cpg1251 Головуючий у 1 інстанції - Голуб В.А.
Суддя-доповідач - Попов В.В.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 квітня 2012 року справа №2а/0570/16572/2011 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючий Попов В.В.,
Судді Лях О.П., Блохін А.А.
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2012 р. у справі № 2а/0570/16572/2011 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "WEF TRANS", третя особа Донецький міський центр зайнятості про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 19 255,23 грн,-
В С Т А Н О В И В :
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2012 р. у справі № 2а/0570/16572/2011 в задоволенні позову Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «WEF TRANS», третя особа Донецький міський центр зайнятості про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 19 255, 23 грн., відмовлено повністю.
Не погоджуючись з висновком суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, яку обґрунтовує неправильним застосуванням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просить скасувати постанову суду першої інстанції та задовольнити апеляційну скаргу.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді - доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Позивач - Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів зареєстрований виконавчим комітетом Донецької міської ради 18.07.1991 року, ідентифікаційний код юридичної особи 13492430, що підтверджується Довідкою АА № 466723 з єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.11).
Відповідач - Приватне підприємство «WEF TRANS» - зареєстрований 22.01.1999 року виконавчим комітетом Донецької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 30261684, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 313171 (а.с.58).
24 лютого 2011 року відповідачем був наданий звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2010 рік. Згідно звіту в 2010 році на підприємстві відповідача працювало 54 особи, з них 2 інваліди повинні бути працевлаштовані на підприємстві. Фактично на підприємстві у 2010 році працював 1 інвалід (а.с. 8).
Згідно інформації Донецького міського центру зайнятості, у 2010 році Приватним підприємством «WEF TRANS» надавалися звіти про наявність вакансій за формою № 3-ПН, в тому числі для працевлаштування інвалідів. Крім того, 10.06.2010 року підприємство приймало участь у ярмарку вакансій, на якому було представлено більш ніж 155 вакансій, в тому числі вакансії для інвалідів.
Таким чином, відповідачем приймалися заходи щодо працевлаштування інвалідів на вакантні посади у підприємстві.
Згідно зі ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи.
Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст. 181 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» Державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.
Отже, з положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» не вбачається, що обовязок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів супроводжується його обовязком займатись пошуком інвалідів для працевлаштування їх на створені робочі місця. Такий обовязок статтею 18 зазначеного Закону покладено на органи виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів.
Нарахування адміністративно-господарських санкцій за незайняті інвалідами робочі місця є заходом впливу до правопорушника у сфері господарювання у зв'язку зі скоєнням правопорушення. Такі санкції не можуть застосовуватися у разі відсутності необхідної кількості працевлаштованих інвалідів, якщо при цьому суб'єкт господарювання вжив усіх передбачених Законом N 875-XII заходів для працевлаштування останніх, тобто коли у його діях відсутній склад правопорушення.
З огляду на вищезазначене, суд вважає, що відповідач вимоги закону виконав, та в його діях немає складу правопорушення.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «WEF TRANS», третя особа Донецький міський центр зайнятості про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 19 255, 23 грн., не підлягають задоволенню.
З огляду на зазначене жодних підстав для задоволення апеляційної скарги колегія суддів не вбачає.
З врахуванням викладеного, колегія суддів дійшла до висновку про наявність підстав для залишення постанови суду першої інстанції без змін згідно статті 200 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст.ст. 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 20 лютого 2012 р. у справі № 2а/0570/16572/2011 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "WEF TRANS", третя особа Донецький міський центр зайнятості про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені у розмірі 19 255,23 грн. - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Колегія суддів : В.В. Попов О.П. Лях
А.А.Блохін
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2012 |
Оприлюднено | 25.04.2012 |
Номер документу | 23629889 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов Володимир Васильович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Попов В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні