ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2012 р. Справа №2а/0470/902/12
Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючий суддя Верба І.О.
при секретарі судового за сідання Бєлкіній А.В.
за участю представників:
позивача
відповідача Панченко Г.В., Павловський В.М.
Дерець Т.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Д ніпропетровську адміністра тивну справу за адміністрати вним позовом Об' єднання гро мадян «Дніпропетровський кл уб «Ротарі» до Дніпропетровс ької митниці про визнання пр отиправними та скасування по даткових повідомлень, -
ВСТАНОВИВ:
Об' єднання громадян «Дніпропетровський клуб Рот арі» звернулось до адміністр ативного суду із позовною за явою до Дніпропетровської ми тниці з вимогами про визнанн я протиправними та скасуванн я податкових повідомлень №162 н а суму 7 733,12 грн., №163 на суму 6 999,91 грн ., №164 на суму 13 911,48 грн. від 15 вересн я 2011 року.
В обґрунтування позову заз начено, що митний орган непра вильно застосував пункт 123.2. ст атті 123 Податкового кодексу Ук раїни та подвійно нарахував суму 12 730,89 грн., не врахував наяв ні акти передачі гуманітарно ї допомоги набувачам.
Представники позивача поз ов підтримали у повному обся зі, пояснили, що у зв' язку із відсутністю в Україні певних посадових осіб, на час переві рки не були надані всі акти пе редачі гуманітарної допомог и, а відповідні звіти до облас ної державної адміністрації не надавались оскільки пози вач не був обізнаний про таки й обов' язок.
Представники відповідача проти позову заперечили повн істю, зазначили, що в акті пере вірки є відмітка про надання для перевірки всіх наявних н а час перевірки документів, л ист-вимогу щодо надання митн ому органу документів на пер евірку було виконано лише в ч астині надання двох актів ві д 01.10.2010 року та 20.03.2011 року.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, розглянувш и подані документи і матеріа ли, з' ясувавши фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, оцінивши докази, які маю ть юридичне значення для роз гляду справи і вирішення спо ру по суті, суд дійшов висновк у, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виход ячи із наступного.
З матеріалів справи вбачає ться, що Об'єднання громадян « Дніпропетровський клуб «Рот арі» є добровільним безприбу тковим формуванням, створени м на основі єдності інтересі в для спільної реалізації гр омадянами своїх прав і свобо д.
Протоколом засідання Комі сії з питань гуманітарної до помоги при Кабінеті Міністрі в від 06.11.2008 року №26/ГД-2866/К Об'єднан ня громадян «Дніпропетровсь кий клуб «Ротарі» включено д о Єдиного реєстру отримувачі в гуманітарної допомоги.
На підставі дарчих докумен тів №2008-148 від 23.06.2008 року та №870-00664801 ві д 15.09.2008 року, планів розподілів, листів обласної державної а дміністрації клубом «Ротарі » отримана гуманітарна допом ога
Гуманітарна допомога, що на дійшла згідно вказаних дарчи х документів, частково розми тнена у режимі ІМ 40 - випуск у ві льний обіг на території Укра їни згідно вантажних митних декларацій від 23.04.2009 року №110000002/2009 /202243, від 14.07.2010 року №110010000/2010/004489, а частк ово підготовлена до знищення як непригодна (на час розгляд у справи відповідне знищення та його митне оформлення не з дійснено). Предмети вантажу г уманітарної допомоги вартіс тю 127 доларів США дозволено зн ищити відповідно до засіданн я Комісії з питань гуманітар ної допомоги при Кабінеті Мі ністрів України від 03.06.2010 року № 26/ГД-11346, оскільки відсутнє доку ментальне підтвердження яко сті, безпеки та можливості їх споживання.
Вищезазначені вантажі ваг ою 118 кг та 12 700 кг визнані гумані тарною допомогою Протоколом засідання Комісії з питань г уманітарної допомоги при Каб інеті Міністрів України від 06.11.08 року №26/ГД-2866/К.
Митне оформлення гуманіта рної допомоги здійснено відп овідно до Закону України «Пр о гуманітарну допомогу» із з вільненням від сплати ввізно го мита, код преференції - 030, т а податку на додану вартість .
2 вересня 2011 року на підставі наказу Дніпропетровської ми тниці від 05.08.2011 року №576, посвідче нь Дніпропетровської митниц і від 09.08.2011 року №№ 49, 50, 51 проведена планова виїзна документальн а перевірка стану дотримання Об'єднанням громадян «Дніпр опетровський клуб «Ротарі» ( код ЄДРПОУ 24991969) законодавства України з питань митної спра ви.
За результатами проведено ї планової виїзної документа льної перевірки 02.09.2011 складени й відповідний акт №22/11/110000000/24991969.
Проведеною перевіркою роз поділу гуманітарної допомог и набувачам встановлено, що є диними документами, які на ча с проведення перевірки підтв ерджують факт передачі гуман ітарної допомоги набувачу - Д итячій міській клінічній лік арні №3 ім. проф. Руднєва М.Ф. (ко д ЄДРПОУ 01985050) - є акти передачі м атеріальної допомоги б/н від 01.10.2010 року та від 20.03.2011 року. В пода льшому, митним органом здійс нено донарахування митних пл атежів на частину гуманітарн ої допомоги, що не була включе на в вищевказані акти матері альної допомоги.
Суцільною перевіркою вста новлено, що станом на 02.09.2011 року - дату складання акту перев ірки, нерозподіленою залишил ась гуманітарна допомога у в игляді наступних предметів ( а.с.172):
- за ВМД від 23.04.2009 року - автокла в-стерилізатор медичний 1 шт.;
- за ВМД від 14.07.2010 року: 1. пластир одноразовий 10 шт.; скоч медичн ий одноразовий в рулонах 7 шт.; лейкопластир 6 шт.; 2. еластични й бинт 27 шт., серветки одноразо ві марлеві 3x3 200 шт., набір однора зовий для перев'язки 11 шт.; бинт для фіксації на клейовій осн ові 15 шт.; серветки гігроскопі чні 10 шт.; тампони для обробки 30 0 шт., бинт гігроскопічний для обробки 10 шт.; серветки однора зові марлеві 3x4 1050 шт.; серветка о дноразова не стерильна 100 шт.; с ерветка одноразова марлева 4 x4 50 шт.; пов'язка марлева стерил ьна 15x15 60 шт.; серветка марлева од норазова для перев'язок 50 шт.; б инт гігроскопічний одноразо вий 9 шт.; серветки стерильні 7,5x 7,5 одноразові 90 шт.; серветки од норазові 200 шт.; 3. шовний матері ал одноразовий 50 шт.; 4. набір дл я перев'язки с пінцетом однор азовий 10 наборів; 5. трубки з'єдн увальні кисневі з конектором 30 шт.; трубки з'єднувальні кисн еві 50 шт.; ендотрахеальні труб ки одноразові 30 шт.; трубки сил іконові для подачі кисню одн оразові 10 шт.; трубки трахеост омічні 15 шт.; трубка трахеосто мічна одноразова 15 шт.; трубка киснева одноразова 15 шт.; шлан г для подачі кисню 10 шт.; дренаж ні трубки одноразові 12 шт.; енд отрахеальні трубки 5 шт.; шланг до відсосу одноразовий 20 шт.; г азовідводка одноразова 25 шт.; 6. перехідник до шлангу для асп ірації 115 шт.; 7. простирадло - під стилка під матрац 25 шт.; 8. дитяч е сидіння 1 шт.; підйомники для туалетних сидінь, сечові дод аткові 10 шт.; 9. сидіння для душу 1 шт.; 10. пакет для сміття однора зовий 80 шт.; пакет одноразовий для сміття 1 рулон; пакет плас тиковий одноразовий 10 рулоні в; пакети для сміття одноразо ві 850 шт.; пакети сміттєві однор азові 100 шт.; 11. соски-пляшки плас тикові, одноразові для годів лі 50 шт.; обладнання для кухні 1 набір. 12. лоток пластиковий од норазовий 20 шт.; лоток для одяг у роздягальні 1 шт.; 13. занавіска для ширми 2 шт.; 14. ємність пласт икова для паперу 8 шт.;16. наконеч ники для лабораторних дозато рів 300 шт.; рамка одноразова для рентгенівського знімку 10 шт.; піпетка лабораторна однораз ова Вакутайнер 50 шт.; калоприй омники одноразові 370 шт.; клізм а одноразова 45 шт.; наконечник и для клізм одноразові 15 шт.; се чозбірник одноразовий 10 шт.; п лічка 17 шт.; замкові розніманн я 30 шт.; дренаж операційний одн оразовий 22 шт.; палички лабора торні одноразові 1500 шт.; дренаж одноразовий 10 шт.; 17. артеріаль ний жгут 20 шт.; жгути для пацієн тів 4 шт.; 19. рукавички одноразов і стерильні 170 пар; рукавички о дноразові нестерильні 300 пар; рукавички нестерильні однор азові 100 шт.; рукавички нестери льні одноразові 200 шт.; рукавич ки одноразові нестерильні 400 ш т.; рукавички одноразові нест ерильні 250 шт.; 20. папір писальни й 2 упаковки; 21. туалетний папір 312 рулонів; 22. губка гігієнічна для обробки пацієнта однора зова 400 шт.; губка гігієнічна дл я обробки одноразова 250 шт.; губ ка для гігієнічного уходу за пацієнтом 200 шт.; губка гігієні чна для обробки одноразова 150 шт.; 23. блокноти у м'якому плетін ні на 50 л 150 шт.; блокноти у м'яком у плетінні на 50 л 100 шт.; 24. тека кан целярська 50 шт.; тека - швидкозш ивач і 5 шт.; тека - швидкозшивач 10 шт.; тека - швидкозшивач 21 шт.; т ека - швидкозшивач 10 шт.; 25. етике тка для маркування тек канце лярських 6 упаковок; 27. книги др уковані - 960 шт.; 28. серветка спе ціальна зволожена одноразов а для перев'язок 50 шт.; пелюшки в бираючи одноразові 40 шт.; памп ерс одноразовий 24 шт.; пелюшки вбираючі одноразові 24 шт.; пам перси одноразові 50 шт.; пампер си одноразові 20 шт.; пелюшка вб ираюча 30 шт.; 29. сітка для фіксац ії пов'язки 4 упаковки; сітка д ля фіксації пов'язки 5 упаково к; 30. коврики при ліжку 10 шт.; 31. фу тболки трикотажні 300 шт.; 32. дитя чий одяг 90 шт.; 33. одяг спортивни й; 34. костюм медичний 15 шт.; робо чі халати 10 шт.; комбінезон для технічного персоналу 11 шт.; бр юки 11 шт.; халати медичні 20 шт.; ха лати медичні 5 шт.; халат медич ний 10 шт.; костюм медичний 55 шт.; х алат медичний робочий 30 шт.; ро бочий халат 40 шт.; 35. ковдра 20 шт.; 3 6. простирадла 100 шт.; простирадл а 20 шт.; простирадла 30 шт.; прости радла одноразові 10 шт.; прости радло 20 шт.; простирадла 3 шт.; пр остирадла 25 шт.; 37. занавіска дл я штор 24 шт.; 38. маски для обличчя одноразові 10 шт.; респіратори одноразові 100 шт.; поле операці йне одноразове 36 шт.; маска одн оразова медична для обличчя 100 шт.; респіратори медичні одн оразові 120 шт.; 39. дитяче взуття 5 пар; 40. браслети алергічні 100 шт .; 42. канцелярська скріпка 150 шт.; 43. сепаратор крові США, 1995 р. 1 шт.; центрифуги 2 шт.; 44. фільтр до ін кубатора 5 шт.; фільтр до респі ратору 50 шт.; 45. ноутбук 3 шт.; 47. кра н ходовий одноразовий 30 шт.; 48. і нвалідне крісло 13 шт.; 49. дитяча сидяча коляска 1 шт.; 50. окуляри захисні 25 шт.; захисний щиток д ля медичного персоналу однор азовий 15 шт.; захисна маска 300 шт .; 51. проекційний візок 1 шт.; 52. дат чики к пульсоксиметрам однор азові 5 шт.; 53. шприц з трубкою од норазовий 6 шт.; шприци однораз ові 10 мл 2000 шт.; шприци одноразо ві 3 мл 300 шт.; шприц одноразовий 3 мл 350 шт.; шприц одноразовий 3 мл 400 шт.; шприц одноразовий 3 мл 250 ш т.; шприц одноразовий 3 мл 1000 шт.; шприц 3,0 мл одноразовий 1000 шт.; шп риц для годівлі одноразовий т50 110 шт.; шприц одноразовий 3 мл 4 00 шт.; шприц одноразовий 3 мл 400 шт .; шприц одноразовий 10 мл 30 шт.; шп риц одноразовий 3 мл 1000 шт.; шпри ц одноразовий 10 мл 200 шт.; шприц о дноразовий 3 мл 2800 шт.; 54. голки од норазові стерильні 300 шт.; голк а одноразова стерильна 500 шт.; г олки одноразові 200 шт.; голка од норазова стерильна 500 шт.; голк и одноразові 1000 шт.; голки однор азові 100 шт.; голки спеціальні одноразові 200 шт.; голки однора зові стерильні 450 шт.; голка одн оразова 100 шт.; голка одноразов а 100 шт.; голка одноразова 1000 шт.; 55 . набір для біопсії одноразов ий 3 набори; катетери в/в однор азові 90 шт.; комплект для дрені рування 1 комплект; катетери в /в одноразові 800 шт.; канюля для збору крові 20 шт.; катетер в/в од норазовий 30 шт.; катетер в/в одн оразовий 50 шт.; катетер в/в одно разовий 50 шт.; катетер в/в однор азовий 20 шт.; 56. прикусний шабло н 100 шт.; 57. контейнер для утиліза ції шприців, колючих, ріжучих предметів 10 шт.; контейнер для стерилізації 1 шт.; контейнер для утилізації шприців самоб локувальний одноразовий 2 шт .; наконечники для коагуляції одноразові 40 шт.; наконечник д ля коагуляції одноразовий 15 ш т.; заглушка для в\в катетерів одноразова 10 шт.; пінцет однор азовий 25 шт.; наконечники для к оагулятора одноразові 6 шт.; 59. л ангета для фіксації голеност опу 7 шт.; корсет для фіксації х ребта 2 шт.; шина для шиї 1 шт.; лан гета для фіксації голеностоп у 9 шт.; пристрій для фіксації п ередпліччя 10 шт.; система для н акладання шин 1 шт.; милиці 6 пар ; ходулі 12 шт.; 60. датчик к термоме тру електронному 9 шт.; 62. стільч аки для нічних горшків 4 шт.; ви сокий стілець 2 шт.; стілець дл я офісу 4 шт.; стілець для паціє нтів 4 шт.; 63. сидячий змірювач 1 ш т.; надкроватний столик 5 шт.; си діння з насосами 10 шт.; геріатр ичні стільці 6 шт.; стіл для огл яду 1 шт.; підйомник для пацієн тів 2 шт.; стільці туалетні 5 шт.; 64. столик при ліжку 1 шт.; ширма т канева 2 шт.; ширма тканева 2 шт.; ширма тканева 2 шт.; 65. вішалка 4 ш т.; ліжко 14 шт.; дитячі ліжечка 2 ш т.; 66. шафа 2 шт.; 67. матрац 27 шт.; 68. сві тильник 1 шт.; 69. дитячі гойдалки 1 шт.; 70. йоршик лабораторний од норазовий для миття пробірок 1200 шт.; 71. манекен 1 шт.
Згідно висновків акту пере вірки декларантом оформлено вантажів гуманітарної допом оги на загальну суму 26 791,87 грн., п ри цьому, згідно наданих до пе ревірки документів, передано набувачу - Дитячій міській кл інічній лікарні №3 ім. проф. Ру днєва М.Ф. - товарів гуманітарн ої допомоги на суму 2 425,46 грн. Не підтверджено цільове викори стання із заявленою метою ва нтажу гуманітарної допомоги на суму 24 366,41 грн. Сума занижено го податкового зобов'язання склала 12 730,89 грн., в тому числі за ввізним митом - 3 436,94 грн., за ан тидемпінговим митом - 3 111,07 гр н., за ПДВ - 6 182,88 грн.
На підставі акту перевірки Дніпропетровською митницею винесені податкові повідомл ення форми "Р" від 15.09.2011 №№ 162, 163, 164 на загальну суму 28 644,51 грн.:
- №162 - на суму 7 733,12 грн., в тому чис лі 3 436,94 грн. за основним платеже м (мито) та 4 296,18 грн. за штрафними санкціями;
- №163 - на суму 6 999,91 грн., в тому чис лі 3 111,07 грн. за основним платеже м (антидемпінгове мито) та 3 888,84 грн. за штрафними санкціями;
- № 164 - на суму 13 911,48 грн., в тому чи слі 6 182,88 грн. за основним платеж ем (ПДВ) та 7 728,60 грн. за штрафними санкціями.
Позивач скористався право м досудового врегулювання сп ору, однак, подана декларанто м скарга залишена митним орг аном без задоволення.
На підтвердження обставин наявності актів та розподіл у допомоги позивач посилався на їх фактичну наявність у по переднього керівника об' єд нання громадян, який перебув ав на час перевірки за межами України, та неможливість над ання таких актів для перевір ки; подання таких актів при пе рвісному оскарженні податко вих нарахувань; надання суду додаткових актів, складених після проведення перевірки.
Оцінюючи доводи позивача щ одо фактичної наявності інши х актів розподілу гуманітарн ої допомоги та її використан ня за цільовим призначенням, суд зазначає наступне.
Під час перевірки митним ор ганом президенту Об'єднання громадян «Дніпропетровськи й клуб «Ротарі» надано вимог у підготувати та надати в тер мін до 17.08.2011 року для проведення планової виїзної документал ьної перевірки стану дотрима ння митного законодавства пр и здійсненні зовнішньоеконо мічної діяльності за період з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року наступні документи: установчі докуме нти для з'ясування сфери діял ьності підприємства (статут; свідоцтва про держреєстраці ю, про реєстрацію платника по датків; довідку головного уп равління статистики; довідку про р/рахунки в банках; наказ на призначення на посаду кер івника та головного бухгалте ра); вантажні митні деклараці ї; документи щодо оприбуткув ання вантажів гуманітарної д опомоги (журнали-ордери, обор отно-сальдові відомості (кар тки) по бухгалтерському раху нку, на якому оприбутковано о тримані імпортні товари); док ументи щодо розподілу вантаж ів гуманітарної допомоги кін цевим споживачам (набувачам) ; звіти про розподіл гуманіта рної допомоги за період, що пе ревірявся; банківські виписк и по рахунках в іноземній та н аціональній валюті.
З акту перевірки вбачаєтьс я, що в ході проведення переві рки запитувані перевіряючим и первинні документи і синте тичні регістри бухгалтерськ ого обліку посадовими особам и об' єднання громадян не на давались з причини їх фактич ної відсутності. Провести зв ірку даних митного оформленн я з даними бухгалтерського о бліку в частині повноти опри буткування та відповідності митної вартості вантажів гу манітарної допомоги перевір яючі не мали можливості. Пред ставник позивача в судовому засіданні підтвердив наданн я на запит контролюючого орг ану актів від 01.10.2010 року та 20.03.2011 ро ку.
Суд відзначає, що під час ро згляду справи позивачем тако ж вказані документи не надан і, їх наявність, належне склад ання та ведення не підтвердж ено.
На аркуші 21 акту перевірки (а .с.188) наявне підтвердження В. Па вловського, як Президента об ' єднання громадян, про те, що первинні документи, викорис тані при проведенні перевірк и надані в повному обсязі, а до даткових документів, що свід чать про діяльність підприєм ства за період, що перевірявс я немає. Доказів знаходження документів у іншої особи, йог о перебування за межами Укра їни, крім усних пояснень, пози вачем не надано.
Після закінчення перевірк и та винесення оскаржуваних рішень позивачем надано митн ому органу наступні документ и:
- акт прийняття передачі обл аднання від 17.04.2009 року, згідно я кого Об' єднання громадян «Д ніпропетровський клуб «Рота рі» передало, а Комунальне пі дприємство «Дніпропетровсь ка обласна клінічна лікарня імені І.І. Мечникова» прийнял о обладнання автоматичний па ровий автоклав Tattnauer 3870 EA, виробни цтва Ізраїль, митною вартіст ю 1 150 доларів США (а.с.24).
Суд відзначає, що митне офор млення та випуск у відповідн ий обіг вказаного обладнання здійснено лише 23.04.2009 року в ден ь оформлення ВМД №110000002/2009/202243, крім того, заявлена митна вартіст ь складає 1 023,41 доларів США, що в бачається з граф 12, 45, 46 ВМД (8 085 грн . / курс USD 7,9).
- акт передачі матеріальної допомоги від 02.08.2011 року предста вником клубу «Ротарі» директ ору Дніпродзержинської місь кої бібліотеки Герасюта І.І. - книги в кількості 960 штук варт істю 663,60 грн., позиція 27 таблиці №1 акту перевірки та форми МД-8 (а.с.25, 121, 214).
При цьому, книги не визначен і актом як гуманітарна допом ога, дата складення акту вихо дить за межі перевіреного пе ріоду з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року (а.с .169), в формі МД-8 митниці заявлен а митна вартість 663,87 грн., а не 663,6 0 грн., крім того, акт не відпові дає вимогам статті 9 Закону Ук раїни «Про бухгалтерський об лік та фінансову звітність в Україні» в частині відсутно сті найменування посад осіб, відповідальних за здійсненн я господарської операції і п равильність її оформлення з боку об' єднання громадян, і нших даних, що дають змогу іде нтифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господа рської операції.
- три акти передачі матеріал ьної допомоги від 31.08.2011 року пре дставником Дніпропетровськ ого клубу «Ротарі» Павловськ им В.М. представнику Дніпродз ержинської міської лікарні ш видкої медичної допомоги, а с аме крісел (різних) в кількост і 7 штук вартістю 464,52 грн., ліжка в кількості 13 штук вартістю 2 96 2,50 грн., матраців (різних) в кіль кості 18 штук вартістю 2 133 грн., хо дунки (милиці) в кількості 4 шт уки вартістю 23,70 грн. (а.с.26-28).
Однак, крісла, ліжка, матрац и та милиці не визначені акта ми як гуманітарна допомога, д ата складення актів виходить за межі перевіреного період у з 01.07.2008 року по 30.06.2011 року (а.с.169).
Крім того, з специфікацій до супровідних документів та ф орми МД-8 не вбачається ввезен ня товару з найменуванням кр ісла (різні), наявні лише інвал ідні крісла в кількості 13 шт. п озиція 48 форми МД-8 та таблиці № 1 акту перевірки. З порівняної таблиці позивача вбачається , що позивач має на увазі під в казаним товаром три стільчак и для нічних горшків та чотир и стільця для офісу (позиція 62 , а.с.186, 217). Таким чином, найменува ння товару, вказаного в акті п ередачі матеріальної допомо ги, не збігається із найменув анням товарів оформлених у м итному відношенні.
Згідно позицій 104 та 193 специф ікації №1 до провізних докуме нтів по дарчому листу 2008-148 від 23 .06.2008 року, яка надана до ВМД від 14.07.2010 року, ціна 1 стільчака для н ічних горшків 2 долари, отже, м итна вартість трьох стільчак ів складає 47,40 грн. (3 х 2 дол. х 7,9 кур с USD), а вартість 4 стільців для о фісу 31,60 грн. (4 дол. х 7,9 курс USD), разо м 7 предметів коштують 79 грн., од нак з акту передачі від 31.08.2011 ро ку вбачається їх передача за вартістю в 464,52 грн.
Передані ліжка в кількості 13 штук відповідають позиції 6 5 таблиці №1 акту перевірки та форми МД-8 (а.с.186, 217). Згідно відомо стей декларанта у акті перед ачі матеріальної допомоги ва ртість 13 ліжок складає 2 962,50 грн . Однак, з позиції 165 специфікац ії №1 до провізних документів по дарчому листу 2008-148 від 23.06.2008 ро ку, яка надана до ВМД від 14.07.2010 ро ку, вартість одного ліжка скл адає 25 доларів, а 15 ліжок 375 долар ів США відповідно. При курсі US D на дату митного оформлення 7, 9 грн. за 1 долар - вартість 13 лі жок має бути 2 567,50 грн., а не 2 962,50 гр н. Загальна митна вартість вс ієї позиції 65 становить 3 117,81 гр н.
Згідно акту від 31.08.2011 року пер едано 18 матраців (різних) варт істю 2 133 грн. (а.с.87), і, як посилаєт ься позивач у власній таблиц і (а.с.218), цей товар вказаний у по зиції 67 таблиці №1 акту переві рки та форми МД-8 (а.с.124), поміж ти м вказана позиція 67 не містить опису «різні». Більшою невід повідністю є те, що 18 матраців (різних) передані лікарні за в артістю 2 133 грн., коли як митна в артість позиції 67, що включає 27 матраців, дорівнює 2 133,86 грн. Су д зазначає, що з позиції 68 спец ифікації №1 до провізних доку ментів по дарчому листу 2008-148 ві д 23.06.2008 року вбачається вартіст ь 27 матраців в розмірі 270 доларі в США, ціна одного - 10 доларів СШ А, отже вартість 18 матраців ма є складати 1 422 грн. (180 доларів СШ А х 7,9 курс 1 USD).
Актом від 31.08.2011 року лікарні п ередано милиці (ходунки) в кіл ькості 4 штуки вартістю 23, 70 грн ., вказаний товар відповідає в изначений в позиції 59 таблиці №1 акту перевірки та форми МД- 8 (а.с.82,185). Вартість однієї пари м илиць згідно специфікації №1 позиція 181 дорівнює 0,50 доларів США за пару, 6 милиць відповід но - 3 долари, чотири пари мил иць - 2 долари або 15,80 грн. (2 дола ри США х 7,9 курс 1 USD) відповідно, о тже, вбачається невідповідні сть вартості вказаної у дода них до ВМД документах та акту передачі матеріальної допом оги.
- два акти передачі матеріал ьної допомоги від 01.01.2011 року та 11.04.2011 року представником Дніпр опетровського клубу «Ротарі » Павловським В.М. представни ку Дніпродзержинської міськ ої лікарні швидкої медичної допомоги, а саме крісел (різни х) в кількості 1 та 2 штуки варті стю 66,36 грн. та 132,72 грн. відповідно (а.с.29-30).
Вказані акти також не визна чають передані крісла як гум анітарну допомогу.
Як вказано вище, з специфіка цій до супровідних документі в та форми МД-8 не вбачається в везення товару з найменуванн ям крісла (різні). З порівняної таблиці позивача вбачається , що позивач має на увазі під в казаним товаром один стільча к для нічних горшків та два ви соких стільця позиції (в табл иці №1 акту перевірки позиція 62, а.с.217). Товар, вказаний в акті п ередачі матеріальної допомо ги не збігається із найменув анням товарів оформлених у м итному відношенні, вартість одного стільчака для нічних горшків 2 долари США, вартість 2 високих стільців 3 долари СШ А (позиція 104 та 161 специфікації №1 до провізних документів), о тже, вказані товари задеклар овані за вартістю згідно вка заного в ВМД курсу 15,80 грн. и 23,70 гр н., однак в актах передачі мате ріальної допомоги вартість в казана 66,36 грн. та 132,72 грн. тощо.
Суд зазначає, що всі акти пе редачі матеріальної допомог и представнику Дніпродзержи нської міської лікарні швидк ої медичної допомоги від 31.08.2011 р оку, 11.04.2011 року, 01.01.2011 року не відпо відають вимогам статті 9 Зако ну України «Про бухгалтерськ ий облік та фінансову звітні сть в Україні» в частині відс утності найменування посад о сіб, відповідальних за здійс нення господарської операці ї і правильність її оформлен ня з боку лікарні, інших даних , що дають змогу ідентифікува ти особу, яка брала участь у зд ійсненні господарської опер ації, а саме не вказано посаду , прізвище, ім' я та по-батьков і представника лікарні, прос тавлено лише його підпис на п ечатці.
Так, відповідно до статті 9 в казаного Закону, підставою д ля бухгалтерського обліку го сподарських операцій є перви нні документи, які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарськ ої операції, а якщо це неможли во - безпосередньо після її за кінчення. Для контролю та впо рядкування оброблення даних на підставі первинних докум ентів можуть складатися звед ені облікові документи.
Первинні та зведені обліко ві документи можуть бути скл адені на паперових або машин них носіях і повинні мати так і обов'язкові реквізити: назв у документа (форми); дату і міс це складання; назву підприєм ства, від імені якого складен о документ; зміст та обсяг гос подарської операції, одиницю виміру господарської операц ії; посади осіб, відповідальн их за здійснення господарськ ої операції і правильність ї ї оформлення; особистий підп ис або інші дані, що дають змог у ідентифікувати особу, яка б рала участь у здійсненні гос подарської операції. Інформа ція, що міститься у прийнятих до обліку первинних докумен тах, систематизується на рах унках бухгалтерського облік у в регістрах синтетичного т а аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взає мопов'язаних рахунках бухгал терського обліку. Регістри б ухгалтерського обліку повин ні мати назву, період реєстра ції господарських операцій, прізвища і підписи або інші д ані, що дають змогу ідентифік увати осіб, які брали участь у їх складанні.
Суд зазначає, що саме веденн я обліку гуманітарної допомо ги є вирішальним при визначе нні її цільового в використа ння.
Так, відповідно до статті 11 З акону України «Про гуманітар ну допомогу» бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність зді йснюються отримувачами гума нітарної допомоги та набувач ами гуманітарної допомоги (ю ридичними особами) у порядку , встановленому Міністерство м фінансів України. У разі від сутності обліку щодо отриман ня та цільового використання гуманітарної допомоги вона вважається використаною не з а цільовим призначенням.
«Порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомог и» затверджений наказом Міні стерства фінансів України ві д 14 грудня 1999 року №298, відповідн о до вказаного Порядку перед ача отримувачами коштів і пр едметів гуманітарної допомо ги здійснюється за довіреніс тю набувачів або документами , що засвідчують фізичну особ у набувача, і оформлюється ві дповідними видатковими доку ментами (ордерами, накладним и, дорученнями та тощо).
Одержану гуманітарну допо могу у вигляді товарно-матер іальних цінностей отримувач відображає за дебетом рахун ків обліку грошових коштів, т оварів, запасів та іншого май на в кореспонденції з рахунк ом 48 «Цільове фінансування і ц ільові надходження». Переда ча набувачу гуманітарної доп омоги у вигляді товарно-мате ріальних цінностей відображ ається за дебетом рахунку 48 у кореспонденції з рахунками о бліку грошових коштів, товар ів, запасів та іншого майна.
Ведення вищевказаного обл іку позивачем не наведено ан і під час перевірки, ані під ча с судового розгляду справи.
Згідно пункту 1.4. Порядку №298 т оварно-матеріальні цінності , використані на забезпеченн я статутної діяльності набув ача, відображаються набувача ми за кредитом рахунків облі ку грошових коштів і товарно -матеріальних цінностей у ко респонденції з рахунком 23.
З матеріалів справи вбачає ться, що згідно плану розподі лу гуманітарної допомоги (а.с .97-101) певна частина гуманітарно ї допомоги належала саме Об'є днанню громадян «Дніпропетр овський клуб «Ротарі» - набув ач 10 (а.с.97-101).
Доказів ведення відповідн ого бухгалтерського обліку м итному органу та суду позива чем не надано. Причин не розпо ділення гуманітарної допомо ги станом на 2012 рік позивачем н е наведено.
Відповідно до статті 11 зако ну України «Про гуманітарну допомогу» отримувач гуманіт арної допомоги щомісячно в у становленому порядку подає д о відповідної комісії з пита нь гуманітарної допомоги зві ти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до по вного використання всього об сягу отриманої гуманітарної допомоги.
За поясненнями представни ків позивача, вказані звіти н е складались у зв' язку із не обізнаністю позивача про нео бхідність їх подання.
З пункту 1.7. Порядку №298 вбачає ться обов'язок отримувачів т а набувачів гуманітарної доп омоги в примітках (пояснення х) до річного фінансового (бух галтерського) звіту наводити інформацію про види і вартіс ть одержаної гуманітарної до помоги та її використання за цільовими напрямками.
На вимогу суду надати фінан сові звіти, у судовому засіда нні 23.02.2012 року позивачем заміст ь витребуваних річних фінанс ових звітів надані податкові звіти про використання кошт ів неприбутковими установам и організаціями за 2009-2011 роки.
З огляду на вищевикладене, с уд доходить висновку про без підставність посилань позив ача на необхідність врахуван ня додаткових актів передачі матеріальної допомоги як пі дставу задоволення позову, о скільки, наряду із викладени ми недоліками таких актів, ви рішального значення щодо виз нання гуманітарної допомоги такою, що використана за ціль овим призначенням, є саме ная вність відповідного обліку щ одо отримання та цільового в икористання гуманітарної до помоги згідно «Порядку бухга лтерського обліку гуманітар ної допомоги», затвердженого наказом Міністерства фінанс ів України від 14 грудня 1999 року №298, Закону України «Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Суд також не знаходить обґр унтованими посилання позива ча на подвійне нарахування м итним органом суми в розмірі 12 730, 89 грн. з підстав неправильн ого застосування пункту 123.2. ст атті 123 Податкового кодексу Ук раїни, з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 54.3.6. пункту 54.3. статті 54 Податковог о кодексу України контролююч ий орган зобов'язаний самост ійно визначити суму грошових зобов'язань, передбачених ци м Кодексом або іншим законод авством, якщо результати мит ного контролю, отримані післ я закінчення процедури митно го оформлення та випуску тов арів, свідчать про заниження або завищення податкових зо бов'язань, визначених платни ком податків у митних деклар аціях.
Ця норма стала підставою дл я визначення митним органом сум основного зобов' язання в загальному розмірі 12 730,89 грн.
Згідно із пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу Україн и у разі якщо контролюючий ор ган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зо крема, на підставах, визначен их підпунктом 54.3.6 пункту 54.3 стат ті 54 цього Кодексу, це тягне за собою накладення на платник а податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного п одаткового зобов'язання. Вка зана норма стала підставою д ля нарахування митним органо м штрафу у загальному розмір і 3 182,72 грн.
Надалі, пунктом 123.2 статті 123 П одаткового кодексу України в становлено, що використання платником податків (посадови ми особами платника податків ) сум, що не сплачені до бюджет у внаслідок отримання (засто сування) податкової пільги, н е за призначенням та/або всуп ереч умовам чи цілям її надан ня згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додат ково до штрафів, передбачени х пунктом 123.1 цієї статті, - тягн е за собою стягнення до бюдже ту суми податків, зборів (обов 'язкових платежів), що підляга ли нарахуванню без застосува ння податкової пільги.
Суд погоджується із позиці єю митного органу про те, що ви значене пунктом 123.2 статті 123 По даткового кодексу України на рахування є штрафом (фінансо вою санкцією) у розмірі нарах ованого основного зобов' яз ання, оскільки нарахування о сновного зобов' язання здій снюється контролюючим орган ом на підставі підпункту 54.3.6. п ункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України, а стаття 123 По даткового кодексу України «Ш трафні (фінансові) санкції (шт рафи) у разі визначення контр олюючим органом суми податко вого зобов'язання» визначає наслідки нарахування такого основного зобов' язання, і в пунктах 123.1 та 123.2 визначає два с амостійних види штрафних (фі нансових) санкцій.
З огляду на викладене, перев іривши оскаржувані рішення з гідно частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дій шов висновку про відсутність порушень чинного законодавс тва при винесенні Дніпропетр овською митницею оскаржуван их податкових повідомлень №1 62, №163, №164 від 15 вересня 2011 року та в ідсутність підстав для задов олення позовних вимог.
Керуючись статтями 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністр ативного позову Об' єднання громадян «Дніпропетровськи й клуб «Ротарі» до Дніпропет ровської митниці про визнанн я протиправними та скасуванн я податкових повідомлень - ві дмовити повністю.Постанова с уду набирає законної сили ві дповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України та може бути оска ржена в порядку та у строки, вс тановлені статтею 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Повний текст постанови скл адений 27 лютого 2012 року.
Суддя
І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 21.03.2012 |
Номер документу | 21942347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні