Постанова
від 06.03.2012 по справі 2а-15538/11/0170/22
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

06 березня 2012 р. (16:19) Справа №2а-15538/11/0170/22

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо го судді Радчука А.А., при секр етарі судового засідання Гов орун М.Ф., за участю представни ків сторін:

від позивача - Торосян Л.А .,

від відповідача - Абсемет ов З.Н.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом

Державного підприємства "К римські генеруючі системи"

до Сакської об'єднаної дер жавної податкової інспекції в АРК

про визнання протиправною відмову та спонукання до вик онання певних дій,

Обставини справи. Державне підприємство "Кримські гене руючі системи" (далі - позивач) звернулось до Окружного адм іністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Сакської об'єднаної держа вної податкової інспекції в АРК про визнання протиправно ю відмову відповідача у задо воленні заяви про списання п одаткового боргу з податку н а прибуток Структурного підр озділу «Сакські теплові мере жі» Державного підприємства "Кримські генеруючі системи " в розмірі 37 166 грн. та зобов' яз ання його списання.

Позов мотивовано тим, що згі дно із Законами України №3319 «П ро деякі питання заборговано сті за спожитий природний га з та електричну» та № 3320 «Про вн есення змін до Податкового к одексу України щодо питань о податкування природного газ у та електричної енергії» пе редбачено списання заборгов аності за природний газ (у том у числі реструктуризована) п ідприємств, що обліковувалас я станом на 1 січня 2010 року і не с плачена станом на дату набра ння чинності Законом №3319, забо ргованість (у тому числі вста новлена судовими рішеннями) з пені, штрафних та фінансови х санкцій (три відсотки річни х та індекс інфляції), які нара ховані підприємствам на забо ргованість за природний газ, спожитий ними у період з 1 січ ня 1997 року по 1 січня 2011 року, і не сплачена станом на дату набр ання чинності Законом №3319.

Згідно листа Міністерства палива № 03/13-3445 від 22.09.2011 р, адресов аного Державній податковій с лужбі України, визначено пер елік підприємств, які перебу вають у сфері управління Мін енерговугілля станом на 22.09.2011р . та братимуть участь у реаліз ації положень Законів Україн и від 12.02.5011 № 3319 та 3320. У даному пере ліку визначено і Державне пі дприємство «Кримські генеру ючі системи», однак при зверн енні позивачем про списання податкової заборгованості С труктурного підрозділу Сакс ькі теплові мережі в розмірі 37 166 грн. відповідачем було від мовлено.

Ухвалами суду від 12.12.2011 року в ідкрито провадження у справі та після закінчення підгото вчого провадження справу при значено до судового розгляду .

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала у повному обся зі з підстав викладених у поз ові, просила останні задовол ьнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала у повному о бсязі, з підстав викладених у письмових запереченнях. По с уті вимог пояснила, що сума по даткового боргу підприємств а СП «Сакськіє теплові мереж і» ДП «Кримські генеруючи си стеми» (ОКПО 24407255) який просить п озивач списати виник у зв'язк у з несплатою самостійно узг одженого зобов'язання по под атку на прибуток по стягненн ю якої до теперішнього часу й деться судовий спір. З огляду на зазначене, вказана сума бо ргу не відповідає вимогам За кону України № 3320 «Про внесенн я змін до Податкового кодекс у України щодо питань природ ного газу і електричної енер гії», а тому Сакськая ОДПІ не м ає правових підстав для спис ання податкового боргу.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Пунктом 1 частини 2 статті 17 К АС України передбачено, що юр исдикція адміністративних с удів поширюється на спори фі зичних чи юридичних осіб із с уб' єктом владних повноваже нь щодо оскарження його ріше нь (нормативно-правових акті в чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльно сті.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закон у України від 04.12.1990 року №509-ХІІ “ Про державну податкову служб у в Україні” державні податк ові інспекції в районах, міст ах (крім міст Києва та Севасто поля), районах у містах входят ь до складу органів державно ї податкової служби і є орган ами виконавчої влади.

Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України від 04. 12.1990р. №509-ХІІ “Про державну пода ткову службу в Україні”).

Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

В судовому засіданні встан овлено, що Державне підприєм ство "Кримські генеруючі сис теми" зареєстроване як юриди чна особа Виконавчим комітет ом Сімферопольської міської ради Автономної Республіки Крим 21.06.2000 року, ЄДРПОУ 30909683.

Структурний підрозділ «Са кські теплові мережі» Держав ного підприємства "Кримські генеруючі системи" за своїми статутними документами є фі лією Державного підприємств а "Кримські генеруючі систем и" та зареєстровано Виконавч им комітетом Сімферопольськ ої міської ради Автономної Р еспубліки Крим 24.07.2000 року без пр ава юридичної особи, ЄДРПОУ 244 07255.

Також встановлено, що Держа вне підприємство «Кримські г енеруючі системи» звернулос ь до Сакської об' єднаної Де ржавної податкової інспекці ї із листом за вих.№1356 від 04.11.2011 ро ку про списання податкового боргу з податку на прибуток с труктурного підрозділу Сакс ькі теплові мережі у сумі 37 717,00 г рн.

Рішенням Сакської ОДПІ яке викладено у листі за вих.№5214/10/24 -00 від 18.11.2011 року у задоволенні за яви позивача про списання по даткового боргу відмовлено.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення; безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но.

Стаття 19 Конституції Україн и зобов' язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.

Тому, вирішуючи дану справу стосовно позовних вимог поз ивача про визнання дій проти правним суд зобов' язаний вс тановити: чи діяв відповідач на підставі закону, чи являют ься його дії та рішення обґру нтованими, безсторонніми та добросовісними.

Встановлюючи правові підс тави виникнення у позивача з азначеного податкового борг у з податку на прибуток судом беззаперечно встановлено на ступне.

І

В 2005 році позивачем прийнято рішення про участь в процеду рі погашення заборгованості відповідно до Закону Україн и «Про заходи спрямовані на з абезпечення сталого функціо нування підприємств паливно - енергетичного комплексу» № 2711 від 23.06.2005 року.

Відповідно до Постанови Ка бінету Міністрів України № 440 від 25.04.2008 року "Про реалізацію с татті 54 Закону України "Про Де ржавний бюджет України на 2008 р ік і про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" (далі - Постанова № 440) з метою п огашення заборгованості в ра мках наданої позивачем субве нції з різниці в тарифах на те плову енергію протягом 2008 рок у було проведені взаєморозра хунки з підприємствами.

За 9 місяців 2008 року податок н а прибуток структурного підр озділу Структурного підрозд ілу «Сакські теплові мережі» Державного підприємства "Кр имські генеруючі системи" ск лав 37 166,00 грн., що зазначено у роз рахунку податкових зобов'яза нь, щодо сплати консолідован ого податку на прибуток підп риємства.

Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни № 2181 від 21.12.2000 р. «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» та Порядком розстроч ення та відстрочення податко вих зобов'язань платників по датків, затвердженого Наказо м ДПА України № 378 в 2001 р., зареєст рованого у Мінюсті України з а № 912/6103 від 29.10.2001р., у зв'язку з укла данням договору про організа цію взаєморозрахунків відпо відно до Постанови КМУ від 25.04.2 008 р. № 440, позивач звернувся до ві дповідача з заявою за № 995 від 28 .10.2008 р. про надання розстрочки п одаткових зобов'язань з пода тку на прибуток Структурного підрозділу «Сакські теплові мережі» Державного підприєм ства "Кримські генеруючі сис теми" у сумі 37166,00 грн.

Відповідачем не було розгл януто звернення позивача і п ідприємство звернулось з адм іністративним позовом до від повідача. Постановою Окружно го адміністративного суду по справі №2а-5085/09/8/0170 від 10.08.2009р. визна но протиправною бездіяльніс ть Сакської ОДПІ в АРК по розг ляду заяви позивача від 28.10.2008 р. № 995 стосовно надання розстро чки податкових зобов'язань н а суму 37166 грн. та зобов'язано Са кську ОДПІ надати розстрочку зобов'язань з податку на приб уток Структурного підрозділ у «Сакські теплові мережі» Д ержавного підприємства "Крим ські генеруючі системи" за тр и квартали 2008 р. на суму 37 166 грн. З азначена постанова Окружног о адміністративного суду по справі №2а-5085/09/8/0170 від 10.08.2009р. залише на без змін ухвалою Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду від 23.04.2010 ро ку і відповідна набрала зако нної сили та підлягала викон анню.

Далі, оскільки процедура по гашення заборгованості підп риємствами паливно- енергети чного комплексу визначена За коном України «Про заходи сп рямовані на забезпечення ста лого функціонування підприє мств паливно- енергетичного комплексу» діє до 1 січня 2013 рок у, 12 травня 2011 року прийнято Зак он України «Про деякі питанн я заборгованості за спожитий природний газ та електричну » за №3319 та Закон України «Про в несення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного га зу та електричної енергії» з а №3320 (далі відповідно - Закон и №3319 та 3320).

На виконання зазначених За конів України 08.08.2011 року Кабіне том міністрів України прийня то Постанову № 894 «Про затверд ження Порядку списання забор гованості за природний газ т а електричну енергію».

Як вбачається із ст.1 Закону України №3319 дія цього Закону п оширюється на підприємства н езалежно від їхніх форм влас ності, що виробляють, транспо ртують і постачають теплову та електричну енергію, надаю ть послуги з диспетчерського управління об'єднаною енерг етичною системою України, су б'єктів господарювання, що зд ійснюють постачання природн ого газу та електричної енер гії за регульованим тарифом, Національну акціонерну комп анію "Нафтогаз України" та її д очірні підприємства ДК "Газ У країни", ДК "Укртрансгаз", ДК "Ук ргазвидобування", ДАТ "Чорном орнафтогаз" та ДП "Енергорино к".

Статтею 2 Закону України №3319 передбачено списання заборг ованості, зокрема на умовах, в изначених цим Законом, підля гає списанню заборгованість за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприєм ств, що обліковувалася стано м на 1 січня 2010 року і не сплачен а станом на дату набрання чин ності цим Законом, заборгова ність (у тому числі встановле на судовими рішеннями) з пені , штрафних та фінансових санк цій (три відсотки річних та ін декс інфляції), які нарахован і підприємствам на заборгова ність за природний газ, спожи тий ними у період з 1 січня 1997 ро ку по 1 січня 2011 року, і не сплаче на станом на дату набрання чи нності цим Законом (п.2.1.1 ст.2 Зак ону №3319).

В судовому засіданні позив ачем надано лист Міністерств а палива за вих. № 03/13-3445 від 22.09.2011 ро ку, який адресований Державн ій податковій службі України , в якому визначено перелік пі дприємств, які перебувають у сфері управління Міненергов угілля станом на 22.09.2011 року та б ратимуть участь у реалізації положень Законів України ві д 12.02.5011 року № 3319 та 3320, в якому зазн ачено і позивача Державне пі дприємство «Кримські генеру ючі системи», філією якого є с труктурний підрозділ «Саксь кі теплові мережі».

Таким чином, уважно проанал ізувавши зазначені вище прав ові норми, суд приходить до ви сновку, що відповідач протип равно відмовив Державному пі дприємству "Кримські генерую чі системи" у списанні податк ового боргу з податку на приб уток Структурного підрозділ у «Сакські теплові мережі» Д ержавного підприємства "Крим ські генеруючі системи", у зв' язку із чим позовні вимоги за довольняє у повному обсязі.

Що ж стосується пояснень пр едставника позивача, щодо на явності між сторонами спору про стягнення суми вказаног о податкового боргу та його р озстрочки (реструктуризації ) які розглядаються в судовом у порядку, то суд до уваги оста нні не приймає, оскільки сам ф акт наявності податкового бо ргу є безспірний та ніким не о скаржується. Що ж стосується спору про реструктуризацію вказаного боргу та оскарженн я рішень судів першої та друг ої інстанції в касаційному п орядку, то як вбачається із ух вали Вищого адміністративно го суду України від 02.09.2010 року к асаційне провадження за заяв ою Сакської ОДПІ відкрито, од нак питання про зупинення ви конання судових рішень які о скаржуються в порядку ст.215 КА С України не приймалось і від повідно останні є обов' язко вими для виконання та окремо му доказуванню в порядку ст.72 КАС України не підлягають.

Під час прийняття постанов и суд, зокрема, вирішує, як роз поділити між сторонами судов і витрати (стаття 161 Кодексу ад міністративного судочинств а України).

Якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба) (частина перша статті 94 Ко дексу адміністративного суд очинства України).

Відповідно до підпункту 3 пу нкту 9 розділу VI Прикінцевих т а перехідних положень Бюджет ного кодексу України у разі б езспірного списання коштів д ержавного бюджету (місцевих бюджетів) Державна казначейс ька служба України відобража є в обліку відповідні бюджет ні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини яког о виникли такі зобов'язання. П огашення таких бюджетних зоб ов'язань здійснюється виключ но за рахунок бюджетних асиг нувань цього розпорядника бю джетних коштів. Одночасно ро зпорядник бюджетних коштів з обов'язаний привести у відпо відність з бюджетними асигну ваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

Водночас пунктом 19 Порядку виконання рішень про стягнен ня коштів державного та місц евих бюджетів або бюджетних установ встановлено, що безс пірне списання коштів держав ного та місцевих бюджетів і ї х перерахування на рахунок, з азначений у виконавчому доку менті про стягнення надходже нь бюджету та/або заяві про ви конання рішення про стягненн я надходжень бюджету, здійсн юються органами Казначейств а з відповідного рахунка, на я кий такі кошти зараховані, шл яхом оформлення розрахунков их документів.

З огляду на викладене та з у рахуванням принципу пріорит етності законів над підзакон ними актами суд вважає необх ідним стягнути судові витрат и із Державного бюджету Укра їни шляхом їх безспірного сп исання із рахунка суб'єкта вл адних повноважень - відповід ача.

Під час судового засідання , яке відбулось 06.03.2012 року оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Повний те кст постанови складено 12.03.2012 ро ку.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163, 167 КАС У країни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов з адовольнити.

2. Визнати протиправно ю відмову Сакської об'єднано ї державної податкової інспе кції в АР Крим у задоволенні з аяви Державного підприємств а "Кримські генеруючі систем и" від 04.11.2011 року за №1356 про списан ня податкового боргу з подат ку на прибуток Структурного підрозділу «Сакські теплові мережі» Державного підприєм ства "Кримські генеруючі сис теми" в розмірі 37 166 грн.

3. Зобов' язати Сакськ у об'єднану державну податко ву інспекцію в АР Крим списат и податкову заборгованість С труктурного підрозділу Сакс ькі теплові мережі Державног о підприємства "Кримські ген еруючі системи" з податку на п рибуток в розмірі 37 166 грн.

4. Стягнути на користь Державного підприємства "Кри мські генеруючі системи" суд овий збір у розмірі 29,55 грн. із Д ержавного бюджету України шл яхом їх безспірного списання із рахунку Сакської об'єднан ої державної податкової інсп екції в АР Крим.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення.

Якщо проголошено вступну т а резолютивну частину постан ови або справу розглянуто у п орядку письмового проваджен ня, постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги. У разі подан ня апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севас топольського апеляційного а дміністративного суду.

Суддя Радчук А.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення06.03.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21941859
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15538/11/0170/22

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 12.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Санакоєва Майя Анзорівна

Постанова від 06.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Радчук А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні