Постанова
від 20.02.2012 по справі 2а/0570/16572/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 лютого 2012 р. сп рава № 2а/0570/16572/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Голуб В.А .

при секретарі Пітель В.М.

за участю:

представника позивача Чебаненка Є. О.,

представника відповідача Гнитько Н.В .,

представник третьої особи не з' яви вся,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у за адресою: м. Донецьк-52, вул. 50- ї Гвардійської дивізії, 17, адм іністративну справу за позов ом Донецького обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Приватного підприємства «WEF TRANS», третя осо ба Донецький міський центр з айнятості про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені у розмірі 19 255, 23 г рн., -

ВСТАНОВИВ:

Донецьке обласне відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суд у з позовною заявою до Приват ного підприємства «WEF TRANS» про с тягнення адміністративно-го сподарських санкцій та пені у розмірі 19 255, 23 грн.

Ухвалою Донецького окружн ого адміністративного суду в ід 07.02.2012 року Донецький міський центр зайнятості залучено д о участі у справі у якості тре тьої особи, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, на стороні позивача.

В обґрунтування позову поз ивач вказав, що згідно звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів за 2010 рік Прив атного підприємства «WEF TRANS», що наданий до Донецького облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів, сер едньооблікова чисельність ш татних працівників обліково го складу відповідача станов ила 54 особи. Таким чином, згідн о зі ст. 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в України» на При ватному підприємстві «WEF TRANS» у 2010 році повинні бути працевла штовані 2 інваліди. Фактично ж , згідно даних, наданих підпри ємством у звіті, працював 1 інв алід. Отже, Приватне підприєм ство «WEF TRANS» не виконало нормат ив по створенню 1 робочого міс ця з працевлаштування інвалі дів.

Згідно розрахунку, сума адм іністративно - господарських санкцій за невиконання Прив атним підприємством «WEF TRANS» но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів у 2010 році, становить 18 479, 63 грн.

Відповідачем адміністрати вно - господарські санкції станом на 02 серпня 2011 року не сп лачені, тому на підставі ст. 20 З акону та п. 4 Постанови Кабінет у Міністрів України від 31.01.2007 ро ку № 70 «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в України», порушення термінів сплати, тягне за соб ою нарахування пені, яка стан ом на 02 вересня 2011 року складає 775, 60 грн.

Загальна сума позову з урах уванням пені становить 19 255, 23 гр н. Тому позивач просить стягн ути вказану суму боргу з відп овідача.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і та просив їх задовольнити.

Відповідач з адміністрати вним позовом не погодився та надав письмові заперечення, відповідно до яких зазначив , що відповідно до ст.ст. 2, 3 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», інвалідом є особа за стійким розладом функцій організму, зумовленим захво рюванням, наслідком травм аб о з уродженими дефектами, що п ризводить до обмеження життє діяльності, до необхідності в соціальній допомозі і захи сті. Інвалідність як міра втр ати здоров'я визначається шл яхом експертного обстеження в органах Медико-соціальної експертизи Міністерства охо рони здоров'я України.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про реабілітацію інва лідів в України» від 06.10.2005 року № 2961- IV робочим місцем інваліда може бути:

- робоче місце інвалід а - місце або виробнича ділянк а постійного або тимчасового знаходження особи у процесі трудової діяльності на підп риємствах, в установах і орга нізаціях;

- спеціальне робоче мі сце інваліда - окреме робоче м ісце або ділянка виробничої площі, яка потребує додатков их заходів з організації пра ці особи з урахуванням її інд ивідуальних функціональних можливостей, обумовлених ін валідністю, шляхом пристосув ання основного і додаткового устаткування, технічного об ладнання тощо.

За приписом ст. 18 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні», підбір робочого місця зд ійснюється переважно на підп риємстві, де настала інвалід ність, з урахуванням побажан ь інваліда, наявних у нього пр офесійних навичок і знань, а т акож рекомендації медико-соц іальної експертизи. Підприєм ства (об'єднання), установи і о рганізації (незалежно від фо рм власності і господарюванн я), які використовують працю і нвалідів, зобов'язані створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально- економ ічні гарантії, передбачені ч инним законодавством.

В п. 32 Положення про Медико-со ціальну експертизу, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України № 83 від 22.02.1992 рок у зазначено, що Медико-соціал ьні експертні комісії видают ь особам, визнаним інвалідам и, довідки МСЕК та індивідуал ьні реабілітаційні програми і в триденний строк надсилаю ть копії цих документів упра влінню праці та соціального захисту населення районної, районної в м. Києві та м. Севас тополі державної адміністра ції та відповідному відділу, управлінні міської районної у місті ради, на території яко ї проживає інвалід. Копія про грами надсилається також під приємству, установі, організ ації, яка зобов'язана надават и соціальну допомогу і здійс нювати реабілітацію інвалід а.

Таким чином, на думку предст авника відповідача, законода вство України пов'язує викон ання підприємством положень Закону стосовно забезпеченн я працевлаштування інваліді в саме з наявністю рекоменда ції Медико-соціальної експер тизи, за відсутності яких під приємство позбавлено можлив ості самостійно створити нео бхідне робоче місце для інва ліда, насамперед не усвідомл юючи який саме інвалід, з яким и анатомічними дефектами чи нозологічними формами захво рювання може звернутися для працевлаштування.

Крім цього, представник від повідача на згодний з вимого ю позивача про сплату адміні стративно-господарських сан кції в зв'язку з тим, що Приват ним підприємством «WEF TRANS» у 2010 pоц і надавалися звіти по формі 3-П Н у Фонд зайнятості про наявн ість вільних місць для праце влаштування інвалідів. Також , Приватне підприємство «WEF TRANS» направляло листи до Донецьк ого обласного управління Пен сійного фонду України, Фонду соціального захисту інвалід ів, Донецького обласного упр авління праці та соціального захисту населення, Донецько го обласного центру зайнятос ті з проханням допомогти у на правленні до підприємства ін валідів.

Виходячи зі змісту ст. 18 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні», на підприємство н е покладений обов'язок займа тися пошуком інвалідів для ї х подальшого працевлаштуван ня, воно зобов'язане забезпеч ити працевлаштування інвалі дів шляхом створення робочих місць для інвалідів, з урахув анням стану здоров'я, здібнос тей і професійних навичок ін валідів, направлених на підп риємство центральним органо м виконавчої влади з питань п раці та соціальної політики, органами місцевого самовряд ування, громадськими організ аціями інвалідів.

Представник відповідача в казує, що оскільки на підприє мство не були направлені кон кретні інваліди для працевла штування, то відповідач не ма в можливості додержати встан овленого нормативу та прийня ти на роботу інвалідів у кіль кості, встановленій норматив ом.

На думку представника відп овідача, підприємство повинн о тільки створювати робоче м ісце інваліда. А у випадку, якщ о вищевказані органи або сам і інваліди не звернуться для працевлаштування, адміністр ативно-господарські санкції за відсутність інвалідів на робочих місцях не повинні сп лачуватися.

В судовому засіданні предс тавник відповідача надав поя снення, аналогічні викладени м у письмових запереченнях, п росив відмовити в задоволенн і позову у повному обсязі.

Представник третьої особи у судове засідання не з' яви вся, про дату, час та місце суд ового засідання повідомлени й належним чином. Враховуючи наведене, суд вважає за можли ве розглянути справу у відсу тність представника третьої особи на підставі наявних в н ій доказів.

Суд, заслухавши пояснення п редставників сторін, перевір ивши матеріали справи і обго воривши доводи адміністрати вного позову та наданих запе речень, встановив наступне.

Позивач - Донецьке обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів - заре єстрований виконавчим коміт етом Донецької міської ради 18.07.1991 року, ідентифікаційний ко д юридичної особи - 13492430, що під тверджується Довідкою АА № 4667 23 з єдиного Державного реєстр у підприємств та організацій України (а.с.11).

Відповідач - Приватне під приємство «WEF TRANS» - зареєстрова ний 22.01.1999 року виконавчим коміт етом Донецької міської ради, ідентифікаційний код юридич ної особи - 30261684, що підтверджу ється Свідоцтвом про державн у реєстрацію юридичної особи серії А00 № 313171 (а.с.58).

24 лютого 2011 року відповідаче м був наданий звіт про зайнят ість і працевлаштування інва лідів за 2010 рік. Згідно звіту в 2010 році на підприємстві відпо відача працювало 54 особи, з ни х 2 інваліди повинні бути прац евлаштовані на підприємстві . Фактично на підприємстві у 20 10 році працював 1 інвалід (а.с. 8) .

Згідно інформації Донецьк ого міського центру зайнятос ті, у 2010 році Приватним підприє мством «WEF TRANS» надавалися звіт и про наявність вакансій за ф ормою № 3-ПН, в тому числі для пр ацевлаштування інвалідів. Кр ім того, 10.06.2010 року підприємство приймало участь у ярмарку ва кансій, на якому було предста влено більш ніж 155 вакансій, в т ому числі вакансії для інвал ідів.

Таким чином, відповідачем п риймалися заходи щодо працев лаштування інвалідів на вака нтні посади у підприємстві.

Згідно зі ст.19 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, установл юється норматив робочих місц ь для забезпечення працевлаш тування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності п рацюючих.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» забезпечення прав інв алідів на працевлаштування т а оплачувану роботу, в тому чи слі з умовою про виконання ро боти вдома, здійснюється шля хом їх безпосереднього зверн ення до підприємств, установ , організацій чи до державної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Згідно зі ст. 181 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань.

Отже, з положень Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» не вбачається, що обов' я зок підприємства щодо створе ння робочих місць для інвалі дів супроводжується його обо в' язком займатись пошуком і нвалідів для працевлаштуван ня їх на створені робочі місц я. Такий обов' язок статтею 18 зазначеного Закону покладен о на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого с амоврядування, громадські ор ганізації інвалідів.

Нарахування адміністратив но-господарських санкцій за незайняті інвалідами робочі місця є заходом впливу до пра вопорушника у сфері господар ювання у зв'язку зі скоєнням п равопорушення. Такі санкції не можуть застосовуватися у разі відсутності необхідної кількості працевлаштованих інвалідів, якщо при цьому суб 'єкт господарювання вжив усі х передбачених Законом N 875-XII за ходів для працевлаштування о станніх, тобто коли у його дія х відсутній склад правопоруш ення.

З огляду на вищезазначене, с уд вважає, що відповідач вимо ги закону виконав, та в його ді ях немає складу правопорушен ня.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивач а Донецького обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до Приватного підприємства «WEF TRANS», третя осо ба Донецький міський центр з айнятості про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені у розмірі 19 255, 23 г рн., не підлягають задоволенн ю.

Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111,112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-18 6, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Донец ького обласного відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Приватного підприє мства «WEF TRANS», третя особа Донец ький міський центр зайнятост і про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені у розмірі 19 255, 23 грн., - відм овити повністю.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошена ї ї вступна та резолютивна час тина у судовому засіданні 20 лю того 2012 року. Постанову у повно му обсязі виготовлено 24 лютог о 2012 року.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 цього Кодексу - протяго м десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Голуб В. А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2012
Оприлюднено21.03.2012
Номер документу21943705
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/16572/2011

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов Володимир Васильович

Ухвала від 10.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Ухвала від 16.03.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Попов В.В.

Постанова від 20.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голуб В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні