Постанова
від 18.04.2011 по справі 2а-2981/11/0170/7
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

м. Сімферополь

18 квітня 2011 р. 11:53 Справа №2а-2981/11/0170/7

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі

головуючого судді Маргарі това М.В., при секретарі Силант ьєвій О.А.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю Фі рма "Ратон"

до Державної податкової і нспекції у м. Ялта АРК

про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення

за участю:

від позивача - представни к за довіреністю ОСОБА_1

від відповідача - предста вник за довіреністю ОСОБА_2

Обставини справи: поз ивач звернувся до суду з адмі ністративним позовом та прос ить визнати протиправним та скасувати податкове повідом лення - рішення №0000201502 Державної податкової інспекції у м. Ялт а від 28.02.2011 року, про визначення товариству з обмеженою відп овідальністю «Ратон» податк ового зобов' язання з податк у на додану вартість у розмір і 52484грн. та штрафних санкцій 39363 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що дане рішення прийня то відповідачем з порушенням норм чинного законодавства по неповно з' ясованим обста винам, оскільки зроблені за р езультатом перевірки виснов ки відповідача, про те, що на п озивача не розповсюджується дія п.п. 5.1.13 п.5.1. ст. 3 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» є необґрунтованими. Пр и цьому позивач зазначає, що в ін виконує зобов' язання по перевезенню пасажирів за мар шрутами, тарифи на які врегул ьовано органом місцевого сам оврядування, отже має право к ористуватися при формуванні ПДВ положеннями п.п.5.1.13 п.5.1. ст. 3 З акону України «Про податок н а додану вартість».

Відповідач проти позову за перечує, просить у задоволен ні позовних вимог відмовити, вважає оскаржуване рішення таким, що прийнято правомірн о. Правова позиція відповіда ча викладена у письмових зап ереченнях на адміністративн ий позов (а.с.46-48), де відповідач з азначив, що положення п.п. 5.1.13 п.5 .1. ст. 3 Закону України «Про пода ток на додану вартість» не по ширюються на позивача, оскіл ьки немає рішення органу міс цевого самоврядування, яким би були врегульовані тарифи на перевезення. Відповідач в казав, що рішення виконавчог о комітету Ялтинської місько ї ради від 24.07.08р. №1655 не може вваж атися таким, що регулює тариф и на перевезення з тих підста в, що цим рішенням позивачу бу ли погоджені тарифи на проїз д у міських автобусних маршр утах.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення ст орін, дослідивши надані дока зи, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ратон» є юридичною особою, державна р еєстрація якого проведена Ви конавчим комітетом Ялтинськ ої міської ради АР Крим 11.06.1993р. (Є ДРПОУ - 20684259) (а.с.20-21).

Державною податковою інсп екцією в м. Ялта АРК була прове дена невиїзна документальна перевірка позивача з питань достовірності нарахування с уми бюджетного відшкодуванн я податку на додану вартість за грудень 2010р., за результатом якої був складений акт перев ірки №234/15-2/20684259 від 18.02.11р. (а.с.23-26).

На підставі акту перевірки відповідачем було прийнято податкове повідомлення - ріш ення №0000201502 від 28.02.11р. (а.с.22), яким по зивачу визначено податкове з обов' язання з податку на до дану вартість у сумі 52484грн. та штрафні (фінансові) санкції у сумі 39363грн.

Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.

Відповідно до ст.19 Конститу ції України органи державної влади та органи місцевого са моврядування зобов' язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України, завданням адміні стративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфе рі публічно-правових віднос ин від порушень з боку орган ів державної влади, органів м ісцевого самоврядування, їхн іх посадових і службових осі б, інших суб'єктів при здійсне нні ними владних управлінськ их функцій на основі законо давства, в тому числі на вик онання делегованих повноваж ень шляхом справедливого, не упередженого та своєчасного розгляду адміністративних с прав.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч .3 ст.2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як і повинні дотримуватися при реалізації дискреційних пов новажень владного суб' єкта .

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС Укра їни у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб'єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

З висновків акту перевірки вбачається, що відповідачем встановлено порушення позив ачем підпункту 197.1.8 пункту 197.1 ст . 197 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.10р. ТОВ «Ратон» зан ижена сума податку на додану вартість, яка підлягає нарах уванню до сплати в бюджет в су мі 52.484грн.

Оскаржуване податкове пов ідомлення - рішення також п рийнято за порушення позивач ем підпункту 197.1.8 пункту 197.1 ст. 197 Податкового кодексу Укр аїни.

Акт перевірки свідчить, що в ідповідачем перевірявся пер іод діяльності позивача за г рудень 2010р.

На період здійснення позив ачем діяльності (грудень 2010р.), яка перевірялася відповідач ем, був чинний Закону України «Про податок на додану варті сть» від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР, я кий втратив чинність 01.01.11р.

Податковий кодекс Україн и від 02.12.10р. набрав чинності 01.01.11р .

Таким чином, на час здійснен ня позивачем діяльності, яка перевірялася відповідачем Податковий кодекс Україн и не набрав чинності, в зв' яз ку з чим у цей період позивач н е порушив його положення.

За таких підстав суд дійшов висновку про необґрунтовані сть висновків відповідача пр о порушення ТОВ «Ратон» норм Податкового кодексу Укр аїни.

Крім того суд зазначає, що р ішенням виконавчого комітет у Ялтинської міської ради ві д 24.07.08р. №1655 ТОВ «Ратон» (а.с.29) пого джені тарифи на проїзд у місь ких автобусних маршрутах на території м. Ялта.

Матеріали справи свідчать , що Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Ратон» - є су б' єктом господарювання та в иконує зобов' язання по пере везенню пасажирів за маршрут ами.

Із змісту рішення виконавч ого комітету Ялтинської місь кої Ради № 1655 від 24 липня 2008 року в бачається, що виконком при йо го прийнятті керувався ст. 28, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (а .с.36).

У пункті 1 рішення виконавчо го комітету Ялтинської міськ ої Ради № 1655 від 24 липня 2008 року за значено: «С 01.08.08 согласовать ед иный тарифы - 2-00грн. на проезд в городских автобусных марш рутах общего пользования, ра ботающих в режиме маршрутног о такси (приложение 1).»

Отже виконкомом було погод жено єдиний тариф - 2 грн. на п роїзд в міських автобусних м аршрутах загального користу вання, що працюють в режимі ма ршрутного таксі.

Закон України «Про податок на додану вартість» визнача є платників податку на дода ну вартість, об'єкти, базу та с тавки оподаткування, перелі к оподатковуваних та звільне них від оподаткування операц ій, особливості оподаткуванн я експортних та імпортних оп ерацій, поняття податкової н акладної, порядок обліку, зв ітування та внесення подат ку до бюджету.

Підпунктом 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону України «Про податок на додану вартість» визначено, що звільняються від оподатк ування операції з надання по слуг з перевезення осіб паса жирським транспортом (крім т аксомоторів) у межах населен ого пункту, тарифи на які регу люються органом місцевого са моврядування відповідно до й ого компетенції, визначеної законом.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» в изначає систему та гарантії місцевого самоврядування в У країні, засади організації т а діяльності, правового стат усу і відповідальності орга нів та посадових осіб місцев ого самоврядування.

Підпунктом 2 пункту а) ч. 1 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в изначено, що до відання викон авчих органів сільських, сел ищних, міських рад належать в ласні (самоврядні) повноваже ння встановлення в порядку і межах, визначених законодав ством, тарифів щодо оплати по бутових, комунальних, трансп ортних та інших послуг, які н адаються підприємствами та о рганізаціями комунальної вл асності відповідної терито ріальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, уст ановами та організаціями, як і не належать до комунальної власності.

З аналізу вказаних нормати вно - правових актів вбачає ться, що нормою, яка визначає к омпетенцію органу місцевого самоврядування з регулюванн я тарифів є підпункт 2 пункту а ) ч. 1 ст. 28 Закону України «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні».

За таких підстав, суд приход ить до висновку, що підпункто м 2 пункту а) ч. 1 ст. 28 Закону Укра їни «Про місцеве самоврядува ння в Україні» встановлено у який саме спосіб орган місце вого самоврядування здійсню є регулювання, про яке йдетьс я у підпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 За кону України «Про податок на додану вартість», а саме:

- шляхом встановлення тариф ів які надаються підприємств ами та організаціями комунал ьної власності відповідної т ериторіальної громади,

- шляхом погодження тарифів з підприємствами, установам и та організаціями, які не нал ежать до комунальної власнос ті.

Таким чином, виконавчий ком ітет Ялтинської міської Ради прийнявши рішення №1655 від 24 ли пня 2008 року погодив єдиний тар иф, чим, в розумінні положень п ідпункту 2 пункту а) ч. 1 ст. 28 Зако ну України «Про місцеве само врядування в Україні» та під пункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», у межах встановл еної законом компетенції вре гулював тарифи перевезення о сіб пасажирським транспорто м.

Слід відзначити, що норма пі дпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на дода ну вартість» сама по собі не в становлює компетенцію орган у місцевого самоврядування щ одо регулювання тарифів пере везення, а відсилає до іншого закону, яким встановлена так а компетенція.

Діюче законодавство, крім п оложень п.п. 2 пункту а) ч. 1 ст. 28 За кону України «Про місцеве са моврядування в Україні», не м істить інших норм, що встанов лювали б компетенцію органу місцевого самоврядування з р егулювання тарифів на переве зення пасажирів.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що рішення № 1655 від 24 липня 2008 року прийнято викона вчим комітетом Ялтинської мі ської Ради у межах компетенц ії, у порядок та спосіб, що вст ановлені Законом України «Пр о місцеве самоврядування в У країні», тому тарифи з наданн я послуг з перевезення осіб п асажирським транспортом вре гульовано органом місцевого самоврядування відповідно д о його компетенції шляхом по годження тарифів.

Крім того суд зазначає, що п оняття слова «регулювання», застосоване законодавцем у п ідпункті 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» слід розуміти, як впорядкування чого-небуд ь, що також може включати поня ття: погоджувати, приймати рі шення, встановлювати, визнач ати, обмежувати та інше.

При використанні терміну « регулювання» необхідно вихо дити з його значення, а не букв ального відображення у текст і при прийнятті рішення.

Отже, виконавчий комітет Ял тинської міської Ради прийня вши рішення №1655 від 24 липня 2008 ро ку, вчинив дії направлені на в порядкування в межах своєї к омпетенції тарифів перевезе ння осіб пасажирським трансп ортом врегулювавши їх у вста новлений законом спосіб.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що по зивач мав право використовув ати положення підпункту 5.1.13 пу нкту 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість» щодо звільнення від оподатк ування податком на додану ва ртість при формуванні сум ПД В у податковій звітності з на дання послуг перевезення пас ажирів, оскільки керувався т арифами на надання послуг з п еревезення осіб пасажирськи м транспортом врегульованим и органом місцевого самовряд ування.

Матеріали справи не містят ь доказів порушення позиваче м підпункту 5.1.13 пункту 5.1 ст. 5 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» та заниження ним суми податку на додану ва ртість.

На підставі викладеного по даткове повідомлення - ріше ння відповідача №0000201502 Державн ої податкової інспекції у м. Я лта від 28.02.2011 року є необґрунтов аним та суперечить вимогам ч инного законодавства, в зв' язку з чим прийняте на підста ві висновків акту перевірки податкове повідомлення - рі шення є протиправним та підл ягає скасуванню.

Враховуючи викладене, позо вні вимоги підлягають задово ленню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України.

В судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Постанова складена у повному обсязі 22.04.2 011р.

Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення №0000201502 Державної податкової інспекції у м. Ялт а від 28.02.2011 року, яким ТОВ «Ратон » визначено податкове зобов' язання з податку на додану ва ртість у сумі 52484грн. та штрафні (фінансові) санкції у сумі 39363г рн.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь това риства з обмеженою відповіда льністю «Ратон» (98600, АР Крим, м. Я лта, с. Гаспра, вул. Горького, 4, к в. 18) судовий збір у розмірі 3,40гр н.

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний суд через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі апеляційної скарги на пос танову суду в десятиденний с трок з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Ма ргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21790311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2981/11/0170/7

Ухвала від 11.07.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Постанова від 18.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні