ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" січня 2012 р. Справа № 2a-4121/11/0970
Івано-Франківський ок ружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Гундяка В.Д.,
розглянувши в порядку ск ороченого провадження в прим іщенні суду в м.Івано-Франків ську справу за позовом Держа вної податкової інспекції в Тлумацькому районі до ферме рського господарства «Теодо р»про припинення юридичної о соби,
В С Т А Н О В И В:
12.12.2011 року Державна по даткова інспекція в Тлумацьк ому районі звернулася з адмі ністративним позовом до ферм ерського господарства «Теод ор»про припинення юридичної особи. Позовні вимоги мотиво вано тим, що юридична особа - ф ермерське господарство «Тео дор»підлягає припиненню від повідно до чинного законодав ства у зв' язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців запису про ї ї відсутність за місцезнаход женням.
Згідно п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 13.12.2011 року в ад міністративній справі за вищ евказаним позовом відкрито с корочене провадження. Відпов ідно до ч.4 ст.33 КАС України копі ї даної ухвали, позовної заяв и та доданих до неї документі в направлялись відповідачу з а адресою зазначеною в довід ці з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців. Однак да ні матеріали повернулись до суду без вручення у зв' язку з відсутністю відповідача з а адресою реєстрації. Оскіль ки поштове відправлення пове рнене, не вручене адресату з н езалежних від суду причин, у в ідповідності до ч.11 ст.35 КАС Укр аїни, вважається, що останнє в ручене належним чином. У вста новлений ч.3 ст.183-2 КАС України с трок правом на подання запер ечення проти позову відповід ач не скористався.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши подані доказ и, суд дійшов до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог, тому останні підлягають д о задоволення з наступних мо тивів.
Як вбачається з свідоцтва п ро державну реєстрацію юриди чної особи фермерське господ арство «Теодор»14.10.2004 зареєстр оване Тлумацькою районною д ержавною адміністрацією як с уб' єкт підприємницької дія льності та 27.10.2004 взяте на облік Державною податковою інспе кцією в Тлумацькому районі я к платник податків.
Судом встановлено, що ферме рське господарство «Теодор» відсутнє за місцезнаходженн ям, зазначеним у Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів. Дана обставина підтвердж ується наявною в матеріалах справи довідкою з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб -підприє мців, згідно якої внесено зап ис про відсутність юридичної особи фермерського господар ства «Теодор»за місцезнаход женням.
Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 П одаткового Кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право у випадках встановлених законом, зверт атися до суду щодо припиненн я юридичної особи та підприє мницької діяльності фізично ї особи- підприємця, про визна ння недійсними установчих (з асновницьких) документів суб ' єктів господарювання.
У відповідності з п.п.16.1.11 ст.16 д аного Кодексу платник податк ів зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця прожива ння фізичної особи - підприєм ця.
Відповідно до ст.49 Господар ського кодексу України підпр иємці зобов'язані не порушув ати права та законні інтерес и громадян і їх об'єднань, інши х суб'єктів господарювання, у станов, організацій, права мі сцевого самоврядування і дер жави. За завдані шкоду і збитк и підприємець несе майнову т а іншу встановлену законом в ідповідальність.
Згідно з ч.1 ст. 216 Господарськ ого кодексу України учасники господарських відносин несу ть господарсько-правову відп овідальність за правопоруше ння у сфері господарювання ш ляхом застосування до правоп орушників господарських сан кцій на підставах і в порядку , передбачених цим Кодексом, і ншими законами та договором.
Відповідно до ст. 218 Господар ського кодексу України підст авою господарсько-правової в ідповідальності учасника го сподарських відносин є вчине не ним правопорушення у сфер і господарювання. Учасник го сподарських відносин відпов ідає за порушення правил зді йснення господарської діяль ності, якщо не доведе, що ним в жито усіх залежних від нього заходів для недопущення гос подарського правопорушення .
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб'єктів господ арювання можуть бути застосо вані уповноваженими органам и державної влади або органа ми місцевого самоврядування адміністративно-господарсь кі санкції, тобто заходи орга нізаційно-правового або майн ового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно зі ст. 239 Господарсько го кодексу України до таких с анкцій, зокрема, віднесено ск асування державної реєстрац ії та ліквідація суб' єкта г осподарювання.
Зокрема ст. 247 Господарськог о кодексу України передбачен о, що у разі здійснення суб'єкт ом господарювання діяльност і, що суперечить закону чи уст ановчим документам, до нього може бути застосовано адмін істративно-господарську сан кцію у вигляді скасування де ржавної реєстрації цього суб 'єкта та його ліквідації. Скас ування державної реєстрації суб'єкта господарювання про вадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації д аного суб'єкта господарюванн я відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 38 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" передбач ено, що однією з підстав для по становлення судового рішенн я про припинення юридичної о соби є наявність в Єдиному де ржавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням.
Відповідно до п.11.10 розділу 11 П орядку обліку платників пода тків і зборів, затвердженого наказом Державної податков ої адміністрації України №979 в ід 22.12.2010, зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 30.12.201 0 за № 1439/18734 встановлено, що якщо платник податків не має забо ргованості перед бюджетом та у разі наявності в Єдиному де ржавному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходж енням, то керівник органу дер жавної податкової служби при ймає рішення у вигляді розпо рядження відносно платника п одатків - про звернення до с уду або господарського суду із заявою (позовною заявою) пр о винесення судового рішення щодо припинення юридичної о соби чи підприємницької діял ьності фізичної особи-підпри ємця, відміни державної реєс трації припинення юридичної особи або підприємницької д іяльності фізичної особи - п ідприємця, скасування держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби.
Згідно довідки, виданої ДПІ в Тлумацькому районі, станом на 07.12.2011 фермерське господарст во «Теодор»не має заборгован ості із сплати податків і збо рів до бюджету.
Таким чином в зв' язку з вищ евикладеним, вимога позивача щодо припинення юридичної о соби відповідача є підставно ю та підлягає до задоволення .
На підставі до п.п.16.1.11 ст. 16, п.п .20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодекс у України, ст.49, ч.1 ст.216, ст.ст. 218, 238, 23 9, 247 Господарського Кодексу Ук раїни, ЗУ “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців», п.11.10 ро зділу 11 Порядку обліку платни ків податків і зборів, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації Укра їни №979 від 22.12.2010, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 30.12.2010 за № 1439/18734, керуючись ст .ст.11, 71, 86, ст.ст.162, 183-2, 256 КАС України, с уд-
П ОСТАНОВИВ:
позов задовольнити п овністю.
Припинити юридичну о собу фермерське господарств о «Теодор» (с. Сокирчин, Тлумац ький район, Івано-Франківськ а область,78041 код ЄДРПОУ - 32523399).
Постанову суду звернути до негайного виконання.
Згідно ч.1 ст.49 ЗУ “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців” копію постанови, направ ити державному реєстратору Т лумацької районної державно ї адміністрації.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня от римання копії постанов и сторонами або іншою особою , яка брала участь у справі. Ап еляційна скарга подається до Львівського апеляційного ад міністративного суду через І вано-Франківський окружний а дміністративний суд.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку також іншими особами у зв' я зку з тим, що суд вирішив питан ня про їхні права, свободи, інт ереси чи обов' язки.
Постанова, прийнята у скоро ченому провадженні, крім вип адків її оскарження в апеляц ійному порядку, є остаточною .
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, судове рішення апеляці йної інстанції по такій спра ві є остаточним і оскарженню не підлягає.
Суддя: /підпис/ Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.01.2012 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21788120 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні