ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" листопада 2011 р. справа № 2a-3360/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судово го засідання Галімурки Т.Є .
прокурора Богородчансько го району Івано-Франківської області - не з' явився
представника позивача: Державної податкової інспек ції в Богородчанському район і Івано-Франківської області - Зіняка М.М.
представника відповідача : товариства з обмеженою ві дповідальністю "Капрол-Украї на" - не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом прокурора Бо городчанського району Івано -Франківської області в інте ресах держави в особі Держав ної податкової інспекції в Б огородчанському районі Іван о-Франківської області до то вариства з обмеженою відпові дальністю "Капрол-Україна" пр о стягнення податкового борг у по орендній платі за землю в сумі 41 796,70 грн., -
ВСТАНОВИВ:
18.10.2011 року прокурор Бого родчанського району Івано-Фр анківської області в інтерес ах держави в особі Державної податкової інспекції в Бого родчанському районі Івано-Фр анківської області (надалі - позивач) звернувся в суд з адм іністративним позовом до тов ариства з обмеженою відповід альністю "Капрол-Україна" (над алі - відповідач) про стягне ння податкового боргу по оре ндній платі за землю в сумі 41 79 6,70 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що відповідачем в поруше ння статті 9 Закону України "Пр о систему оподаткування", ста тей 2, 17 Закону України "Про плат у за землю", статей 1, 14 Закону Ук раїни "Про оренду землі", підпу нкту 5.3.1. пункту 5.3 статті 5, підпу нкту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", підпункту 14.1.175. пункту 14 статті 14, пунктів 57.1., 57.3. статті 57, пункту 287.3. статті 287 Податкового кодек су України не погашено в повн ому обсязі податкові зобов' язання з орендної плати за зе мельні ділянки державної та комунальної власності за 2009, 201 0 роки та січень-вересень 2011 рок у в загальному розмірі 41 796,70 грн ., в тому числі за основним пла тежем - 33 761,16 грн., штрафними сан кціями - 2 350,15 грн. та пенею - 5 685 ,39 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача подав заяву про уточнення позовних вимог , в якій вказав, що станом на 15.11.2 011 року, згідно облікових дани х за відповідачем числиться заборгованість з орендної пл ати за землю в загальному роз мірі 42 192,07 грн., в тому числі пеня - 6 091,53 грн. Пояснив суду, що ріс т заборгованості перед бюдже том відбувся за рахунок нара хування самостійно задеклар ованої до сплати суми податк ового зобов' язання в сумі 1 9 89,23 грн., згідно декларації від 31.01.2011 року за №1381, термін сплати я кого настав 30.10.2011року. У зв' язк у з цим просив стягнути з това риства з обмеженою відповіда льністю "Капрол-Україна" з йог о розрахункових рахунків, що є наявними у банківських уст ановах та за рахунок готівки , що належить товариству з обм еженою відповідальністю "Кап рол-Україна" заборгованість з орендної плати за землю в за гальному розмірі 42 192,07 грн. в до хід бюджету.
Прокурора у відповідності до вимог частини 3 статті 33 Код ексу адміністративного судо чинства України належним чин ом повідомлено про дату, час т а місце судового розгляду сп рави, про що свідчить наявне у матеріалах адміністративно ї справи повідомлення про вр учення поштового відправлен ня (а.с. 25, 26, 45, 46). В судове засіданн я прокурор не з' явився, прич ини неявки не повідомив, клоп отання до суду не подав. Судом продовжено розгляд справи з а відсутності прокурора на п ідставі частини 4 статті 128 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Представник відповідача п овторно у судове засідання н е з' явився з невідомих суду причин, хоча належним чином б ув повідомлений про дату, час та місце судового розгляду. П оштові повідомлення-виклики повернулися на адресу суду і з відміткою поштового зв' яз ку "за закінченням терміну зб ерігання". Однак, згідно з витя гом з Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб підприємців місцезн аходження відповідача значи ться: вул. Гірника, 21, см т. Богородчани, Івано-Франків ська область, тобто адреса, за якою відправлено повістки п ро виклик (а.с. 50). Згідно із част иною 4 статті 33 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у разі ненадання особам и, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або су дове повідомлення надсилают ься: юридичним особам та фізи чним особам-підприємцям - за а дресою місцезнаходження (міс ця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. У разі відсу тності осіб, які беруть участ ь у справі, за такою адресою вв ажається, що судовий виклик а бо судове повідомлення вруче не їм належним чином. Таким чи ном, суд приходить до висновк у, що відповідач повідомлени й належним чином про розгляд справи. Своїм правом на подан ня письмового заперечення пр оти позову не скористався. Су дом продовжено розгляд справ и за відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 1 28 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали адм іністративної справи, заслух авши пояснення представника позивача, з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтуються позовні вимоги, дос лідивши і оцінивши докази, су д прийшов до висновку, що адмі ністративний позов слід задо вольнити з таких мотивів.
Судом встановлено, що 29.03.2002 ро ку Богородчанською районною державною адміністрацією в Івано-Франківській області п роведено державну реєстраці ю товариства з обмеженою від повідальністю "Капрол-Україн а", що підтверджується свідоц твом про державну реєстрацію юридичної особи від 29.03.2002 року, та взятий на облік Державною податковою інспекцією у Бог ородчанському районі Івано-Ф ранківської області як платн ик податків і зборів (а.с. 19).
Суд зазначає, що правовідно сини з приводу предмету адмі ністративного позову між поз ивачем та відповідачем були врегульовані положеннями За конів України "Про систему оп одаткування", "Про плату за зем лю", "Про оренду землі" та "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" в редакції чинній на час їх дії. Частина правові дносин з приводу виникнення податкового боргу врегульов ані нормами Податкового коде ксу України, який вступив в ді ю із 01.01.2011 року.
Згідно частини 1 статті 67 Кон ституції України кожен зобов 'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.
Закон України "Про систему о податкування" визначає принц ипи побудови системи оподатк ування в Україні, податки і зб ори (обов'язкові платежі) до бю джетів та до державних цільо вих фондів, а також права, обов 'язки і відповідальність пла тників.
Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України "Про систему опод аткування" платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані: вести бухгалт ерський облік, складати звіт ність про фінансово-господар ську діяльність і забезпечув ати її зберігання у терміни, в становлені законами; подават и до державних податкових ор ганів та інших державних орг анів відповідно до законів д екларації, бухгалтерську зві тність та інші документи і ві домості, пов'язані з обчислен ням і сплатою податків і збор ів (обов'язкових платежів); спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Відповідно до підпункту 1 ча стини 1 статті 14 Закону Україн и "Про систему оподаткування " до загальнодержавних подат ків і зборів (обов'язкові плат ежі) належить плата за землю (з емельний податок, а також оре ндна плата за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності).
Закон України "Про плату за землю" визначає розміри та по рядок плати за використання земельних ресурсів, а також в ідповідальність платників т а контроль за правильністю о бчислення і справляння земел ьного податку.
У відповідності до статті 1 Закону України "Про оренду зе млі" оренда землі - це заснован е на договорі строкове платн е володіння і користування з емельною ділянкою, необхідно ю орендареві для проведення підприємницької та інших вид ів діяльності.
Стаття 5 Закону України "Про плату за землю" визначає, що с уб' єктом плати за землю (пла тником) є власник земельної д ілянки, земельної частки (паю ) і землекористувач, у тому чис лі орендар.
У відповідності до статті 5 Закону України "Про оренду зе млі" орендарями земельних ді лянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі догов ору оренди належить право во лодіння і користування земел ьною ділянкою.
Статтею 21 вказаного Закону визначено, що орендна плата з а землю - це платіж, який орен дар вносить орендодавцеві за користування земельною діля нкою.
Згідно статті 14 Закону Укра їни "Про плату за землю", платн ики земельного податку, а так ож орендної плати за земельн і ділянки державної або кому нальної власності (крім гром адян) самостійно обчислюють суму земельного податку та о рендної плати щороку за стан ом на 1 січня і до 1 лютого поточ ного року подають відповідно му органу державної податков ої служби за місцезнаходженн ям земельної ділянки податко ву декларацію на поточний рі к за формою, встановленою цен тральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій.
Відповідно до статті 17 вказ аного вище Закону податкове зобов' язання по земельному податку, а також по орендній п латі за землі державної та ко мунальної власності, визначе не у податковій декларації н а поточний рік, сплачується р івними частками власниками т а землекористувачами земель них ділянок за місцезнаходже нням земельної ділянки за ба зовий податковий (звітний) пе ріод, який дорівнює календар ному місяцю, щомісячно протя гом 30 календарних днів, наступ них за останнім календарним днем звітного (податкового) м ісяця.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виника ють у сфері справляння подат ків і зборів, зокрема, визнача є вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.
У відповідності до вимог ст атті 36 вказаного Кодексу пода тковим обов' язком визнаєть ся обов' язок платника подат ку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, в изначені цим Кодексом або за конами з питань митної справ и.
Згідно статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов' язку визн ається сплата в повному обся зі платником відповідних сум податкових зобов' язань у в становлений податковим зако нодавством строк.
Пунктом 15.1. статті 15 Податков ого кодексу України визначен о, що платниками податків виз наються фізичні особи (резид енти і нерезиденти України), ю ридичні особи (резиденти і не резиденти України) та їх відо кремлені підрозділи, які маю ть, одержують (передають) об' єкти оподаткування або прова дять діяльність (операції), що є об' єктом оподаткування з гідно з цим Кодексом або пода тковими законами, і на яких по кладено обов'язок із сплати п одатків та зборів згідно з ци м Кодексом.
За змістом підпункту 16.1.4. пун кту 16.1. статті 16 Податкового ко дексу України платник податк ів зобов' язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим К одексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.14 7. пункту 14.1. статті 14 Кодексу пла та за землю - загальнодержав ний податок, який справляєть ся у формі земельного податк у та орендної плати за земель ні ділянки державної і комун альної власності.
Згідно підпункту 14.1.136. пункту 14.1. статті 14 Кодексу орендна пл ата за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавце ві за користування земельною ділянкою.
Підпунктом 9.1.10. пункту 9.1. стат ті 9 коментованого Кодексу пл ату за землю віднесено до заг альнодержавних податків і зб орів.
Відповідач у відповідност і до підпункту 288.2. статті 288 Коде ксу являється платником орен дної плати як орендар земель ної ділянки.
Пунктом 286.2. статті 286 Податков ого кодексу України визн ачено, що платники плати за зе млю (крім фізичних осіб) самос тійно обчислюють суму податк у щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подаю ть відповідному органу держа вної податкової служби за мі сцезнаходженням земельної д ілянки податкову декларацію на поточний рік за формою, вст ановленою у порядку, передба ченому статтею 46 цього Кодекс у, з розбивкою річної суми рів ними частками за місяцями. По дання такої декларації звіль няє від обов'язку подання щом ісячних декларацій. При пода нні першої декларації (факти чного початку діяльності як платника плати за землю) разо м з нею подається довідка (вит яг) про розмір нормативної гр ошової оцінки земельної діля нки, а надалі така довідка под ається у разі затвердження н ової нормативної грошової оц інки землі.
В судовому засіданні встан овлено, що 29.01.2009 року, 19.02.2010 року та 31.01.2011 року відповіда чем подано декларації орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності за 2009, 2010 та 2011 роки, де від повідачем розраховано розмі р вказаних зобов' язань на 2009 рік в сумі 31 486,44 грн., на 2010 рік в су мі 18 222,26 грн. та на 2011 рік в сумі 23 870,00 грн. із розбивк ою сум платежів по місяцях (а.с. 12, 13, 14). Крім того, 15.02.2010 ро ку та 26.04.2011 року відповідач пода в уточнюючі декларації, де ни м самостійно обчислено суму податкових зобов' язань за ж овтень-грудень 2009 року в розмі рі 2 111,61 грн. та грудень 2010 року в р озмірі 23,10 грн. (а.с. 62, 63-65). Даних зоб ов' язань відповідачем в пов ному обсязі не виконано та не сплачено і на момент розгляд у справи податковий борг з ор ендної плати за землю за 2009 рік , 2010 рік та січень-жовтень 2011 рок у всього становить 33 761,16 грн.
Закон України "Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" (на час дії частини спірни х відносин) був спеціальним з аконом з питань оподаткуванн я, який установлює порядок по гашення зобов'язань юридични х або фізичних осіб перед бюд жетами та державними цільови ми фондами з податків і зборі в (обов'язкових платежів), вклю чаючи збір на обов'язкове дер жавне пенсійне страхування т а внески на загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що з астосовуються до платників п одатків контролюючими орган ами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічно ї діяльності, та визначає про цедуру оскарження дій органі в стягнення.
Згідно підпункту 1.1 пункту 1 с татті 1 Закону України "Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами" платники податків - юридичні особи, їх філії, від ділення, інші відокремлені п ідрозділи, що не мають статус у юридичної особи, на яких згі дно з законами покладено обо в'язок утримувати та/або спла чувати податки і збори (обов'я зкові платежі), пеню та штрафн і санкції.
Відповідно до підпункту 4.1.4. пункту 4.1 статті 4 вказаного За кону платник податків самост ійно обчислює суму податково го зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крі м випадків, передбачених під пунктом "г" підпункту 4.2.2. пункт у 4.2, а також пунктом 4.3 цієї стат ті.
Пунктом 5.1 та підпунктом 5.3.1. п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" передб ачено, що податкове зобов' я зання, самостійно визначене платником податків у податко вій декларації, вважається у згодженим з дня подання тако ї податкової декларації.
Платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4. пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Відповідно до підпункту 5.4.1 п ункту 5.4 статті 5 вищевказаног о Закону узгоджена сума пода ткового зобов' язання, не сп лачена платником податків у строки, визнається сумою под аткового боргу платника пода тків.
Аналогічні норми адмініст рування податків визначені н ормами пункту 57.1. статті 57 Пода ткового кодексу України, від повідно до вимог якої платни к податків зобов'язаний само стійно сплатити суму податко вого зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій дек ларації, протягом 10 календарн их днів, що настають за останн ім днем відповідного граничн ого строку, передбаченого ци м Кодексом для подання подат кової декларації, крім випад ків, встановлених цим Кодекс ом.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що самостійно обр аховані податкові зобов' яз ання відповідача визначені н им в податкових деклараціях орендної плати за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності за 2009 рік, 2010 рік т а січень-жовтень 201 1 року, та які ним в повному обс язі не сплачені є узгодженим и з дня подання таких деклара цій та являються податковим боргом відповідача.
Крім того, судом встановлен о, що 08.04.2010 року та 09.02.2010 року позив ачем за наслідками проведени х невиїзних документальних п еревірок по питанню своєчасн ості сплати в бюджет податкі в, зборів та інших обов' язко вих платежів за період з 15.02.2010 р оку по 08.04.2010 року та з 07.12.2009 року по 09.02.2010 року відповідно, складено акти за №961/8/31979454 від 08.04.2010 року та з а №366/18/31979454 від 09.02.2010 року, якими вст ановлено порушення відповід ачем вимог підпункту 5.3.1. пункт у 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" в частині недо тримання граничних термінів сплати узгодженого податков ого зобов' язання з орендної плати за землю в розмірі 4 068,30 г рн. та в розмірі 631,98 грн. відпові дно, суми яких затримувались до сплати більше 90 календарни х днів, наступних за останнім днем граничного строку спла ти узгодженої суми податково го зобов'язання (а.с. 60, 61).
Відповідно до підпункту 17.1.7. пункту 17.1 статті 17 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами" у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов'язання протягом г раничних строків, визначених цим Законом, такий платник по датку зобов'язаний сплатити штраф при затримці, що є більш ою 90 календарних днів, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі п'ятдесяти відсо тків погашеної суми податков ого боргу.
На підставі вказаних актів позивачем винесено податков і повідомлення-рішення за №0001 681501/0 від 08.04.2010 року та за №0000611501/0 від 09 .02.2010 року, згідно яких відповід ачу нараховано штрафні (фіна нсові) санкції в розмірі 2 034,16 гр н. та в розмірі 315,99 грн. відповід но, які ним отримані 08.04.2010 року т а 09.02.2010 року, про що свідчить під пис уповноваженої особи відп овідача на корінцях податков их повідомлень-рішень (а.с. 60, 61).
Оскільки, відповідачем у ві дповідності до вимог пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами" не була поруше на процедура апеляційного уз годження податкового зобов'я зання визначеного податкови ми повідомленнями-рішеннями за №0001681501/0 від 08.04.2010 року та за №0000611501 /0 від 09.02.2010 року, суд приходить до висновку, що застосовані поз ивачем штрафні санкції із ор ендної плати за землю в розмі рі 2 034,16 грн. та в розмірі 315,99 грн. є узгодженими.
Вимоги щодо обов' язковос ті виконання і сплати визнач еного податковими органами п одаткового зобов' язання ре гламентовані і в пункті 57.3. ста тті 57 Податкового кодексу Укр аїни, відповідно до якого у ра зі визначення грошового зобо в'язання контролюючим органо м за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1.-54.3.6. пункту 54.3 ст атті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплати ти нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 кален дарних днів, що настають за дн ем отримання податкового пов ідомлення-рішення, крім випа дків, коли протягом такого ст року такий платник податків розпочинає процедуру оскарж ення рішення контролюючого о ргану.
Як встановлено судом ві дповідачу за несвоєчасну спл ату в 2009, 2010 та 2011 роках податкови х зобов' язань нараховано пе ню в розмірі 6 091,53 грн. (а.с. 54-57).
Відповідно до підпункту 16.1.1. пункту 16.1 статті 16 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" п ісля закінчення встановлени х строків погашення узгоджен ого податкового зобов'язання на суму податкового боргу на раховується пеня.
Згідно підпункту 16.4.1. пункту 16.4 статті 16 вище вказаного Зак ону пеня нараховується на су му податкового боргу (включа ючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 12 0 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виник нення такого податкового бор гу або на день його (його части ни) погашення, залежно від тог о, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарн ий день прострочення у його с платі.
Такі ж вимоги визначені у По датковому кодексі України, в ідповідно до підпункту 129.1.1. пу нкту 129.1 статті 129 якого після за кінчення встановлених цим Ко дексом строків погашення узг одженого грошового зобов'яза ння на суму податкового борг у нараховується пеня.
Пунктом 129.4. статі 129 вказаного Кодексу передбачено, що пеня , визначена підпунктом 129.1.1. пун кту 129.1 цієї статті, нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності та без у рахування суми пені) із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день в иникнення такого податковог о боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті.
Згідно підпункту 6.2.1. пункту 6.2 статті 6 Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" у разі коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем надсилалис я відповідачу податкова вимо га форми "Ю1" за №1/96/13824/10/24 від 09.12.2008 ро ку та податкова вимога форми "Ю2" за №2/713/10/24 від 24.01.2009 року (а.с. 17, 18). П ерша та друга податкові вимо ги отримані відповідачем, пр о що свідчить підпис упов новаженої особи відповідача на корінцях податкових вимо г, копії яких містяться в мате ріалах справи (а.с. 17, 18). Відповід ач податкові вимоги не оскар жував у строк передбачений з аконом, а тому сума податкови х зобов'язань є узгодженою.
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкове зобов' яза ння - це зобов' язання платн ика податків сплатити до бюд жетів або державних цільових фондів відповідну суму кошт ів у порядку та в строки, визна чені цим Законом або іншими з аконами України.
Податковий борг (недоїмка) - податкове зобов' язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно у згоджене платником податків або узгоджене в адміністрат ивному чи судовому порядку, а ле не сплачене у встановлени й строк, а також пеня, нарахова на на суму такого податковог о зобов' язання.
Аналогічна норма відображ ена у підпункті 14.1.175. пункту 14 ст атті 14 Податкового кодексу Ук раїни, за змістом вимог якої п одатковий борг - сума грошово го зобов'язання (з урахування м штрафних санкцій за їх наяв ності), самостійно узгоджено го платником податків або уз годженого в порядку оскаржен ня, але не сплаченого у встано влений цим Кодексом строк, а т акож пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язан ня.
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодже них податкових зобов'язань в загальному розмірі 42 192,07 грн., є податковим боргом відповіда ча, який ним не сплачено.
Податковий борг відповіда ча підтверджується податков ими деклараціями за 2009, 2010 та 2011 р оки, актами перевірки від 08.04.2010 року за №961/8/31979454, від 09.02.2010 р оку за №366/18/31979454, податковими пов ідомленнями-рішеннями від 08.04 .2010 року та 09.02.2010 року, першою та др угою податковими вимогами ві д 09.12.2008 року та 24.01.2009 року, р озрахунком пені з орендної п лати за землю по відповідачу станом на 15.11.2011 року, а також зво ротнім боком облікової картк и платника податків станом н а 15.11.2011 року, які містяться в мат еріалах справи (а.с. 12, 13, 14, 17, 18, 54-57, 58-59, 60, 61, 62, 63-65).
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення, відпо відач суду не надав.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що відповід ач зобов'язаний погасити сум у податкового боргу. Наявніс ть такого обов'язку у відпові дача є визначальною для вирі шення вказаного спору, крім т ого, даний обов'язок забезпеч ується Конституцією України , стаття 67 якої передбачає, що к ожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і ро змірах, встановлених законом .
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення із товариства з об меженою відповідальністю "Ка прол-Україна" податкового бо ргу в сумі 42 192,07 грн. є обґрунтов аними, а позов таким що підляг ає до задоволення.
На підставі статті 124 Ко нституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -
ПО СТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути із товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Капрол-Україна" (ідентифі каційний код 31979454, вул. Гірника, 21, смт. Богородчани, Івано-Фран ківська область, 77701) з його роз рахункових рахунків, що є ная вними у банківських установа х та за рахунок готівки, що нал ежить товариству з обмеженою відповідальністю "Капрол-Ук раїна" в дохід бюджету податк овий борг в сумі 42 192 (сорок дві т исячі сто дев' яносто дві) гр ивні 07 копійок.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу ад міністративного судочинств а України, було повідомлено п ро можливість отримання копі ї постанови суду безпосередн ьо в суді, то десятиденний стр ок на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закін чення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єкто м владних повноважень повідо млення про можливість отрима ння копії постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя /підпис / Чуприна О.В.
Постанова в повному обс язі складена 21.11.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21788016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні