь Законом України від 06.07.95 р. N265/ 95-ВР "Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг", Нак азом ДПА України від 21.06.2001 р. № 253 « Про затвердження Порядку нап равлення органами державної податкової служби України п одаткових повідомлень платн икам податків та рішень про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій», Наказом ДПА Ук раїни від 11.12.96 р. N 29 "Про затвердж ення Положення про порядок п одання та розгляду скарг пла тників податків органами дер жавної податкової служби», с т.ст. 160-164 Кодексу адміністрати вного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Комунальної центральної районної аптеки (Волинська обл., смт. Маневи чі, вул. 100-річчя Маневич, 11, рах. № 260043012297 в ВАТ «Ощадбанк», м.Луцьк, МФО 303398, код 01975241) заборгованість до бюджету (фінансова санкці я) в сумі 255 765, 10 грн.

3. Стягнути з Комунальної центральної районної аптеки (Волинська обл., смт. Маневи чі, вул. 100-річчя Маневич, 11, рах. № 260043012297 в ВАТ «Ощадбанк», м.Луцьк, МФО 303398, код 01975241) судовий збір в с умі 2 557, 65 грн. в доход державног о бюджету м. Луцька за платіжн ими реквізитами: отримувач к оштів: УДКСУ у м.Луцьку Волинс ької області, код отримувача : 38009628, банк отримувача: ГУДКСУ у м.Луцьку Волинської області ; МФО 803014, рах. 31219206783002, код класифіка ції доходів бюджету: 22030001 «Судо вий збір (Державна судова адм іністрація України, 050)», код ЄД РПОУ суду 03499885).

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі застосування судом час тини 3 статті 160 КАС України, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні, апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Суддя В.А.Пахолюк

Повний текст постанови складено та підписано - 02.03.2012 р .

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено06.03.2012
Номер документу21742004
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/128-54а

Постанова від 16.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 29.02.2012

Господарське

Господарський суд Волинської області

Пахолюк Валентина Анатоліївна

Ухвала від 16.01.2012

Господарське

Господарський суд Волинської області

Сініцина Лариса Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні