Постанова
від 08.02.2012 по справі 2а-18725/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 лютого 2012 року 14:15 № 2а-18725/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і головуючого судді Кротюка О.В. при секретарі судового за сідання Шевченко Я.В. розгля нув у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Християнської місії "Возн есіння" місіонерського єванг елізаційно-благодійного цен тру "Слово життя" об'єднання хр истиянських церков України

до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва

про скасування податкових пов ідомлень-рішень

Обставини справи:

До Окружного адміністра тивного суду міста Києва зве рнулась Християнська місія « Вознесіння»місіонерського євангелізаційно-благодійно го центру "Слово життя" об' єд нання християнських церков У країни з позовом до ДПІ у Гол осіївському районі міста Киє ва про скасування податкових повідомлень-рішень від 5 липн я 2011 року № 0000862304, № 0000872304 та в ід 20 вересня 2011 № 0001152304.

Позовні вимоги мотивован і повним та належним виконан ням позивачем вимог статті 11 З акону України "Про гуманітар ну допомогу" 1192-XIV від 22.10.1999 та наяв ністю належного бухгалтерсь кого обліку і первинних доку ментів щодо отримання і розп овсюдження гуманітарної доп омоги.

Відповідач заперечив прот и позовних вимог, з підстав, ви кладених у письмовому запере чені, долученому до матеріал ів справи.

Розглянувши подані позива чем та відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з'ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтується позов, об'єктив но оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністра тивний суд міста Києва, -

встановив:

Державною податковою ін спекцією у Голосіївському ра йоні міста Києва було провед ено позапланову виїзну перев ірку Християнської місії «Во знесіння»місіонерського єв ангелізаційно-благодійного центру об' єднання християн ських церков України з питан ь використання гуманітарної допомоги за цільовим призна ченням, дотриманням вимог по даткового та іншого законода вства за період з 01.07.2010 року по 26. 05.2011 року. За її наслідком склад ено акт від 16.06.2011 № 296/1-23-40-34422951 (далі - Акт перевірки).

На підставі вказаного акту перевірки податковою службо ю донараховані податкові зоб ов' язання з податку на дода ну вартість та податку на при буток у формі податкових пов ідомлень-рішень від 5 липня 2011 р оку № 0000862304, № 0000872304 та від 20 в ересня 2011 № 0001152304.

Мотивами такого нарахуван ня було: передача гуманітарн ої допомоги фізичним особам набувачам, ідентифікувати як их неможливо; відсутність ве дення бухгалтерського облік у, зокрема по рахунках; не забе зпечення обліку та видачі пр едметів вантажу згідно їх но менклатурою та кількістю.

Стаття 161 КАС України встан овлює, що під час прийняття по станови суд вирішує, зокрема :

1) чи мали місце обставини, як ими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими дока зами вони підтверджуються;

2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішенн я справи, та докази на їх підтв ердження.

У відповідності до положен ь частини 1 статті 69 КАС Україн и доказами в адміністративно му судочинстві є будь-які фак тичні дані, на підставі яких с уд встановлює наявність а бо відсутність обставин, що о бґрунтовують вимоги і запере чення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судо м на підставі пояснень сторі н, третіх осіб та їхніх предст авників, показань свідків, пи сьмових і речових доказів, ви сновків експертів.

Згідно положень статті 86 КА С України суд оцінює докази, я кі є у справі, за своїм внутріш нім переконанням, що ґрунтує ться на їх безпосередньому, в себічному, повному та об'єкти вному дослідженні. Ніякі док ази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оціню є належність, допустимість, д остовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

У відповідності до частини 5,6, ст..71 КАС України суд може зби рати докази з власної ініціа тиви. Якщо особа, яка бере уча сть у справі, без поважних при чин не надасть докази на проп озицію суду для підтвердженн я обставин, на які вона посила ється, суд вирішує справу на о снові наявних доказів.

Як випливає Акту перевірки , податковою службою було вст ановлено, що в порушення п.1.1 на казу Міністерства фінансів У країни від 14 грудня 1999 року N 298 (да лі - Порядок), яким було визнач ено порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомог и, остання роздавалася фізич ним особам набувачам без заз начення документів, які іден тифікують таких осіб.

Також податкова служба у Ак ті перевірки зазначає про не надання їй документів на під ставі яких була отримана гум анітарна допомога позивачем , та ненадання документів щод о її розповсюдження. Такого в исновку податкова служба дій шла з огляду на відсутність і нформації щодо ведення позив ачем рахунків 28, 48 бухгалтерсь кого обліку.

Вирішуючи спір по суті суд в иходить з наступного.

У відповідності до положен ь статті 11 Закону України "Про гуманітарну допомогу" 1192-XIV від 22.10.1999 (далі - Закон), Комісія з пит ань гуманітарної допомоги пр и Кабінеті Міністрів України , комісії з питань гуманітарн ої допомоги при Раді міністр ів Автономної Республіки Кр им, обласних, Київській та Сев астопольській міських держа вних адміністраціях ведуть о блік, статистичну звітність гуманітарної допомоги та Єди ний реєстр отримувачів гуман ітарної допомоги. Відповідні комісії з питань гуманітарн ої допомоги та органи держав ної податкової служби здійсн юють контроль щодо використа ння гуманітарної допомоги за цільовим призначенням.

Бухгалтерський облік гума нітарної допомоги та відпові дна звітність здійснюються о тримувачами гуманітарної до помоги та набувачами гуманіт арної допомоги (юридичними о собами) у порядку, встановлен ому Міністерством фінансів У країни. У разі відсутності об ліку щодо отримання та цільо вого використання гуманітар ної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням.

На виконання вказаної стат ті закону Міністерством фіна нсів України було затверджен о Порядок.

Згідно пункту 1.1. Порядку пе редбачено, що передача отрим увачами коштів і предметів г уманітарної допомоги здійсн юється за довіреністю набува чів або документами, що засві дчують фізичну особу набувач а, і оформлюється відповідни ми видатковими документами ( ордерами, накладними, доруче ннями та тощо).

Пунктами 1.2., 1.3. Порядку визнач ено, що:

· Одержану гума нітарну допомогу у вигляді г рошових коштів, товарно-мате ріальних цінностей отримува ч відображає за дебетом раху нків обліку грошових коштів, товарів, запасів та іншого ма йна в кореспонденції з рахун ком 48 "Цільове фінансування і цільові надходження". Таким с амим записом отримана гумані тарна допомога у вигляді гро шових коштів і товарно-матер іальних цінностей відобража ється і набувачами. Вартість гуманітарної допомоги, одер жаної у вигляді виконання ро біт, надання послуг, набувачі відображають за дебетом рах унку 23 "Виробництво" у кореспо нденції з рахунком 48 з одночас ним відображенням цих витрат за кредитом рахунку 74 "Інші до ходи", субрахунок 745 "Дохід від б езоплатно одержаних активів " і дебетом рахунку 48;

· Передача наб увачу гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів і т оварно-матеріальних цінност ей відображається за дебетом рахунку 48 у кореспонденції з рахунками обліку грошових ко штів, товарів, запасів та іншо го майна.

Аналіз статті 11 закону т а п.1.1. Порядку дає суду підстав и зробити висновок, що законо м: 1) не уповноважено Міністерс тво фінансові врегульовуват и порядок передачі гуманітар ної допомоги з визначенням в имог до їх документального о формлення, 2) так і не передбач ено умову розповсюдження гум анітарної допомоги набувача м фізичним особам на підстав і документів, що встановлюют ь їх особу та обов' язку фікс ування його реквізитів з одн ого боку, з іншого - міністер ством не визначено вимогу зб ирати та фіксувати реквізити документів, що засвідчують ф ізичну особу набувача. Закон ом визначено право і повнова ження встановлення Міністер ством фінансів України поряд ку ведення лише бухгалтерськ ого обліку гуманітарної допо моги.

В той же час, вказаним п .1.1. Пор ядку не визначено вичерпного переліку і видів відповідни х видаткових документів, яки ми оформлюється видача гуман ітарної допомоги в цілях бух галтерського обліку.

У відповідності до ч. 1. ст.19 Ко нституції України, правовий порядок в Україні ґрунтуєтьс я на засадах, відповідно до як их ніхто не може бути примуше ний робити те, що не передбаче но законодавством.

Тому твердження про необхі дність наявності видаткових накладних або відомостей з р еквізитами документів фізич них осіб набувачів гуманітар ної допомоги є безпідставним . Оскільки роздача гуманітар ної допомоги не супроводжуєт ься збиранням та фіксуванням відомостей про документи фі зичних осіб набувачів гумані тарної допомоги. В той же час, свої видаткові операції з ро зповсюдження гуманітарної д опомоги позивачем оформлюют ься відповідними актами вико ристання благодійної допомо ги за період перевірки, які до лучені до матеріалів справи. Оскільки Порядок не визнача є вичерпного переліку, в идів, та змісту видаткових до кументів (зазначено «тощо»), т о відповідні акти використан ня благодійної допомоги пози вача (копії яких долучено до м атеріалів справи) є належним и і достатніми, згідно вимог с т.11 Закону і положень Порядку.

Щодо юридичних осіб набува чів, то позивачем надано до су ду копії документів накладни х і довіреностей, які підтвер джують цільове використання гуманітарної допомоги в роз різі ваги і номенклатури. При цьому, вказані факти передач і підтверджуються відомостя ми Акту перевірки (стор.6). Разо м з тим, є безпідставним тверд ження податкової служби про вину і порушення позивача з о гляду на те, що третіми особа ми не надано документів, іден тифікуючих фізичних осіб, як і отримали таку допомогу, оск ільки відповідальність за тр етіх осіб позивач не несе.

Також суду надано оборотно -сальдові відомості по рахун ках 28, 48, які визначають бухгалт ерський облік отримання і ро зповсюдження гуманітарної д опомоги позивачем. Вказане с простовує висновки податков ої служби про відсутність бу хгалтерського обліку операц ій з гуманітарною допомогою. А відтак висновки, у зв' язку з цим, про не цільове використ ання гуманітарної допомоги є безпідставним.

Вказані документи були так ож надані податковій службі у відповідності до абз.2. п. 44.7. ст . 44 Податкового кодексу Україн и супровідним листом від 21.06.11 № 14-06, що підтверджується відміт кою відповідача про прийнятт я останніх 22.06.11.

Оскільки бухгалтерський о блік ведеться позивачем згід но Порядку та вимог статті 11 З акону, на що вказують в сукупн ості надані суду документи, а саме: картки рахунків, 48, 28; журн ал-ордер і Відомість по рахун ку 281 Товари на складі; довірен ості з накладними на передач у гуманітарної допомоги набу вачам - юридичним особам, з я ких вбачається облік за ваго ю і номенклатурою майна; акти використання благодійної до помоги - висновки податкової служби про нецільове викори стання гуманітарної допомог и не є обґрунтованими, а рішен ня, яким донараховані податк ові зобов' язання є таким, що не відповідає вимогам ч.3. ст. 2 КАС України.

Згідно частини 2 статті 71 КА С України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Відповідач, заперечуючи по зов в силу положень частини 2 с татті 71 КАС України не спросту вав покликання позивача і не довів відповідність оскаржу ваних рішень вимогам ч.3. ст..2 КА С України.

Позивач в силу положень ч.1 с т.71 КАС України довів суду нал ежними доказами наявність об ставин, що обґрунтовують йог о позовні вимоги.

Керуючись ст. 9, 71, 159, 163 КАС Украї ни, Окружний адміністративни й суд міста Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позо в задовольнити.

Податкові повідомлення-рі шення Державної податкової і нспекції у Голосіївському ра йоні міста Києва 5 липня 2011 року № 0000862304, № 0000872304 та від 20 вере сня 2011 № 0001152304 визнати протип равними і скасувати.

Зобов' язати відповідний підрозділ Державної казначе йської служби України стягну ти судові витрати в сумі 28,23 (дв адцять всім гривень двадцять три копійки) на користь Христ иянської місії «Вознесіння» місіонерського євангелізац ійно-благодійного центру об' єднання християнських церко в України (01004,м. Київ, вул. Л. Толс того, з-б, ЄДРПОУ 34422951) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списан ня із рахунків Державної под аткової інспекції у Голосіїв ському районі міста Києва (м. К иїв, вул.. Жилянська, 23) за рахун ок бюджетних асигнувань.

Постанова набирає закон ної сили в порядку і строки, вс тановлені ст. 254 КАС України. По станова може бути оскаржена до Київського апеляційного а дміністративного суду шляхо м подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановле ні ст.186 КАС України.

Суддя О.В. Кротюк

Повний текст постанов и виготовлено та підписано 17.0 2.12 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21784736
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18725/11/2670

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 08.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні