Постанова
від 08.06.2006 по справі 14/113-06-3160а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

14/113-06-3160А

             

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"08" червня 2006 р.Справа  № 14/113-06-3160А

08.06.2006р. Господарський суд Одеської області

у складі судді Горячук Н.О. при секретарі судового засідання Маркосова Г.С., за участю представника відповідача по дов. Кругленко Т.В. та представника позивача по дов. Каленського Д.О., розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в каб. №416 господарського суду Одеської області в м. Одесі адміністративну справу №14/113-06-3160А за позовом ТОВ "Веста Сервіс" до відповідача ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області про скасування рішення ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області від 24.02.2006р. №0000112330/0.

                                                            

В С Т А Н О В И В:

В засіданні суду була оголошена перерва по 08.06.2006р., згідно зі ст.150 КАС України.

Суть спору: Позивач звернувся до суду з позовом про скасування рішення ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області №0000112330/0 від 24.02.2006р. у сумі 29085,75 грн. Відповідач позовні вимоги не визнає по мотивам викладеним у відзиві на позов.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши представників сторін встановлено наступне:

СДПІ у Приморському районі м. Одеси була здійснена перевірка позивача щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового і безготівкового обліку суб'єктами підприємницької діяльності, за результатами якої був складений акт перевірки №15532077/23-60 від 16.02.06р. На підставі цього акту перевірки, ДПІ в Овідіопольському районі посилаючись на п.1 ст.17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" прийняла рішення від 24.02.2006р. №0000112330/0 про застосування штрафних санкцій у сумі 29085,75 грн.

В акті перевірки зазначено про порушення позивачем вимог п.1 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р., оскільки на АЗС позивача розрахункові операції за безготівковий розрахунок по талонам відомостям не проводяться через РРО.

Застосування відповідачем зазначених штрафних санкцій на загальну суму 29085,75 грн. є неправомірним на підставі наступного.

Згідно ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

З норми названого закону вбачається, що проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані лише тоді, коли вони здійснюють продаж товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо).

В акті перевірки відповідач зазначає, що позивач проводив розрахункові операції в безготівковій формі з використанням відомостей на відпуск палива.

З наданих позивачем документів (банківські виписки про рух коштів по розрахунковому рахунку позивача, договори на відпуск нафтопродуктів, укладених позивачем з юридичними особами (покупцями)) вбачається, що покупці розраховувалися із позивачем за куплене паливо у безготівковій формі шляхом перерахування коштів зі свого розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок позивача.

З цих документів також вбачається, що розрахунки здійснювалися не на АЗС позивача, тоді як згідно ст.1 названого закону місце проведення  розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо сплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Позивач, в підтвердження здійсненої попередньої оплати цими особами (покупцями) у безготівковій формі, видавав їм відомості на відпуск палива, які не є платіжним документом, а є документом, який підтверджує, що цей покупець здійснив попередню оплату у безготівковій формі на розрахунковий рахунок позивача, та засвідчує право особи-покупця-пред'явника цих відомостей на отримання пального відповідної марки та кількості на будь-якій АЗС позивача.

Слід також зазначити, що відомості не є платіжним документом, яким покупець здійснює розрахунок з продавцем (позивачем) у безготівковій формі, оскільки не є документом на підставі якого здійснюється списання коштів у безготівковій формі у відмінності від платіжних карток, платіжних чеків, жетонів та інших документів, з яких здійснюється списання позивачем (продавцем) коштів покупців, що вбачається з положень ст.2 названого закону, згідно якої розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Тобто, відомості на відпуск палива не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою, платіжним чеком, жетоном та іншим документом), що використовується для ініціювання переказу грошей з рахунку платника (у розглядає мій справі - покупцем палива) або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів і послуг, перерахування грошей зі своїх рахунків на рахунки інших осіб, отримання грошей у готівковій формі в касах банків, фінансових установ та через банківські автомати, а також здійснення інших операцій, передбачених відповідним договором.

Вищевикладене підтверджується і положеннями Закону України "Про платіжні системи та переказ грошей в Україні" від 05.04.01р., згідно ст.4. якого при проведенні переказу ініціатори можуть застосовувати акредитивну, вексельну, інкасову форми розрахунків, а також форму розрахунків за гарантійним зобов'язанням, за чеками з використанням документів на переказ, передбачених цим Законом. У п.1.14 ст.1 цього закону зазначено, що спеціальний платіжний засіб (платіжна картка тощо) - це платіжний інструмент, що виконує функцію засобу ідентифікації, за допомогою якого держателем цього інструмента ініціюється переказ грошей з відповідного рахунка платника або банку, а також здійснюються інші операції, передбачені відповідним договором. За допомогою спеціальних платіжних засобів формуються документи за операціями із застосуванням спеціальних платіжних засобів або надаються інші послуги держателям спеціальних платіжних засобів. У п.1.27 ст.1 цього закону встановлено, що платіжна картка - це спеціальний платіжний засіб у вигляді емітованої в установленому законодавством порядку пластикової чи іншого виду картки, що використовується для ініціювання переказу грошей з рахунка платника або з відповідного рахунка банку з метою оплати вартості товарів і послуг, перерахування грошей зі своїх рахунків на рахунки інших осіб, отримання грошей у готівковій формі в касах банків, пунктах обміну іноземної валюти уповноважених банків та через банківські автомати, а також здійснення інших операцій, передбачених відповідним договором. У п.1.31 ст.1 цього закону передбачено, що платіжний інструмент - це засіб певної форми на паперовому, електронному чи іншому виді носія інформації, використання якого ініціює переказ грошей з відповідного рахунку платника. До платіжних інструментів відносяться документи на переказ та спеціальні платіжні засоби. Пунктом 1.35 цієї ж статті запроваджено, що розрахунковий документ –це документ на переказ грошей, що використовується для ініціювання переказу з рахунку платника на рахунок отримувача. У п1.36 цієї ж статті визначено, що розрахункових чек - це паперовий розрахунковий документ, що містить нічим не обумовлене розпорядження платника банку, що його обслуговує, провести переказ суми грошей на користь визначеного в ньому отримувача.

Вищезазначене свідчить про неправомірність застосування відповідачем до позивача штрафних санкцій на підставі п.1 ст.17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.95р. на суму 29085,75 грн.

Враховуючи наведене позовні вимоги обґрунтовані і підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 160-163, ст. 167 КАС України суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Скасувати рішення ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області про застосування штрафних санкцій  №0000112330/0 від 24.02.2006р. у сумі 29085,75 грн.

3. Стягнути з р/р ДПІ в Овідіопольському районі (67800, Одеська область, смт. Овідіополь, вул. Леніна, 214, р/р 31112099800360, код ЄДРПОУ 23206780 ) на користь ТОВ «ВЕСТА СЕРВІС" (65080, м. Одеса, вул. Варненська, 4б, р/р 26002311788 АБ "Південний", МФО 328209, код ЄДРПОУ 30251215) витрати по держмиту в сумі 85 грн.

Сторонам надано право ст.185 КАС України подати апеляційну заяву на постанову господарського суду Одеської області.

Згідно п.1 ст.254 КАС України постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого п.3 ст.186 КАС України.

Суддя                                                                                 Горячук Н.О.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення08.06.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу21881
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —14/113-06-3160а

Постанова від 08.08.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бандура Л.І.

Постанова від 08.06.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Горячук Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні