Ухвала
від 07.02.2012 по справі 2а-12546/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-12546/09/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції: Кротюк О.В.

Суддя-доповідач: Файдюк В.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"07" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Маслія В.І.

Чаку Є.В.

при секретарі: Кравчук М.В.

розглянувши у від критому судовому засіданні а пеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Свято шинському районі міста Києва на постанову Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 01 червня 2011 року у справі за а дміністративним позовом Від критого акціонерного товари ства «Електротехнічний заво д»до Державної податкової ін спекції у Святошинському рай оні міста Києва про скасу вання податкового повідомле ння-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 01 червня 2011 року адміні стративний позов ВАТ «Електр отехнічний завод»до ДПІ у Св ятошинському районі міста Ки єва про скасування подат кового повідомлення-рішення - задоволено повністю.

Не погоджуючись з прийня тим рішенням, відповідач зве рнувся з апеляційною скаргою в якій просить суд скасувати постанову суду першої інста нції та ухвалити нову, якою ві дмовити в задоволенні позову .

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволе нню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, пода тковим органом 30 липня 2009 року проведено камеральну перев ірку, за результатом якої вкл адено Акт про результати кам еральної перевірки податков ої декларації (розрахунку) № 86 5/15-310 від 30 липня 2009 року.

Так, перевіркою встановлен о, що розмір земельного подат ку, зазначеного платником по датку у податковій деклараці ї (розрахунку) є меншим, ніж ви значено за результатами каме ральної перевірки, оскільки при заповненні податкового р озрахунку земельного податк у підприємством розраховано земельний податок за квітен ь-травень 2009 року за земельні д ілянки по яких право власнос ті або право оренди не оформл ено у розмірі 1 % замість 3 % (п. 2 рі шення Київської міської держ авної адміністрації № 944/944 від 25 грудня 2008 року), що призвело до заниження податкового зобов ' язання на 156 695, 04 грн.

На підставі вказаного акта податковим органом прийнято оскаржуване податкове повід омлення-рішення № 0009681504/0 від 30 ли пня 2009 року, яким ВАТ «Електрот ехнічний завод»визначено су му податкового зобов' язанн я з земельного податку з юрид ичних осіб у розмірі 164 529, 79 грн., з якої: 156 695, 04 грн. - за основним пл атежем, 7 834, 75 грн. - за штрафними санкціями.

Не погоджуючись з таким ріш енням відповідача, позивач о скаржив його в судовому поря дку.

При винесенні Акту про резу льтати камеральної перевірк и, що став підставою прийнятт я оскаржуваного повідомленн я-рішення, податковий орган к ерувався Рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 ро ку № 944/944 «Про врегулювання пит ання користування земельним и ділянками в місті Києві», як им встановлено, що 01 квітня 2009 р оку плата за земельні (крім зе мель, які використовуються д ержавними та комунальними пі дприємствами, установами, ор ганізаціями для ведення лісо вого господарства, для водог осподарських потреб, та земе ль, зайнятих зеленими насадж еннями загального користува ння, житловим фондом, об' єкт ами інженерно-транспортної і нфраструктури, крім присадиб них і садових земельних діля нок, а також визначених Київс ькою міською радою, прийняті рішення про їх передачу у вла сність або в користування, ал е документи, що посвідчують п рава на такі земельні ділянк и, не зареєстровані), які викор истовуються суб' єктами гос подарської діяльності, але п раво власності на які або пра во оренди яких у встановлено му законодавством порядку не оформлено (не переоформлено ), справляється в розмірі міні мальної річної орендної плат и за земельні ділянки, встано вленої статтею 21 Закону Украї ни «Про оренду землі»(3%).

Відповідно до п. 2 ч. 4 статті 21 Закону України «Про оренду з емлі»- річна орендна плата за земельні ділянки, які перебу вають у державній або комуна льній власності, надходить д о відповідних бюджетів, розп оділяється і використовуєть ся відповідно до закону і не м оже бути меншою - для інших кат егорій земель - трикратного р озміру земельного податку, щ о встановлюється Законом Укр аїни «Про плату за землю».

Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с татті 14 Закону України «Про си стему оподаткування»- земель ний податок належить до зага льнодержавних податків та зб орів, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону пе редбачено, що загальнодержав ні податки і збори (обов'язков і платежі) встановлюються Ве рховною Радою України і спра вляються на всій території У країни.

Згідно з ч. 1, 2 статті 2 Закону У країни «Про плату за землю»- в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розм іри податку за земельні діля нки, грошову оцінку яких не вс тановлено, визначаються до ї ї встановлення в порядку, виз наченому цим Законом. Власни ки земельних ділянок, земель них часток (паїв) та землекори стувачі, крім орендарів та ін весторів - учасників угоди пр о розподіл продукції, сплачу ють земельний податок.

Відповідно до ч. 2 статті 4 Зак ону України «Про плату за зем лю» - ставки земельного подат ку, порядок обчислення і спла ти земельного податку не мож уть встановлюватись або змін юватись іншими законодавчим и актами, крім цього Закону. Зм іни і доповнення до цього Зак ону вносяться не пізніше ніж за три місяці до початку ново го бюджетного року і набираю ть чинності з початку нового бюджетного року.

З системного аналізу п. 8 ч. 1, ч . 2 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування», ч. 1, 2 с татті 2, ч. 2 статті 4 Закону Укра їни «Про плату за землю»вбач ається, що повноваження щодо встановлення ставок земельн ого податку, як загальнодерж авного обов'язкового платежу , належить до виключних повно важень Верховної Ради Україн и та може реалізовуватись ли ше у вигляді внесення відпов ідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натоміс ть, до повноважень органів мі сцевого самоврядування у сфе рі регулювання суспільних ві дносин щодо встановлення, на рахування та сплати земельно го податку відповідно до змі сту ч. 5 статті 7 Закону України «Про плату за землю»належит ь диференціація та затвердже ння ставок земельного податк у за земельні ділянки в межах ставок такого податку, встан овлених Законом України «Про плату за землю».

Згідно з ч. 1 статті 7 Закону У країни «Про плату за землю»- с тавки земельного податку з з емель, грошову оцінку яких вс тановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятк ом земельних ділянок, зазнач ених у частинах п'ятій - десяті й цієї статті та частині друг ій статті 6 цього Закону.

Відповідно до ч. 4 статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України - у разі невід повідності нормативно-право вого акта Конституції Україн и, закону України, міжнародно му договору, згода на обов'язк овість якого надана Верховно ю Радою України, або іншому пр авовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юр идичну силу.

Враховуючи, що відповідно д о положень спеціальних закон ів у сфері сплати земельного податку повноваження щодо в становлення ставок такого по датку, як загальнодержавного обов'язкового платежу, належ ить до виключних повноважень Верховної Ради України та мо же реалізовуватись лише у ви гляді внесення відповідних з мін до Закону України «Про пл ату за землю», суд першої інст анції вірно прийшов до висно вку, що п. 2 Рішення Київської м іської ради №944/944 від 25 грудня 2008 року «Про врегулювання питан ня користування земельними д ілянками в місті Києві», яким встановлюються підвищені ст авки земельного податку, не в ідповідає ч. 1, 2 статті 2, ч. 2 стат ті 4, ч. 1 статті 7 Закону України «Про плату за землю», п. 8 ч. 1 ста тті 14, ч. 2 статті 14 Закону Україн и «Про систему оподаткування », а тому при визначенні ставк и земельного податку, який пі длягає сплаті суб'єктами гос подарської діяльності при ви користанні земельних діляно к, право власності на які або п раво оренди яких в установле ному законодавством порядку не оформлено (не переоформле но), застосуванню підлягає ч. 1 статті 7 Закону України «Про п лату за землю».

З огляду на такі обставини, твердження відповідача про д опущення позивачем порушень вимог п. 2 Рішення Київської м іської ради від 25 грудня 2008 рок у № 944/944 «Про врегулювання пита ння користування земельними ділянками в місті Києві»є не обґрунтованими.

Отже, спірне податкове пові домлення-рішення, яким визна чено податкове зобов'язання по земельному податку з юрид ичних осіб, підлягає скасува нню як таке, що не відповідає в имогам законодавства.

Таким чином колегія суддів приходить до висновку, що при винесенні оскаржуваної пост анови судом першої інстанції було дотримано всіх вимог за конодавства, а тому відсутні підстави для її скасування.

Відповідно до статті 200 КАС У країни - суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процесу ального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 К АС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Де ржавної податкової інспекці ї у Святошинському районі мі ста Києва - залишити без зад оволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 01 червня 2011 року - залишити б ез змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути оскаржена протяг ом двадцяти днів з дня склада ння в повному обсязі, тобто з 1 4 лютого 2012 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України.

Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Маслій В.І.

Чак у Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21764267
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12546/09/2670

Ухвала від 17.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 08.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 07.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 01.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні