Постанова
від 02.02.2012 по справі 2а-19642/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

02 лютого 2012 року 09:31 № 2а-19642/11/2670

Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі: го ловуючого судді Патратій О.В . при секретарі Сервачинські й І.М., за участю представників сторін:

від позивача: Семенець С.В.

від відповідача: Угол ькова Є.О.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Контендер»

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні міста Києва

про визнання протиправними та скасування рішень про визна ння неподаними податкових де кларацій, зобов' язання вчин ити певні дії,-

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Окружного адміністра тивного суду м. Києва звернул ося Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Контендер » (далі - позивач, ТОВ «Контен дер») з позовом до Державної п одаткової інспекції у Голосі ївському районі міста Києва (далі - відповідач, ДПІ у Голо сіївському районі м. Києва), в якому просив:

- визнати протиправним та ск асувати рішення відповідача № 3236/10/3/28-410 від 05.08.2011 року про визнан ня неподаною податкової декл арації з податку на прибуток за квартал року»;

- визнати протиправним та ск асування рішення відповідач а № 5046/10/3-312 від 09.09.2011 року про визнан ня неподаною податкової декл арації з податку на додану ва ртість за «серпень 2011 року»;

- визнати протиправним та ск асування рішення відповідач а № 6367/10/3/28-312 від 17.10.2011 року про визна ння неподаною податкової дек ларації з податку на додану в артість за «вересень 2011 року» ;

- визнати протиправним та ск асування рішення відповідач а № 6911/10/3/28-410 від 31.10.2011 року про визна ння неподаною з податку на пр ибуток за I квартал 2011 року»;

- зобов' язати відповідача перенести до електронних ба з податкової звітності показ ники поданих ТОВ «Контендер» декларацій з податку на дода ну вартість за звітні період и: «серпень 2011 року», «вересень 2011 року», «жовтень 2011 року»та де кларації з податку на прибут ок за квартал 2011 року»та за ква ртал 2011 року».

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначав, що від повідачем було безпідставно відмовлено у прийнятті пода ткових декларацій позивача з податку на додану вартість з а серпень, вересень 2011 року; з п одатку на прибуток за ІІ квар тал та ІІІ квартал 2011 року, оскі льки вказані декларації міст или усі обов' язкові реквізи ти. Посилання відповідача на те, що у деклараціях невірно в казано місцезнаходження пла тника податків, на думку пози вача, не відповідає дійсност і, оскільки наведена у деклар аціях адреса (м. Київ, вул. Забо лотного,15) повністю відповіда є статутним документам товар иства та містилася у Єдиному державному реєстрі юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців. Станом на момент пода ння декларацій до Єдиного де ржавного реєстру не було вне сено жодного запису про відс утність товариства за його м ісцезнаходженням чи зміну мі сцезнаходження, відтак тверд ження відповідача про те, що у вказаних деклараціях було в казано недостовірне місцезн аходження платника податків , на переконання позивача, не в ідповідає фактичним обстави нам.

Позивач також вказував, що п одані декларації були заповн ені з дотриманням усіх вимог , передбачених п. п. 48.3., 48.4. ст. 48 Под аткового кодексу України. Ві дтак, оскаржувані рішення, на думку позивача, прийняті з по рушенням норм п. п. 48.3., 48.4. ст. 48 ПК У країни та підлягають скасува нню.

У судових засіданнях предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги та просив позов задовольнити.

Відповідач проти позовних вимог заперечив. В обґрунтув ання своїх заперечень посила вся на те, що подані позивачем податкові декларації правом ірно були не визнані як подат кові декларації на підставі п. п. 48.3., 48.4. ст. 48 Податкового кодек су України, оскільки в них бул о зазначено відомості про мі сцезнаходження платника под атку, які не відповідають дій сності.

Як зазначав відповідач, згі дно з довідкою ГВПМ ДПІ у Голо сіївському районі м. Києва ві д 27.05.2011р. № 2844/26-1/52 місцезнаходження позивача не встановлено. Від ділом реєстрації та обліку п латників податків було склад ено повідомлення про відсутн ість юридичної особи за місц езнаходженням від 30.05.2011р. № 464/29-120.

З цих підстав, податкові дек ларації ТОВ «Контендер»були правомірно не визнані як под аткові декларації на підстав і п. 49.15. ст. 49 ПК України, оскільки у деклараціях, на переконанн я відповідача, вказані недос товірні відомості про місцез находження платника податкі в.

З огляду на вищевикладене, в ідповідач вважає позовні вим оги необґрунтованими та прос ив суд відмовити у їх задовол енні в повному обсязі.

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України в судовому засіда нні 02 лютого 2012 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, що мають значення д ля вирішення справи, суд

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Контендер»(код ЄДРПО У 34288453) зареєстроване як юридич на особа Голосіївською район ною у м. Києві державною адмін істрацією 17.05.2006 року та перебув ає на обліку як платник подат ків в Державній податковій і нспекції у Голосіївському ра йоні м. Києва.

Відповідно до пп. 16.1.2., пп. 16.1.3. п. 1 6.1. ст. 16 Податкового кодексу Ук раїни платник податків зобов 'язаний вести в установленом у порядку облік доходів і вит рат, складати звітність, що ст осується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у по рядку, встановленому податко вим та митним законодавством , декларації, звітність та інш і документи, пов'язані з обчис ленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 49.2. ст. 49 Подат кового кодексу України платн ик податків зобов'язаний за к ожний встановлений цим Кодек сом звітний період подавати податкові декларації щодо ко жного окремого податку, плат ником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно в ід того, чи провадив такий пла тник податку господарську ді яльність у звітному періоді.

Порядок складання податко вої декларації визначений ст аттею 48 Податкового кодексу У країни.

Відповідно до п. 48.1. ст. 48 Подат кового кодексу України подат кова декларація складається за формою, затвердженою в пор ядку, визначеному положенням и пункту 46.5 статті 46 цього Коде ксу та чинному на час її подан ня.

Згідно п. 46.5. ст. 46 Податкового кодексу України форма подат кової декларації встановлює ться центральним органом дер жавної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.

Подання податкової деклар ації з податку на додану варт ість передбачено пунктом 46.1. с татті 46 та статтею 203 Податково го кодексу України.

При цьому, відповідно до п. 1 с т. 203 Податкового кодексу Укра їни податкова декларація з п одатку на додану вартість по дається за базовий звітний (п одатковий) період, що дорівню є календарному місяцю, протя гом 20 календарних днів, що нас тають за останнім календарни м днем звітного (податкового ) місяця.

Форма податкової декларац ії з податку на додану вартіс ть затверджена наказом Держа вної податкової адміністрац ії України «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітност і з податку на додану вартіст ь»від № 41 25.01.2011 р. (далі - Наказ ДП А України № 41 від 25.01.2011 р.).

Відповідно до пункту 1 розді лу ІІ Порядку заповнення і по дання податкової звітності з податку на додану вартість д екларація подається платник ом у визначений у пункті 5 розд ілу II цього Порядку строк до п ідрозділу органу державної п одаткової служби, яким здійс нюється приймання податково ї звітності, за формою, встано вленою на дату подання.

09 вересня 2011 року, у встановле ний законодавством строк, по зивачем було подано до ДПІ у Г олосіївському районі м. Києв а податкову декларацію з под атку на додану вартість за се рпень 2011 року, що підтверджуєт ься проставленим на податков ій декларації штампом ДПІ у Г олосіївському районі м. Києв а про її одержання вх. № 146814. Копі я декларації наявна в матері алах справи (а.с. 23-26).

Листом № 5046/10/3/28-312 від 09.09.2011 року відповідач повідомив поз ивача про те, що подана ним под аткова декларація з податку на додану вартість за серпен ь 2011 року вважається неподано ю, оскільки відповідачем вия влено порушення вимог пункті в 48.3 та 48.4 ст. 48 ПК України, а саме - встановлено недостовірніст ь відомості про місцезнаходж ення платника податків.

14 жовтня 2011 року позивачем бу ло подано до ДПІ у Голосіївсь кому районі м. Києва податков у декларацію з податку на дод ану вартість за вересень 2011 ро ку, що підтверджується прост авленим на податковій деклар ації штампом ДПІ у Голосіївс ькому районі м. Києва про її од ержання вх. № 269149. Копія деклара ції наявна в матеріалах спра ви (а.с. 19-20).

Листом № 6367/10/3/28-312 від 17.10.2011 року відповідач повідомив поз ивача про те, що подана ним под аткова декларація з податку на додану вартість за вересе нь 2011 року вважається неподан ою, оскільки відповідачем ви явлено порушення вимог пункт ів 48.3 та 48.4 ст. 48 ПК України, а саме - встановлено недостовірніс ть відомості про місцезнаход ження платника податків.

Вказаними вище листами под атковим органом запропонова но позивачу надати нові декл арації з податку на додану ва ртість за відповідні звітні періоди, оформлені належним чином.

Відповідно до п.п. 49.18.2. п. 49.18. ст. 4 9 Податкового кодексу Україн и податкові декларації, крім випадків, передбачених цим К одексом, подаються за базови й звітний (податковий) період , що дорівнює календарному кварталу або календарном у півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або півр ічних авансових внесків) - про тягом 40 календарних днів, що н астають за останнім календар ним днем звітного (податково го) кварталу (півріччя).

Форма податкової декларац ії з податку на прибуток затв ерджена Наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни від 28.02.2011 року № 114 «Про затве рдження форми Податкової дек ларації з податку на прибуто к підприємства».

Порядок заповнення і подан ня податкової звітності регу люється статтями 46-51 Податков ого кодексу України.

04 серпня 2011 року, у встановлен ий законодавством строк, поз ивачем було подано до ДПІ у Го лосіївському районі м. Києва податкову декларацію з пода тку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року, що підтв ерджується проставленим на п одатковій декларації штампо м ДПІ у Голосіївському район і м. Києва про її одержання вх. № 218061. Копія декларації наявна в матеріалах справи (а.с. 29-34).

Листом № 3236/10/3/28-410 від 05.08.2011 року відповідач повідомив поз ивача про те, що подана ним под аткова декларація з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року вважається неподаною, оскільки відпові дачем виявлено порушення вим ог пунктів 48.3 та 48.4 ст. 48 ПК Україн и, а саме - встановлено недосто вірність відомості про місце знаходження платника податк ів.

28 жовтня 2011 року, у встановлен ий законодавством строк, поз ивачем було подано до ДПІ у Го лосіївському районі м. Києва податкову декларацію з пода тку на прибуток підприємства за ІІІ квартал 2011 року, що підт верджується проставленим на податковій декларації штамп ом ДПІ у Голосіївському райо ні м. Києва про її одержання вх . № 282891. Копія декларації наявна в матеріалах справи (а.с. 11-16).

Листом № 6911/10/3/28-410 від 31.10.2011 року відповідач повідомив поз ивача про те, що подана ним под аткова декларація з податку на прибуток підприємства за ІІІ квартал 2011 року вважаєтьс я неподаною, оскільки відпов ідачем виявлено порушення ви мог пунктів 48.3 та 48.4 ст. 48 ПК Украї ни, а саме - встановлено недост овірність відомості про місц езнаходження платника подат ків.

Вказаними вище листами под атковим органом запропонова но позивачу надати нові декл арації з податку на прибуток підприємства за відповідні звітні періоди, оформлені на лежним чином.

Вирішуючи спір по суті суд виходить з наступного.

Правовідносини, що виникл и між сторонами врегульовані нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.

Пунктом 1.1 ст. 1 Податкового к одексу України (далі також - ПК України) визначено, що Подат ковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфе рі справляння податків і збо рів, зокрема, визначає вичерп ний перелік податків та збор ів, що справляються в Україні , та порядок їх адмініструван ня, платників податків та збо рів, їх права та обов'язки, ком петенцію контролюючих орган ів, повноваження і обов'язки ї х посадових осіб під час здій снення податкового контролю , а також відповідальність за порушення податкового закон одавства.

Так, згідно визначення, наве деного в п. 46.1. ст. 46 Податкового кодексу України податкова де кларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - доку мент, що подається платником податків (у тому числі відокр емленим підрозділом у випадк ах, визначених цим Кодексом) к онтролюючому органу у строки , встановлені законом, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк ового зобов'язання, чи докуме нт, що свідчить про суми доход у, нарахованого (виплаченого ) на користь платників податк ів - фізичних осіб, суми утри маного та/або сплаченого под атку.

Відповідно до ч. 2 п. 48.1. ст. 48 Под аткового кодексу України фор ма податкової декларації пов инна містити необхідні об ов'язкові реквізити і відп овідати нормам та змісту від повідних податку та збору.

Визначення обов'язкових ре квізитів наведено в п. 48.2. зазна ченої статті Податкового код ексу України, відповідно до я кого обов'язковими реквіз итами є інформація, яку пов инна містити форма податково ї декларації та за відсутнос ті якої документ втрачає виз начений цим Кодексом статус із настанням передбачених з аконом юридичних наслідків.

Пунктом 48.3. ст. 48 Податкового к одексу України встановлено, що податкова декларація пови нна містити такі обов'язкові реквізити:

тип документа (звітний, уточ нюючий, звітний новий);

звітний (податковий) період , за який подається податкова декларація;

звітний (податковий) період , що уточнюється (для уточнююч ого розрахунку);

повне найменування (прізви ще, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраці йними документами;

код платника податків згід но з Єдиним державним реєстр ом підприємств та організаці й України або податковий ном ер;

реєстраційний номер облік ової картки платника податкі в або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в ідмовляються від прийняття р еєстраційного номера обліко вої картки платника податків та повідомили про це відпові дний орган державної податко вої служби і мають відмітку у паспорті);

місцезнаходження (місце пр оживання) платника податків ;

найменування органу держа вної податкової служби, до як ого подається звітність;

дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форм и);

ініціали, прізвища та реєст раційні номери облікових кар ток посадових осіб платника податків;

підписи платника податку - ф ізичної особи та/або посадов их осіб платника податку, виз начених цим Кодексом, засвід чені печаткою платника подат ку (за наявності).

Додатково податкова декла рація може містити такі обов 'язкові реквізити: відмітка п ро звітування за спеціальним режимом; код виду економічно ї діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний пода тковий номер та номер свідоц тва про реєстрацію платника податку на додану вартість з гідно з даними реєстру платн иків податку на додану варті сть за звітний (податковий) пе ріод (п. 48.4 ст. 48 Податкового коде ксу України).

Податкова звітність, склад ена з порушенням норм цієї ст атті, не вважається податков ою декларацією.

Відповідно до п. 49.8. ст. 49 Подат кового кодексу України прийн яття податкової декларації є обов'язком органу держав ної податкової служби. Під час прийняття податкової де кларації уповноважена посад ова особа органу державної п одаткової служби, в якому пер ебуває на обліку платник под атків, зобов'язана перевірит и наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкови х реквізитів, передбачених п унктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього К одексу. Інші показники, зазна чені в податковій декларації платника податків, до її прий няття перевірці не підлягают ь.

Відповідно до п. 49.9. ст. 49 Подат кового кодексу України за ум ови дотримання платником под атків вимог цієї статті поса дова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов'язана зареєстр увати податкову декларацію п латника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Згідно п.п. 49.11. ст. 49 Податковог о кодексу України у разі пода ння платником податків до ор гану державної податкової сл ужби податкової декларації, заповненої з порушенням вимо г пунктів 48.3. та 48.4. статті 48 цього Кодексу, такий орган державн ої податкової служби зобов'я заний надати такому платнику податків письмове повідомле ння про відмову у прийнятті й ого податкової декларації із зазначенням причин такої ві дмови.

У разі отримання такої декл арації, надісланої поштою аб о засобами електронного зв'я зку, - протягом п'яти робочих д нів з дня її отримання (п. п. 49.11.1. п . 49.11. ст. 49 Податкового кодексу У країни); у разі отримання тако ї декларації особисто від пл атника податку або його пред ставника - протягом трьох роб очих днів з дня її отримання (п .п. 49.11.2. п. 49.11. ст. 49 Податкового коде ксу України).

В пункті 49.12. статті 49 Податков ого кодексу України визначен о, що у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податков ої декларації платник податк ів має право подати податков у декларацію та сплатити штр аф у разі порушення строку її подання або оскаржити рішен ня органу у порядку, передбач еному статтею 56 цього Кодекс у.

Як передбачено пунктом 49.10. с татті 49 Податкового кодексу У країни, відмова посадової ос оби органу державної податко вої служби прийняти податков у декларацію з будь-яких прич ин, не визначених цією статте ю, у тому числі висування будь -яких невизначених цією стат тею передумов щодо такого пр ийняття (включаючи зміну пок азників такої податкової дек ларації, зменшення або скасу вання від'ємного значення об 'єктів оподаткування, сум бюд жетних відшкодувань, незакон ного збільшення податкових з обов'язань тощо) забороняєть ся.

Відповідно до пункту 49.13. ст. 49 Податкового кодексу України у разі, якщо в установленому з аконодавством порядку буде в становлено факт неправомірн ої відмови органом державної податкової служби (посадово ю особою) у прийнятті податко вої декларації, остання вв ажається прийнятою у день її фактичного отримання орг аном державної податкової сл ужби.

В процесі огляду спірних по даткових декларацій товарис тва з обмеженою відповідальн істю ТОВ «Контендер»встанов лено, що вони містять всі обов 'язкові реквізити, передбаче ні пунктами 48.3. та 48.4. статті 48 Под аткового кодексу України.

Відповідач визнав неподан ими податкові декларації з п осиланням на те, що в них вказ ано місцезнаходження платни ка податку, що не відповідає д ійсності.

На підтвердження цього вис новку відповідач посилався н а довідку про встановлення ф актичного місцезнаходження платника податків № 2844/26-1/52 від 27 .05.2011 р., складену Головним відді лом податкової міліції ДПІ у Голосіївському районі м. Киє ва, відповідно до якої ТОВ «Ко нтендер»за зареєстрованою а дресою платника податку (міс цезнаходження): 03143, м. Київ, вул. Заболотного, 15 - відсутнє.

З приводу вказаних доводів податкового органу суд зазн ачає наступне.

Відповідно до абзацу шосто го ст. 1 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців»місцезнаходження ю ридичної особи - адреса орга ну або особи, які відповідно д о установчих документів юрид ичної особи чи закону виступ ають від її імені.

Абзацом сьомими ч. 2 ст. 17 Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців»п ередбачено, що в Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів містяться відомості про ю ридичну особу.

При огляді спірних деклара цій судом встановлено, що міс цезнаходження платника пода тків у декларації зазначено: м. Київ, вул. Заболотного, 15, що в ідповідає місцезнаходженню позивача (на день подання дек ларацій), що міститься у відом остях Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців, що підт верджується наявною в матері алах справи довідкою з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців від 26.12.2011 р. № 12575770 (а.с. 35-47).

Також суд зазначає, що з дов ідки з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців вбачає ться, що відносно позивача не внесені відомості про відсу тність підприємства за його місцезнаходженням.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»якщ о відомості, які підлягають в несенню до Єдиного державног о реєстру, були внесені до ньо го, то такі відомості вважают ься достовірними і можуть бу ти використані в спорі з трет ьою особою, доки до них не внес ено відповідних змін.

З огляду на те, що позивачем було зазначено в спірних под аткових деклараціях адресу, яка згідно вимог законодавст ва визнається його місцезнах одженням, тобто ним був зазна чений такий обов' язковий ре квізит податкового документ а, як місцезнаходження платн ика податку. Отже невизнання відповідачем спірних податк ових декларацій позивача є т аким, що суперечить законода вству.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України не висуває ум ов чи вимог щодо порядку напи сання адреси (місцезнаходжен ня) платника податків. За таки х обставин, підставою для вис новку про відсутність в пода тковій декларації такого обо в' язкового реквізиту, як ін формації про місцезнаходжен ня платника податків, може сл угувати встановлення податк овим органом факт відсутн ості зазначення адреси платн ика податків взагалі.

Посилання відповідача на відсутність позивача за його місцезнаходженням не може б ути взято до уваги судом, оскі льки такої підстави для неви знання податкової деклараці ї як податкової звітності в з аконодавстві не передбачено .

Крім того, як вбачається з м атеріалів справи, за вказано ю адресою (м. Київ, вул. Заболот ного, 15) позивачу направлялась податковими органами уся ко респонденція, зокрема повідо млення про відмову у прийнят ті його податкової деклараці ї, рішення ДПА України про рез ультати розгляду скарги. Док азів повернення поштових від правлень у зв' язку з неможл ивістю вручення позивачу чер ез відсутність за його місце знаходження відповідач суду не надав.

Разом з тим, суд звертає ува гу, що кореспонденція суду, як а направлялась за місцезнахо дженням позивача, була доста влена та вручена належним чи ном позивачу.

З огляду на викладене, суд в важає безпідставними доводи відповідача про відсутність позивача за зазначеною адре сою.

Викладені обставини дають підстави вважати, що відпові дачем оскаржувані рішення пр ийнято без дотриманням полож ень частини другої статті 19 Ко нституції України та податко вого законодавства, оскільки примірники спірних декларац ій позивача містять всі необ хідні відомості, в тому числі і інформацію щодо достовірн ого місцезнаходження підпри ємства.

Таким чином, відповідач не м ав визначених Податковим код ексом України підстав для не визнання поданих позивачем п одаткових декларацій як пода ткової звітності.

Отже, спірні рішення відпов ідача про відмову у прийнятт і податкових декларацій пози вача з податку на додану варт ість за серпень та вересень 201 1 року; з податку на прибуток п ідприємства за ІІ і ІІІ кварт али 2011 року є такими, що супереч ать законодавству, порушують права позивача і є протиправ ними.

Оскільки відповідно до п.49.10 ст.49 Податкового кодексу Укра їни відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову д екларацію з будь-яких причин , не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-як их не визначених цією статте ю передумов щодо такого прий няття (включаючи зміну показ ників такої податкової декла рації, зменшення або скасува ння від'ємного значення об'єк тів оподаткування, сум бюдже тних відшкодувань, незаконно го збільшення податкових зоб ов'язань тощо) забороняється - у податкового органу відс утні підстави відмовляти поз ивачу у прийнятті зазначеної декларації тільки на підста ві Порядку складання деклара ції з податку на прибуток під приємства, затвердженого нак азом ДПА України від 29.03.2003 № 143, та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 08.04.2003 № 271/7592.

Виходячи з вищевказаного, с уд приходить до висновку, що п риймаючи рішення про невизна ння податкової декларації по зивача як податкової звітнос ті, відповідач діяв всупереч наведеним нормам, оскільки м атеріалами справи підтвердж ується дотримання позивачем вимог ст.ст. 48, 49 ПК України.

З приводу належного способ у захисту прав позивача суд з азначає, що відповідно до п. 49.12 ПК України у разі отримання в ідмови органу державної под аткової служби у прийнятті п одаткової декларації платни к податків має право:

49.12.1. подати податкову деклар ацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання ;

49.12.2. оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбачен ому статтею 56 цього Кодексу.

Відповідно до п.56.1 ст.56 Податк ового кодексу України ріш ення, прийняті контролююч им органом, можуть бути оскар жені в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, з системного аналізу вищевказаних правов их норма вбачається, що письм ове повідомлення про відмову у прийнятті податкової декл арації платника податків із зазначенням причин такої від мови відповідно до положень пп. 49.10, п. 49.12.2 ст. 49 ПК України є ф ормою рішення податкової слу жби, яке в силу п.56.1 ст.56 Подат кового кодексу України може бути оскаржено в адміністрат ивному або судовому порядку.

Крім того, Податковим коде ксом України прямо передбаче но спосіб реалізації відпові дачем своїх повноважень у ви падку невідповідності подат кової декларації вимогам цьо го Кодексу - направлення пла тнику податків письмового по відомлення про відмову у при йнятті податкової деклараці ї (пункт 48.3 та 48.4 статті 48 цього Ко дексу).

Саме такі рішення і направл ялись ТОВ «Контендер»податк овим органом.

З огляду на наведене, суд ке руючись частиною 2 статті 11 КА С України вважає за необхідн е задовольнити позовні вимог и в даній частині шляхом визн ання протиправними рішень ві дповідача № 3236/10/3/28-410 від 05.08.2011 року № 5046/10/3-312 від 09.09.2011 року, № 6367/10/3/28-312 від 17.1 0.2011 року, № 6911/10/3/28-410 від 31.10.2011 року про відмову у прийнятті податко вих декларацій ТОВ «Контенде р».

Відповідно до пунктів 2, 3 час тини 1 статті 10 Закону України «Про державну податкову слу жбу в Україні», відповідач за безпечує облік платників под атків, інших платежів, правил ьність обчислення і своєчасн ість надходження цих податкі в, платежів; контролюють своє часність подання платниками податків бухгалтерських зві тів і балансів, податкових де кларацій, розрахунків та інш их документів, пов'язаних з об численням податків, інших пл атежів.

Порядок ведення органами Д ержавної податкової служби о перативного обліку платежів до бюджету регламентується відповідною Інструкцією, зат вердженою наказом ДПА Україн и від 18 липня 2005 року № 276 та зареє строваною у Мін'юсті України 2 серпня 2005 року за № 843/11123 (Інструк ція № 276).

Пунктами 1.4., 1.6 Інструкції № 276 п ередбачено, що облік, контрол ь і складання звітності щодо платежів, що надходять до бюд жету, здійснюється органами державної податкової служби з використанням автоматизов аної інформаційної системи ( далі - АІС), що забезпечує єдин ий технологічний процес увед ення, контролю інформації об робки документів та підтрима ння в актуальному стані авто матизованої інформаційної о блікової системи.

Проведення податкової зві тності в електронних базах п одаткової звітності передба чено також Методичними реком ендаціями щодо централізова ного приймання та комп'ютерн ої обробки податкової звітно сті платників податків в ОДП С України, затвердженими нак азом ДПА України від 31 грудня 2008 року № 827.

Наведене свідчить про наяв ність у платника податків ма теріально-правового інтерес у в тому, щоб у системі обліку податкового органу (електрон них базах податкової звітнос ті) правильно відображався ф актичний стан виконання його обов' язку щодо подання под аткових декларацій, розрахун ків та інших документів, пов'я заних з обчисленням податків , інших платежів.

В даному випадку рішення ві дповідача щодо невизнання де кларацій ТОВ «Контендер»з по датку на додану вартість за с ерпень, вересень 2011 року; з пода тку на прибуток підприємства за ІІ і ІІІ квартали 2011 року пр изводить до протиправного не врахування даних податкових декларацій в електронних ба зах податкової звітності.

З огляду на наведене, суд вв ажає за необхідне задовольни ти позовні вимоги та зобов'яз ати відповідача перенести до електронних баз податкової звітності, що ведеться орган ами державної податкової слу жби, показників поданих Това риством з обмеженою відповід альністю «Контендер»деклар ацій з податку на додану варт ість серпень, вересень 2011 року ; з податку на прибуток підпри ємства за ІІ і ІІІ квартали 2011 р оку.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України, орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.

Відповідач як суб' єкт вла дних повноважень не довів пр авомірності прийнятих ріше нь щодо визнання неподаними податкових декларацій позив ача з ПДВ та з податку на прибу ток за відповідні звітні под аткові періоди.

Таким чином, оцінивши за пра вилами, встановленими ст. 86 Ко дексу адміністративного суд очинства України наявні у ма теріалах справи докази та по яснення сторін, надані під ча с розгляду справи, суд вважає , що заявлений адміністратив ний позов є обґрунтований та такий, що підлягає задоволен ню.

На розподілі судових витра т позивач не наполягав, про що свідчить заява про відмову в ід вимоги про стягнення з Дер жавного бюджету України судо вого збору.

Керуючись вимогами ст. ст. с т.ст. 69-71, 94, 160-163, 167, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, Окружний адміністративн ий суд міста Києва

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов задовольнити.

2. Визнати протиправним р ішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про відмо ву у прийнятті податкової де кларації Товариства з обмеже ною відповідальністю «Конте ндер» (код ЄДРПОУ 34288453; адреса: 0314 3, м. Київ, вул. Заболотного, 15) з п одатку на прибуток за ІІ квар тал 2011 року, викладене у формі л иста від 05.08.2011 р. № 3236/10/3/28-410.

3. Визнати протиправним р ішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про відмо ву у прийнятті податкової де кларації Товариства з обмеже ною відповідальністю «Конте ндер» (код ЄДРПОУ 34288453; адреса: 0314 3, м. Київ, вул. Заболотного, 15) з п одатку на додану вартість за серпень 2011 року, викладене у фо рмі листа від 09.09.2011 р. № 5046/10/3/28-312.

4. Визнати протиправним р ішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про відмо ву у прийнятті податкової де кларації Товариства з обмеже ною відповідальністю «Конте ндер» (код ЄДРПОУ 34288453; адреса: 0314 3, м. Київ, вул. Заболотного, 15) з п одатку на додану вартість за вересень 2011 року, викладене у ф ормі листа від 17.10.2011 р. № 6367/10/3/28-312.

5. Визнати протиправним р ішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва про відмо ву у прийнятті податкової де кларації Товариства з обмеже ною відповідальністю «Конте ндер» (код ЄДРПОУ 34288453; адреса: 0314 3, м. Київ, вул. Заболотного, 15) з п одатку на прибуток за ІІІ ква ртал 2011 року, викладене у формі листа від 31.10.2011 р. № 6911/10/3/28-410.

6. Зобов' язати Державну податкову інспекцію у Голос іївському районі м. Києва пер енести до електронних баз по даткової звітності показник и поданих Товариством з обме женою відповідальністю «Кон тендер»декларацій податку н а додану вартість за серпень 2011 року, за вересень 2011 року та д екларацій з податку на прибу ток за ІІ квартал 2011 року та за ІІІ квартал 2011 року.

Постанова набирає законн ої сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку з а правилами, встановленими с таттями 185-187 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, шляхом подання апеляційно ї скарги до адміністративног о суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, я кий ухвалив оскаржуване судо ве рішення. Апеляційна скарг а на постанову суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. У разі застосування судо м частини третьої статті 160 ць ого Кодексу, а також прийнятт я постанови у письмовому про вадженні апеляційна скарга п одається протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Суддя Патратій О.В.

Повний текст пост анови складено та підписано: 08 лютого 2012 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21762070
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-19642/11/2670

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

Ухвала від 22.05.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 02.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Патратій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні