Категорія №10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 лютого 2012 року Справа № 2а/1270/1379/2012
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Головуючого судді: Коршико ва С.К.,
при секретарі: Андріа сяні Е.А.,
за участю:
представника позивача : н е з' явився
представника відповідача: не з' явився
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Кремінському районі Л уганської області до Комунал ьного підприємства Кремінсь кий комбінат комунальних під приємств про стягнення забор гованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов' язк ове державне соціальне страх ування у розмірі 29 286,67 грн.,-
В С Т А Н О В ИВ:
09 лютого 2012 року Управління П енсійного фонду України в Кр емінському районі Лугансько ї області (далі - УПФУ в Кремі нському районі Луганської об ласті) звернулось до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду з позовом до відпо відача - Комунального підпр иємства Кремінський комбіна т комунальних підприємств (д алі - КП Кремінський комбін ат комунальних підприємств) про стягнення заборгованост і із сплати єдиного внеску на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування у розмірі 29 286,67 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що КП К ремінський комбінат комунал ьних підприємств зареєстров ано в УПФУ в Кремінському рай оні Луганської області як пл атник внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 6 Зако ну України «Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування» платник єдино го внеску зобов'язаний своєч асно та в повному обсязі нара ховувати, обчислювати і спла чувати єдиний внесок.
Згідно абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону Ук раїни "Про збір та облік єдино го внеску на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування" (далі - Закон) платник и єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, на рахований за відповідний баз овий звітний період, не пізні ше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Пр и чому єдиний внесок підляга є сплаті незалежно від фінан сового стану платника.
В порушення вказаних норм З акону відповідач не сплачує єдиний внесок на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування, у зв'язку з чим за період з 01.10.2011 по 31.10.2011 у нього утв орилась заборгованість (недо їмка) по внесках у розмірі 29 286,67 грн.
На підставі ст. 25 Закону УПФУ в Кремінському районі Луган ської області направлено КП Кремінський комбінат комуна льних підприємств вимогу про сплату боргу на суму 29 286,67 грн., я ку останній повинен був вико нати протягом 10 робочих днів з дня її надходження.
Відповідач вимогу про спла ту боргу на суму 29 286,67 грн. отрим ав, однак у встановлені Закон ом строки, суму недоїмки в доб ровільному порядку не сплати в, не оскаржив її та не узгодив суму недоїмки з органами Пен сійного фонду.
У зв' язку з чим, позивач пр осить стягнути з КП Кремінсь кий комбінат комунальних під приємств заборгованість з єд иного внеску на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування у розмірі 29 286,67 грн .
Представник позивача в суд ове засідання не прибув, про ч ас, дату і місце розгляду спра ви повідомлений належним чин ом, від нього на адресу суду на дійшло клопотання про розгля д справи за відсутністю пред ставника УПФУ в Кремінському районі Луганської області, п озовні вимоги підтримав в по вному обсязі.
Відповідач у судове засіда ння свого представника не на правив, був повідомлений нал ежним чином, причини не явки с уду не відомі. Заяви про розгл яд справи без участі предста вника відповідача до суду не надходило. Правом подати суд у заперечення проти позову т а докази на підтвердження св оїх доводів не скористався.
Оскільки відповідно до час тини 4 статті 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни (КАС України) у разі непри буття відповідача, належним чином повідомленого про дату , час і місце судового розгляд у, без поважних причин розгля д справи може не відкладатис я і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній док азів, тому справу розглянуто та вирішено за відсутності в ідповідача на підставі наявн их у ній доказів.
Судом було вирішено питанн я про можливість проведення судового засідання без участ і представника позивача та п редставника відповідача.
Дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу в межа х заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ста тей 69-72 КАС України, суд дійшов висновку про необхідність по вного задоволення позовних в имог з таких підстав.
В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що відпові дач - Комунальне підприємст во Кремінський комбінат кому нальних підприємств, ідентиф ікаційний код 20160836, зареєстров ане Кремінською районною дер жавною адміністрацією Луган ської області у якості юриди чної особи 30.06.1998, про що видано с відоцтво про державну реєстр ацію юридичної особи Серії А00 № 339510 (а. с. 8).
Відповідач в порушення нор м Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єд иного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування» не сплачує єдини й внесок на загальнообов' яз кове державне соціальне стра хування, у зв' язку з чим за КП Кремінський комбінат комуна льних підприємств за період з 01.10.2011 по 31.10.2011 утворилась заборг ованість у розмірі 29 286,67 грн., що підтверджується звітом (арк . справи 9-11).
Правові та організаційні з асади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, умови т а порядок його нарахування і сплати та повноваження орга ну, що здійснює його збір та ве дення обліку визначено Закон ом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов' язкове державне соціал ьне страхування”.
Законом України “Про збір т а облік єдиного внеску на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування” від 08.07.201 0 р. №2464-VІ (далі - Закон №2464-VІ) визна чено, що єдиний внесок на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування (далі - єди ний внесок) - це консолідова ний страховий внесок, збір як ого здійснюється до системи загальнообов'язкового держа вного соціального страхуван ня в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випа дках, передбачених законодав ством, прав застрахованих ос іб та членів їхніх сімей на от римання страхових виплат (по слуг) за діючими видами загал ьнообов'язкового державного соціального страхування.
Пенсійний фонд України (дал і - Пенсійний фонд) - орган, упов новажений відповідно до Зако ну №2464-VІ вести облік платникі в єдиного внеску, забезпечув ати збір та ведення обліку ст рахових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх с плати, вести Державний реєст р загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння та виконувати інші функц ії, передбачені законом.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону №2464-VІ платниками єдиного внес ку є - роботодавці: підприєм ства, установи та організаці ї, інші юридичні особи, утворе ні відповідно до законодавст ва України, незалежно від фор ми власності, виду діяльност і та господарювання, які вико ристовують працю фізичних ос іб на умовах трудового догов ору (контракту) або на інших ум овах, передбачених законодав ством, чи за цивільно-правови ми договорами (крім цивільно -правового договору, укладен ого з фізичною особою - підпри ємцем, якщо виконувані робот и (надавані послуги) відповід ають видам діяльності, зазна ченим у витягу з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів), у тому числі філії, предст авництва, відділення та інші відокремлені підрозділи заз начених підприємств, установ і організацій, інших юридичн их осіб, які мають окремий бал анс і самостійно ведуть розр ахунки із застрахованими осо бами.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 цьог о Закону платниками єдиного внеску є роботодавці: підпри ємства, установи та організа ції, інші юридичні особи, утво рені відповідно до законодав ства України, незалежно від ф орми власності, виду діяльно сті та господарювання, які ви користовують працю фізичних осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або на інших умовах, передбачених законо давством, чи за цивільно-прав овими договорами (крім цивіл ьно-правового договору, укла деного з фізичною особою - під приємцем, якщо виконувані ро боти (надавані послуги) відпо відають видам діяльності, за значеним у витягу з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців), у тому числі філії, пре дставництва, відділення та і нші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, уст анов і організацій, інших юри дичних осіб, які мають окреми й баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованим и особами.
Згідно з положеннями ч. 8 ст. 9 Закону України “Про збір та о блік єдиного внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування” платни ки єдиного внеску зобов'язан і сплачувати єдиний внесок, н арахований за відповідний ба зовий звітний період, не пізн іше 20 числа місяця, що настає з а базовим звітним періодом.
При цьому платники, зазначе ні у пункті 1 частини першої ст атті 4 цього Закону, під час ко жної виплати заробітної плат и (доходу, грошового забезпеч ення), на суми якої (якого) нара ховується єдиний внесок, одн очасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати н арахований на ці виплати єди ний внесок у розмірі, встанов леному для таких платників (а вансові платежі). Винятком є в ипадки, якщо внесок, нарахова ний на ці виплати, вже сплачен ий у строки, встановлені абза цом першим цієї частини, або з а результатами звірення плат ника з територіальним органо м Пенсійного фонду за платни ком визнана переплата єдиног о внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає спла ті, або дорівнює їй. Кошти пере раховуються одночасно з отри манням (перерахуванням) кошт ів на оплату праці (виплату до ходу, грошового забезпечення ), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьо му фактичним отриманням (пер ерахуванням) коштів на оплат у праці (виплату доходу, грошо вого забезпечення) вважаєтьс я отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рах унок одержувача, перерахуван ня за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання то варів (послуг) або будь-яких ін ших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, ф актичне здійснення з таких в иплат відрахувань згідно із законодавством або виконавч ими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Базовим звітним періодом є календарний місяць, а для пла тників, зазначених в абзацах третьому та четвертому пунк ту 1 частини першої статті 4 ць ого Закону, - календарний рік.
Частиною 11 статті 9 Закону у р азі несвоєчасної або не в пов ному обсязі сплати єдиного в неску до платника застосовую ться фінансові санкції, пере дбачені цим Законом, а посадо ві особи, винні в порушенні за конодавства про збір та веде ння обліку єдиного внеску, не суть дисциплінарну, адмініст ративну, цивільно-правову аб о кримінальну відповідальні сть згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті неза лежно від фінансового стану платника. За наявності у плат ника єдиного внеску одночасн о із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань і з сплати податків, інших обов 'язкових платежів, передбаче них законом, або зобов'язань п еред іншими кредиторами зобо в'язання із сплати єдиного вн еску виконуються в першу чер гу і мають пріоритет перед ус іма іншими зобов'язаннями, кр ім зобов'язань з виплати заро бітної плати (доходу).
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни “Про збір та облік єдин ого внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування”, рішення, прийнят і органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх ком петенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до вик онання платниками єдиного вн еску, посадовими особами і за страхованими особами. Суми н едоїмки стягуються з нарахув анням пені та застосуванням штрафів.
Згідно ч. 14 Закону України “П ро збір та облік єдиного внес ку на загальнообов' язкове д ержавне соціальне страхуван ня” про нарахування пені та з астосування штрафів, передба чених цим Законом, посадова о соба територіального органу Пенсійного фонду в порядку, в становленому Пенсійним фонд ом за погодженням з централь ним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної п олітики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдино го внеску.
Суми пені та штрафів, передб ачених цим Законом, підлягаю ть сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робоч их днів після надходження ві дповідного рішення. Зазначен і суми зараховуються на раху нки органів Пенсійного фонду , відкриті в органах Державно го казначейства України для зарахування єдиного внеску. При цьому платник у зазначен ий строк має право оскаржити таке рішення до органу Пенсі йного фонду вищого рівня або до суду з одночасним обов'язк овим письмовим повідомлення м про це територіального орг ану Пенсійного фонду, яким пр ийнято це рішення.
Відповідно до вимог частин и 4 статті 25 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування» позивач ем до КП Кремінський комбіна т комунальних підприємств бу ла надіслана вимога від 05.12.2011 № Ю5/9У про сплату боргу, яка отри мана відповідачем 21.12.2011 року, пр о що свідчить підпис уповнов аженої особи підприємства (з вор. бік арк. справи 12).
Протягом десяти робочих дн ів із дня одержання вимоги пр о сплату недоїмки відповідач суму недоїмки не сплатив, вим огу про сплату недоїмки з УПФ У в Кремінському районі Луга нської області не узгодив та у судовому порядку не оскарж ив.
Враховуючи те, що відповіда ч за час судового розгляду сп рави у добровільному порядку заборгованість зі сплати єд иного внеску на загальнообов ' язкове державне соціальне страхування за період з 01.10.2011 п о 31.10.2011 в сумі 29 286,67 грн. не сплатив , позовні вимоги позивача виз наються судом обґрунтованим и, підтвердженими матеріалам и справи, такими, що відповіда ють чинному законодавству, т ому підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.
На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засі данні 21 лютого 2012 року проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Складення постанови у повному обсязі в ідкладено, про що згідно вимо г частини 2 статті 167 КАС Україн и повідомлено після проголош ення вступної та резолютивно ї частин постанови у судовом у засіданні.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 94, 158-163, 167, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в К ремінському районі Луганськ ої області до Комунального п ідприємства Кремінський ком бінат комунальних підприємс тв про стягнення заборговано сті зі сплати єдиного внеску на загальнообов' язкове дер жавне соціальне страхування у розмірі 29 286,67 грн. - задоволь нити в повному обсязі.
Стягнути з Комунального пі дприємства Кремінський комб інат комунальних підприємст в (ідентифікаційний код 20160836, ад реса: 92900, Луганська область, м. К ремінна, пров. Нагорний, 69) на ко ристь Управління Пенсійного фонду України в Кремінськом у районі Луганської області (92900, Луганська область, м. Кремі нна, пл. Красна, 2) заборгованіс ть по єдиному внеску на загал ьнообов' язкове державне со ціальне страхування у розмір і 29 286,67 грн. (двадцять дев' ять т исяч двісті вісімдесят шість гривень 67 копійок).
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Повний текст постанови скл адено та підписано 24.02.2012.
Суддя С.К. Коршиков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21906906 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.К. Коршиков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні