ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 березня 2012 р. о 10:58 Справа №2а-578/12/0170/4
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі представника позивача - Володькін С.А., р озглянувши у відкритому судо вому засіданні адміністрати вну справу
за позовом Державної пода ткової інспекції у м. Ялта АР К рим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Надлан-П"
про стягнення
Суть спору: Державна податк ова інспекція у м. Ялта АР Крим звернулась до Окружного адм іністративного суду АР Крим із позовом до Товариства з об меженою відповідальністю "На длан-М" про стягнення 339,30 грн. По зов мотивовано наявністю у в ідповідача заборгованості з а сплати суми грошового зобо в'язання з податку на прибуто к підприємств за штрафними (ф інансовими) санкціями (штраф ами), застосованими у зв'язку і з неподанням податкової декл арації з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2011 рок у.
Ухвалами суду від 03.02.2012 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору. Відповідач повідомлени й належним чином про дату, час і місце судового розгляду сп рави, явку представника в суд ове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив. В раховуючи, що матеріали спра ви містять достатньо доказів для з'ясування обставин у спр аві, керуючись статтею 128 КАС У країни, суд вважає можливим р озглянути справу за відсутно сті представника відповідач а.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупност і, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач у справі є ю ридичною особою, ідентифікац ійний код 33136994.
Заборгованість, про стягне ння якої заявлено позов скла дається з грошового зобов'яз ання з податку на прибуток пі дприємств за штрафними (фіна нсовими) санкціями, застосов аними за наслідками камераль них перевірок за податковими повідомленнями-рішеннями ві д 18.03.2011 року №0001041501 на суму 170,00 грн., в ід 11.04.2011 року №0001881501 на суму 170,00 грн., від 14.06.2011 року №0004311501 на суму 1,00 грн. , з урахуванням часткового по гашення.
Судом встановлено, що вказа ні податкові повідомлення-рі шення прийняті на підставі а ктів камеральних перевірок в ід 27.01.2011 року №50/33136994/15-1 (а.с. 17), від 15.03.2011 р оку №446/33136994/15-1 (а.с. 24), від 24.05.2011 року №128 0/33136994/15-1 (а.с. 30, 31), за висновками яких встановлені порушення подат кового законодавства, які по лягали у ненаданні документі в податкової звітності (пода ткових декларацій) за 9 місяці в 2010 року, 2010 рік та 1 квартал 2011 рок у.
Суд зазначає, що відповідно до підпункту 75.1.1 пункту 75.1 стат ті 75 ПК України органи державн ої податкової служби мають п раво проводити камеральні, д окументальні (планові або по запланові; виїзні або невиїз ні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документаль ні перевірки проводяться орг анами державної податкової с лужби в межах їх повноважень виключно у випадках та у поря дку, встановлених цим Кодекс ом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотрима нням яких покладено на орган и державної податкової служб и.
Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться у пр иміщенні органу державної по даткової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (роз рахунках) платника податків.
Не подання платником подат ків в установлений законом с трок податкової декларації а бо розрахунків, якщо їх подан ня передбачено законом є під ставою для проведення позапл анової перевірки (підпункт 78.1 .2 пункту 78.1 статті 78 ПК України).
Тобто визначення суми грош ового зобов'язання з штрафни х (фінансових) санкцій (штрафі в), застосованих за неподання податкової декларації можли во лише за наслідками докуме нтальної перевірки, а не каме ральної.
Таким чином, рішення на підс таві якого заявлено вимоги п ро стягнення, прийнято із пор ушенням порядку, встановлено го Податковим кодексом Украї ни щодо дій органів державно ї податкової служби України.
Відповідно до пункту 6 підро зділу 10 розділу ХХ Податковог о кодексу України не застосо вуються фінансові санкції до платників податку на прибут ок підприємств та платників податків, що перейшли на зага льну систему оподаткування, за порушення податкового зак онодавства за наслідками дія льності у другому - четвертом у календарних кварталах 2011 ро ку.
Згідно із підпунктом 14.1.265 пун кту 14.1 статті 14 Податкового код ексу України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - це плата у вигляді фіксованої с уми та/або відсотків, що справ ляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вим ог податкового законодавств а та іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням яких п окладено на контролюючі орга ни, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньо економічної діяльності.
Враховуючи, що порушення по даткового законодавства, за яке застосовано штрафні санк ції у податковому повідомлен ні-рішенні від 14.06.2011 року №0004311501 до пущено відповідачем у травні 2011 року (наступного дня після з акінчення граничного строку подання документів податков ої звітності), застосування с анкцій суперечить приписам п ункту 6 підрозділу 10 розділу Х Х Податкового кодексу Україн и.
Відповідно до пункту 7 підро зділу 10 розділу ХХ Податковог о кодексу України штрафні са нкції за порушення податково го законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року засто совуються у розмірі не більш е 1 гривні за кожне порушення.
Правопорушення, за яке заст осовано санкції за податкови м повідомленням-рішенням від 11.04.2011 року №0001881501 (ненадання подат кової декларації за 2010 рік) від булось у лютому 2011 року. Таким ч ином застосування за дане пр авопорушення санкцій у розмі рі 170,00 грн., замість 1,00 грн., супер ечить вимогам закону.
Згідно із пунктом 95.2 статті 9 5 Податкового кодексу Україн и стягнення коштів платника податків проводяться не рані ше ніж через 60 календарних дні в з дня надіслання такому пла тнику податкової вимоги.
Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, про що вказано в ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України .
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зоб ов'язання платника податків - сума коштів, яку платник пода тків повинен сплатити до від повідного бюджету як податко ве зобов'язання та/або штрафн у (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законод авства у сфері зовнішньоекон омічної діяльності.
Таким чином, сума заборгова ності, про стягнення якої зая влено позов, є сумою грошовог о зобов' язання, яка після на брання чинності Податковим к одексом України стягується в ідповідно до норм Податковог о кодексу України.
Тобто для виникнення у пода ткового органу права на стяг нення заборгованості по грош овим зобов'язанням, які є пред метом позовної заяви, необхі дно настання двох подій, а сам е:
- направлення платнику пода тків податкової вимоги про п огашення заборгованості;
- сплив терміну 60 днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.
Позивачем до матеріалів ад міністративного позову не на дано доказів винесення та на правлення податкових вимог п ро погашення суми грошового зобов'язання, про стягнення я кого заявлені позовні вимоги , в порядку встановленому ПК У країни.
Додана до позовної заяви ви мога про сплату боргу від 18.04.2011 року №227 не може вважатись нал ежним доказом дотримання при писів статті 95 ПК України, оск ільки вона виставлена до узг одження податкового зобов'яз ання, визначеного податковим и повідомленнями-рішеннями в ід 11.04.2011 року №0001881501 та від 14.06.2011 року №0004311501.
За таких обставин, у задовол енні адміністративного позо ву слід відмовити у повному о бсязі.
В судовому засіданні 12.03.2012 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 16.03.2012 року.
Керуючись статтями 158-163 КАС У країни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляц ійного адміністративного су ду через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим протягом 10 днів з дн я проголошення постанови. У р азі оголошення в судовому за сіданні вступної і резолютив ної частини постанови, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21941787 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні