Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-15538/11/0170/22
18.04.12 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Санакоєвої М.А.,
суддів Іщенко Г.М. ,
Яковенко С.Ю.
секретар судового засідання Рузова А.О.
за участю сторін:
представник позивача, Державного підприємства "Кримські генеруючі системи"- ОСОБА_1, довіреність № 21 від 06.10.11
розглянувши апеляційну скаргу Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим (суддя Радчук А.А. ) від 06.03.12 по справі № 2а-15538/11/0170/22
до Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК (вул. Курортна 57,Саки,Сакський район, Автономна Республіка Крим,96500)
про визнання протиправною відмову та спонукання до виконання певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.03.12 адміністративний позов - задоволено.
Визнано протиправною відмову Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим у задоволенні заяви Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" від 04.11.2011 року за №1356 про списання податкового боргу з податку на прибуток Структурного підрозділу "Сакські теплові мережі"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" в розмірі 37 166 грн.
Зобов'язано Сакську об'єднану державну податкову інспекцію в АР Крим списати податкову заборгованість Структурного підрозділу Сакські теплові мережі Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" з податку на прибуток в розмірі 37 166 грн.
Стягнено на користь Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" судовий збір у розмірі 29,55 грн. із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АР Крим.
Не погодившись з постановою суду, представник Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК звернувся до Севастопольського апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.03.12, прийняти нову постанову.
Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача у судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином та своєчасно.
Відповідно до частини четвертої статті 196 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Колегія суддів, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що Державне підприємство "Кримські генеруючі системи"звернулось до Сакської об'єднаної Державної податкової інспекції із листом за вих.№1356 від 04.11.2011 року про списання податкового боргу з податку на прибуток структурного підрозділу Сакські теплові мережі у сумі 37 717,00 грн.
Рішенням Сакської ОДПІ яке викладено у листі за вих.№5214/10/24-00 від 18.11.2011 року у задоволенні заяви позивача про списання податкового боргу відмовлено.
Також судом першої інстанції встановлено, що в 2005 році позивачем прийнято рішення про участь в процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно- енергетичного комплексу"№2711 від 23.06.2005 року.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 440 від 25.04.2008 року "Про реалізацію статті 54 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік і про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (далі - Постанова № 440) з метою погашення заборгованості в рамках наданої позивачем субвенції з різниці в тарифах на теплову енергію протягом 2008 року було проведені взаєморозрахунки з підприємствами.
За 9 місяців 2008 року податок на прибуток структурного підрозділу Структурного підрозділу "Сакські теплові мережі"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" склав 37 166,00 грн., що зазначено у розрахунку податкових зобов'язань, щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства.
Відповідно до ст.14 Закону України № 2181 від 21.12.2000 р. "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"та Порядком розстрочення та відстрочення податкових зобов'язань платників податків, затвердженого Наказом ДПА України № 378 в 2001 р., зареєстрованого у Мінюсті України за № 912/6103 від 29.10.2001р., у зв'язку з укладанням договору про організацію взаєморозрахунків відповідно до Постанови КМУ від 25.04.2008 р. № 440, позивач звернувся до відповідача з заявою за № 995 від 28.10.2008 р. про надання розстрочки податкових зобов'язань з податку на прибуток Структурного підрозділу "Сакські теплові мережі"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" у сумі 37166,00 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду по справі №2а-5085/09/8/0170 від 10.08.2009р. визнано протиправною бездіяльність Сакської ОДПІ в АРК по розгляду заяви позивача від 28.10.2008 р. № 995 стосовно надання розстрочки податкових зобов'язань на суму 37166 грн. та зобов'язано Сакську ОДПІ надати розстрочку зобов'язань з податку на прибуток Структурного підрозділу "Сакські теплові мережі"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи" за три квартали 2008 р. на суму 37 166 грн.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 23.04.2010 року постанова Окружного адміністративного суду по справі №2а-5085/09/8/0170 від 10.08.2009р. залишена без змін.
Оскільки процедура погашення заборгованості підприємствами паливно- енергетичного комплексу визначена Законом України "Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно- енергетичного комплексу" діє до 1 січня 2013 року, 12 травня 2011 року прийнято Закон України "Про деякі питання заборгованості за спожитий природний газ та електричну енергію"за №3319 та Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань оподаткування природного газу та електричної енергії"за №3320 (далі відповідно -Закони №3319 та 3320).
На виконання зазначених Законів України 08.08.2011 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 894 "Про затвердження Порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію".
Як вбачається із ст.1 Закону України №3319 дія цього Закону поширюється на підприємства незалежно від їхніх форм власності, що виробляють, транспортують і постачають теплову та електричну енергію, надають послуги з диспетчерського управління об'єднаною енергетичною системою України, суб'єктів господарювання, що здійснюють постачання природного газу та електричної енергії за регульованим тарифом, Національну акціонерну компанію "Нафтогаз України" та її дочірні підприємства ДК "Газ України", ДК "Укртрансгаз", ДК "Укргазвидобування", ДАТ "Чорноморнафтогаз" та ДП "Енергоринок".
Статтею 2 Закону України №3319 передбачено списання заборгованості, зокрема на умовах, визначених цим Законом, підлягає списанню заборгованість за природний газ (у тому числі реструктуризована) підприємств, що обліковувалася станом на 1 січня 2010 року і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом, заборгованість (у тому числі встановлена судовими рішеннями) з пені, штрафних та фінансових санкцій (три відсотки річних та індекс інфляції), які нараховані підприємствам на заборгованість за природний газ, спожитий ними у період з 1 січня 1997 року по 1 січня 2011 року, і не сплачена станом на дату набрання чинності цим Законом (п.2.1.1 ст.2 Закону №3319).
Відповідно до листа Міністерства палива за вих. № 03/13-3445 від 22.09.2011 року, який адресований Державній податковій службі України, в якому визначено перелік підприємств, які перебувають у сфері управління Міненерговугілля станом на 22.09.2011 року та братимуть участь у реалізації положень Законів України від 12.02.5011 року № 3319 та 3320, в якому зазначено і позивача Державне підприємство "Кримські генеруючі системи", філією якого є структурний підрозділ "Сакські теплові мережі".
Таким чином, судова колегія погоджується з правильним висновком суду першої інстанції, що відповідач протиправно відмовив Державному підприємству "Кримські генеруючі системи" у списанні податкового боргу з податку на прибуток Структурного підрозділу "Сакські теплові мережі"Державного підприємства "Кримські генеруючі системи".
Зважаючи на наведене, колегія суддів дійшла висновку, що правова оцінка, яку дав суд першої інстанції обставинам справи, не суперечить чинному законодавству, нормам матеріального та процесуального права, тому постанова Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 06.03.2012 підлягає залишенню без змін, апеляційна скарга - залишенню без задоволення.
Керуючись статтями 195, 196, пунктом 1 частини першої статті 198, ст.ст. 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Сакської об'єднаної державної податкової інспекції в АРК на постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.03.12р. по справі № 2а-15538/11/0170/22 - залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду АР Крим від 06.03.12р. по справі № 2а-15538/11/0170/22 - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення згідно з частиною п'ятою статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Повний текст судового рішення виготовлений 23 квітня 2012 р.
Головуючий суддя підпис М.А.Санакоєва
Судді підпис Г.М. Іщенко
підпис С.Ю. Яковенко
З оригіналом згідно
Головуючий суддя М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2012 |
Оприлюднено | 18.05.2012 |
Номер документу | 24038891 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні