АС9/385-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
12.02.09 Справа №АС9/385-08.
Господарський суд Сумської області у складі
головуючого судді Лущик М. С.
секретаря судового засідання Сидорук А. І.
розглянувши заяву товариства з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” від 06.02.2009р. № 18 про роз'яснення постанови господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. в адміністративній справі № АС 9/385-08
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест”,
м. Суми
до відповідачів 1. Сумської районної державної адміністрації
2. Відділу земельних ресурсів Сумського району Сумської області
про зобов'язання вчинити дії
за участю представників сторін
від позивача не з'явився
від відповідачів не з'явилися
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. в адміністративній справі № АС 9/385-08 частково задоволено позов та зобов'язано Сумську районну державну адміністрацію погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надано дозвіл на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки; зобов'язано Сумську районну державну адміністрацію погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надано дозвіл на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки; в іншій частині у позові відмовлено.
Вказана постанова мотивована тим, що товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” є підприємством Сумської обласної організації інвалідів України „Поступ” і у відповідності до ст. 92 Земельного кодексу України може мати на праві постійного користування земельну ділянку із земель державної та комунальної власності.
Позивач 13 травня 2008 року звернувся з клопотанням до Сумської райдержадміністрації про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою.
Оскільки на зазначене клопотання не було ніякої відповіді, товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” повторно, 03 червня 2008 року звернулось до Сумської райдержадміністрації з аналогічним проханням про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою.
Також, 13 червня 2008 року товариство з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” звернулось з клопотанням до Сумської райдержадміністрації про надання у постійне користування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ, для розміщення станції технічного обслуговування автотранспорту з автомийкою.
У відповідності до ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.
Згідно ст. 17 Земельного кодексу України, до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; координація діяльності державних органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України, районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського виробництва; б) ведення водного господарства, крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, передбачених частиною сьомою цієї статті.
Відділ земельних ресурсів у Сумському районі Сумської області за дорученням голови Сумської районної державної адміністрації розглянув вищевказані звернення позивача, і в листі від 30.07.2008р. № 2640/01-21 зазначив, що відповідно до Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ всі вільні від забудови земельні ділянки передаються в оренду виключно на аукціонах.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” від 03.06.2008р. № 309-VІ, набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, у зв'язку з чим твердження другого відповідача, зроблене у вищевказаному листі не відповідає вимогам чинних нормативно-правових актів в галузі земельних відносин, оскільки стосується передання земельних ділянок в оренду.
Разом з тим, порядок надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування регулюється статтею 123 Земельного кодексу України. У відповідності до вказаної норми, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок.
Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
До клопотання про відведення земельної ділянки додаються матеріали, передбачені частиною п'ятнадцятою статті 151 цього Кодексу документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування.
Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки.
Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.
У відповідності до ст. 149 Земельного кодексу України, земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.
Районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) сільськогосподарського виробництва; б) ведення водного господарства, крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті; в) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною дев'ятою цієї статті.
У разі незгоди землекористувача з вилученням земельної ділянки питання вирішується в судовому порядку.
Згідно ст. 151 Земельного кодексу України, юридичні особи, зацікавлені у вилученні (викупі) земельних ділянок, зобов'язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами, державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, Кабінетом Міністрів України і Верховною Радою України місце розташування об'єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об'єктів, умови проживання населення і охорону довкілля.
Вибір земельних ділянок для розміщення об'єктів проводиться юридичними особами, зацікавленими у їх відведенні.
У разі відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку.
У разі задоволення позову щодо оскарження відмови власника землі або землекористувача, сільської селищної міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта рішення суду є підставою для розробки проекту відведення земельної ділянки, що також кореспондується зі статтею 22 Закону України „Про землеустрій”, відповідно до якої землеустрій здійснюється на підставі судових рішень.
Як зазначив заявник, при виконанні постанови господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. у даній справі виникли непорозуміння щодо необхідності надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” і погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці, а також необхідності надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ і погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці.
У зв'язку з цим позивач просить роз'яснити постанову господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. у даній справі, зазначивши, що зобов'язання Сумської районної державної адміністрації погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надання дозволу на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки включає здійснення, зокрема, таких дій (проходження етапів), як: надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром”; погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці, а також зазначивши, що зобов'язання Сумської районної державної адміністрації погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надання дозволу на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки включає здійснення, зокрема, таких дій (проходження етапів), як: надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ; погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці.
В судовому засіданні представник позивача підтримав подану останнім заяву про роз'яснення рішення.
У відповідності до ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає заяву про роз'яснення рішення обґрунтованою і такою, що підлягаю задоволенню, тому керуючись ст. ст. 165, 170 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
1. Заяву товариства з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” від 06.02.2009р. № 18 про роз'яснення постанови господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. в адміністративній справі № АС 9/385-08 – задовольнити.
2. Роз'яснити постанову господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. в адміністративній справі № АС 9/385-08 зазначивши, що зобов'язання Сумської районної державної адміністрації погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром” для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надання дозволу на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки включає здійснення, зокрема, таких дій (проходження етапів), як: надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в районі ВАТ „Сумихімпром”; погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці.
3. Роз'яснити постанову господарського суду Сумської області від 09.10.2008р. в адміністративній справі № АС 9/385-08 зазначивши, що зобов'язання Сумської районної державної адміністрації погодити товариству з обмеженою відповідальністю „Сумибудінвест” місце розташування земельної ділянки орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ для розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою та надання дозволу на розроблення проекту відведення вказаної земельної ділянки включає здійснення, зокрема, таких дій (проходження етапів), як: надання дозволу на підготовку матеріалів погодження місця розміщення станції технічного обслуговування автомобілів з автомийкою на земельній ділянці орієнтованою площею 0,25 га, розташованої в смузі відведення автомобільної дороги Суми – Київ на ділянці між поворотом на селище Сад та виведеним з експлуатації постом ДАЇ; погодження місця розміщення вказаного об'єкту на цій земельній ділянці.
4. Ухвалу надіслати сторонам.
СУДДЯ М. С. ЛУЩИК
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2009 |
Оприлюднено | 17.02.2009 |
Номер документу | 2943823 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Лущик М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні