Постанова
від 27.02.2012 по справі 2а-14926/11/0170/1
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРА ТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 лютого 2012 р. Справа №2а-14926/11/0170/1

(11:18) м.Сімфе рополь

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючої суд ді Трещової О.Р., при секретарі Веретенниковій Ю.В., за участ ю

представника позивача - Маркова Д.О.,

розглянув у відкритому суд овому засіданніадміністрат ивну справу

за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «РТ Ц «Донецьк - плюс» до Відд ілу Держкомзему у м. Феодос ія АР Крим, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог н а предмет спору на стороні по зивача Феодосійська міс ька рада АР Крим про визнання незаконними дій та зобов'яз ання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим звернулося з позовом Товариство з обмежен ою відповідальністю «РТЦ «До нецьк - плюс» до Феодосійс ької міжрайонної державно ї податкової інспекції АР Кр им про визнання нечинним та скасування податкового пов ідомлення - рішення Феод осійської міжрайонної де ржавної податкової інспекц ії АР Крим від 12.09.2011 року № 000097 2301.

Адміністративний позов мо тивований тим, що на 32 сесії 5 с кликання Феодосійської міської ради від 30.05.2008 року № 15 81 було прийнято рішення про н адання земельної ділянки пл ощею 4,6 га за адресою: м.Феодос ія, Керченське шосе, зона «Про мислова - складська 2», оціно чний район № 97 в оренду ТОВ «ТЦ «Донецьк - Плюс».

Позивач зазначає, що на вик онання вказаного рішення 05.06 .2008 року між Феодосійською міською радою та ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» укладено д оговір оренди землі. Вказани й договір оренди землі був з ареєстрований у Феодосійсь кому відділі КРФ ДП «ЦДЗК» в ід 30.07.2008 року за № 040801900195.

Позивач пояснює, що, незваж аючи на наявність укладеног о та зареєстрованого догово ру оренди землі, ТОВ «РТЦ «До нецьк - Плюс» не має можлив ості використовувати орен довану ним земельну ділянку у зв' язку з тим, що вона не бу ла передана у фактичне корис тування.

Позивач зауважує, що між Феодосійською МДПІ та ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» до н аступного часу не було скла дено та підписано акт прийма ння - передачі земельної ді лянки. Земельна ділянка до ць ого часу орендодавцем не бул а передана орендарю.

Позивач зазначає, що відпо відно до договору оренди зем лі від 05.06.2008 року земельна діля нка надається орендарю для будівництва торговельно - ро зважального комплексу. До те перішнього часу земельна ді лянка не використовувалась з а цільовим призначенням та н іяких будівельних робіт ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» не зд ійснював.

Позивач також зауважує, що за договором оренди землі ві д 05.06.2008 року ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» надається в користув ання земельна ділянка для бу дівництва торгівельно - ро зважального комплексу, яка з гідно УКЦВС відноситься до земель іншої комерційної д іяльності.

Позивач зазначає, що відпо відно до таблиці 1.1 додатку 1 д о Порядку для земель комерц ійного використання прийма ється коефіцієнт функціона льного використання 2,5. Однак, відповідно до листа Реском зема АРК від 25.05.2010 року № 4119/10-25 зг ідно роз' яснень Держкомзе му України від 22.01.2007 року № 14-22-7/323 у разі, коли земельна ділянка знаходиться у стані будівниц тва, чи її відведено під майб утнє будівництво, то до заве ршення будівництва, строки я кого встановлені проектною документацією, при проведен ні нормативної грошової оц інки необхідно приймати ко ефіцієнт 0,5, що передбачено та блицею 1.1 Порядку.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 25.11.2011 року ві дкрито провадження по справі .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим про закінченн я підготовчого провадження т а призначення справидо судо вого розгляду від 25.11.2011 року за лучено до участі у справі у як ості третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні пози вача Феодосійську міськ у раду АР Крим.

Ухвалою окружного адмініс тративного суду АРК від 06.02.2012 р оку залучено до участі по спр аві у якості відповідача В ідділ Держкомзему у м.Феодо сія АР Крим; прийнято до розг ляду заяву позивача про збіл ьшення позовних вимог від 06.02.20 12 року про визнання нечинним та скасування податкове пов ідомлення-рішення Феодосі йської міжрайонної держав ної податкової інспекції АР Крим від 12.09.2011 року №0000972301; визнан ня дій Відділу Держкомзе му у м.Феодосія АР Крим по заст осуванню у Витягу з технічно ї документації про нормативн у грошову оцінку земельної д ілянки №1849/0808 від 18.02.2008 року до зем ельної ділянки площею 4,6000 га., щ о використовується для будів ництва торгівельно-розважал ьного комплексу в м.Феодосія , Керченське шосе, зона "Промис лово-Складська 2" оціночний ра йон №97, кадастровий номер діля нки - 01 116 000 000 101 600 78 Товариством з обм еженою відповідальністю "РТЦ "Донецьк - Плюс" згідно догово ру оренди землі з Феодосійс ькою міською радою від 05.06.2008 р оку коефіцієнту функціональ ного використання на період до введення завершеного буді вництвом об'єкту торгівельно -розважального комплексу до експлуатації 2,5 незаконним; з обов'язання Відділ Держк омзему у м.Феодосія АР Крим вн ести зміни до нормативної гр ошової оцінки земельної діля нки до земельної ділянки пло щею 4,6000га розташованої в м.Феод осія Керченське шосе, зона "Пр омислово-Складська 2" оціночн ий район №97, кадастровий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78, встановивши коефіцієнту функціональног о використання на період до в ведення завершеного будівни цтвом об'єкту торгівельно-ро зважального комплексу до екс плуатації 0,5, видавши відповід ний витяг із технічної докум ентації.

Ухвалою окружного адмініс тративного суду АРК від 27.02.2012 р оку роз' єднано в самостійн і провадження: справу за поз овом Товариства з обмеженою відповідальністю "РТЦ"Донец ьк-плюс" до Відділу Держко мзему у м. Феодосія АР Крим, тр етя особа, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні позивача Фе одосійська міська рада АР К рим про визнання дій Відд ілу Держкомзему у м.Феодосі я АР Крим по застосуванню у Ви тягу з технічної документаці ї про нормативну грошову оці нку земельної ділянки №1849/0808 ві д 18.02.2008 року до земельної ділянк и площею 4,6000 га., що використову ється для будівництва торгів ельно-розважального комплек су в м.Феодосія, Керченське шо се, зона "Промислово-Складськ а 2" оціночний район №97, кадастр овий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78 То вариством з обмеженою відпов ідальністю "РТЦ "Донецьк - Плюс " згідно договору оренди земл і з Феодосійською місько ю радою від 05.06.2008 року коефіцієн ту функціонального використ ання на період до введення за вершеного будівництвом об'єк ту торгівельно-розважальног о комплексу до експлуатації 2,5 незаконним; зобов'язання Відділ Держкомзему у м.Фео досія АР Крим внести зміни до нормативної грошової оцінки земельної ділянки до земель ної ділянки площею 4,6000га розта шованої в м.Феодосія Керченс ьке шосе, зона "Промислово-Скл адська 2" оціночний район №97, ка дастровий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78, встановивши коефіцієнт у функціонального використа ння на період до введення зав ершеного будівництвом об'єкт у торгівельно-розважального комплексу до експлуатації 0,5, видавши відповідний витяг і з технічної документації; с праву за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "РТЦ"Донецьк-плюс" до Феодо сійської міжрайонної держ авної податкової інспекції АР Крим, третя особа, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору на стороні пози вача Феодосійська міськ а рада АР Крим про визнання н ечинним та скасування податк ове повідомлення-рішення Ф еодосійської міжрайонної державної податкової інспек ції АР Крим від 12.09.2011 року №0000972301; п рисвоєно провадженню в спра ві за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "РТ Ц"Донецьк-плюс" до Феодосій ської міжрайонної державн ої податкової інспекції АР К рим, третя особа, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні позивач а Феодосійська міська ра да АР Крим про визнання нечи нним та скасування податкове повідомлення-рішення Феод осійської міжрайонної дер жавної податкової інспекції АР Крим від 12.09.2011 року №0000972301 № 2а - 2267/12.

У судовому засіданні предс тавник позивача адміністра тивний позов підтримав з пі дстав, зазначених у ньому, про сив задовольнити позовні ви моги у повному обсязі.

Представник відповідача т а представник третьої особи у судове засідання не з' яви лися, повідомлені належним ч ином про дату, час та місце ро згляду справи, про причини н еявки суд не повідомили.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги під лягають задоволенню з наступ них підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до Положення пр о Державний комітет України із земельних ресурсів, затве рдженого Постановою Кабінет у Міністрів України № 224 від 19.03.2 008 року (яке було чинним на час виникнення спірних правові дносин), Державний комітет із земельних ресурсів (Держком зем) є центральним органом ви конавчої влади з питань земе льних ресурсів, діяльність я кого спрямовується і координ ується Кабінетом Міністрів У країни.

Судом встановлено, що Від діл Держкомзему у м. Феодос ія АР Крим є органом виконавч ої влади АРК, який входить до є диної системи державних орга нів земельних ресурсів.

Оскільки Відділ Держко мзему у м. Феодосія АР Крим є т ериторіальним органом Держа вного комітету земельних рес урсів, підзвітний і підконтр ольний Державному комітету з емельних ресурсів України, з дійснюючи свої завдання та ф ункції у правовідносинах з ф ізичними та юридичними особа ми, він є суб'єктом владних пов новажень.

Отже, суд приходить до висно вку, що зазначений спір має оз наки публічно-правового та п ідлягає розгляду в порядку а дміністративного судочинст ва Окружним адміністративни м судом АР Крим.

Вирішуючи справу сто совно позовних вимог позивач а щодо законності дій відпов ідача, зобов' язання його вч инити певні дії, який є суб'єкт ом владних повноважень, суд з обов'язаний перевірити, чи зд ійснено такі дії на підставі закону, в межах повноважень, б езсторонньо та добросовісно .

Відповідно до частин 1 та 2 ст . 116 Земельного Кодексу Україн и громадяни та юридичні особ и набувають права власності та права користування земель ними ділянками із земель дер жавної або комунальної власн ості за рішенням органів вик онавчої влади або органів мі сцевого самоврядування в меж ах їх повноважень, визначени х цим Кодексом, або за результ атами аукціону. Повноваження в даній частині розмежовані п.12 розділу X Земельного Кодек су України, в якому вказано, що до розмежування земель держ авної та комунальної власнос ті повноваження щодо розпоря дження землями (крім земель, п ереданих у приватну власніст ь, та земель, зазначених в абза ці третьому цього пункту) в ме жах населених пунктів здійсн юють відповідні сільські, се лищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповід ні органи виконавчої влади.

Набуття права на землю гром адянами та юридичними особам и здійснюється шляхом переда чі земельних ділянок у власн ість або надання їх у користу вання.

За ч. 2 ст. 19 Конституції Украї ни органи державної влади, ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Суд зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальніст ю "РТЦ"Донецьк-плюс" є юридичн ою особою (ЄДРПОУ 35204823), яка зар еєстрована виконавчим коміт етом Донецької міської ради 12.06.2007 року, що підтверджується свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи се рії А00 № 737589.

Судом встановлено, що Фео досійська міська рада 32 се сії 5 скликання, розглянув п роект землеустрою з відведе ння земельної ділянки ТОВ «Р ТЦ «Донецьк - Плюс», керуючи сь ст.ст. 12,60,62,93,116,123,124,125,126 Земельного кодексу України та ст.26 Зако ну України «Про місцеве са моврядування в Україні» при йняла рішення від 30.05.2008 року № 15 81, яким затвердила проект зем леустрою з відведення земел ьної ділянки ТОВ «РТЦ «Доне цьк - Плюс» для будівництва торгівельно-розважального комплексу, код цільового вик ористання - 1.11.6 (інша комерці йна діяльність) та надала в о ренду на строк до 27.11.2056 року зе мельну ділянку, розташовану за адресою: м. Феодосія, Керче нське шосе, площею 4,6000 га, кадас тровий номер 0111600000010160078, у т.ч. за у гіддями: площею 4,5070 га - відри ті землі без рослинного пок риву або з незначним рослин ним покривом, в т.ч. інші (граф а 67,71 ф. 6-зем); площею 0,0930 га - відк риті заболочені землі , в т.ч. н изинні болота (графа 63,65 ф. 6-зем ) за рахунок земель не передан их у власність або постійне к ористування, в межах м.Феодос ії.

Рішенням встановлено, що після надання в оренду земе льну ділянку віднесено до з емель інших підприємств, уст анов та організацій (шифр ря дка 58), угіддя: забудовані земл і, землі, що використовуються в комерційних цілях (графи 34 ,42), які входять до категорії з емель житлової та громадськ ої забудови.

05.06.2008 року Орендодавцем Фе одосійською міською радо ю та Орендарем ТОВ «РТЦ «До нецьк - Плюс» укладено дог овір оренди землі, відповід но до п.1 якого на підставі рі шення 32 сесії 5 скликання Ф еодосійської міської рад и від 30.05.2008 року № 1581 орендодаве ць надає, а орендар приймає в строкове платне користува ння земельну ділянку, яка зна ходиться: АРК, м.Феодосія, Керч енське шосе, зона «Промислов о-Складська 2» оціночний райо н № 97, кадастровий номер ділян ки - 0111600000010160078.

Згідно з п.2 договору в орен ду передається земельна діл янка загальною площею 4,6000 га, у т.ч. по угіддям: площею 4,5070 га - відкриті землі без рослинно го покрову або з незначним р ослинним покровом, у т.ч. інші; площею 0,0930 га - відкриті забо лочені землі, у т.ч. низинні бо лота, за рахунок земель, не над аних у власність або постійн е користування, у межах м.Фео досії.

Відповідно до п.3 договору н а земельній ділянці знаходят ься об' єкти: вільний від заб удови.

Згідно з п.5 договору нормат ивна грошова оцінка земельни х ділянок становить 11605591,89 гриве нь.

Відповідно до п.8 договору д оговір укладено строком до 27.11.2056 року.

Згідно з п.9 договору орендн а плата за земельні ділянки д ержавної або комунальної вла сності здійснюється оренда рем, починаючи з моменту дер жавної реєстрації даного до говору, у грошовій формі із за значенням 4 відсотків норма тивної грошової оцінки земе льної ділянки та розміром, 464 223,68 гривень за рік.

Судом встановлено, що розмі р орендної плати в договорі о ренди землі від 05.06.2008 року роз рахований на підставі нор мативної грошової оцінки зе мельної ділянки, яка була про ведена Феодосійським мі ським управлінням земельни х ресурсів та вказана в Витя гу з технічної документації про нормативну грошову оц інку земельної ділянки № 1849/080 8 від 18.02.2008 року.

Відповідно до вказаного ви тягу нормативна грошова оц інка земельної ділянки скла дає 11604892,75 гривень.

Суд зазначає, що в Витягу з т ехнічної документації про но рмативну грошову оцінку земе льної ділянки №1849/0808 від 18.02.2008 рок у до земельної ділянки площе ю 4,6000 га., що використовується Т овариством з обмеженою відпо відальністю "РТЦ "Донецьк - Плю с" для будівництва торгівель но-розважального комплексу в м.Феодосія, Керченське шосе, з она "Промислово-Складська 2" оц іночний район №97, кадастровий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78, засто совано коефіцієнт Кф - 2,5.

Відповідно до п.10 договору о бчислення розміру орендної плати за земельні ділянки д ержавної або комунальної вл асності здійснюється з ураху ванням їх цільового призна чення та коефіцієнтів індекс ації, визначених законодавст вом.

Згідно з п.11 договору оренд на плата вноситься рівними частинами щомісячно до 30 чис ла наступного за звітним міс яцем на рахунок місцевого б юджету з коду бюджетної клас ифікації: «Орендна плата з юр идичних (фізичних) осіб».

Відповідно до п.12 договору п ередача продукції та наданн я послуг в рахунок орендної п лати оформляється відповідн ими актами.

Згідно з п.15 договору земел ьні ділянки передаються в ор енду для будівництва торгі вельно-розважального компле ксу.

Відповідно до п.16 договору цільове призначення земель них ділянок - 1.11.6 - інша комер ційна діяльність.

Згідно з п.18 договору переда ча земельної ділянки в орен ду здійснюється з розробкою проекту землеустрою по змі ні цільового призначення. Пі дставою розроблення проек ту відведення земельної діл янки є рішення 25 сесії 5 склик ання від 27.11.2007 року № 1273. Організа ція розроблення проекту в ідведення земельної ділянки і витрати, пов' язані з цим, покладаються на орендаря.

Відповідно до п.20 договору передача земельної ділянки орендарю здійснюється у 15-де нний термін після державної реєстрації цього договору за актом її приймання - пер едачі.

Згідно з п.29 договору Орендо давець зобов' язаний перед ати в користування земельну ділянку у стані, що відповіда є умовам договору оренди.

Договір зареєстрований у Феодосійському міському в ідділі Кримської регіональ ної філії ДП «Центр державн ого земельного кадаструпри Державному комітеті Україн и», про що у Державному реєст рі земель вчинено запис від 30.07.2008 року зп № 040801900195.

Щодо правомірності застос ування відповідачем в Витягу з технічної документації пр о нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1849/0808 від 18.02.2 008 року до земельної ділянки п лощею 4,6000 га., що використовуєт ься Товариством з обмеженою відповідальністю "РТЦ "Донец ьк - Плюс" для будівництва торг івельно-розважального компл ексу в м.Феодосія, Керченське шосе, зона "Промислово-Складс ька 2" оціночний район №97, кадас тровий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78 згідно договору оренди земл і з Феодосійською місько ю радою від 05.06.2008 року коефіцієн ту функціонального використ ання - 2,5, суд зазначає наступне .

За статтею 201 ЗК України гро шова оцінка земельних діляно к визначається на рентній ос нові. Залежно від призначенн я та порядку проведення грош ова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експ ертною. Нормативна грошова о цінка земельних ділянок вико ристовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарсько го і лісогосподарського виро бництва, економічного стимул ювання раціонального викори стання та охорони земель тощ о. Експертна грошова оцінка в икористовується при здійсне нні цивільно-правових угод щ одо земельних ділянок. Грошо ва оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, як а затверджується Кабінетом М іністрів України.

Відповідно до Закону Украї ни “Про оцінку земель”N 1378-IV від 11.12.2003 року нормативна грошова оцінка земельних ділянок - ка піталізований рентний дохід із земельної ділянки, визнач ений за встановленими і затв ердженими нормативами.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використо вується для визначення розмі ру земельного податку, держа вного мита при міні, спадкува нні та даруванні земельних д ілянок згідно із законом, оре ндної плати за земельні діля нки державної та комунальної власності, втрат сільського сподарського і лісогосподар ського виробництва, а також п ри розробці показників та ме ханізмів економічного стиму лювання раціонального викор истання та охорони земель (ст аття 5 Закону України “Про оці нку земель”).

Відповідно до статті 13 Зако ну України “Про оцінку земел ь” нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся у разі: визначення розміру земельного податку; визначе ння розміру орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся відповідно до державних с тандартів, норм, правил, а тако ж інших нормативно-правових актів на землях усіх категор ій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводить ся:

розташованих у межах насел ених пунктів незалежно від ї х цільового призначення - не р ідше ніж один раз на 5-7 років;

розташованих за межами нас елених пунктів земельних діл янок сільськогосподарськог о призначення - не рідше ніж од ин раз на 5-7 років, а несільсько господарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 рок ів. Нормативна грошова оцінк а земельних ділянок проводит ься юридичними особами, які о тримали ліцензії на проведен ня робіт із землеустрою ( стат тя 18 Закону України “Про оцінк у земель”).

Суд зазначає, що земельна ді лянка, розташована за адресо ю: АРК, м.Феодосія, Керченське шосе, зона «Промислово-Склад ська 2» оціночний район № 97 зна ходиться в межах м.Феодосії.

За таких обставин, суд вважає правильним застосува ння при визначенні грошової нормативної оцінки зазначен ої земельної ділянки Механіз му нормативної грошової оцін ки земельних ділянок сільськ огосподарського призначенн я та населених пунктів встан овлений Порядком нормативно ї грошової оцінки земель сіл ьськогосподарського призна чення та населених пунктів, з атвердженого наказом Держав ного комітету України по зем ельних ресурсах, Міністерств а аграрної політики України, Міністерства будівництва, а рхітектури та житлово-комуна льного господарства України , Української академії аграр них наук від 27 січня 2006 р. N 18/15/21/11, за реєстрованого в Міністерст ві юстиції України 5 квітня 2006 р . за N 388/12262.

У розділі 3 Порядку закріпле на нормативна грошова оцінка земель населених пунктів. В о снові нормативної грошової о цінки земель населених пункт ів лежить капіталізація рент ного доходу, що отримується з алежно від місця розташуванн я населеного пункту в загаль нодержавній, регіональній і місцевій системах виробницт ва та розселення, облаштуван ня його території та якості з емель з урахуванням природно -кліматичних та інженерно-ге ологічних умов, архітектурно -ландшафтної та історико-кул ьтурної цінності, екологічно го стану, функціонального ви користання земель. Населені пункти включають землі всіх категорій за основним цільов им призначенням, які розташо вуються в їх адміністративни х межах. Нормативна грошова о цінка населених пунктів для всіх категорій земель та зем ельних ділянок (за винятком с ільськогосподарських угідь ) визначається згідно з форму лою.

Згідно з п. 3.3 Порядку в цій фо рмулі використовується коеф іцієнт, який враховує функц іональне використання земе льної ділянки (Кф), табл. 1.1 (до даток 1 до Порядку).

Відповідно до п.3.5 Порядку ко ефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) (додато к 1, табл. 1.1), ураховує відносну п рибутковість видів економіч ної діяльності.

Віднесення земель до катег орії земель за функціональни м використанням провадиться згідно з Інструкцією з запов нення державної статистично ї звітності з кількісного об ліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем , 6б-зем, 2-зем), затвердженою нак азом Держкомстату України ві д 05.11.98 N 377, зареєстрованою в Мін'ю сті України 14.12.98 за N 788/3228, відпові дно до видів економічної дія льності, зазначених у довідк ах, що надають юридичним особ ам органи державної статисти ки.

Коефіцієнт функціональног о використання для земельних ділянок змішаного використа ння визначається як середньо зважене (за площею) значення к оефіцієнтів функціональног о використання окремих части н земельної ділянки змішаног о використання. Підставою дл я виділення частин земельної ділянки різного функціональ ного використання є виключно затверджені дані інвентариз ації земельної ділянки та зе млеустрою.

Таблиця 1.1 визначає коефіці єнти, які характеризують фун кціональне використання зем ельної ділянки, за якою катег орії земель за функцією вико ристання розподілено на 10 ви дів.

Відповідно до таблиці 1.1 дод атку 1 до Порядку для земель ко мерційного використання п риймається коефіцієнт фун кціонального використання 2, 5.

При цьому, таблиця 1.1. містить таку категорію земель за фун кцією використання як землі, зайняті поточним та відведе ні під майбутнє будівництво із зазначенням коефіцієнту 0 ,5.

В матеріалах справи знаход яться докази тієї обставини, що земельна ділянка, яка знах одиться в орендному користув анні позивача, відведена під майбутнє будівництво.

Так, доказами цієї обс тавини є наступні матеріали та висновки суду.

Суд зазначає, що відповідно до ст.93 ЗК України право оренд и земельної ділянки - це засно ване на договорі строкове пл атне володіння і користуванн я земельною ділянкою, необхі дною орендареві для провадже ння підприємницької та іншої діяльності.

Закон України “Про плату за землю” (що діяв на момент вини кнення спірних правовіднос ин) визначає розміри та поряд ок плати за використання зем ельних ресурсів, а також відп овідальність платників та ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) орен да землі - це засноване на д оговорі строкове платне вол одіння і користування земель ною ділянкою, необхідною оре ндареві для проведення підпр иємницької та інших видів ді яльності.

Частиною 1 статті 2 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) вста новлено, що відносини, пов'яза ні з орендою землі, регулюют ься Земельним кодексом Украї ни, Цивільним кодексом Укра їни, цим Законом, законами Укр аїни, іншими нормативно-прав овими актами, прийнятими від повідно до них, а також догово ром оренди землі.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) орен дарі набувають права оренди земельної ділянки на підстав ах і в порядку, передбачених З емельним кодексом України, Ц ивільним кодексом України, ц им та іншими законами Україн и і договором оренди землі.

Статтею 13 Закону України “П ро оренду землі” (в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що договір оренди землі - це д оговір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату переда ти орендареві земельну діля нку у володіння і користуван ня на певний строк, а орендар з обов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог зем ельного законодавства.

Відповідно до ст.15 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) неві д'ємною частиною договору ор енди землі є:

план або схема земельної ді лянки, яка передається в орен ду;

кадастровий план земельно ї ділянки з відображенням об межень (обтяжень) у її викорис танні та встановлених земель них сервітутів;

акт визначення меж земельн ої ділянки в натурі (на місцев ості);

акт приймання-передачі об'є кта оренди;

проект відведення земельн ої ділянки у разі його розроб лення згідно із законом.

Згідно зі ст.17 Закону Україн и “Про оренду землі” (в редакц ії на момент виникнення спір них правовідносин) передача об'єкта оренди орендарю здій снюється орендодавцем у стро ки та на умовах, що визначені у договорі оренди землі, за акт ом приймання-передачі.

Частиною 2 статті 21 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) розм ір, форма і строки внесення о рендної плати за землю встан овлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строк ів внесення орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної власності, як і встановлюються відповідн о до Закону України "Про плат у за землю"(що діяв на момент в иникнення спірних правовід носин).

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни “Про оренду землі” (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин) укла дений договір оренди землі п ідлягає державній реєстраці ї. Право оренди земельної діл янки виникає з дня державної реєстрації цього права відп овідно до закону, що регулює д ержавну реєстрацію речових п рав на нерухоме майно та їх об тяжень.

Закон України “Про плату за землю” (що діяв на момент вини кнення спірних правовіднос ин) визначає розміри та поряд ок плати за використання зем ельних ресурсів, а також відп овідальність платників та ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку.

Відповідно до положень абз ацу 5 ч. 1 ст. 1 Закону України “Пр о плату за землю” (що діяв на м омент виникнення спірних пр авовідносин) оренда - заснов ане на договорі строкове пл атне володіння, користування земельною ділянкою.

Проаналізувавши вищевикла дене, суд зазначає, що право о ренди земельної ділянки вини кає з дня державної реєстрац ії цього права відповідно до укладеного договору оренди земельної ділянки. Однак, пер едача об'єкта оренди орендар ю здійснюється орендодавцем за актом приймання-передачі , який є невід' ємною частино ю договору оренди землі, та п ідтверджує наявність закон одавчо встановлених підстав для початку фактичного кори стування такою земельною діл янкою.

Суд зазначає, що орендар має можливість користуватися о рендованою земельною ділян кою після реєстрації укладе ного договору оренди земель ної ділянки та передачі орен додавцем земельної ділянки на підставі акту приймання - передачі. Саме акт приймання - передачі посвідчує з яко го моменту орендодавець пер едав, а орендар прийняв у кор истування земельну ділянку.

Як встановлено вище, позива чем та Феодосійською міс ькою радою 05.06.2008 року укладен о договір оренди землі, відп овідно до п.1 якого на підстав і рішення 32 сесії 5 скликання Феодосійської міської ради від 30.05.2008 року № 1581 орендод авець надає, а орендар прийма є в строкове платне корист ування земельну ділянку, яка знаходиться: АРК, м.Феодосія, Керченське шосе, зона «Проми слово-Складська 2» оціночний район № 97, площею 4,6000 га, для буд івництва торгівельно-розва жального комплексу. Договір зареєстрований у Феодосійс ькому міському відділі Кри мської регіональної філії ДП «Центр державного земель ного кадастру при Державному комітеті України», про що у Державному реєстрі земель в чинено запис від 30.07.2008 року зп № 040801900195.

Суд також зазначає, що від повідно до договору оренди з емлі від 05.06.2008 року земельна ді лянка надається позивачу дл я будівництва торговельно - р озважального комплексу.

З договору вбачається, що з емельна ділянка вільна від з абудови.

Судом встановлено, що до теп ерішнього часу земельна діл янка не використовувалась за цільовим призначенням та ні яких будівельних робіт ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» не зд ійснював.

Зазначене підтверджуєтьс я довідкою Феодосійського м іжміського бюро реєстрації і технічної інвентаризації № 200844 від 12.12.2011 року, згідно якої станом на 12.12.2011 року в Феодосій ському регіоні реєстрація п рава власності на нерухоме майно за ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» не здійснювалася.

Враховуючи викладене, суд в важає, що земельна ділянка, як а є предметом оренди, підпада є під склад категорії земель - «зайнята поточним та відв едена під майбутнє будівницт во», що, в свою чергу, передбач ає використання коефіцієнту 0,5.

Приймаючи до уваги вищевст ановлені факти, враховуючи, щ о вказана земельна ділянка за функцією використання відноситься до категорії зе мель - «землі, зайняті поточни м та відведені під майбутнє б удівництво», суд зазначає, що при визначенні нормативної грошової оцінки земельної д ілянки за договором оренди, відповідачем мав бути засто сований коефіцієнт, який х арактеризує функціональне використання земельної ді лянки (Кф) - 0,5.

Суд також враховує, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний діяти добросовісн о, тобто з щирим наміром щодо р еалізації владних повноваже нь та досягнення поставлених цілей і справедливих резуль татів.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відділ Держкомзему у м. Фе одосія АР Крим є органом дер жавної влади і, відповідно, йо го діяльність має підпорядко вуватись вимогам наведеної н орми Конституції України та інших нормативно-правових ак тів.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаюч и рішення по справі або вчиню ючи дію, суб' єкт владних пов новажень не може ставати на с торону будь-якої з осіб та не м оже проявляти себе заінтерес ованою стороною у справі, вих одячи з будь-якого нелегітим ного інтересу, тобто інтерес у, який не випливає із завдань цього суб' єкта, визначених законом.

Таким чином, суд вважає необ хідним визнати дії Відділу Держкомзему у м.Феодосія АР Крим по застосуванню у Витяг у з технічної документації п ро нормативну грошову оцінку земельної ділянки №1849/0808 від 18.02. 2008 року до земельної ділянки п лощею 4,6000 га., що використовуєт ься для будівництва торгівел ьно-розважального комплексу в м.Феодосія, Керченське шосе , зона "Промислово-Складська 2" оціночний район №97, кадастров ий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78 Това риством з обмеженою відповід альністю "РТЦ "Донецьк - Плюс" з гідно договору оренди землі з Феодосійською міською радою від 05.06.2008 року коефіцієнт у функціонального використа ння на період до введення зав ершеного будівництвом об'єкт у торгівельно-розважального комплексу до експлуатації 2,5 протиправними; зобов'язати Відділ Держкомзему у м.Фео досія АР Крим внести зміни до нормативної грошової оцінки земельної ділянки до земель ної ділянки площею 4,6000 га, розт ашованої в м.Феодосія Керчен ське шосе, зона "Промислово-Ск ладська 2" оціночний район №97, к адастровий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78, встановивши коефіцієн т функціонального використа ння на період до введення зав ершеного будівництвом об'єкт у торгівельно-розважального комплексу до експлуатації 0,5, видавши відповідний витяг і з технічної документації.

Щодо дотримання позиваче м строку, встановленого КАС У країни, суд зазначає наступн е.

Відповідно до ч.2 ст.99 КАС Укр аїни для звернення до адміні стративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється шестиміся чний строк, який, якщо не встан овлено інше, обчислюється з д ня, коли особа дізналася або п овинна була дізнатися про по рушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з ч.1 ст.100 КАС України а дміністративний позов, подан ий після закінчення строків, установлених законом, залиш ається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його пода ла, не знайде підстав для поно влення строку, про що постано вляється ухвала.

Судом встановлено, що пози вач дізнався про порушення с вого права та невірний розра хунок орендної плати в догов орі оренди землі від 05.06.2008 року , розрахований на підставі нормативної грошової оцін ки земельної ділянки, яка бул а проведена Феодосійським міським управлінням земе льних ресурсів та вказана в Витягу з технічної документ ації про нормативну грошов у оцінку земельної ділянки № 1849/0808 від 18.02.2008 року, лише після проведення податковим орга ном позапланової невиїзної перевірки ТОВ «РТЦ «Донецьк - Плюс» з питань повноти та своєчасності нарахування та сплати орендної плати за зе мельні ділянки за період з 01.01 .2008 року по 30.04.2011 року, за результ атами проведення якої складе но акт № 983/23-1/35204823 від 26.05.2011 року.

З зазначеним позовом позив ач звернувся до суду 24.11.2011 року, що свідчить про дотримання п озивачем строку, встановлено го ч.2 ст.99 КАС України, для зве рнення до суду з позовом.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що позовні вим оги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 27.02.2012 року оголошен а вступна та резолютивна час тина постанови, а 29.02.2012 року по станова складена у повному о бсязі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити.

2. Визнати дії Відділ у Держкомзему у м.Феодосія АР Крим по застосуванню у Вит ягу з технічної документації про нормативну грошову оцін ку земельної ділянки №1849/0808 від 18.02.2008 року до земельної ділянки площею 4,6000 га., що використовує ться для будівництва торгіве льно-розважального комплекс у в м.Феодосія, Керченське шос е, зона "Промислово-Складська 2" оціночний район №97, кадастро вий номер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78 Тов ариством з обмеженою відпові дальністю "РТЦ "Донецьк - Плюс" згідно договору оренди земл і з Феодосійською місько ю радою від 05.06.2008 року коефіцієн ту функціонального використ ання на період до введення за вершеного будівництвом об'єк ту торгівельно-розважальног о комплексу до експлуатації 2,5 протиправними.

3. Зобов'язати Відділ Де ржкомзему у м.Феодосія АР Кри м внести зміни до нормативно ї грошової оцінки земельної ділянки до земельної ділянки площею 4,6000 га, розташованої в м .Феодосія Керченське шосе, зо на "Промислово-Складська 2" оці ночний район №97, кадастровий н омер ділянки - 01 116 000 000 101 600 78, встанов ивши коефіцієнт функціональ ного використання на період до введення завершеного буді вництвом об'єкту торгівельно -розважального комплексу до експлуатації 0,5, видавши відпо відний витяг із технічної до кументації.

4. Стягнути на користь Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «РТЦ «Донецьк - плюс» (ЄДРПОУ 35204823) з Державного бюджету України судовий збі р у розмірі 32,19 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.02.2012
Оприлюднено12.03.2012
Номер документу21800316
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14926/11/0170/1

Ухвала від 10.09.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кучерук Олег Васильович

Постанова від 27.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні