Ухвала
від 24.04.2012 по справі 2а-18725/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-18725/11/2670( у 2-х томах) Головуючий у 1-й інстанції: Кротюк О.В.

Суддя-доповідач: Грищенко Т.М.

У Х В А Л А

Іменем України

"24" квітня 2012 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Грищенко Т.М.,

суддів - Лічевецького І.О., Петрика І.Й.,

при секретарі - Луцак А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2012 р. у справі за адміністративним позовом Христинської місії "Вознесіння" місіонерського євангелізаційно-благодійного центру "Слово життя" об"єднання християнських церков України до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И Л А :

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2012 р. позов задоволено. Податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва 5 липня 2011 року № 0000862304, № 0000872304 та від 20 вересня 2011 № 0001152304 визнати протиправними і скасовано. Зобовязано відповідний підрозділ Державної казначейської служби України стягнути судові витрати в сумі 28,23 (двадцять всім гривень двадцять три копійки) на користь Християнської місії «Вознесіння»місіонерського євангелізаційно-благодійного центру обєднання християнських церков України (01004,м. Київ, вул. Л. Толстого, з-б, ЄДРПОУ 34422951) за рахунок Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунків Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва (м. Київ, вул.. Жилянська, 23) за рахунок бюджетних асигнувань.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить: скасувати оскаржувану постанову як таку, що постановлена судом з порушенням норм діючого законодавства та постановити нову, якою відмовити в задоволенні позовну.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, що з'явилися в апеляційну інстанцію, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

У відповідності до ч. 1. ст.19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Судом встановлено, що Державною податковою інспекцією у Голосіївському районі міста Києва було проведено позапланову виїзну перевірку Християнської місії «Вознесіння»місіонерського євангелізаційно-благодійного центру обєднання християнських церков України з питань використання гуманітарної допомоги за цільовим призначенням, дотриманням вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.07.2010 року по 26.05.2011 року. За її наслідком складено акт від 16.06.2011 № 296/1-23-40-34422951.

На підставі вказаного акту перевірки податковою службою донараховані податкові зобов'язання з податку на додану вартість та податку на прибуток у формі податкових повідомлень-рішень від 5 липня 2011 року № 0000862304, № 0000872304 та від 20 вересня 2011 № 0001152304.

Суд першої інстанції при винесенні оскаржуваного рішення про задоволення позовних вимог, дійшов обгрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів апеляційної інстанції виходячи з наступного.

Як вбачається з Акту перевірки, податковою службою встановлено, що в порушення п.1.1 наказу Міністерства фінансів України від 14 грудня 1999 року N 298 (далі - Порядок), яким було визначено порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги, остання роздавалася фізичним особам набувачам без зазначення документів, які ідентифікують таких осіб.

Також, в Акті перевірки зазначено про ненадання податковій службі документів на підставі яких була отримана гуманітарна допомога позивачем, та ненадання документів щодо її розповсюдження. Такого висновку податкова служба дійшла з огляду на відсутність інформації щодо ведення позивачем рахунків 28, 48 бухгалтерського обліку.

На виконання статті 11 Закону України "Про гуманітарну допомогу" 1192-XIV від 22.10.1999 Міністерством фінансів України було затверджено Порядок.

Пунктами 1.2., 1.3. Порядку визначено, що: одержану гуманітарну допомогу у вигляді грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей отримувач відображає за дебетом рахунків обліку грошових коштів, товарів, запасів та іншого майна в кореспонденції з рахунком 48 "Цільове фінансування і цільові надходження". Таким самим записом отримана гуманітарна допомога у вигляді грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей відображається і набувачами.Вартість гуманітарної допомоги, одержаної у вигляді виконання робіт, надання послуг, набувачі відображають за дебетом рахунку 23 "Виробництво" у кореспонденції з рахунком 48 з одночасним відображенням цих витрат за кредитом рахунку 74 "Інші доходи", субрахунок 745 "Дохід від безоплатно одержаних активів" і дебетом рахунку 48; передача набувачу гуманітарної допомоги у вигляді грошових коштів і товарно-матеріальних цінностей відображається за дебетом рахунку 48 у кореспонденції з рахунками обліку грошових коштів, товарів, запасів та іншого майна.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія Київського апеляційного адміністративного суду дійшла наступного.

Виходячи з аналізу ст. 11 Закону України "Про гуманітарну допомогу" 1192-XIV від 22.10.1999 та п.1.1. Порядку колегія дійшла висновку, що законом: 1) не уповноважено Міністерство фінансові врегульовувати порядок передачі гуманітарної допомоги з визначенням вимог до їх документального оформлення, 2) так і не передбачено умову розповсюдження гуманітарної допомоги набувачам фізичним особам на підставі документів, що встановлюють їх особу та обовязку фіксування його реквізитів з одного боку, з іншого міністерством не визначено вимогу збирати та фіксувати реквізити документів, що засвідчують фізичну особу набувача. Законом визначено право і повноваження встановлення Міністерством фінансів України порядку ведення лише бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги.

Колегія зазначає, що п .1.1. Порядку не визначено вичерпного переліку і видів відповідних видаткових документів, якими оформлюється видача гуманітарної допомоги в цілях бухгалтерського обліку.

Суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, з яким погоджується колегія суддів, що роздача гуманітарної допомоги не супроводжується збиранням та фіксуванням відомостей про документи фізичних осіб набувачів гуманітарної допомоги. В той же час, свої видаткові операції з розповсюдження гуманітарної допомоги позивачем оформлюються відповідними актами використання благодійної допомоги за період перевірки, які долучені до матеріалів справи. Оскільки Порядок не визначає вичерпного переліку, видів, та змісту видаткових документів (зазначено «тощо»), то відповідні акти використання благодійної допомоги позивача (копії яких долучено до матеріалів справи) є належними і достатніми, згідно вимог ст.11 Закону і положень Порядку, а також надано оборотно-сальдові відомості по рахунках 28, 48, які визначають бухгалтерський облік отримання і розповсюдження гуманітарної допомоги позивачем.

На підставі вищенаведеного, приймаючи до уваги, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, висновки суду першої інстанції доводами апелянта не спростовані, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для зміни або скасування рішення суду.

Згідно ст. 198, ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів,

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі м.Києва -залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 08 лютого 2012 р. -залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Грищенко Т.М.

Судді: Лічевецький І.О.

Петрик І.Й.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено01.06.2012
Номер документу24357940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18725/11/2670

Ухвала від 24.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 08.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні