Постанова
від 19.09.2011 по справі 2а/0570/14100/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 19 вересня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/14100/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Ушенка С. В.

при секретарі          Павленко М.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю „Донбудматеріал” про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Регіональне управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбудматеріал» про стягнення фінансових (штрафних) санкцій в сумі 13600 грн.

В обґрунтуванні позовних вимог позивач зазначив, що до ТОВ «Донбудматеріал» застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу на загальну суму 13600 грн, в тому числі в розмірі 6800 грн. за порушення вимог ст.15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статусу підприємства громадського харчування; в розмірі 3400 грн. за порушення вимог ст. 15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»; в розмірі 1700 грн. за реалізацію тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразку та в розмірі 1700 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразку. Зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просить задовольнити позов.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позову, позовні вимоги вважає необгрунтованими, оскільки позивачем у встановлений 20-денний строк не розглянута його скарга на спірне рішення, а тому така скарга вважається задоволеною, а рішення скасованим. Просить із зазначених підстав відмовити у задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши всі обставини справи і перевіривши їх наявними доказами в межах заявлених позовних вимог, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Донбудматеріал» є юридичною особою, зареєстровано Виконавчим комітетом Донецької міської ради 18.12.2008р., знаходиться на податковому обліку в ДПІ у Ворошиловському районі м. Донецька.

20.04.2011 року Регіональним управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України проведено фактичну перевірку господарської одиниці відповідача (бару, розташованого за адресою: м.Донецьк, бул. Шевченка, 3) з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами.

В ході перевірки встановлені порушення відповідачем вимог ст. 11, 15-2, 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» №481/95-ВР від 19.12.1995 року (надалі – Закон), п. 5 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених Постановою КМУ від 30.07.1996р. № 854, п.8 Правил роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затверджених Наказом Міністерства економіки та з питань Європейської Інтеграції України від 24.07.2002р. № 218. За результатами перевірки складено акт від 20.04.2011р. № 266/03/24806995, один екземпляр якого в той же день отримано директором суб`єкта господарювання.

Абзацами 9, 10 та 15 ч. 2 ст. 17 Закону відповідно передбачено застосування фінансових санкцій до суб`єктів господарювання за порушення вимог статті 15-3 цього Закону в розмірі 6800 гривень; за необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації, передбаченої статтею 15-2 цього Закону, в розмірі 3400 гривень; за зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку в розмірі 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

На підставі зазначеного акту перевірки та у відповідності до приписів ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» позивачем відносно відповідача винесено рішення про застосування фінансових санкцій № 0516620162-32161 від 10.06.2011р., яким до відповідача застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу на загальну сумум 13600 грн., в тому числі в розмірі 6800 грн. за порушення вимог ст.15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, що не має статусу підприємства громадського харчування; в розмірі 3400 грн. за порушення вимог ст.15-2 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме за нерозміщення наочної інформації про розташування місця для паління та про шкоду, яку завдає здоров`ю людини паління тютюнових виробів; в розмірі 1700 грн. за реалізацію тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразку та в розмірі 1700 грн. за реалізацію алкогольних напоїв без марок акцизного податку встановленого зразку.

Відповідач із зазначеним рішенням не погодився і оскаржив його в адміністративному порядку до Державної податкової адміністрації України.

За результатами розгляду скарги ДПА України винесено рішення про залишення скарги без розгляду від 01.08.2011р. № 13864/6/32-0715 на підставі п. 56.3., п.п. 56.17.1. п. 56.17., п.56.10., п. 56.18. ст. 56 Податкового кодексу України та п.п. 8.2 п. 8 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 23.12.2010р. № 1001, у зв`язку із порушенням відповідачем строку направлення скарги та направлення скарги не до уповноваженого органу.

В обгрунтування своєї правової позиції відповідач посилається на порушення ДПА України пункту 56.12. ст. 56 Податкового кодексу України, яким визначено, що якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушеннями податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.

Зазначену правову позицію відповідача суд не приймає до уваги з наступних підстав.

Порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби визначений ст. 56 Податкового кодексу України та Положенням про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженим наказом ДПА України від 23.12.2010р. № 1001.

Пунктом 56.3. ст. 56 Податкового кодексу України та п.п. 8.2. п. 8 зазначеного Положення передбачено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується. Скарги на рішення регіональних управлінь Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів центрального органу державної податкової служби подаються до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів центрального органу державної податкової служби. Скарги на рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів центрального органу державної податкової служби подаються до центрального органу державної податкової служби.

Пунктом 56.12. ст. 56 Податкового кодексу України, на який посилається відповідач, та п.п. 8.3. п. 8 Положення визначено, що якщо контролюючий орган самостійно визначає грошове зобов'язання платника податків за причинами, не пов'язаними із порушеннями податкового законодавства, такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень контролюючого органу протягом 30 календарних днів, що настають за днем надходження податкового повідомлення-рішення (рішення) контролюючого органу.

Зазначений у підпункті 8.3 цього пункту тридцятиденний термін для оскарження поширюється на:

а) суми грошового зобов'язання по платі на землю, нарахованій органами державної податкової служби фізичним особам;

б) рішення про:

- розподіл суми грошових зобов'язань або податкового боргу між платниками податків, що виникають у результаті реорганізації;

- погашення грошових зобов'язань або податкового боргу, забезпечених податковою заставою, до проведення такої реорганізації;

- встановлення солідарної відповідальності за сплату грошових зобов'язань платника податків, який реорганізується, щодо всіх осіб, утворених у процесі реорганізації, що тягне за собою застосування режиму податкової застави щодо всього майна таких осіб;

- поширення права податкової застави на майно платника податків, який створюється шляхом об'єднання інших платників податків, якщо один або більше з них мали грошові зобов'язання або податковий борг, забезпечений податковою заставою (п.п. 8.4. п. 8 Положення).

Скарга, подана з порушенням порядку і строків, визначених підпунктами 8.2 і 8.3 пункту 8 цього Положення, не підлягає розгляду органами державної податкової служби (п.12 Положення).

Виходячи із приписів зазначених правових норм, відповідач у разі адміністративного оскарження рішення Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про застосування фінансових санкцій повинен був направити скаргу до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України.

Таким чином, рішення про залишення скарги без розгляду від 01.08.2011р. ДПА України прийнято правомірно, рішення Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України про застосування фінансових санкцій від 10.06.2011р. №0516620162-32161 є чинним. Зазначені рішення відповідачем в судовому порядку оскаржені не були.

Постановою КМУ від 2 червня 2003 р. № 790 затверджений Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", який визначає механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

            Пунктом 3 Порядку передбачено, що до суб'єктів підприємницької діяльності, винних у вчиненні порушень, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірах, передбачених Законом.

          За порушення норм Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством (ст. 17 Закону).

Станом на момент подання позову сума заборгованості (застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу) відповідача за порушення норм Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» складає 13600,00 грн.

            Пунктом 10 Порядку № 790 визначено, що у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

          Рішення про застосування фінансових санкцій від 10.06.2011р. отримано відповідачем 16.06.2011р. До теперішнього часу штраф у добровільному порядку відповідачем не сплачений.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори відповідно до законів України.

Відповідно до статей 11, 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ст. 86 цього Кодексу).

На підставі викладеного, враховуючи, що на час винесення рішення по справі, відповідачем фінансові санкції у вигляді штрафу за встановлені порушення не сплачені, рішення про застосування фінансових санкцій від 10.06.2011р. є чинним, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.    

Керуючись ст.ст. 2-14, 17, 18, 24, 71, 86, 94, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю „Донбудматеріал” про стягнення фінансових санкцій у вигляді штрафу – задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Донбудматеріал” (83001, м.Донецьк, б. Шевченка, 3, ЄДРПОУ 24806995) грошові кошти у вигляді накладених фінансових санкцій в розмірі 13600 (тринадцять тисяч шістьсот) грн. на користь Державного бюджету України (код платежу 21081100, код 34686537, МФО 834016, УДК у Донецькій області, р/р 31110106700004).

Повний текст постанови складено 23.09.2011р.  

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У випадку подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

  

Суддя                                                                                      Ушенко С. В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.09.2011
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21943111
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/14100/2011

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 14.12.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Постанова від 19.09.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ушенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні