Постанова
від 09.10.2008 по справі ас9/385-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АС9/385-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ   СУД   СУМСЬКОЇ  ОБЛАСТІ


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.10.08           Справа №АС9/385-08.

Господарський суд Сумської області у складі:

головуючого судді ЛушикМ. С.

секретаря судового засідання Сидорук А. І.

розглянув адміністративну справу

за позовом              Товариства з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест”

до відповідачів       1. Сумської районної державної адміністрації

                                2. Відділу земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області

про зобов'язання вчинити дії

 

представники:

від позивача Кучменко С. В. (довіреність від 15.08.2008р. б/н)   

від першого відповідача Каранда Т. Г. (довіреність від 21.08.2008р. № 2108.2008р.)

від другого відповідача не з'явився

Суть спору: позивач просить визнати неправомірним посилання відділу земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області в листі від 30.07.2008р. № 2640/01-21 здійснене за дорученням голови Сумської районної державної адміністрації, що відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ всі вільні від забудови земельні ділянки передаються в оренду виключно на аукціонах, оскільки дані зміни стосуються отримання земельної ділянки в оренду, а ТОВ „Сумибудінвест” просить надати земельні ділянки у постійне користування та просить зобов'язати Сумську райдержадміністрацію погодити ТОВ „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” і земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станцій технічного обслуговування автомобілів з автомийками та надати дозволи на розроблення проектів відведення вказаних земельних ділянок.

Перший відповідач (Сумська райдержадміністрація) проти позовних вимог заперечує, посилаючись на те, що позивач не зазначає які саме земельні ділянки хоче отримати в користування, їх конкретне місце розташування, лише вказує орієнтовану їх площу та не зазначає можливих обмежень та обтяжень щодо цих земельних ділянок.

Другий відповідач (Відділ земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області) про місце, день та час судового засідання був повідомлений належним чином, відзиву на позовну заяву не подав, його представник в судове засідання не з'явився.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників позивача та першого відповідача, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” є підприємством Сумської обласної організації інвалідів України „Поступ”, що підтверджується установчими документами, копії яких знаходяться в матеріалах справи.

Згідно ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою – це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановленого строку.

Право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: а) підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; б) громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання) установи та організації.    

Позивач 13 травня 2008 року звернувся з клопотанням до Сумської райдержадміністрації про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою.

Оскільки на зазначене клопотання не було ніякої відповіді, товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” повторно, 03 червня 2008 року звернулось до Сумської райдержадміністрації з аналогічним проханням про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою.

Також, 13 червня 2008 року товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” звернулось з клопотанням до Сумської райдержадміністрації про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ, для розміщення станції технічного обслуговування автотранспорту з автомийкою.

У відповідності до ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно ст. 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; координація діяльності державних органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України, районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського виробництва; б) ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Відділ земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області за дорученням голови Сумської районної державної адміністрації розглянув вищевказані звернення позивача, і в листі від 30.07.2008р. № 2640/01-21 зазначив, що відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ всі вільні від забудови земельні ділянки передаються в оренду виключно на аукціонах.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ, набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, у зв'язку з чим твердження другого відповідача, зроблене у вищевказаному листі не відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів в галузі земельних відносин, оскільки стосується передання земельних ділянок в оренду.

Разом з тим, порядок надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування регулюється статтею 123 Земельного кодексу України. У відповідності до вказаної норми, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.

Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.

До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.

Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.

Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.

У відповідності до ст. 149 Земельного кодексу України, земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського виробництва; б) ведення водного господарства, крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті.

У разі незгоди землекористувача з вилученням земельної ділянки питання вирішується в судовому порядку.

Згідно ст. 151 Земельного кодексу України, юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.

Вибір земельних ділянок для розміщення об'єктів проводиться юридичними особами, зацікавленими у їх відведенні.

У разі відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку.

У разі задоволення позову щодо оскарження відмови власника землі або землекористувача, сільської селищної міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта рішення суду є підставою для розробки проекту відведення земельної ділянки, що також кореспондується зі статтею 22 Закону України „Про землеустрій”, відповідно до якої землеустрій здійснюється на підставі судових рішень.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги в частині зобов'язання Сумської райдержадміністрації погодити ТОВ „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” та земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станцій технічного обслуговування автомобілів з автомийками та надання дозволів на розроблення проектів відведення вказаних земельних ділянок правомірні, обґрунтовані, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.

Разом з тим не підлягає задоволенню вимога позивача про визнання неправомірним посилання відділу земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області в листі від 30.07.2008р. № 2640/01-21 здійснене за дорученням голови Сумської райдержадміністрації, що відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ всі вільні від забудови земельні ділянки передаються в оренду виключно на аукціонах, тому що дані зміни стосуються отримання земельної ділянки в оренду, а ТОВ „Сумибудінвест” просить надати земельні ділянки у постійне користування, оскільки чинним законодавством не передбачено такого способу захисту прав.

Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездітності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. У зв'язку з чим заперечення першого відповідача проти позиву не приймаються до уваги, оскільки позивачем до клопотань про надання у постійне користування земельних ділянок, які подавались до Сумської райдержадміністрації додавались схеми розміщення земельних ділянок, що підтверджується відповідними відмітками на клопотаннях. Зазначені схеми розташування земельних ділянок також надані позивачем до суду. При погодженні позивачу місця розташування земельних ділянок та виготовлення проектів їх відведення, більш детально будуть вирішені питання щодо точного розташування їх на місцевості, а у зв'язку з цим можливі обмеження та обтяження щодо цих земельних ділянок.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160 – 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Сумську районну державну адміністрацію погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” (м. Суми, вул. Кірова, 82/2, ід. код 34743376) місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надати дозвіл на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки.

3. Зобов'язати Сумську районну державну адміністрацію погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” (м. Суми, вул. Кірова, 82/2, ід. код 34743376) місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надати дозвіл на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки.

4. В іншій частині позову відмовити.   

5. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

6. Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її складення у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

СУДДЯ                                                                                              М. С. ЛУЩИК

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення09.10.2008
Оприлюднено25.10.2008
Номер документу2174615
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ас9/385-08

Ухвала від 12.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 07.02.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Постанова від 09.10.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 25.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 04.09.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

Ухвала від 21.08.2008

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лущик М.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні