Постанова
від 05.01.2012 по справі 2а-4121/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"05" січня 2012 р. Справа № 2a-4121/11/0970

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Гундяка В.Д.,

розглянувши в порядку скороченого провадження в приміщенні суду в м.Івано-Франківську справу за позовом Державної податкової інспекції в Тлумацькому районі до фермерського господарства «Теодор»про припинення юридичної особи,

В С Т А Н О В И В:

12.12.2011 року Державна податкова інспекція в Тлумацькому районі звернулася з адміністративним позовом до фермерського господарства «Теодор»про припинення юридичної особи. Позовні вимоги мотивовано тим, що юридична особа - фермерське господарство «Теодор»підлягає припиненню відповідно до чинного законодавства у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про її відсутність за місцезнаходженням.

Згідно п.3 ч.1 ст.183-2 КАС України ухвалою суду від 13.12.2011 року в адміністративній справі за вищевказаним позовом відкрито скорочене провадження. Відповідно до ч.4 ст.33 КАС України копії даної ухвали, позовної заяви та доданих до неї документів направлялись відповідачу за адресою зазначеною в довідці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Однак дані матеріали повернулись до суду без вручення у зв'язку з відсутністю відповідача за адресою реєстрації. Оскільки поштове відправлення повернене, не вручене адресату з незалежних від суду причин, у відповідності до ч.11 ст.35 КАС України, вважається, що останнє вручене належним чином. У встановлений ч.3 ст.183-2 КАС України строк правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому останні підлягають до задоволення з наступних мотивів.

Як вбачається з свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи фермерське господарство «Теодор»14.10.2004 зареєстроване Тлумацькою районною державною адміністрацією як суб'єкт підприємницької діяльності та 27.10.2004 взяте на облік Державною податковою інспекцією в Тлумацькому районі як платник податків.

Судом встановлено, що фермерське господарство «Теодор»відсутнє за місцезнаходженням, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Дана обставина підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців, згідно якої внесено запис про відсутність юридичної особи фермерського господарства «Теодор»за місцезнаходженням.

Відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи- підприємця, про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

У відповідності з п.п.16.1.11 ст.16 даного Кодексу платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ст.49 Господарського кодексу України підприємці зобов'язані не порушувати права та законні інтереси громадян і їх об'єднань, інших суб'єктів господарювання, установ, організацій, права місцевого самоврядування і держави. За завдані шкоду і збитки підприємець несе майнову та іншу встановлену законом відповідальність.

Згідно з ч.1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Відповідно до ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Статтею 238 Господарського кодексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно зі ст. 239 Господарського кодексу України до таких санкцій, зокрема, віднесено скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Зокрема ст. 247 Господарського кодексу України передбачено, що у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що однією з підстав для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Відповідно до п.11.10 розділу 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №979 від 22.12.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1439/18734 встановлено, що якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом та у разі наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків -про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про винесення судового рішення щодо припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відміни державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи -підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Згідно довідки, виданої ДПІ в Тлумацькому районі, станом на 07.12.2011 фермерське господарство «Теодор»не має заборгованості із сплати податків і зборів до бюджету.

Таким чином в зв'язку з вищевикладеним, вимога позивача щодо припинення юридичної особи відповідача є підставною та підлягає до задоволення.

На підставі до п.п.16.1.11 ст. 16, п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового Кодексу України, ст.49, ч.1 ст.216, ст.ст. 218, 238, 239, 247 Господарського Кодексу України, ЗУ В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», п.11.10 розділу 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України №979 від 22.12.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.12.2010 за № 1439/18734, керуючись ст.ст.11, 71, 86, ст.ст.162, 183-2, 256 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу фермерське господарство «Теодор» (с. Сокирчин, Тлумацький район, Івано-Франківська область,78041 код ЄДРПОУ - 32523399).

Постанову суду звернути до негайного виконання.

Згідно ч.1 ст.49 ЗУ В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємцівВ» копію постанови, направити державному реєстратору Тлумацької районної державної адміністрації.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови сторонами або іншою особою, яка брала участь у справі. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, судове рішення апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя: /підпис/ ОСОБА_1

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.01.2012
Оприлюднено15.12.2015
Номер документу54223255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4121/11/0970

Постанова від 05.01.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 13.12.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Постанова від 05.01.2012

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні