ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
02 листопада 2011 р. (16:52) Справа №2а-6927/11/0170/19
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі :
головуючого судді Кузняко вої С.Ю.
при секретарі судового зас ідання Устіновій І.В.,
за участю представника від повідача Єловської Г.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Сакської об' єд наної державної податкової і нспекції АР Крим
до Кримського республікан ського підприємства «Виробн иче підприємство водопровід но-каналізаційного господар ства м. Саки»
про стягнення заборговано сті
Обставини справи: Сакська о б' єднана державна податков а інспекція АР Крим (далі - поз ивач) звернулась до Окружног о адміністративного суду АРК з адміністративним позовом до Кримського республікансь кого підприємства «Виробнич е підприємство водопровідно -каналізаційного господарст ва м. Саки» (далі - відповіда ч), в якому просила стягнути за боргованість перед бюджетом в сумі 226199,64 грн., з яких заборгов аність з ПДВ у сумі - 194 236, 89 грн. , заборгованість зі збору за г еологорозвідувальні роботи - 31 962,75 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 14.06.11р. відк рито провадження по справі, з акінчено підготовче провадж ення та призначено справу до судового розгляду.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 20.09.11р. залиш ено без розгляду позовну зая ву в частині позовних вимог п ро стягнення заборгованості у розмірі 194236,89 грн. з податку на додану вартість.
Представник позивача у суд ове засідання, яке відбулося 02.11.2011р. не з' явився, про дату, ча с та місце розгляду справи бу в повідомлений належним чино м, про причини неприбуття не п овідомив, надав клопотання п ро відкладення розгляду спра ви на більш пізніший термін, у зв' язку з неможливістю заб езпечення явки у судове засі дання представника позивача .
Представник відповідача у судовому засіданні, яке відб улося 02.11.2011р., позовні вимоги не визнав, з підстав, наведених у запереченнях на позовну зая ву.
Суд, приймаючи до уваги нена дання позивачем доказів немо жливості участі його та його представника у судовому зас іданні з поважних причин, від сутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі п озивача та його представника , враховуючи, що матеріали спр ави містять достатньо доказі в для з'ясування обставин у сп раві, керуючись ст.128 КАС Украї ни, вважає можливим розгляну ти справу на підставі наявни х доказів за відсутністю пре дставника позивача.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до п. 5 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори за зверненн ям суб' єкта владних повнова жень у випадках, встановлени х законом.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Частиною 1, 3 статті 4 Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні від 04.12.1990 ро ку №509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є цент ральним органом виконавчої в лади. Державні податкові інс пекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), ра йонах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податков і інспекції підпорядковують ся відповідним державним под атковим адміністраціям в Авт ономній Республіці Крим, обл астях, містах Києві та Севаст ополі.
Відповідно до пп.41.1.1 п.41.1 ст.41 По даткового кодексу України ко нтролюючими органами є орган и державної податкової служб и - щодо податків, які справляю ться до бюджетів та державни х цільових фондів, крім зазна чених у підпункті 41.1.2 цього пун кту, а також стосовно законод авства, контроль за дотриман ням якого покладається на ор гани державної податкової сл ужби.
Отже, органи державної пода ткової служби у відносинах з суб' єктами господарювання , під час реалізації своїх зав дань та функцій, встановлени х законодавством України, є с уб' єктами владних повноваж ень.
Таким чином, судом встановл ено, що Сакська об' єднана де ржавна податкова інспекція А Р Крим є органом виконавчої в лади та суб' єктом владних п овноважень.
Відповідно до частин и 1 статті 55 Господарського ко дексу України суб' єктом гос подарювання визнаються учас ники господарських відносин , які здійснюють господарськ у діяльність, реалізуючи гос подарську компетенцію (сукуп ність господарських прав та обов' язків), мають відокрем лене майно і несуть відповід альність за своїми зобов' я заннями в межах цього майна, к рім випадків встановлених за коном. Згідно з п. 1 частини 2 ста тті 55 ГК України юридичні особ и, створені відповідно до Цив ільного кодексу України, під приємства, створені відповід но до Господарського кодексу України та зареєстровані в у становленому законом порядк у визнаються суб' єктами гос подарювання.
Судом встановлено, що Кримське республіканське пі дприємство «Виробниче підпр иємство водопровідно-каналі заційного господарства м. Са ки» (код ЄДРПОУ 03347678, юридична а дреса: 96500, АРК, м.Саки, вул.. Проми слова,9) зареєстровано як юрид ичну особу 14.11.1995 року Виконавчи м комітетом Сакської міської ради АР Крим, що підтверджуєт ься Витягом з Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.5-6), Свідоцтвом про державн у реєстрацію (а.с. 7), Довідкою з ЄДРПОУ (а.с.8), Статутом підприє мства (а.с. 10-14).
Таким чином, судом встановл ено, що Кримське республікан ське підприємство «Виробнич е підприємство водопровідно -каналізаційного господарст ва м. Саки» зобов' язано вико нувати обов' язки, покладені на неї законами у зв' язку зі здійсненням господарської д іяльності.
Перевіряючи правомірність вимог позивача, щодо стягнен ня з Кримського республіканс ького підприємства «Виробни че підприємство водопровідн о-каналізаційного господарс тва м. Саки» заборгованості з і збору за геологорозвідувал ьні роботи у сумі 31 962,75 грн. судо м встановлене наступне:
Сума заборгованості зі збо ру за геологорозвідувальні р оботи, яку просить стягнути п озивач складається з суми бо ргу, відповідно податкового повідомлення-рішення від 30.12.10 року № 0000882301/0 на суму 206,62 грн. та сум и у розмірі 31756,13 грн., відповідно , наданому відповідачем Роз рахунку збору за геологоро звідувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюдже ту за 4 квартал 2010 року.
Судом встановлено, що Актом від 29.12.2010р. № 2019/23-01/03347678 (а.с. 15-49) про резу льтати виїзної перевірки від повідача з питань дотримання вимог податкового законодав ства за період з 01.07.09р. по 30.09.10 рок у, валютного та іншого законо давства за період з 01.07.09р. по 30.09.10 року встановлено порушення в ідповідачем п. 1 Порядку встан овлення нормативів збору за геологорозвідувальні робот и, виконані за рахунок держав ного бюджету, та його справля ння, затвердженого Постаново ю КМУ від 29.01.99р. № 115, а також п. 2.1 Інс трукції про порядок справлян ня збору за геологорозвідува льні роботи, виконані за раху нок державного бюджету, затв ердженої наказом Держкомгео логії України і ДПА України в ід 23.06.99р. № 105/309, а саме встановлено заниження збору за геологор озвідувальні роботи за 3 квар тал 2009 року у сумі 2066,18грн., встано влено завищення збору за 4 ква ртал 2009 року на 2066,18грн.
На підставі зазначеного ак ту перевірки Сакською ОДПІ п рийняте податкове повідомле ння-рішення від 30.12.10 року № 0000882301/0 ( а.с. 51), відповідно до якого відп овідач має сплатити до бюдже ту штрафні санкції у розмірі 206,62 грн.
Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 За кону України от 21 січня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» (як ий діяв на момент прийняття п одаткового повідомлення-ріш ення), у разі визначення под аткового зобов'язання контр олюючим органом за підстав ами, зазначеними у підпункт ах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4 .2 статті 4, платник податків зо бов'язаний погасити нарахова ну суму податкового зобов'яз ання протягом десяти календа рних днів від дня отримання п одаткового повідомлення, крі м випадків коли протягом та кого строку такий платник податків розпочинає процеду ру апеляційного узгодження.
Матеріалами справи підтве рджується, що відповідно пла тіжного доручення № 10 від 10.01.2011 р оку (а.с.85), відповідач сплатив с уму штрафних санкцій, визнач ених у податковому повідомле нні-рішенні від 30.12.10 року № 0000882301/0 у розмірі 206,62 грн.
Відповідно п. 54.1. ст.. 54 Податко вого кодексу України, крім ви падків, передбачених податк овим законодавством, платник податків самостійно обчис лює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/а бо пені, яку зазначає у пода тковій (митній) декларації а бо уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошо вого зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Судом встановлено, що відпо відно Розрахунку збору з а геологорозвідувальні робо ти, виконані за рахунок Держа вного бюджету за 4 квартал 2010 ро ку відповідач самостійно виз начив суму податку, яка підля гає сплаті до бюджету у сумі 31 756,13 грн.
Відповідно до п. 57.1. ст.. 57 Подат кового кодексу України, плат ник податків зобов'язаний са мостійно сплатити суму пода ткового зобов'язання, зазна чену у поданій ним податко вій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідног о граничного строку, передб аченого цим Кодексом для под ання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Матеріалами справи підтве рджується, що відповідно пла тіжного доручення № 151 від 16.02.2011 р оку (а.с. 86), відповідач сплатив суму збору за геологорозвіду вальні роботи, виконані за ра хунок Державного бюджету за 4 квартал 2010 року у розмірі 31756,13 г рн.
Таким чином, сума у розмірі 31 962,75 грн. (31756,13 грн.+206,62 грн.) є узгодж еною у встановленому порядку та є сплаченою у визначені ді ючим законодавством строки.
Позивач обґрунтовує позов ні вимоги тим, що на день сплат и вищезазначеного податково го боргу у сумі 31 962,75 грн., у відпо відача був у наявності подат ковий борг у сумі 164 836,91 грн., відп овідно Розрахунку суми п одаткового боргу.
Таким чином, як пояснив пози вач, відповідно п. 87.9 статті 87 По даткового кодексу України, с уми, які сплачені відповідач ем були зараховані у рахунок погашення податкового боргу .
Перевіряючи наявність у ві дповідача податкового боргу у сумі 164 836,91 грн., у рахунок пога шення якого були зараховані поточні платежі, суд встанов ив наступне:
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 24 615,35 грн., який виник на підставі Розрахунку збо ру за геологорозвідувальні р оботи, виконані за рахунок Де ржавного бюджету за 3 квартал 2009 року.
Згідно Розрахунку збор у за геологорозвідувальні ро боти, виконані за рахунок Дер жавного бюджету за 3 квартал 20 09 року сума, яка підлягає спла ті до бюджету становить 35 666,54гр н.
Але наданим відповідачем п латіжним дорученням № 1563 від 06. 11.2009 року та платіжним дорученн ям № 1595 від 16.11.2009 року відповідач сплатив суму збору за геолог орозвідувальні роботи, викон ані за рахунок Державного бю джету за 3 квартал 2009 року у роз мірі 35 666,54грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 24 476,67 грн., який виник на підставі Розрахунку збо ру за геологорозвідувальні р оботи, виконані за рахунок Де ржавного бюджету за 4 квартал 2009 року.
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 145 від 19.02.2010 ро ку відповідач сплатив суму з бору за геологорозвідувальн і роботи, виконані за рахунок Державного бюджету за 4 кварт ал 2009 року у розмірі 24 476,67 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 4 925,27 грн., який виник на підставі Постанови Окружног о адміністративного суду АРК від 27.10.09р. № 2а-8062/08/6/0170, яка залишена без змін Ухвалою СААС від 07.04.10р ..
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 1081 від 18.08.2010 р оку відповідач сплатив суму боргу у розмірі 4 925,27 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 23033,41 грн., який виник на підставі Розрахунку збо ру за геологорозвідувальні р оботи, виконані за рахунок Де ржавного бюджету за 1 квартал 2010 року.
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 564 від 19.05.2010 ро ку відповідач сплатив суму з бору за геологорозвідувальн і роботи, виконані за рахунок Державного бюджету за 1 кварт ал 2010 року у розмірі 23033,41 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 2500,00 грн., який виник на підставі Постанови Окружног о адміністративного суду АРК від 26.02.10р. № 2а-1592/08/1/0170, яка залишена без змін Ухвалою СААС від 14.06.10р .
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 1080 від 18.08.2010 р оку відповідач сплатив суму боргу у розмірі 2500,00 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 32831,53 грн., який виник на підставі Розрахунку збо ру за геологорозвідувальні р оботи, виконані за рахунок Де ржавного бюджету за 2 квартал 2010 року.
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 1063 від 17.08.2010 р оку та платіжним дорученням № 1047 від 13.08.10р., відповідач сплати в суму збору за геологорозві дувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету за 2 квартал 2010 року у розмірі 3283 1,53 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 3032,92 грн., який виник на підставі Постанови Окружног о адміністративного суду АРК від 03.12.09р. № 2а-8363/09/5/0170, яка залишена без змін Ухвалою СААС від 12.10.10р .
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 1587 від 10.12.2010 р оку відповідач сплатив суму боргу у розмірі 3032,92 грн.
Відповідно наданому позив ачем Розрахунку суми под аткового боргу, відповідач м ає заборгованість зі збору з а геологорозвідувальні робо ти у сумі 49421,76 грн., який виник на підставі Розрахунку збо ру за геологорозвідувальні р оботи, виконані за рахунок Де ржавного бюджету за 3 квартал 2010 року.
Наданим відповідачем плат іжним дорученням № 1487 від 18.11.2010 р оку та платіжним дорученням № 1488 від 19.11.10р., відповідач сплати в суму збору за геологорозві дувальні роботи, виконані за рахунок Державного бюджету за 3 квартал 2010 року у розмірі 4942 1,76 грн.
Таким чином судом встановл ено, що відповідач не мав забо ргованості перед бюджетом у сумі 164 836,91 грн., а відповідно поз ивач не мав права застосовув ати положення п. 87.9 статті 87 Под аткового кодексу, а саме зара ховувати поточні платежі пла тника податків на погашення податкового боргу.
На час виникнення спірних п равовідносин набрав чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПК України) , який згідно з п.1.1 ст. 1 регулює в ідносини, що виникають у сфер і справляння податків і збор ів, зокрема, визначає вичерпн ий перелік податків та зборі в, що справляються в Україні, т а порядок їх адміністрування , платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.
Відповідно до пп. 14.1.39 ПК Украї ни грошове зобов'язання плат ника податків - це сума кошт ів, яку платник податків пови нен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'я зання та/або штрафну (фінансо ву) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у с фері зовнішньоекономічної д іяльності.
Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Подат кового кодексу України грошо ве зобов' язання платника по датку набуває статусу податк ового боргу з моменту його уз годження та несплати у поряд ку, визначеному Податковим к одексом України.
Матеріалами справи підтве рджено, що відповідач у повно му обсязі сплатив податкове зобов' язання зі збору за ге ологорозвідувальні роботи у сумі - 31 962,75 грн.
Відповідно до п. 38.1 ст. 38. викон анням податкового обов'язку визнається сплата в повном у обсязі платником відповід них сум податкових зобов'яза нь у встановлений податковим законодавством строк.
З огляду на викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги Сакської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї АР Крим задоволенню не підл ягають.
В ході судового засідання, я ке відбулось 02.11.2011 року, оголоше но вступну та резолютивну ча стини постанови. Повний текс т постанови виготовлений та підписаний 07.11.2011 року.
З урахуванням викладеного , керуючись ст.ст.160-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Кузнякова С.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21786720 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кучерук Олег Васильович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кузнякова С.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні