Ухвала
від 23.02.2012 по справі 2-а-561/07
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-561/07 Голов уючий у 1-й інстанції: Тюхтій П .М.

Суддя-доповідач: Літвін а Н. М.

У Х В А Л А

Іменем України

"23" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляційни й адміністративний суд у скл аді колегії суддів:

Головуючого судді Літвіної Н.М.

суддів: Хрімлі О.Г.

Коротких А.Ю.

при секретарі: Соловіцькій І.М.

розглянувши у від критому судовому засіданні а пеляційну скаргу третьої ос оби, яка заявляє самостійні в имоги на предмет спору ОСОБ А_3 на постанову Макарівськ ого районного суду Київської області від 03 грудня 2007 року у с праві за адміністративним по зовом ОСОБА_4 до Колонщинс ької сільської ради Макарівс ького району Київської облас ті, треті особи - ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9, Закрите акціоне рне товариство «Комерційний банк «ПриватБанк»про визнан ня недійсним рішення Колонщи нської сільської ради №153 від 21 червня 2005 року,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Макарівського районного суд у Київської області з адміні стративним позовом до Колонщ инської сільської ради Макар івського району Київської об ласті визнання недійсним ріш ення Колонщинської сільсько ї ради Макарівського району Київської області №153 від 21 чер вня 2005 року в частині безоплат ної передачі у власність зем ельних ділянок для будівницт ва і обслуговування житлово го будинку громадянам ОСОБ А_3 та ОСОБА_6

Постановою Макарівського районного суду Київської обл асті від 03 грудня 2007 року вказа ний адміністративний позов б уло задоволено.

Не погоджуючись з прийня тим рішенням, третя особа по с праві - ОСОБА_5, звернувся з апеляційною скаргою та про сить суд скасувати постанову суду першої інстанції та ухв алити нову, якою в задоволенн і позову відмовити.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підста в.

Як вбачається з матеріалі в справи та вірно встановлен о судом першої інстанції, 19 се рпня 2003 року ОСОБА_7 уклав т ри нотаріально посвідчених д оговору купівлі-продажу земе льних ділянок за № № 3607, 3603, 3611, які належали громадянам: ОСОБА _10, на підставі Державного ак ту на право приватної власно сті на землю від 29 липня 1997 року , якій видано на підставі Ріше ння IV сесії XXII скликання Колонщ инської сільської ради народ них депутатів від 05 квітня 1996 р оку, та який був зареєстрован ий в Книзі записів державних актів на право приватної вла сності на землю за № 1218; ОСОБА _11, на підставі Державного ак ту на право приватної власно сті на землю від 20 червня 1998 рок у, якій видано на підставі ріш ення II сесії XXIII скликання Коло нщинської сільської ради нар одних депутатів від 02 червня 1 995 року, та який був зареєстров аний в Книзі записів державн их актів на право приватної в ласності на землю за № 714; ОСО БА_12, на підставі Державного акту на право приватної влас ності на землю від 02 квітня 1996 р оку, якій видано на підставі Р ішення II сесії XXIII скликання Ко лонщинської сільської ради н ародних депутатів від 02 червн я 1995 року, та який був зареєстро ваний в книзі записів держав них актів на право приватної власності на землю за № 591.

Вказані державні акти були видані відповідно до вимог ч инного на той час законодавс тва як наслідок реалізації п рава вказаних громадян на пр иватизацію земельних діляно к. Факти видачі актів, право вл асності вказаних осіб на зем ельні ділянки, підстави вида чі актів, а саме - рішення Коло нщинської сільської ради нар одних депутатів, у встановле ному законом порядку опротес товані не були, а тому вважают ься законними та є належними доказами походження, доказа ми підстав права власності т а призначення земельних діля нок, а також можуть вважатися письмовими доказами, так як п осилання на них та на відомос ті що в них містяться є в інших облікових документах.

08 грудня 2003 року ОСОБА_7 на підставі договорів купівлі - продажу від 19 серпня 2003 року № № 3607, 3603, 3611 придбав у вищезазначен их осіб їхні земельні ділянк и та отримав державний акт на право приватної власності н а землю, серії Р2 за № 403515, який бу в зареєстрований в книзі зап исів державних актів на прав о приватної власності на зем лю за № 3928, відповідно до якого він отримав в приватну власн ість земельну ділянку площею 1, 351 га на території АДРЕСА_1 .

29 березня 2006 року ОСОБА_7 п родав ОСОБА_13 частину зем ельної ділянки площею 0, 35 га, пр и виділенні якої була складе на технічна документація нео бхідна для оформлення правоч ину, а саме План - схема части ни земельної ділянки, яка під лягає відчуженню, кадастрови й план.

З метою отримання державно го акту про право власності н а землю ОСОБА_13 уклав Дого вір з Товариством з обмежено ю відповідальністю «Нуково-в иробничою фірмою «Азімут»пр едметом якого було складання технічної документації щод о виготовлення державного ак та на право власності 0, 35 га на території АДРЕСА_1.

Між тим, при проведенні підг отовчої роботи Товариством з обмеженою відповідальністю «Нуково-виробничою фірмою « Азімут»позивачу було надано письмове повідомлення, що ви конання роботи по виготовлен ню державного акту на право в ласності на придбану земельн у ділянку неможливо у зв»язк у з тим, що на частину ділянки, яку він купив, вже видані держ авні акти, зокрема, громадяна м ОСОБА_3 та ОСОБА_6

Як вбачається з матеріалів справи, громадяни ОСОБА_5 та ОСОБА_6 отримали держа вні акти на право власності н а земельні ділянки на підста ві Рішення Колонщинської сіл ьської ради Макарівського ра йону Київської області №153 від 21 червня 2005 року «Про передачу у власність земельних ділян ок».

30 серпня 2005 року ОСОБА_6 в ідповідно до Договору купівл і - продажу продав свою земе льну ділянку ОСОБА_14, а ос тання в свою чергу 17 квітня 2007 р оку продала її ОСОБА_8

Позивач посилається на те, щ о вказане Рішення Колонщинсь кої сільської ради Макарівсь кого району Київської област і №153 від 21 червня 2005 року «Про пе редачу у власність земельних ділянок»призвело до повторн ої приватизації земельних ді лянок, які вже були приватизо вані, а, отже, перебували у вла сності інших осіб. Відповіда ч при винесенні рішення не пе ревірив вказаної інформації .

Колегія суддів погоджуєть ся з доводами позивача та вва жає їх обґрунтованими, виход ячи з наступного.

При вирішенні вказаної спр ави колегія суддів керується положеннями Земельного Коде ксу України, які діяли на час в иникнення спірних правовідн осин, тобто на час винесення с пірного рішення в редакції в ід 14 грудня 2004 року.

Відповідно до ст.. 116 ЗК Украї ни - громадяни та юридичні осо би набувають права власності та права користування земел ьними ділянками із земель де ржавної або комунальної влас ності за рішенням органів ви конавчої влади або органів м ісцевого самоврядування в ме жах їх повноважень, визначен их цим Кодексом.

Набуття права на землю гром адянами та юридичними особам и здійснюється шляхом переда чі земельних ділянок у власн ість або надання їх у користу вання.

Безоплатна передача земел ьних ділянок у власність гро мадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних д ілянок, які перебувають у кор истуванні громадян;

б) одержання земельних діля нок внаслідок приватизації д ержавних і комунальних сільс ькогосподарських підприємс тв, установ та організацій;

в) одержання земельних діл янок із земель державної і ко мунальної власності в межах норм безоплатної приватизац ії, визначених цим Кодексом.

Передача земельних діляно к безоплатно у власність гро мадян у межах норм, визначени х цим Кодексом, провадиться о дин раз по кожному виду викор истання.

Надання у користування зе мельної ділянки, що перебува є у власності або у користува нні, провадиться лише після в илучення (викупу) її в порядку , передбаченому цим Кодексом .

Згідно до ст.. 118 ЗК України - гр омадянин, зацікавлений у при ватизації земельної ділянки , яка перебуває у його користу ванні, подає заяву до відпові дної районної, Київської чи С евастопольської міської дер жавної адміністрації або сіл ьської, селищної, міської рад и за місцезнаходженням земел ьної ділянки.

Рішення органів виконавчо ї влади та органів місцевого самоврядування щодо привати зації земельних ділянок прий мається у місячний строк на п ідставі технічних матеріалі в та документів, що підтвердж ують розмір земельної ділянк и.

Громадяни - працівники держ авних та комунальних сільськ огосподарських підприємств , установ та організацій, а так ож пенсіонери з їх числа, заці кавлені в одержанні безоплат но у власність земельних діл янок, які перебувають у пості йному користуванні цих підпр иємств, установ та організац ій, звертаються з клопотання м про приватизацію цих земел ь відповідно до сільської, се лищної, міської ради або райо нної, Київської чи Севастопо льської міської державної ад міністрації.

Відповідний орган місцево го самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємства м, установам та організаціям на розробку проекту привати зації земель.

Передача земельних діляно к у власність громадянам - пра цівникам державних та комуна льних сільськогосподарськи х підприємств, установ та орг анізацій, а також пенсіонера м з їх числа провадиться післ я затвердження проекту прива тизації земель у порядку, вст ановленому цим Кодексом.

Громадяни, зацікавлені в од ержанні безоплатно у власніс ть земельної ділянки із земе ль державної або комунальної власності для ведення ферме рського господарства, веденн я особистого селянського гос подарства, ведення садівницт ва, будівництва і обслуговув ання жилого будинку, господа рських будівель і споруд (при садибна ділянка), індивідуал ьного дачного будівництва, б удівництва індивідуальних г аражів у межах норм безоплат ної приватизації, подають за яву до відповідної районної, Київської чи Севастопольськ ої міської державної адмініс трації або сільської, селищн ої, міської ради за місцезнах одженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використа ння.

Відповідна місцева держав на адміністрація або сільськ а, селищна, міська рада розгля дає заяву, а при передачі земе льної ділянки фермерському г осподарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі з годи на передачу земельної д ілянки у власність надає доз віл на розробку проекту її ві дведення.

Проект відведення земельн ої ділянки розробляється за замовленням громадян органі заціями, які мають відповідн і дозволи (ліцензії) на викона ння цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою стор ін.

Проект відведення земельн ої ділянки погоджується з ор ганом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарн о-епідеміологічним органами , органами архітектури і охор они культурної спадщини та п одається на розгляд відповід них місцевої державної адмін істрації або органу місцевог о самоврядування.

Районна, Київська чи Севаст опольська міська державна ад міністрація або сільська, се лищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відв едення та приймає рішення пр о передачу земельної ділянки у власність.

У разі відмови органу викон авчої влади чи органу місцев ого самоврядування у передач і земельної ділянки у власні сть або залишення заяви без р озгляду питання вирішується в судовому порядку.

Відповідно до ст. ст. 125, 126 ЗК Ук раїни - право власності та пра во постійного користування н а земельну ділянку виникає п ісля одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користу вання земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Приступати до використанн я земельної ділянки до встан овлення її меж у натурі (на міс цевості), одержання документ а, що посвідчує право на неї, т а державної реєстрації забор оняється.

Право власності на земельн у ділянку і право постійного користування земельною діля нкою посвідчується державни ми актами. Форми державних ак тів затверджуються Кабінето м Міністрів України.

Виходячи з системного ана лізу вказаних вище норм, коле гія суддів приходить до висн овку, що Рішення Колонщинськ ої сільської ради Макарівськ ого району Київської області №153 від 21 червня 2005 року «Про пер едачу у власність земельних ділянок»є таким, що суперечи ть положенням Земельного Код ексу України, оскільки призв ело до повторної приватизаці ї земельних ділянок, які вже б ули приватизовані, а в резуль таті до порушення прав осіб, я кі здійснили первинну приват изацію вказаних земельних ді лянок, осіб, які в подальшому п ридбали спірні земельні діля нки, зокрема, права позивача.

Враховуючи, що передача земельних ділянок безоплатн о у власність громадян у межа х норм, визначених цим Кодекс ом, провадиться один раз по ко жному виду використання, а то му й конкретна земельна діля нка, яка була приватизована н е може бути повторно привати зована, а лише придбана за цив ільно-правовими угодами.

Факт первинної приватизац ії не був перевірений відпов ідачем, а тому спірне рішення було винесено неправомірно та підлягає скасуванню.

Крім того, згідно до відпов іді Управління держкомзему у Макарівському районі Київс ької області №01-10/81 від 09 лютого 2012 року земельні ділянки ОСО БА_13 та громадян ОСОБА_3 т а ОСОБА_8 перекриваються, що підтверджується відповід ною схемою.

Апелянт посилається на те, щ о при винесенні рішення Мака рівський районний суд Київсь кої області не взяв до уваги в ідповідь позивачу від ДП «Це нтр земельного кадастру при державному комітеті України по земельних ресурсах»Київс ька регіональна філія в якій зазначено, що 02 листопада 2005 ро ку ОСОБА_7 продав частину земельної ділянки, а 30 серпня 2005 року продав залишок гр. ОС ОБА_14 Нотаріус при вчинені в ідповідної угоди повинен був зазначити, яку саме частину б уло відчужено, і відповідно з алишити в себе правовстановл юючий документ. Однак внаслі док не вчинення нотаріусом в ідповідних дій, в подальшому ОСОБА_7 зловживаючи довір 'ям продав позивачу земельну ділянку, власником якої була інша особа.

А тому на думку апелянта не встановлена істина, щодо яко ї саме земельної ділянки тор кається предмет справи.

Між тим, колегія суддів вваж ає вказані доводи безпідстав ними, оскільки предметом роз гляду даної справи є неправо мірність дій відповідача щод о винесення Рішення Колонщин ської сільської ради Макарів ського району Київської обла сті №153 від 21 червня 2005 року «Про передачу у власність земель них ділянок», яка виразилася в тому, що вказаним рішенням б ула проведена повторна прива тизація земельних ділянок, я кі перебували у власності ін ших осіб.

Відносини ж щодо встановле ння меж земельних ділянок по зивача та ОСОБА_14 повинні вирішуватися в порядку циві льного судочинства, оскільки у вказаних правовідносинах є спір про право в зв»язку з ти м, що стосуються права власно сті на земельні ділянки вказ аних осіб, а тому не підлягає р озгляду в даному провадженню .

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни - суд апеляційної інстанці ї залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщ о визнає, що суд першої інстан ції правильно встановив обст авини справи та ухвалив судо ве рішення з додержанням нор м матеріального і процесуаль ного права.

Таким чином, судом першої ін станції ухвалено рішення, як е відповідає вимогам матеріа льного та процесуального пра ва.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 К АС України суд,

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу ОСО БА_3 - залишити без задоволен ня.

Постанову Макарівського р айонного суду Київської обла сті від 03 грудня 2007 року - зали шити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі, тобто з 01 б ерезня 2012 року, шляхом подачі к асаційної скарги безпосеред ньо до Вищого адміністративн ого суду України.

Головуючий суддя Літвіна Н. М.

Судді: Хрімлі О.Г.

Кор отких А. Ю.

Повний текст ухвали ви готовлений 01 березня 2012 року .

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21765732
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-561/07

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

Постанова від 06.08.2007

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Євпак Валентина Василівна

Постанова від 13.12.2007

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні