ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
27 лютого 2012 р. Справа №2а-1077/12/0170/3
(16:10) м. Сімферопол ь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Ялта АРК
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Кримжилсп ецбуд"
про стягнення
за участю представників ст орін:
від позивача - не з'явився,
від відповідача - не з'явивс я.
Суть справи:
Державна податкова інспек ція у м. Ялта АРК звернулась до Окружного адміністративног о суду АР Крим із адміністрат ивним позовом до Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Кримжилспецбуд" про стягне ння заборгованості у сумі 86234,19 грн.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 25.01.12 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, спра ву призначено до судового ро згляду.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на порушення відповідачем поло жень податкового законодавс тва в частині орендної плати з юридичних осіб, податку на п рибуток приватних підприємс тв, податку з доходів наймани х працівників, збору за спеці альне водокористування.
Відповідачем письмових за перечень проти позову не над ано.
Представник позивача у суд ове засідання не з'явився, про час, дату та місце судового ро згляду справи повідомлений н алежним чином. Надав клопота ння про розгляд справи за від сутності представника.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го розгляду справи повідомле ний належним чином.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням при нципу розумності строку розг ляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, вивчивши мат еріали справи, дослідивши на дані докази та оцінивши їх у с укупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч . 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, від повідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної ю рисдикції є наявність сторо ною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ни м у спірних відносинах владн их управлінських функцій у с фері публічно-правових відно син, дана справа є справою адм іністративної юрисдикції.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Кримжилспецб уд" (ЄДРПОУ 33671650) зареєстровано 0 3.08.2005 р. Виконавчим комітетом Ял тинської міської ради АР Кри м за адресою місцезнаходженн я: 98604, АР Крим, м. Ялта, вул. Ломоно сова, буд. 11, про що видано свідо цтво про державну реєстрацію серії А00 № 446190 та свідчить Витяг з ЄДР .
Відповідно до довідки пози вача вих.№ 1468/9/29-0 від 23.03.11 р. ТОВ "Кри мжилспецбуд" знаходиться на податковому обліку з 22.08.2005 р. за № 2190.
26.01.2011 р. відповідачем подано д о контролюючого органу подат кову декларацію орендної пла ти за земельні ділянки держа вної і комунальної власності за 2011 рік, згідно з якою відпов ідачем нараховано орендної п лати на 2011 рік у розмірі 3185,85 грн. за кожний місяць.
06.05.2011 р. позивачем на адресу ві дповідача виставлено податк ову вимогу № 314 про погашення суми податкового боргу у роз мірі 2377,83 грн. за платежем із код ом бюджетної класифікації 13050 200, що згідно з Довідником відп овідності символу звітності коду класифікації доходів б юджету, затвердженим наказом Державного казначейства Укр аїни від 15 січня 2007 р. N 5, відповід ає коду орендної плати з юрид ичних осіб. Вказана вимога от римана відповідачем 29.06.11 р.
30.05.2011 р. ДПІ у м. Ялта АР Крим про ведено планову документальн у виїзну перевірку ТОВ "Кримж илспецбуд" з питань дотриман ня вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства за період з 01.04.2008 р. по 31.12.2010 р., за ре зультатами якої виявлено пор ушення:
- п. 5.1 ст. 5, п.п.5.3.1, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 1 1.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону України "Про о податкування прибутку підпр иємств", а саме заниження пода тку на прибуток на загальну с уму 50002 грн., в тому числі за 4 ква ртал 2010 року у сумі 50002 грн.;
- п.п.8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону України "Про податок з доходів фізичн их осіб", внаслідок чого подат ок з доходів фізичних осіб за нижений на 4946,64 грн., у т.ч. у листо паді 2008 р. в сумі 154,49 грн., у грудні 2008 р. в сумі 154,49 грн., у січні 2009 р. в с умі 181,5 грн., у лютому 2009 р. в сумі 181 ,5 грн., у березні 2009 р. - 181,5 грн., у кві тні 2009 р. - 181,48 грн., у травні 2009 р. - 181,5 г рн., у червні 2009 р. - 181,5 грн., у липні 2009 р. - 181,51 грн., у серпні-грудні 2009 р . - 181,5 грн., у січні 2010 р. - 258,26 грн., у лют ому 2010 р. - 248,63 грн., у березні 2010 р. - 258,2 6 грн., у квітні-червні 2010 р. - 260,68 гр н., у липні 2010 р. - 260,7 грн., у серпні 201 0 р. - 260,71 грн., у вересні 2010 р. - 260,7 грн., у жовтні 2010 р. - 65,18 грн., у листопад і 2010 р. - 65,18 грн.;
- п. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону України "П ро податок з доходів фізични х осіб" в частині несвоєчасно го перерахування податку з д оходів фізичних осіб;
- ч. 1 ст. 7 Декрету Кабінету Мін істрів України "Про систему в алютного регулювання і валют ного контролю" № 15-93 від 19.02.1993 р. в ч астині порушення порядку роз рахунків з нерезидентом "BODO GLOBAL GmbH&Co.KG" (Німеччина),
про що складено акт перевір ки № 1387/23-1/33671650/102.
14.06.2011 р. ДПІ у м. Ялта АР Крим на а дресу відповідача винесені п одаткові повідомлення-рішен ня, зокрема:
- № 0002402301 згідно з п.п. 54.3.2 п. 54.3 с т. 54, п. 58.1 ст. 58, п. 123.1 ст. 123 Податковог о кодексу України, на підстав і акту перевірки № 1387/23-1 за поруш ення п. 5.1, п.п. 5.3.1, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п.п. 11. 2 ст. 11 Закону України "Про опода ткування прибутку підприємс тв" про збільшення суми грошо вого зобов'язання з податку н а прибуток у сумі 50002 грн. за осн овним платежем та 12501 грн. за шт рафними (фінансовими) санкці ями, отримане відповідачем 14.0 6.11 р.;
- № 0001311701 згідно з п.п. 54.3.2 п. 54.3 с т. 54, п. 58.1 ст. 58, п. 123.1 ст. 123 Податковог о кодексу України, на підстав і акту перевірки № 1387/23-1 за поруш ення п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 Закону Україн и "Про податок з доходів фізич них осіб" про збільшення суми грошового зобов'язання з под атку з доходів фізичних осіб у сумі 4946,64 грн. за основним плат ежем та 1236,66 грн. за штрафними (фі нансовими) санкціями.
13.07.11 р. ДПІ у м. Ялта АР Крим про ведено камеральну перевірку податкової звітності, зокре ма податкової декларації збо ру за спеціальне водокористу вання за 1 квартал 2011 року, за ре зультатами якої встановлено неподання вказаної декларац ії при граничному терміні по дання 10.05.2011 р., про що складено ак т № 1674/15-3.
28.07.2011 р. позивачем на адресу ві дповідача винесено податков е повідомлення-рішення № 00032 71503 про застосування штрафни х (фінансових) санкцій у розмі рі 1,00 грн. на підставі акта пере вірки № 1674/15-3 від 13.07.2011 р.
Відповідно до п. 287.1, п. 287.6, п. 287.7 ст . 287 Податкового кодексу Украї ни власники землі та землеко ристувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користу вання земельною ділянкою.
Відповідно до ч.1 ст. 3 Земельн ого Кодексу України земельні відносини регулюються Конст итуцією України, цим Кодексо м, а також прийнятими відпові дно до них нормативно-правов ими актами.
Орендні відносини в Україн і регулюються Законом Україн и від 06.10.1998р. № 161-ХІV "Про оренду зе млі" із змінами і доповненням и на час виникнення спірних п равовідносин.
У статті 1 Закону № 161 зазначе но, що оренда землі - це заснов ане на договорі строкове пла тне володіння і користування земельною ділянкою, необхід ною орендареві для проведенн я підприємницької та інших в идів діяльності.
У ст. 2 Закону № 161 зазначено, що відносини, пов'язані з орендо ю землі, регулюються Земельн им кодексом України, Цивільн им кодексом України, цим Зако ном, законами України, іншими нормативно-правовими актами , прийнятими відповідно до ни х, а також договором оренди зе млі.
Відповідно до ст. 21 Закону Ук раїни № 161 орендна плата за зем лю - це платіж, який орендар вн осить орендодавцеві за корис тування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесен ня орендної плати за землю вс тановлюються за згодою сторі н у договорі оренди.
Суб'єктом плати за землю (пл атником) є власник земельної ділянки, земельної частки (па ю) і землекористувач, у тому чи слі орендар.
Платники орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму орендної плати щороку станом на 1 січня і до 1 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою центральним податко вим органом, з розбивкою річн ої суми рівними частками за м ісяцями. Подання такої декла рації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларац ій (ст. 14).
Відповідно до п. 286.2, п. 286.5 ст. 286 По даткового кодексу України пл атники плати за землю (крім фі зичних осіб) самостійно обчи слюють суму податку щороку с таном на 1 січня і не пізніше 20 л ютого поточного року подають відповідному органу державн ої податкової служби за місц езнаходженням земельної діл янки податкову декларацію на поточний рік за формою, встан овленою у порядку, передбаче ному статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій. При подан ні першої декларації (фактич ного початку діяльності як п латника плати за землю) разом з нею подається довідка (витя г) про розмір нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки, а надалі така довідка пода ється у разі затвердження но вої нормативної грошової оці нки землі.
Відповідно до п. 287.1, п. 287.3 ст. 287 По даткового кодексу України вл асники землі та землекористу вачі сплачують плату за земл ю з дня виникнення права влас ності або права користування земельною ділянкою.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем подано податкову декларацію орендн ої плати за земельні ділянки державної і комунальної вла сності за 2011 рік, згідно з якою відповідачем нараховано оре ндної плати на 2011 рік у розмірі 3185,85 грн. за кожний місяць.
Докази сплати вказаного уз годженого зобов'язання в мат еріалах справи відсутні.
Згідно п. 2.1.1 п.2.1 ст. 2 Закону Укр аїни "Про оподаткування приб утку підприємств" № 334 від 28.12.94 р. в редакції на час виникнення спірних правовідносин платн иками податку є суб'єкти госп одарської діяльності, бюджет ні, громадські та інші підпри ємства, установи та організа ції, які здійснюють діяльніс ть, спрямовану на отримання п рибутку як на території Укра їни, так і за її межами.
За матеріалами справи, а сам е з акту перевірки № 1387/23-1 від 30.05.20 11 р., вбачається, що відповідач ем порушено п. 5.1 ст. 5, п.п. 5.3.1, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, п. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Закону Укра їни "Про оподаткування прибу тку підприємств".
Відповідно до п. 5.1 ст. 5 Закону України № 334 в редакції на час в иникнення спірних правовідн осин валові витрати виробниц тва та обігу (далі - валові вит рати) - сума будь-яких витрат п латника податку у грошовій, м атеріальній або нематеріаль ній формах, здійснюваних як к омпенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваю ться (виготовляються) таким п латником податку для їх пода льшого використання у власні й господарській діяльності.
Відповідно до п.п. 5.3.1, 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України № 334 не включаю ться до складу валових витра т витрати на потреби, не пов'яз ані з веденням господарської діяльності, а саме:
1) - організацію та проведенн я прийомів, презентацій, свят , розваг та відпочинку, придба ння та розповсюдження подару нків (крім благодійних внеск ів та пожертвувань неприбутк овим організаціям, визначени м пунктом 7.11 цього Закону, та ви трат, пов'язаних з проведення м рекламної діяльності, які р егулюються нормами підпункт у 5.4.4 цієї статті). Обмеження ча стини другої цього підпункту не стосуються платників под атку, основною діяльністю як их є організація прийомів, пр езентацій і свят за замовлен ням та за рахунок інших осіб;
- придбання лотерей, участь в азартних іграх;
- фінансування особистих по треб фізичних осіб за винятк ом виплат, передбачених пунк тами 5.6 і 5.7 цієї статті, та в інши х випадках, передбачених нор мами цього Закону;
2) виплату винагород або інш их видів заохочень пов'язани м з таким платником податку ф ізичним чи юридичним особам у разі, якщо немає документал ьних доказів, що таку виплату або заохочення було проведе но як компенсацію за фактичн о надану послугу (відпрацьов аний час). За наявності зазнач ених документальних доказів віднесенню до складу валови х витрат підлягають фактичні суми виплат (заохочень), але н е більші ніж суми, розрахован і за звичайними цінами;
Відповідно до п.п. 11.2.1. п. 11.2 ст. 11 З акону України № 334 датою збіль шення валових витрат виробни цтва (обігу) вважається дата, я ка припадає на податковий пе ріод, протягом якого відбува ється будь-яка з подій, що стал ася раніше:
або дата списання коштів з б анківських рахунків платник а податку на оплату товарів (р обіт, послуг), а в разі їх придб ання за готівку - день їх видач і з каси платника податку;
або дата оприбуткування пл атником податку товарів, а дл я робіт (послуг) - дата фактичн ого отримання платником пода тку результатів робіт (послу г).
За недотримання цих вимог п латник податку несе відповід альність згідно п. 20.1 ст. 20 Закон у України № 334, тобто за правиль ність нарахування, своєчасні сть сплати податку та дотрим ання податкового законодавс тва у порядку та розмірах, виз начених законом.
Відповідно до п. 133.1 ст. 133 Подат кового кодексу України платн иками податку з числа резиде нтів є суб'єкти господарюван ня - юридичні особи, які провад ять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.
Пунктом 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України визначений ч іткий перелік витрат, які не враховуються при визначенні оподатковуваного прибутку.
Відповідно до 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Пода ткового кодексу України конт ролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму гр ошових зобов'язань, зменшенн я (збільшення) суми бюджетног о відшкодування та/або зменш ення (збільшення) від'ємного з начення об'єкта оподаткуванн я податком на прибуток або ві д'ємного значення суми подат ку на додану вартість платни ка податків, передбачених ци м Кодексом або іншим законод авством, якщо дані перевірок результатів діяльності плат ника податків свідчать про з аниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодуван ня та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування подат ком на прибуток або від'ємног о значення суми податку на до дану вартість платника подат ків, заявлених у податкових (м итних) деклараціях, уточнююч их розрахунках.
Відповідно до п. 123.1 ст. 123 Подат кового кодексу України у раз і якщо контролюючий орган са мостійно визначає суму подат кового зобов'язання, зменшен ня суми бюджетного відшкодув ання та/або від'ємного значен ня суми податку на додану вар тість платника податків на п ідставах, визначених підпунк тами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 стат ті 54 цього Кодексу, - тягне за со бою накладення на платника п одатків штрафу в розмірі 25 від сотків суми визначеного пода ткового зобов'язання, завище ної суми бюджетного відшкоду вання.
Згідно з даними акту переві рки відповідача № 1387/23-1 від 30.05.11 р. встановлено заниження подат ку на прибуток за 4 квартал 2010 р . у сумі 50002 грн.
Згідно п.2.1 ст. 2 Закону Україн и «Про податок з доходів фізи чних осіб» № 889 від 22.05.2003 р. в редак ції на час виникнення спірни х правовідносин платником по датку є резидент, який отриму є як доходи з джерелом їх похо дження з території України, т ак і іноземні доходи, та є відп овідальним за їх нарахування , утримання та сплату до відпо відних бюджетів (п.17.2 ст. 17). Таки м платником податку є в тому ч ислі податковий агент, тобто , відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону України № 889, юридична особа (її філія, відділення, інший відо кремлений підрозділ) або фіз ична особа чи представництво нерезидента - юридичної особ и, які незалежно від їх органі заційно-правового статусу та способу оподаткування іншим и податками зобов'язані нара ховувати, утримувати та спла чувати цей податок до бюджет у від імені та за рахунок плат ника податку, вести податков ий облік та подавати податко ву звітність податковим орга нам відповідно до закону, а та кож нести відповідальність з а порушення норм цього Закон у.
Такий платник податку зобо в' язаний подавати декларац ію про доходи до органів пода ткової служби (п. 18.1. ст. 18), що є пі дставою для визначення подат кового зобов' язання.
Даний податок згідно п. 16.1 За кону України № 889, утриманий з д оходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідн о з нормами Бюджетного кодек су України, що діяв на час скла дення акту.
Відповідно до п.п. 8.1.1, п.п. 8.1.2 п. 8.1 ст. 8 Закону України № 889 в редак ції на час виникнення спірни х правовідносин податковий а гент, який нараховує (виплачу є) оподатковуваний дохід на к ористь платника податку, утр имує податок від суми такого доходу за його рахунок, викор истовуючи ставку податку, ви значену у відповідних пункта х статті 7 цього Закону.
Податок підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету під ч ас виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним док ументом. Банки не мають права приймати платіжні документи на виплату доходу, які не пере дбачають сплати (перерахуван ня) цього податку до бюджету. Я кщо оподатковуваний дохід на раховується, але не виплачує ться платнику податку особою , що його нараховує, то податок , який підлягає утриманню з та кого нарахованого доходу, пі длягає сплаті (перерахуванню ) до бюджету у строки, встановл ені законом для місячного по даткового періоду.
Згідно пункту 17.1. ст. 17 Закону України № 889 особою, відповіда льною за нарахування, утрима ння та сплату (перерахування ) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є працедавець (самозайнята ос оба), який виплачує такі доход и на користь платника податк у (такої самозайнятої особи).
Відповідно до п. 161.1 ст. 161 Подат кового кодексу України платн иками податку є:
- фізична особа - резидент, як а отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
- фізична особа - нерезидент , яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;
- податковий агент.
Податковий агент - це юридич на особа (її відокремлений пі дрозділ), самозайнята особа, п редставництво нерезидента - юридичної особи, яка незалеж но від організаційно-правово го статусу та способу оподат кування іншими податками зоб ов'язана:
нараховувати, утримуват и та сплачувати до бюджету по даток з доходів фізичних осі б від імені та за рахунок плат ника цього податку;
вести податковий облік з податку на доходи фізичних о сіб та подавати податковим о рганам відповідну звітність ;
нести відповідальність за порушення норм ПК.
Дії податкового агента щод о нарахування та виплати дох одів на користь платника под атку регламентовані в пункті 176.2 статті 176 ПК. При нарахуванні (виплаті) доходів податковий агент зобов'язаний утримати податок з доходів фізичних о сіб з суми такого доходу за йо го рахунок за ставками, навед еними у статті 167 ПК. Перерахув ання податку до бюджету здій снюється податковим агентом під час виплати оподатковув аного доходу.
Відповідно до п.п. 168.1.1, 168.1.2, 168.1.4 п. 1 68.1 ст. 168 Податкового кодексу Ук раїни податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оп одатковуваний дохід на корис ть платника податку, зобов'яз аний утримувати податок із с уми такого доходу за його рах унок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Податок сплачується (перер аховується) до бюджету під ча с виплати оподатковуваного д оходу єдиним платіжним докум ентом. Банки приймають платі жні документи на виплату дох оду лише за умови одночасног о подання розрахункового док умента на перерахування цьог о податку до бюджету.
Якщо оподатковуваний дохі д надається у негрошовій фор мі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, по даток сплачується (перерахов ується) до бюджету протягом б анківського дня, що настає за днем такого нарахування (вип лати, надання).
Відповідно до абз. а), в) п. 176.1 ст . 176 Податкового кодексу Украї ни платники податку зобов'яз ані: вести облік доходів і вит рат в обсягах, необхідних для визначення суми загального річного оподатковуваного до ходу, у разі якщо такий платни к податку зобов'язаний відпо відно до цього розділу подав ати декларацію або має право на таке подання з метою повер нення надміру сплачених пода тків, у тому числі при застосу ванні права на податкову зни жку. Форми такого обліку та по рядок його ведення визначают ься центральним органом держ авної податкової служби; под авати податкову декларацію з а встановленою формою у визн ачені строки у випадках, коли згідно з нормами цього розді лу таке подання є обов'язкови м.
Відповідно до п. 176.2 ст. 176 Подат кового кодексу України особи , які відповідно до цього Коде ксу мають статус податкових агентів, зобов'язані: своєчас но та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (пе рераховувати) до бюджету под аток з доходу, що виплачуєтьс я на користь платника податк у та оподатковується до або п ід час такої виплати за її рах унок; подавати у строки, встан овлені цим Кодексом для пода ткового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нара хованого (сплаченого) на кори сть платників податку, а тако ж суми утриманого з них подат ку до органу державної подат кової служби за місцем свого розташування. Такий розраху нок подається лише у разі нар ахування сум зазначених дохо дів платнику податку податко вим агентом протягом звітног о періоду. Запровадження інш их форм звітності з зазначен их питань не допускається.
Згідно п. 57.1 ст. 57 ПК України пл атник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму под аткового зобов'язання, зазна чену у поданій ним податкові й декларації, протягом 10 кален дарних днів, що настають за ос таннім днем відповідного гра ничного строку, передбаченог о цим Кодексом для подання по даткової декларації, крім ви падків, встановлених цим Код ексом.
Згідно з актом перевірки ві дповідача № 1387/23-1/33671650/102 встановле но факти заниження податку з доходів фізичних осіб за пер іод перевірки та несвоєчасне перерахування податку з дох одів фізичних осіб у вказани й період.
Відповідно до ч. 1 ст. 7 Декрет у Кабінету Міністрів України № 15-93 від 19.02.93 р. "Про систему валют ного регулювання і валютного контролю" у розрахунках між р езидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту використовується як засіб п латежу іноземна валюта. Такі розрахунки здійснюються лиш е через уповноважені банки.
Так, в п.п.3.3.2 акту перевірки вк азано, що станом на 01.04.2008 р. встан овлено кредиторську заборго ваність відповідача за догов ором № 24/КВ-07 від 14.11.2007 р. перед нер езидентом - Фірмою "BODO GLOBAL GmbH&Co.KG" (Нім еччина), у сумі 1257100,00 Євро.
Зокрема, 21.05.2008 р. на виконання в ищевказаного контракту ТОВ " Кримжилспецбуд" здійснено ча сткову виплату грошових кошт ів нерезиденту - Фірмі "BODO GLOBAL GmbH&Co.KG " (Німеччина) як компенсація ва ртості витрат шляхом видачі готівки із каси підприємства , згідно видаткового касовог о ордеру № 3 в сумі 1027 грн., що за к урсом НБУ відповідає 130,00 Євро, минаючи кореспондентські ра хунки уповноважених банків.
Відповідно до п. 5 ч. 2 Декрету КМУ № 15-93 до резидентів, нерези дентів, винних у порушенні пр авил валютного регулювання і валютного контролю, за поруш ення резидентами порядку роз рахунків, установленого стат тею 7 цього Декрету, застосову ється штраф у розмірі, еквіва лентному сумі валютних цінно стей, що використовувалися п ри розрахунках, перераховані й у валюту України за обмінни м курсом Національного банку України на день здійснення т аких розрахунків.
Відповідно до п. 2.2 Порядку за стосування штрафних санкцій за порушення валютного зако нодавства, затвердженого Нак азом Державної податкової ад міністрації України від 4 жов тня 1999 р. N 542, зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 1 9 жовтня 1999 р. за N 712/4005, 2.2. Здійсненн я розрахунків між резидентам и і нерезидентами в межах тор говельного обороту без участ і уповноваженого банку або з дійснення розрахунків між ре зидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту у валюті України без одержан ня індивідуальної ліцензії Н БУ тягне за собою накладання штрафу на резидента в розмір і, еквівалентному сумі валют них цінностей, що використов увалися при розрахунках, пер ерахованій у валюту України за обмінним курсом НБУ на ден ь здійснення таких операцій (при розрахунках у валюті Укр аїни - на суму таких розрахунк ів).
Відповідно до п. 3 Указу През идента України № 734 від 27.06.1999 р. "Пр о врегулювання порядку одерж ання резидентами кредитів, п озик в іноземній валюті від н ерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушен ня валютного законодавства" санкції, передбачені статтею 2 цього Указу та пунктом 2 стат ті 16 Декрету Кабінету Міністр ів України від 19 лютого 1993 року N 15 "Про систему валютного регу лювання і валютного контролю ", застосовуються Національн им банком України до банків т а інших фінансово-кредитних установ, органами державної податкової служби - до інших р езидентів і нерезидентів Укр аїни.
Згідно п.49.1 ст. 49 Податкового к одексу України податкова дек ларація подається за звітний період в установлені цим Код ексом строки органу державно ї податкової служби, в якому п еребуває на обліку платник п одатків, за кожний звітний пе ріод щодо кожного окремого п одатку, незалежно від того, чи провадив такий платник пода тку господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49).
Зокрема, відповідно до п. 49.18 с т. 49 Податкового кодексу Украї ни податкові декларації, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базов ий звітний (податковий) періо д, що дорівнює календарному к варталу або календарному пів річчю (у тому числі в разі спла ти квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настаю ть за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу (півріччя).
Відповідно до п. 328.3 ст. 328 Подат кового кодексу України подат кові декларації збору подают ься платниками збору органам державної податкової служби у строки, визначені для кварт ального податкового (звітног о) періоду, за місцем податков ої реєстрації.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем не пода но податкову декларацію зі з бору за спеціальне водокорис тування за 1 квартал 2011 року при граничному терміні подання 10.05.11 р.
Пунктом 7 підрозділу 10 розді лу XX "Перехідні положення" Под аткового кодексу України вст ановлено, що штрафні санкції за порушення податкового за конодавства за період з 1 січн я по 30 червня 2011 року застосову ються у розмірі не більше 1 гри вні за кожне порушення.
Стосовно права позивача на стягнення заявленої суми по даткової заборгованості від повідача суд зазначає наступ не.
Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право застосовув ати до платників податків фі нансові (штрафні) санкції, стя гувати до бюджетів та держав них цільових фондів суми гро шових зобов'язань та/або пода ткового боргу у випадках, пор ядку та розмірі, встановлени х цим Кодексом, стягувати сум и простроченої заборгованос ті суб'єкта господарювання п еред державою (Автономною Ре спублікою Крим чи територіал ьною громадою міста) за креди том (позикою), залученим держа вою (Автономною Республікою Крим чи територіальною грома дою міста) або під державну (мі сцеву) гарантію, а також за кре дитом з бюджету в порядку, виз наченому цим Кодексом.
Податковим кодексом Украї ни встановлений чіткий поряд ок стягнення податкового бор гу, в тому числі, визначений мо мент, з якого податкові орган и отримують право на його стя гнення в судовому порядку.
Згідно п. 95.2 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення ко штів платника податків прово дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України .
З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:
- після надіслання податков ої вимоги на податковий борг із зазначенням конкретного розміру податкового боргу;
- сплив терміну 60 днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, п.п. 14.1.153, 14.1.175, 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податк ового кодексу України податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків щодо п огашення податкового боргу з а кожний конкретний період з а кожних конкретних підстав (наприклад, на підставі кожно ї податкової декларації або на підставі кожного податков ого повідомлення-рішення). Та к, відповідно до п.п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова вимога - письмова в имога органу державної подат кової служби до платника под атків щодо погашення суми по даткового боргу, визначення якого міститься у п.п. 14.1.175, 14.1.39 п. 14 .1 ст. 14 Податкового кодексу Укр аїни.
У Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових вимог платни кам податків, затвердженому Наказом Державної податково ї адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністе рстві юстиції України 30 грудн я 2010 р. за 1432/18727, який діє з часу наб рання чинності Податковим ко дексом України, норма щодо не формування та ненаправлення окремої вимоги на новий борг відсутня.
Таким чином, сума заборгова ності зі сплати донараховани х податкових зобов'язань та ш трафних (фінансових) санкцій за порушення податкового за конодавства є сумою податков ого боргу, який виник після на брання чинності Податковим к одексом України і врегулюван ня спірних відносин в частин і права позивача на зверненн я до суду із позовними вимога ми про стягнення податкового боргу за податковими повідо мленнями-рішеннями повинно в ідбуватись за вимогами чинно го Податкового кодексу Украї ни, а саме з урахуванням п. 95.2 ст . 95 Податкового кодексу Україн и, згідно якого для виникненн я права на стягнення податко вого боргу, необхідно настан ня двох подій, а саме:
- направлення платнику пода тків податкової вимоги про п огашення податкового боргу п о кожному виду податку, по кож ному податковому періоду окр емо;
- сплив терміну 60 днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
В матеріалах справи наявна копія податкової вимоги № 314 в ід 06.05.11 р. на суму грошового зобо в'язання у розмірі 2377,83 грн. за пл атежем із кодом бюджетної кл асифікації 13050200, що згідно з Дов ідником відповідності симво лу звітності коду класифікац ії доходів бюджету, затвердж еним наказом Державного казн ачейства України від 15 січня 2 007 р. N 5, відповідає коду орендно ї плати з юридичних осіб.
Тобто позивачем надано под аткову вимогу про погашення податкової заборгованості л ише з одного виду податку з за гальної заявленої до стягнен ня суми заборгованості, а сам е з орендної плати з юридични х осіб станом на 06.05.2011 р. у сумі 2377, 83 грн. При цьому позовні вимог и щодо стягнення заборговано сті з орендної плати з юридич них осіб заявлені за весь под атковий період 2011 р.
Таким чином, мають місце пра вові підстави для стягнення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у сумі 2377,83 грн. станом на 06.05.2011 р.
Доказів направлення подат кових вимог про погашення по даткового боргу з податку на прибуток приватних підприєм ств, податку з доходів фізичн их осіб, збору за спеціальне в икористання води водних об'є ктів місцевого значення, тоб то тих видів податків та збор у, стосовно стягнення яких за явлені позовні вимоги, з боку позивача не надано.
Отже правові підстави для с тягнення вищевказаної забор гованості відповідача - відс утні.
Позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Постанову у повному обсязі складено 27.02.2012 р.
Керуючись ст.ст.158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити част ково.
2. Стягнути з рахунків Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Кримжилспецбуд" (ЄДРП ОУ 33671650) 2377,83 грн. податкового борг у з орендної плати з юридични х осіб станом на 06.05.2011 р.
3. В задоволенні інших позов них вимог - відмовити.
Постанова набирає зак онної сили через 10 днів з дня ї ї проголошення. Якщо проголо шено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмо вого провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Шк ляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2012 |
Оприлюднено | 19.03.2012 |
Номер документу | 21889885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Яковенко Світлана Юріївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні