Герб України

Ухвала від 22.08.2011 по справі 2а-21952/09/0570

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація



Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про  

 22 серпня 2011 р.                                                                       Справа № 2а-21952/09/0570  

          приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття 15 год. 05 хвл.

Донецький окружний адміністративний суд в складі : головуючого судді Аканова О.О., при секретарі Алексюк Л.Є., розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду за адресою: 83052, місто Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17, заяву державного підприємства “Шахтарськантрацит” про розстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 28 грудня 2009 року на 10 років шляхом щомісячних виплат : 120 місяців по 26913,22 грн. у справі за позовом Шахтарського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Шахтарську Донецької області до державного підприємства “Шахтарськантрацит” про стягнення суми несплачених страхових внесків у розмірі 3 229 587,54 грн. та суми нарахованої пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків у розмірі 77922,10 грн., -

В С Т А Н О В И В :

До Донецького окружного адміністративного суду заявлено позов Шахтарського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Шахтарську Донецької області до державного підприємства “Шахтарськантрацит” про стягнення суми несплачених страхових внесків у розмірі 3 229 587,54 грн. та суми нарахованої пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків у розмірі 77922,10 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28 грудня 2009 року у справі № 2а-21952/09/0570 стягнуто з державного підприємства “Шахтарськантрацит” (886200, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, 20) недоїмку по страховим внескам у сумі 3 229 587,54 грн. та пеню у розмірі 77 992,10грн. на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Шахтарську Донецької області (86211, Донецька область, м.Шахтарськ, вул. Крупської, 15; р/р 37171400900093, банк ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 25968429).

12.08.2011 року через канцелярію Донецького окружного адміністративного суду відповідачем подано заяву про розстрочення виконання судового рішення, в якій державне підприємство “Шахтарськантрацит” просить розстрочити виконання судового рішення від 28 грудня 2009 року у справі № 2а-21952/09/0570 на 10 років шляхом щомісячних виплат : 120 місяців по 26913,22 грн.

Посилається на те, що на теперішній час фінансово - економічний стан підприємства дуже тяжкий і підприємство не має можливості виконати постанову суду. ДП “Шахтарськантрацит” є збитковим підприємством, що підтверджується звітом про фінансові результати за 1 квартал 2011 року (рядок 225). Збитки за звітний період складають 24817 грн. Відповідно до балансу ДП “Шахтарськантрацит” (рядок 570) заборгованість перед усіма фондами складає 48 868 000,00грн., з них за судовими рішеннями у сумі 15 849 737,18 грн., що підтверджено прийнятою головним державним виконавцем постановою № 1 від 23.06.2011 року про поновлення виконавчого провадження.

Заявник зазначає, що неспроможність підприємства сплатити заборгованість перед фондами відбулася через незбалансованість економіки підприємства в 2010 року і попередніх роках. Обсяг доходу від реалізації вугільної продукції через низькі ціни на неї не покриває витрат на видобуток і збагачення вугільної продукції, що постійно збільшується у зв'язку з ростом цін на матеріали і тарифів на послуги.

Крім того, за 2010 рік підприємством отримані збитки по витратам, зробленим по законодавчо неврегульованим питанням, всього 13 777 грн.

Зазначені витрати передбачені галузевою угодою і колективним договором і витрати по них здійснюються незалежно від фінансового стану підприємства.

В той же час заявник вказує на можливість розпочати погашення заборгованості перед загальнообов'язковими державними фондами ДП “Шахтарськантрацит” з вересня 2011 року, коли в відокремленому підрозділі “Шахта “Іловайська” буде введено в експлуатацію лаву №49Аhв10 з добовим видобутком вугілля 740 тон.

Просить суд надати розстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду по справі № 2а-21952/09/0570 по сплаті заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 3 229 587,54 грн. на 10 років, шляхом сплати боргу 120 місяців по 26913,22 грн. щомісячно.

Представники відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Шахтарську Донецької області та Шахтарського міжрайонного прокурора у судове засідання не з'явились, представник відділення Фонду надав заперечення проти задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення.

Представник відповідача наполягала на задоволенні заяви про відстрочення судового рішення.

При розгляді наданої відповідачем заяви суд виходив з того, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України, ця стаття не вимагає, і суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами розстрочення виконання рішення.

Відповідно до частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно частини 2 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або сторони виконавчого провадження, що звернулися із поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі, та у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встановити спосіб і порядок виконання рішення. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання постанови в адміністративній справі суд змінює строк подання суб'єктом владних повноважень звіту про виконання такої постанови.

Відповідач, як на підставу для задоволення заяви про розстрочення виконання судового рішення від 28 грудня 2009 року у справі № 2а-21952/09/0570 посилається на дуже тяжкий фінансовий - економічний стан підприємства, на неможливість виконати постанову суду оскільки є збитковим підприємством.

Крім того, вказує на можливість розпочати погашення заборгованості перед загальнообов'язковими державними фондами ДП “Шахтарськантрацит” з вересня 2011 року, коли в відокремленому підрозділі “Шахта “Іловайська” буде введено в експлуатацію лаву № 49Аhв10 з добовим видобутком вугілля 740 тон.

З наведеного вбачається, що суд може розстрочити виконання судового рішення у виняткових випадках за наявності обставин, що ускладнюють його виконання наприклад відсутність коштів на рахунку боржника.

Як встановлено із матеріалів справи в обґрунтування викладених у заяві про розстрочення виконання судового рішення доводів, щодо тяжкого матеріального та фінансово – економічного становища підприємства, заявник не надав ніяких доказів такого становища. А саме відомості про відсутність руху коштів на рахунках заявника у банківських та фінансових установах. Документи підтверджуючі відсутність майнових активів, на які може бути звернуте стягнення, в процесі примусового виконання судового рішення.

Надані заявником документи не підтверджують наявність виключних обставин, які б дозволили дійти висновку про можливість розстрочення виконання судового рішення.

Також суд зазначає, що сума заборгованості заявника перед відділенням Фонду за судовим рішенням про стягнення недоїмки, яке звернуто до примусового виконання органами ВДВС становить 3229587,54 грн. Отже розстрочення виконання судового рішення про стягнення відносно вказаної суми на доволі великий термін, призведе до затягування процесу виконання виконавчого документу відносно боржника.

Відповідно до ст. 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності», Фонд соціального страхування від нещасних випадків провадить збір та акумулювання страхових внесків, має автономну, незалежну від будь-якої іншої, систему фінансування. Фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків здійснюється, зокрема за рахунок внесків роботодавців. Кошти на здійснення страхування від нещасного випадку не включаються до складу Державного бюджету України та використовуються виключно за їх прямим призначенням.

Кошти Фонду відповідно до ст. 21 Закону України «Про загальнообов'язкове  державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» використовуються на надання соціальних послуг та виплат громадянам, які постраждали на виробництві, відновлення їх здоров'я і працездатності та на проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничних факторів та інших випадків загрози здоров'ю застрахованих, викликаної умовами праці.

Отже, розстрочення стягнення суми заборгованості зі сплати страхових внесків, стягнутої за постановою суду, може призвести до недофінансування витрат на здіснення страхових виплат та надання соціальних послуг потерпілим на виробництві, значна частина яких є інвалідами, та як наслідок призвести до порушення їхніх прав на страхове відшкодування.

Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право  на соціальний  захист,  що включає право на забезпечення їх у разі повної,  часткової  або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника,  безробіття

з незалежних від них обставин, а  також  у  старості  та  в  інших випадках, передбачених законом.

Це  право   гарантується    загальнообов'язковим    державним соціальним страхуванням за  рахунок  страхових  внесків  громадян, підприємств, установ і організацій, а  також  бюджетних  та  інших джерел  соціального  забезпечення;  створенням  мережі  державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії,  інші  види  соціальних  виплат  та  допомоги,  що  є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Також, відповідно статті 1 Конституції України - Україна  є  суверенна  і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

Частиною 2 статті 22 Конституції України встановлено, що конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.

Таким чином, суд зазначає, що розстрочення судового рішення може призвести до порушення конституційних прав і свобод громадян, які гарантуються основним Законом України тобто Конституцією України, що неможливо у демократичній, соціальній та правовій державі.

Як вбачається з аналізу норм Кодексу адміністративного судочинства України, суд може тільки у виняткових випадках розстрочити виконання судового рішення, а заявником до суду не надано документів які б свідчили про винятковий випадок по даній справі щодо розстрочення, а навпаки заявником зазначено, що з вересня 2011 у ВП “Шахта “Іловайська” буде введено в експлуатацію лаву №49Аhв10 з добовим видобутком вугілля 740 тон.

Також суд зазначає, що 13.01.2010 набрала чинності постанова Донецького окружного адміністративного суду від 28.12.2009 у справі № 2а-21952/09/0570 якою стягнуто з ДП “Шахтарськантрацит” недоїмку по страховим внескам у сумі 3 229 587,54 грн. на користь відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Шахтарську Донецької області.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні заяви відповідача про розстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду 28 грудня 2009 року у справі № 2а-21952/09/0570 щодо сплати недоїмки по страховим внескам у сумі 3 229 587,54 грн. на 10 років шляхом щомісячних виплат : 120 місяців по 26913,22 грн.

Керуючись статями 4-12, 23, 160, 165, 185, 186, 254, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

У Х В А Л И В :

У задоволенні заяви державного підприємства “Шахтарськантрацит” про розстрочення виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 28 грудня 2009 року у справі за позовом Шахтарського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в місті Шахтарську Донецької області до державного підприємства “Шахтарськантрацит” про стягнення суми несплачених страхових внесків у розмірі 3 229 587,54 грн. та суми нарахованої пені за несвоєчасне перерахування страхових внесків у розмірі 77922,10 грн. - відмовити.

Ухвала постановлена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 22.08.2011 року.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали.

    

Суддя                                                                                                      Могильницький М.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21759668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21952/09/0570

Ухвала від 26.05.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 07.03.2025

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 08.12.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Смагар С.В.

Ухвала від 07.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 07.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Могильницький М.С.

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні