ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 жовтня 2011 р. (17:24) Справа №2а-8727/11/0170/2
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді
Яковлєва С.В., при секретар і Дрягіні В.П., розглянувши у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу
за позовом Кримського рес публіканського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів
до Державного підприємст ва Пансіонат «Дружба»
про стягнення 19317,95 грн. адміні стративно - господарських с анкцій,
за участю представників:
від позивача - не з' явивс я
від відповідача - н е з' явився
Суть спору: Кримське респуб ліканське відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (далі позивач) звернулось до Окружного адміністративног о суду Автономної Республіки Крим з адміністративним поз овом, у якому просить стягнут и з Державного підприємства Пансіонат «Дружба» 19317,95 грн. ад міністративно-господарськи х санкцій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не забезпе чив працевлаштування інвалі да на підприємстві, у зв' язк у з чим зобов' язаний сплати ти позивачу адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньорічної заробітної пл ати за кожне робоче місце, при значене для працевлаштуванн я інваліда і не зайняте ним.
Позивач явку свого предста вника у судове засідання, яке відбулось 03.10.2011 року, не забезп ечив, про час, день та місце йо го проведення повідомлений н алежним чином, 03.10.2011 року від нь ого надійшли додаткові поясн ення, згідно з якими позивач п росив задовольнити позовні в имоги у повному обсязі та роз глянути справу за відсутност і його представника.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання, яке відбулось 03.10.2011 року, не заб езпечив, про час, день та місце його проведення повідомлени й належним чином, 29.09.2011 року від нього надійшло заперечення на адміністративний позов, в ідповідно до якого відповіда ч просив відмовити у задовол енні позову у повному обсязі , посилаючись на те, що відпові дачем у 2010 році до Алуштинсько го міського центру зайнятост і направлялись звіти «про на явність вакансій» по формі 3-П Н, а саме про наявність вакант них місць для працевлаштуван ня інвалідів, проте останнім інваліди на підприємство не направлялись. Більш того, вра ховуючи сезонний характер ро боти підприємства, у квітні-в ересні 2010 року відповідачем б уло працевлаштовано інвалід а на посаду покоївки. Таким чи ном, на думку представника ві дповідача, у позові повинно б ути відмовлено.
Суд, враховуючи належним чи ном повідомлення сторін про час, день та місце проведення судового засідання, приймаю чи до уваги клопотання позив ача, надання відповідачем за перечення на позовну заяву в ідсутність його клопотання п ро відкладення розгляду спра ви, керуючись ст. 128 КАС України , вважає можливим розглянути справу на підставі наявних в ній матеріалів.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, суд
ВСТАНОВИВ:
Виконавчим комітетом А луштинської міської ради АР Крим Державне підприємство П ансіонат «Дружба» 22.05.1992 року за реєстровано в якості юридичн ої особи (ЄДРПОУ 20668317).
Порядок, підстави та умови участі суб' єктів господарю вання в реалізації державни й гарантій для забезпечення інвалідів рівними правами з іншими громадянами регулюєт ься Законом України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» від 21.03.1991 ро ку № 875.
Відповідно до статті 19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 року № 875 (дал і - Закон) для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у. Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.
Згідно з ч.1 ст.20 Закону робот одавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвал ідів менша, ніж установлено н ормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі чи організації, за к ожне робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.
Відповідно до ч.4 ст.20 Закону та Порядку сплати підприємст вами, установами, організаці ями та фізичними особами, що в икористовують найману працю , суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені за н евиконання нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів (далі Порядок), затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 31.01.07р . №70 адміністративно-господар ські санкції розраховуються та сплачуються роботодавцям и самостійно в строк до 15 квіт ня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення н ормативу, встановленого ч.1 ст .19 Закону. На підприємствах, де працює більш як 15 чоловік, сум и штрафних санкцій визначают ься у розмірі середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кожн е робоче місце, не зайняте інв алідом, а на підприємствах, де працює від 8 до 15 чоловік, - у роз мірі половини середньої річн ої заробітної плати на відпо відному підприємстві за кож не робоче місце, не зайняте ін валідом.
Відповідно до п.4 ст. 20 Закону України «Про зайнятість нас елення» підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форми власності реєструют ься у місцевих центрах зайня тості за їх місцезнаходження м як платники збору до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я України на випадок безробі ття, щомісяця подають цим цен трам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакан сій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалі дів, та про працівників, які пр ацюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбач ено трудовим договором, або н е працюють у зв'язку з простоє м виробництва з не залежних в ід них причин, і в десятиденни й строк - про всіх прийнятих пр ацівників у порядку, встанов леному законодавством. Несво єчасна реєстрація або відмов а від неї, порушення порядку п одання адміністративних дан их тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19.12.2005р. № 420, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 21.12.2005р. за №1534/11814 затвердже на Інструкція щодо заповненн я форми звітності №3-ПН «Звіт п ро наявність вакансій» (далі Інструкція № 420). У абзаці 1 Інст рукції щодо заповнення форм и звітності №3-ПН «Звіт про ная вність вакансій», зазначено, що відповідно до Закону Укра їни «Про зайнятість населенн я» підприємства, установи й о рганізації, їх структурні пі дрозділи та філії незалежно від форми власності та госпо дарювання повинні за наявнос ті вакансій у повному обсязі подавати інформацію про ная вність вільних робочих місць (вакансій) центрам зайнятост і за місцем їх реєстрації як п латника страхових внесків.
Судом встановлено, що відпо відач використовує найману п рацю, та відповідно до Закону подає Кримському республіка нському відділенню Фонду соц іального захисту інвалідів з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.
Відповідно до звіту відпов ідача про зайнятість та прац евлаштування інвалідів за 2 010 рік середньооблікова кільк ість штатних працівників обл ікового складу відповідача с тановить 39 осіб, з них середнь ооблікова кількість штатних працівників, яким відповідн о до чинного законодавства в становлена інвалідність - 1 особа. Кількість інвалідів - штатних працівників, які пов инні працювати на робочих мі сцях, створених відповідно д о вимог ст. 19 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» ск ладає 2 особи. Середньорічна з аробітна плата на підприємст ві у 2010 році складала 19317,95 грн.
Позивач наполягає на тому, щ о відповідач повинен був сам остійно до 15.04.2011 року сплатити с уму адміністративно-господа рських санкцій у розмірі 19317,95 г рн. за 1 робоче місце призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте ним.
Суд вважає, що позовні вимог и задоволенню не підлягають з наступних підстав.
Надані відповідачем докум енти свідчать про те, що у 2010 ро ці він був готовий у повному о бсязі виконати вимоги ст. 19 За кону України «Про зайнятість населення», надсилав до Алуш тинського міського центру за йнятості звіти про наявніст ь на підприємстві вакансій, н а яких може використовуватис ь праця інвалідів (форма 3-ПН).
До матеріалів справи залуч ена відповідь Алуштинського міського центру зайнятості № 06/02-1157 від 29.08.2011 р., якою підтвердж ено направлення відповідаче м за період з 01.01.2010 року по 01.01.2011 ро ку звітів по формі № 3-ПН «Про н аявність вакансій», із зазна ченням одного робочого місця з можливим працевлаштування м інвалідів, про що також свід чать надані відповідачем коп ії таких звітів станом на 19.07.2010 р., 10.09.2010 р., 12.10.2010 р., 04.11.2010 р., з відміткам и Алуштинського міського цен тру зайнятості про їх отрима ння.
Більш того, судом встановле но, що у 2010 році фактично працюв ало два інваліда. Так, наказом № 39-к від 01.06.2006 року ОСОБА_2 з 01. 06.2006 року прийнятий на постійну роботу на посаду садівника Д ержавного підприємства Панс іонат «Дружба», що також підт верджується записом у трудов ій книжці, копія якої додана д о матеріалів справи. Згідно з посвідченням серії НОМЕР_1 , виданим Управлінням Пенсі йного фонду України в м. Алушт а АР Крим, ОСОБА_2 є інвалід ом ІІІ групи (глухонімота з ди тинства).
Наказом № 23-к від 28.04.2010 року О СОБА_3 з 28.04.2010 року прийнята на сезонну роботу покоївкою та наказом від 30.09.2010 року № 61-к Держ авного підприємства Пансіон ат «Дружба» звільнена за вла сним бажанням. Відповідно до посвідчення серії НОМЕР_2 , виданим Управлінням Пенсій ного фонду України в м. Алушта АР Крим, та довідки до акта ог ляду МСЕК серії АД № 009292 ОСОБА _3 встановлено ІІІ групу інв алідності безстроково (зага льне захворювання).
Надані відповідачем докум енти, а саме відомості на випл ату грошей (на видачу заробіт ної плати) свідчать про отрим ання ОСОБА_2 та ОСОБА_3 заробітної плати на Державно му підприємстві Пансіонат «Д ружба», що підтверджується ї х особистими підписами на та ких відомостях.
В порядку, передбаченому ст . 71 КАС України, позивачем не н адано доказів того, що за пер іод з 01.01.2010 року по 01.06.2010 року, тобт о за час ненадання відповіда чем звітів по формі 3-ПН, були н аявні інваліди для працевлаш тування їх на підприємстві в ідповідача, а також того, що не надання таких звітів призвел о до порушення відповідачем порядку працевлаштування ін валідів. Більш того, позиваче м не надані докази того, що при наявності у відповідача зоб ов' язання щодо працевлашт ування інваліда ним було від мовлено особі з обмеженими ф ізичними можливостями в при йомі на роботу.
Крім того, суд вважає, що від повідачем вжито всіх необхід них заходів щодо працевлашту вання інваліда та фактично п рацевлаштовано такого в пері од з 28.04.2010 року по 30.09.2010 року на сез онну роботу, що підтверджуєт ься матеріалами справи.
Вивчивши надані? сторонами документи, матеріа?ли справи , суд дійш?ов висновку, що відп овідач у 2010 р., врахов?уючи сезо нну діяльність підп?риємства , виконав у повному обсязі вим оги щодо створення робочого місця для працевлаштування і нваліда, згідно із Законом Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні», надсилав звіти за форм ою № 3- ПН до Алуштинського мі ського центру зайнятості, на магаючись виконати вимоги За кону щодо працевлаштування і нваліда в період коли такий б ув відсутній. Проте не працев лаштування інваліда на створ еному ним робочому місці у за значений період сталося з не залежних від нього підстав.
В силу викладеного суд вваж ає, що позивачем нараховані а дміністративно-господарськ і санкції без фактичного вив чення обставин справи, без ур ахування працевлаштування п ротягом півроку інваліда на сезонну роботу, факту відсут ності інваліда, якого мав мож ливість та намагався працевл аштувати відповідач в інший період та доказів вчинення в ідповідачем необхідних захо дів для такого працевлаштува ння, суд вважає, що у задоволен ні позовних вимог повинно бу ти відмовлено.
Керуючись ст.ст.160-163, ст.167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Відмовити у задоволенні п озовних вимог.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Як овлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2011 |
Оприлюднено | 12.03.2012 |
Номер документу | 21790313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Лядова Тетяна Романівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні