Постанова
від 17.01.2012 по справі 2а-0770/1862/11
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Cправа № 2а-0770/1862/11

Ряд стат. звіту № 10.1

Код - 04

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2012 р. м. Ужгород

Закарпатський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового зас ідання - Шмідзен І.Ю.

за участю представників

позивача: ОСОБА_1 (довір еність від 04.05.2011 року)

відповідача : ОСОБА_2 (до віреність від 05.01.2012 року № 104)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом то вариства з обмеженою відпові дальністю "Вест - Експрес" до Державної податкової інспек ції у Іршавському районі Зак арпатської області про визн ання протиправним та скасува ння податкового повідомленн я - рішення, -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст . 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судо вому засіданні 17 січня 2012 року проголошено вступну та резол ютивну частини Постанови. По станова в повному обсязі скл адена 18 січня 2012 року.

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Вест - Е кспрес" (далі - позивач, ТОВ "В ест - Експрес"), в особі предст авника ОСОБА_1 (діє на підс таві довіреності ТОВ "Вест - Експрес" від 04.05.2011 року, наявній в матеріалах справи, а.с.5), зве рнулося до Закарпатського ок ружного адміністративного с уду з позовною заявою до Держ авної податкової інспекції у Іршавському районі Закарпат ської області (далі - відпов ідач, ДПІ у Іршавському район і), якою просить визнати недій сним (незаконним) податкове п овідомлення - рішення ДПІ у Іршавському районі від 20.05.2011 ро ку за № 0000432350 (а.с.3-4).

Позовні вимоги обґрунтову ються тим, що оскаржене подат кове повідомлення - рішення (про зменшення ТОВ "Вест - Екс прес" бюджетного відшкодуван ня з ПДВ у розмірі 52900,00 грн.) вине сено відповідачем всупереч н орм чинного законодавства, о скільки позивачем дотримано всіх вимог, встановлених Под атковим кодексом України, кр ім того, перевірка проведена з порушеннями законодавства , в зв'язку з чим рішення вважа є протиправним.

В судовому засіданні 17.01.2012 ро ку представником позивача на дано суду додаткові обґрунту вання позовних вимог (а.с.42-44), як им уточнив позовні вимоги та у відповідності до ст. 162 КАС Ук раїни - просить суд визнати пр отиправним та скасувати под аткове повідомлення - рішен ня ДПІ у Іршавському районі в ід 20.05.2011 року за № 0000432350 з тих пі дстав, що зменшення бюджетно го відшкодування проведено п ротиправно, оскільки податко вий кредит по ПДВ сформовано на підставі отриманих подат кових накладних, після сплат и вартості отриманих товару в повному обсязі (в тому числі , суми ПДВ), товари придбані з метою подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності підприємства, тобто, дотримано всі передбачені з аконодавством вимоги щодо фо рмування податкового кредит у. Підставою для виключення с уми 38500,00 грн. із податкового кре диту та, відповідно, зменшенн я бюджетного відшкодування н а цю суму є неправомірним, оск ільки законом не передбачено таку підставу для зменшення бюджетного відшкодування я к не надходження відповіді н а запит податкового органу п ро проведення зустрічних пер евірок (що слугувало такою пі дставою, згідно акту ДПІ у Ірш авському районі від 20.05.2011 року з а № 440/23/50/32637362).

В судовому засіданні предс тавник позивача просить суд визнати протиправним та скас увати податкове повідомлен ня - рішення ДПІ у Іршавсько му районі від 20.05.2011 року за № 0000 432350 з підстав, що наведені у п озовній заяві та додаткових обґрунтувань позовних вимог .

Відповідач надав суду запе речення проти позову (листи Д ПІ у Іршавському районі від 11. 11.2011 року (а.с.32) та від 16.11.2011 року за № 1883 (а.с.38), обидва повністю ідент ичні), згідно яких позов не виз нав, посилаючись на те, що ріше ння про зменшення бюджетного відшкодування прийнято на п ідставі того, що позивачем вк лючено до податкового кредит у суму ПДВ у розмірі 52900,00 грн., вк лючення яких суперечить вимо гам п.200.1 та п.200.4 ст. 200 Податкового кодексу України.

В судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз ову заперечив, просить суду в ідмовити в його задоволенні з мотивів, викладених у подан ому запереченні..

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснен ня представників сторін, все бічно і повно з'ясувавши всі ф актичні обставини, на яких ґр унтуються позовні вимоги, об 'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить д о висновку про задоволення а дміністративного позову в по вному обсязі, виходячи з наст упного:

Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджено мат еріалами справи, позапланово ю невиїзною перевіркою ТОВ "В ест - Експрес" з питань досто вірності нарахування суми бю джетного відшкодування пода тку на додану вартість (щодо п ідтвердження відомостей, отр иманих від особи, яка мала пра вові відносини з платником п одатку (акт ДПІ у Іршавському районі від 20.05.2011 року за № 44/23/50/32637362 , а.с.6-13):

- за результатами перевірк и не можливо підтвердити зая влену суму бюджетного відшко дування за грудень 2010 року на с уму 23855,00 грн., за січень 2011 року на суму 16951,00 грн., за лютий 2011 року на суму 12094,00 грн.

Згідно акту перевірки, нем ожливо підтвердити суми бюдж етного відшкодування з ПДВ з а грудень 2010 року, січень та лют ий 2011 року в зв'язку з не отрима нням від органів ДРС, на облік у яких перебувають постачаль ники ТОВ "Вест - Експрес", від повіді щодо взаємовідносин СГД (а.с.10, останній абзац).

На підставі акту від 20.05.2011 рок у за № 44/23/50/32637362, 20 травня 2011 року ДПІ у Іршавському районі прийня то податкове повідомлення - рішення № 0000432350 (а.с.14), яким ТО В "Вест - Експрес" зменшено с уму бюджетного відшкодуванн я (у тому числі заявленого на р озрахунковий рахунок) з пода тку на додану вартість у розм ірі 52900,00 грн.

Податкове повідомлення - рішення ДПІ у Іршавському ра йоні від 20.05.2011 року № 0000432350 в ад міністративному порядку не о скаржувалось та оскаржено до Закарпатського окружного ад міністративного суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав, свобод та інтерес ів фізичних осіб, прав та інте ресів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб'єктів при здійсненн і ними владних управлінських функцій на основі законодав ства, в тому числі на виконанн я делегованих повноважень. З гідно ч. 3 ст. 2 КАС України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони, зо крема, на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституці ї України, органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Згідно п.1.1 ст. 1 Податкового к одексу України від 2 грудня 2010 р оку № 2755 - VI (діє з 1 січня 2011 року , далі - ПК України), ПК Україн и регулює відносини, що виник ають у сфері справляння пода тків і зборів, зокрема, визнач ає вичерпний перелік податкі в та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміні стрування, платників податкі в та зборів, їх права та обов'я зки, компетенцію контролюючи х органів, повноваження і обо в'язки їх посадових осіб під ч ас здійснення податкового ко нтролю, а також відповідальн ість за порушення податковог о законодавства.

Відповідно до пп. 14.1.18 п. 14.1 ст. 1 П К України, бюджетне відшкоду вання - відшкодування від'ємн ого значення податку на дода ну вартість на підставі підт вердження правомірності сум бюджетного відшкодування по датку на додану вартість за р езультатами перевірки платн ика (в тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у по рядку та за критеріями, визна ченими у розділі V цього Кодек с).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК Укр аїни, сума податку, що підляг ає сплаті (перерахуванню) до б юджету або бюджетному відшко дуванню, визначається як різ ниця між сумою податкового з обов'язання звітного податко вого періоду та сумою податк ового кредиту такого звітног о податкового періоду. При ві д'ємному значенні суми, розра хованої згідно з п. 201.1 ст. 201, так а сума враховується у зменше ння суми податкового боргу з цього податку, що виник за поп ередні податкові періоди (у т ому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутност і - зараховується до складу по даткового кредиту наступног о податкового періоду.

Тобто, податковим законода вством передбачено сальдови й метод визначення податкови х зобов'язань та кредиту із ць ого податку. Цей метод передб ачає необхідність врахуванн я як надходжень сум податку (р азом із вартістю товарів (пос луг), що поставляються платни ком податку), так і витрат цьо го платника на сплату сум под атку на додану вартість у скл аді ціни товарів (послуг).

Згідно пп. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК Украї ни, податковий кредит - сума, н а яку платник податку на дода ну вартість має право зменши ти податкове зобов'язання зв ітного (податкового) періоду , визначена згідно з розділом V цього Кодексу. Податковий к редит звітного періоду визна чається, виходячи з договірн ої вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, та складається із сум пода тків, сплачених (нарахованих ) платником податку у звітном у періоді у зв'язку із придбан ням або виготовленням товарі в та послуг, придбанням (будів ництвом, спорудженням) основ них фондів, з метою їх подальш ого використання в оподатков аних операціях у межах госпо дарської діяльності платник а податку.

Право на віднесенн я сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійс нення операцій з, придбання а бо виготовлення товарів (у то му числі в разі їх ввезення на митну територію України) та п ослуг (абзац "а" п.198.1 ст. 198 ПК Укра їни).

Відповідно до пп. 198.2 ст. 198 ПК України, датою виникнення пр ава платника податку на пода тковий кредит вважається дат а здійснення першої з подій: а бо дата списання коштів з бан ківського рахунку платника п одатку в оплату товарів (посл уг); або дата отримання товарі в (послуг), що підтверджено под атковою накладною.

Не відносяться до податков ого кредиту суми податку, спл аченого (нарахованого) у зв'яз ку з придбанням товарів/посл уг, не підтверджені податков ими накладними (або підтверд жені податковими накладними , оформленими з порушенням ви мог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними дек лараціями, іншими документам и, передбаченими пунктом 201.11 ст атті 201 цього Кодексу (п.198.6 ст.198 П К України).

Відповідно до п.198.3 ст. 198 ПК Укр аїни, податковий кредит звіт ного періоду визначається ви ходячи з договірної (контрак тної) вартості товарів/послу г, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно д о статті 39 цього Кодексу, та ск ладається з сум податків, нар ахованих (сплачених) платник ом податку за ставкою, встано вленою пунктом 193.1 статті 193 цьо го Кодексу, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій у н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня в оподатковуваних операці ях у межах господарської дія льності платника податку.

Під господарською діяльні стю у Господарському кодексі України (ст. 3) розуміється дія льність суб'єктів господарюв ання у сфері суспільного вир обництва, спрямована на виго товлення та реалізацію проду кції, виконання робіт чи нада ння послуг вартісного характ еру, що мають цінову визначен ість.

У розумінні пп. 14.1.36 П К п.14.1 ст. 14 України - господарсь ка діяльність - діяльність ос оби, що пов'язана з виробництв ом (виготовленням) та/або реал ізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрям ована на отримання доходу і п роводиться такою особою само стійно та/або через свої відо кремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, з окрема за договорами комісії , доручення та агентськими до говорами

Обов'язковими ознаками го сподарської діяльності (згід но наведених приписів ГК Укр аїни та ПК України) є здійсне ння її суб'єктами господарюв ання у сфері суспільного вир обництва; вона спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт ч и надання послуг; результати зазначеної діяльності - прод укція, роботи чи послуги - мают ь вартісний характер і цінов е вираження.

Господарська діяльність з дійснюється у загальній екон омічній сфері, а тому має суто економічні властивості, що н еможливе без вартісної оцінк и і взаємооцінки, еквівалент ності обміну, відповідних об числень і розрахунків. Тому т ака ознака результатів госпо дарської діяльності, як ціно ва визначеність, наявна в абс олютній більшості випадків, хоча в некомерційній господа рській діяльності можливе бе зкоштовне надання результат ів останньої. (При цьому, сфор мульоване в ГК України визна чення господарської діяльно сті є загальним і має застосо вуватися в усіх випадках, а ви значення, наведене в ПК Украї ни, - лише у сфері дії цього Зак ону з урахуванням загального визначення). Виходячи з навед еного, аналіз реальності гос подарської діяльності повин ен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалте рського обліку платника пода тків та відповідності їх дій сному економічному змісту.

Про відсутність реального характеру відповідних опера цій можуть свідчити підтверд жені доказами доводи податко вого органу, зокрема, про наяв ність таких обставин:

- неможливість здійснення п латником податку зазначених операцій з урахуванням часу , місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсі в, економічно необхідних для виробництва товарів, викона ння робіт або послуг, нездійс нення особою, яка значиться в иробником товару, підприємни цької діяльності;

- відсутність у платника под атку необхідних умов для дос ягнення результатів відпові дної підприємницької, економ ічної діяльності в силу відс утності управлінського або т ехнічного персоналу, основни х коштів, виробничих активів , складських приміщень, транс портних засобів;

- облік для цілей оподаткува ння тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов'язані з виникненням прав а на податковий кредит або бю джетне відшкодування, якщо д ля даного виду діяльності та кож потрібне здійснення і об лік інших господарських опер ацій;

- здійснення операцій з това рно-матеріальними цінностям и, які не вироблялися або не мо гли бути вироблені в обсязі, з азначеному платником податк у в документах обліку.

Згідно п. 44.1 ст. 44 ПК України, дл я цілей оподаткування платни ки податків зобов'язані вест и облік доходів, витрат та інш их показників, пов'язаних з ви значенням об'єктів оподаткув ання та/або податкових зобов 'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухга лтерського обліку, фінансово ї звітності, інших документі в, пов'язаних з обчисленням і с платою податків і зборів, вед ення яких передбачено законо давством.

Статтею 9 Закону України "Пр о бухгалтерський облік та фі нансові звітність в Україні" від 16.07.99 року № 996-XIV передбачено, що підставою для бухгалтерс ького обліку господарських о перацій є первинні документи , які фіксують факти здійснен ня господарських операцій. П ервинні та зведені облікові документи можуть бути складе ні на паперових або машинних носіях і повинні мати такі об ов'язкові реквізити: назву до кумента (форми); дату і місце с кладання; назву підприємства , від імені якого складено док умент; зміст та обсяг господа рської операції, одиницю вим іру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її о формлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу і дентифікувати особу, яка бра ла участь у здійсненні госпо дарської операції.

Згідно пункту 2.4 Положення п ро документальне забезпечен ня записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказ ом Міністерства фінансів Укр аїни від 24.05.95 року № 88 (зареєстро ваного в Мінюсті України 05.06.95 р оку за № 168/704), первинні документ и (на паперових і машинозчиту ваних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і д оказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назва підприємства, установи, від і мені яких складений документ , назва документа (форми), код ф орми, дата і місце складання, з міст господарської операції та її вимірники (у натурально му і вартісному виразі), посад и, прізвища і підписи осіб, від повідальних за дозвіл та зді йснення господарської опера ції і складання первинного д окумента.

Відповідно до пунктів 2.15, п. 2.1 6 вищевказаного Положення за бороняється приймати до вико нання первинні документи на операції, що суперечать зако нодавчим та нормативним акта м.

Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджено мат еріалами справи, податковий кредит у спірній сумі 52900,00 грн. с формовано ТОВ "Вест - Експре с" на підставі наступних пода ткових накладних: від 27.01.2011 рок у № 2300002 (а.с.61), від 28.01.2011 року № 2100079 (а.с.6 2), від 31.01.2011 року № 2100087 (а.с.61, на зворо ті), від 31.01.2011 року № 2100089 (а.с.62, на зво роті) - отриманих ТОВ "Вест - Е кспрес" (покупець) від ФОП ОС ОБА_3 (продавець), від 17.01.2011 року № 78 (а.с.63) - отриманої ТОВ "Вест - експрес" (покупець) від ТОВ " Транс - Захід" (продавець), від 12.01.2011 року № 0008 (а.с.63, на звороті) - от риманої ТОВ "Вест - експрес" (п окупець) від ПП "Олком" (продав ець), від 16.11.2010 року № 5657 (а.с.68), від 16. 11.2010 року № 5662 (а.с.72), від 16.11.2010 року № 566 3 (а.с.67), від 16.11.2010 року № 5664 (а.с.66, на зв ороті), від 16.11.2010 року № 5665 (а.с.65, на звороті), від 16.11.2010 року № 5666 (а.с.65), в ід 16.11.2010 року № 5693 (а.с.67, на звороті) , від 19.11.2010 року № 5805 (а.с.66), від 19.01.2011 ро ку № 0000225 (а.с.69, на звороті), від 19.01.20 11 року № 0000226 (а.с.70), від 19.01.2011 року № 00002 27 (а.с.71), від 19.01.2011 року № 0000228 (а.с.64), від 19.01.2011 року № 0000229 (а.с.69) - отриманих Т ОВ "Вест - Експрес" (покупець) від ТОВ "Автокомплект" (продав ець), від 30.11.2010 року № 53201 (а.с.72, на зво роті), від 31.12.2010 року № 64397 (а.с.73), від 31.01.2011 року № 3107 (а.с.73, на звороті) - о триманих ТОВ "Вест - Експрес " (покупець) від ТОВ "Континент Нафто Трейд" (продавець).

Наявними в матеріалах спра ви копіями податкових наклад них (а.с.62-73), видаткових накладн их (а.с.57-60, а.с.64 на звороті, а.с.70 на звороті, а.с.71 на звороті, а.с.74, а .с.75 на звороті, а.с.76), актів прий мання - передачі (а.с.75, а.с.76 на звороті), договору купівлі - продажу від 28.12.2009 року № 142 (а.с.47-50) з додатком № 2 до нього (а.с.51), дого вору від 04.01.2010 року № 0004624 (а.с.86-89), дог овору купівлі - продажу від 13.12.2011 року № 13-12-10-15/10 9а.с.52-53), договору поставки від 14.01.2011 року № 13 (а.с.55-56), платіжних доручень (а.с.77-85) - пі дтверджено, що отримані за до говорами ТОВ "Вест - Експрес " товари та послуги використа ні в господарській діяльност і за профілем діяльності під приємства, товари та послуга реально отримані та оприбу тковані підприємством, у вар тості отриманих товарів та п ослуги наявні та сплачені в п овному обсязі ПДВ, за наслідк ами придбання правомірно сф ормовані валові витрати та п одатковий кредит, таким чино м, реальність здійснення гос подарських операцій підтвер джена наявними в матеріалах справи доказами.

ТОВ "Вест - Експрес" податко вий кредит сформовано у відп овідності до пп.198.2 ст. 198 ПК Укра їни, на підставі отриманих ві д постачальників товарів (по слуг) податкових накладних, с ума податкового кредиту ТОВ "Вест - Експрес" сформована н алежним чином, на підставі на лежним чином оформлених пода ткових накладних, факт отрим ання придбаного товарів (пос луг) підтверджено актом пере вірки ДПІ у Іршавському райо ні від 20.05.2011 року за № 440/23/50/32637362 та не заперечується відповідачем . .

Згідно пп.198.6 ст. 198 ПК України, н е відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаче ного (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, н е підтверджені податковими н акладними (або підтверджені податковими накладними, офор мленими з порушенням вимог с татті 201 цього Кодексу) чи не пі дтверджені митними декларац іями, іншими документами, пер едбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Пунктом 201.1 ст.201 ПК України вс тановлено, що платник податк у зобов'язаний надати покупц ю (отримувачу) на його вимогу п ідписану уповноваженою плат ником особою та скріплену пе чаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові рекв ізити: а) порядковий номер под аткової накладної; б) дата вип исування податкової накладн ої; в) повна або скорочена назв а, зазначена у статутних доку ментах юридичної особи або п різвище, ім'я та по батькові фі зичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/п ослуг; г) податковий номер пла тника податку (продавця та по купця); ґ) місцезнаходження юр идичної особи - продавця або п одаткова адреса фізичної осо би - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна а бо скорочена назва, зазначен а у статутних документах юри дичної особи або прізвище, ім 'я та по батькові фізичної осо би, зареєстрованої як платни к податку на додану вартість , - покупця (отримувача) товарі в/послуг; е) опис (номенклатура ) товарів/послуг та їх кількіс ть, обсяг; є) ціна постачання б ез урахування податку; ж) став ка податку та відповідна сум а податку в цифровому значен ні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахува нням податку; и) вид цивільно-п равового договору; і) код това ру згідно з УКТ ЗЕД (для підакц изних товарів та товарів, вве зених на митну територію Укр аїни).

Згідно п. 201.6 ст. 201 ПК України, п одаткова накладна є податков им документом і одночасно ві дображається у податкових зо бов'язаннях і реєстрі видани х податкових накладних прода вця та реєстрі отриманих под аткових накладних покупця.

При цьому, згідно п . 201.10 ст. 201 ПК України, податкова н акладна є підставою для нара хування сум податку, що відно сяться до податкового кредит у.

Виходячи з наведеного, як що на момент проведення конт ролюючим органом перевірки п латника суми податку, попере дньо включені до складу пода ткового кредиту, відповідают ь зазначеним у податкових на кладних, податковий кредит п окупця вважається підтвердж еним податковими накладними . Оскільки податковий кредит з ПДВ визначено на підставі отриманих податкових накла дних, наявні податкові накла дні містять всі передбачені законодавством відомості - податковий кредит ТОВ "Вест - Експрес" сформовано у відпов ідності до положень Податков ого кодексу України.

Проведеною ДПІ у Ір шавському районі перевіркою не виявлено порушень стосов но порушень податкового зако нодавства позивачем, перевір кою не встановлено відсутно сті податкової накладної (на кладних) чи наявності недолі ків у їх заповненні, не встан овлено відсутності факту нес плати вартості отриманого то вару в повному обсязі, в тому числі ПДВ, позивачем ТОВ "Вес т - Експрес", не підтверджено наявність пов'язаних осіб у л анцюгу ТОВ "Вест - Експрес" з й ого контрагентами, відсутні також встановлені законода вством докази щодо навмисног о здійснення діяльності з ме тою вилучення коштів із держ авного бюджету шляхом безпід ставного відшкодування ПДВ.

Доводи відповідача, викла дені в акті ДПІ у Іршавському районі щодо порушення позив ачем п. 200.1 ст. 200 ПК України є нео бґрунтованими, оскільки, вих одячи із системного аналізу положень цієї норми та інши х пунктів ст. 200 ПК України - вим ога щодо наявності надмірної сплати податки на додану вар тість стосується того платни ка податку, яким сума цього по датку заявлена до відшкодува ння. Норми податкового закон одавства не пов'язують виник нення права покупця на отрим ання бюджетного відшкодуван ня з обставиною підтвердженн я його контрагентами факту с плати податку на додану варт ість до бюджету. Згідно з вимо гами чинного законодавства, обов'язок контролювати звітн ість контрагента на суб'єкті в підприємницької діяльност і не покладено (крім своїх філ ій та/або дочірніх підприємс тв), крім того, суб'єкт підприє мницької діяльності не має п рава контролювати звітність або своєчасність сплати под атків іншими особами. Якщо ві днесення сум до складу подат кового кредиту відбувається на підставі належним чином о формлених розрахункових, пла тіжних та інших документів, о бов'язковість ведення яких п ередбачена правилами веденн я податкового обліку, то дії п латника податку є правомірни ми.

Крім того, сплачений покупц ем в ціні придбання товару по даток на додану вартість не п ерераховується продавцем бе зпосередньо до бюджету, а вра ховується в податкових зобов 'язаннях останнього. Остаточ на ж сума податкових зобов'яз ань, в тому числі наявність та ких на кінець звітного подат кового періоду, визначається продавцем а порядку, встанов леному розділом V ПК України.

Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання по сплаті податку до бюджету, то це тягн е відповідальність та негати вні наслідки саме щодо цієї о соби. Зазначена обставина не є підставою для позбавлення платника податку права на ві дшкодування податку на додан у вартість у разі, якщо останн ій виконав усі передбачені з аконом умови щодо отримання такого відшкодування та має всі документальні підтвердж ення розміру свого податково го кредиту.

Підставою для зме ншення бюджетного відшкодув ання ТОВ "Вест - Експрес" є нем ожливість підтвердження сум и ПДВ в зв'язку з не отриманням від органів ДРС, на обліку яки х перебувають постачальники ТОВ "Вест - Експрес", відпові ді щодо взаємовідносин СГД, при цьому, з тексту акту немож ливо встановити чому саме та кі відповіді не отримано та ч и вчинялись органами ДПС (яки м направлено такі запити) буд ь - які дії щодо проведення т аких. Таким чином, в провину по зивачеві ставиться не отрим ання відповідей на запити ор гану ДПС іншими органами ДПС , тобто, невиконання ними свої х функцій щодо проведення вз аємозвірок на запити інших о рганів ДПС, при цьому, жодної в ини позивача у не проведенні взаємозвірок чи не отриманн і відповідей на запити орган у ДПС актом не наведена та та ка підстава (як неотримання в ідповіді) для зменшення бюдж етного відшкодування з ПДВ н ормами Податкового кодексу У країни чи іншими законодавчи ми актами не передбачена.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Ук раїни в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову. Відповідачем н е доведено завищення позивач ем податкового кредиту в сум і 52900,00 грн. та, відповідно, не дов едено правомірності зменшен ня суми бюджетного відшкоду вання по ПДВ у розмірі 52900,00 грн .. Таким чином, вимоги позову п ідтверджені належними та доп устимими доказами, відповід ають вимогам законодавства т а встановленим в судовому за сіданні обставинам справи, п ідтвердженими належними та д опустимими доказами. За наве дених обставин, позов ТОВ "Вес т - Експрес" слід задовольни ти в повному обсязі, визнавши протиправним та скасувавши повністю податкове повідом лення - рішення ДПІ у Іршавс ькому районі від 20.05.2011 року № 0 000432350.

Згідно ч. 1 ст. 94 КАС України, як що судове рішення ухвалено н а користь сторони, яка не є суб ' єктом владних повноважень , суд присуджує всі здійсненн і нею документально підтверд жені судові витрати з держав ного (місцевого) бюджету, таки ми витратами, згідно п. 1 ч. 3 роз ділу VII Кодексу адміністратив ного судочинства України, є в итрати позивача зі сплати су дового збору (державного мит а) у розмірі 3,40 грн. (згідно квит анції від 02.06.2011 року за № 1 (а.с.2), та дана сума підлягає стягненн ю з бюджету на користь позива ча.

Керуючись ст. ст. 2, 17, 71 , 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов товариства з обмеже ною відповідальністю "Вест - Експрес" до Державної податк ової інспекції у Іршавському районі Закарпатської област і про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення - рішення - з адовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та с касувати повністю податков е повідомлення - рішення Дер жавної податкової інспекції у Іршавському районі Закарп атської області від 20 травня 2011 року № 0000432350 про зменшен ня товариству з обмеженою ві дповідальністю "Вест - Експр ес" суми бюджетного відшкоду вання з податку на додану вар тість у розмірі 52900,00 грн.

3. Стягнути з державного (міс цевого) бюджету на користь то вариства з обмеженою відпові дальністю "Вест - Експрес" (За карпатська область, м. Іршава , вул. Білецька, 49 код 32637362) сплаче ний судовий збір (державне ми то) у сумі 3,40 грн. (три гривни сор ок копійок).

4. Постанова набирає законн ої сили в порядку, встановлен ому ст. 254 КАС України, та може б ути оскаржена до Львівського апеляційного адміністратив ного суду через Закарпатськи й окружний адміністративний суд в порядку та строки, встан овлені ст.186 КАС України. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі ск ладення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови (копія апеляційн ої скарги одночасно надсилає ться особою, яка її подає, до с уду апеляційної інстанції).

Суддя С. І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21783515
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0770/1862/11

Ухвала від 19.09.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Постанова від 17.01.2012

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 07.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 21.06.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні