Ухвала
від 12.09.2011 по справі 2а-12203/10/12/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-12203/10/12/0170

12.09.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Яко венко С.Ю.,

суддів Дадінсько ї Т.В. ,

Дугаренко О.В.

секретар судового засід ання Каптусаров С.Д.

за участю сторін:

представник позивача: То вариства з обмеженою відпові дальністю "Славус"- Башина Гал ина Костянтинівна, паспорт с ерії НОМЕР_3 виданий Київс ьким РВ Сімферопольського МУ ГУ МВС України в Криму від 30.07.02,

представник позивача: Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Славус"- ОСОБА_1 , довіреність № б/н від 06.04.11

представник відповідача: Державної податкової інспе кції в Сімферопольському рай оні АРК- не з' явився, про час та місце розгляду справи пов ідомлений належним чином та своєчасно, про причину неявк и суд не повідомив,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податко вої інспекції в Сімферопольс ькому районі Автономної Респ убліки Крим на постанову Окр ужного адміністративного су ду Автономної Республіки Кр им (суддя Котарева Г.М. ) від 03.03.11 у справі № 2а-12203/10/12/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Славус" (вул. Лісна, 1-б, с. Привіл ьне, Сімферопольський район, Автономна Республіка Крим, 975 71)

до Державної податково ї інспекції в Сімферопольськ ому районі Автономної Респуб ліки Крим (вул. Белова, 2, с. Мирн е, Сімферопольський район, Ав тономна Республіка Крим, 97503)

про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного ад міністративного суду Автон омної Республіки Крим від 03 бе резня 2011 року позовні вимоги з адоволено частково.

Визнано протиправним і ска совано рішення Державної под аткової інспекції в Сімфероп ольському районі Автономної Республіки Крим про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій до Товариства з обмеж еною відповідальністю "Славу с" від 26 травня 2010 року №0003592330 в час тині застосування штрафних ( фінансових) санкцій на суму 105 34 грн. 00 коп. Судом вирішено пит ання щодо розподілу судових витрат.

Не погодившись з рішенням суду, Державна под аткова інспекція в Сімферопо льському районі Автономної Р еспубліки Крим звернулася з апеляційною скаргою, в якій п росить скасувати постанову О кружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03 березня 2011 року та пр ийняти нову постанову, якою в ідмовити позивачу у задоволе нні позовних вимог.

Апеляційна с карга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуаль ного права; при перевірки гос подарського суб'єкту, що нале жить позивачу, не здійснював ся облік товарів за місцем ре алізації, а саме відсутні нак ладні на товар на місці реалі зації, що є порушенням Закону України “Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг”.

У судове засідання 12.09.2 011 представник відповідача з' явився, про день, час і місце р озгляду справи повідомлений належним чином.

Згідно з частиною 4 статті 196 КАС України неприбуття у су дове засідання сторін або ін ших осіб, які беруть участь у с праві, належним чином повідо млених про дату, час і місце ап еляційного розгляду, не пере шкоджає судовому розгляду сп рави.

Представники позивача у су довому засіданні з апеляційн ою скаргою не погодилися, вва жаючи рішення суду першої ін станції законним та обґрунто ваним.

Обговоривши до води апеляційної скарги, зас лухавши представників позив ача, перевіривши юридичну оц інку обставин справи та повн оту їх встановлення, досліди вши правильність застосуван ня судом першої інстанції но рм матеріального та процесуа льного права, судова колегія вважає, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції в становлено, що Товариство з о бмеженою відповідальністю « Славус»є юридичною особою, з ареєстрованою 17.06.1997, ідентифік аційний код24866796.

Відповідно до Свідоцтва № 12 4012057 від 15.12.2009 серії Б за № 501102 ТОВ «С лавус»є платником єдиного по датку.

Згідно Дозволу № 133, виданого виконавчим комітетом Добров ської сільської ради Сімферо польського району 10.07.2007, на прав о розміщення об' єкту торгів лі та сфери побутових послуг (стаціонарні об' єкти), позив ач здійснює господарську дія льність в кафе-барі «Золота Р ибка»по вул. Лісна,1б, с, Привол ьне, Сімферопольський р-н.

Позивач отримав ліцензію н а право роздрібної торгівлі алкогольними напоями (ліценз ія Серії АГ № 106919) та тютюновими виробами (ліцензія Серії АГ № 105658).

У кафе «Золота Рибка»встан овлено зареєстрований та опл омбований у встановленому по рядку реєстратор розрахунко вих операцій, заводський ном ер 57302533, фіскальний номер 0124001719, що належить позивачу та підтве рджується реєстраційним пос відченням № 0124001719 від 04.02.2010, видани м ДПІ в Сімферопольському ра йоні 04.02.2010 .

Облік доходів та витрат вед еться в Книзі обліку доходів та витрат.

11.05.2010 Державною податковою ін спекцією в Сімферопольськом у районі Автономної Республі ки Крим проведено перевірку господарської одиниці, що на лежить позивачеві - кафе-бар «Золота рибка»за адресою - С імферопольський район, с. При вольне, вул. Лісна, 1-б з питань д отримання суб' єктами госпо дарювання порядку проведенн я розрахунків за товари (посл уги), вимог з регулювання обіг у готівки, наявності торгови х патентів і ліцензій.

Перевірку проведено відпо відно до направлення на пере вірку від 06.05.2010 № 3576.

За результатами перевірки складено акт № 003745 від 11.05.2010 року, в якому зафіксовано порушен ня позивачем п.п. 1,2,12, 13 ст. 3 Закон у України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг”, а саме:

- незабезпечення відп овідності сум готівкових кош тів на місці проведення розр ахунків, сумі коштів , зазначе них в денному звіті РРО - на с уму 98,00 грн.;

- проведення розрахун кової операції без застосува ння РРО - придбання 1 бут. Горі лки «Немироф», 0,5 л по ціні 50,00 гр н.;

- не ведення або веденн я з порушенням встановленого порядку обліку товару за міс цем реалізації та зберігання - на суму товару 5267,00 грн. (відпов ідно до вибіркового опису).

Перевірку було проведено в присутності представника по зивача, з актом перевірки він ознайомлений, акт перевірки ним підписаний без заперече нь.

На підставі акту перевірки відповідачем 26.05.2010 року на під ставі ч.1 ст. 17, ст.20, 21, ст. 22 Закону У країни “Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г” прийнято рішення № 0003592330 про застосування до позивача штр афних (фінансових) санкцій в с умі 11274,00 грн.

Не погодившись з прийнятим рішенням про застосування ш трафних (фінансових) санкцій позивачем 04.06.2010 року до Державн ої податкової адміністрації АР Крим було подано скаргу.

За результатами розгляду с карги Державною податковою а дміністрацією в АР Крим 16.09.2010 ро ку прийнято рішення, яким ска ргу залишено без задоволення , а рішення від 26.05.2010 року № 0003592330 - без змін.

Згідно зі статтею 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов' яз ані діяти на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Відповідно до частини 3 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оважень з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо; добросові сно; розсудливо; з дотримання принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня (дія); з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення; своєчасно, тоб то протягом розумного строку .

Стаття 1 Закону України “Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг” передбач ає застосування реєстраторі в розрахункових операцій фіз ичними особами - суб'єктами пі дприємницької діяльності аб о юридичними особами (їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами) (д алі - суб'єкти підприємницько ї діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг, а також уп овноваженими банками та суб' єктами підприємницької діял ьності, які виконують операц ії купівлі-продажу іноземної валюти.

Статтею 3 вказаного Закону п ередбачені обов' язки суб'єк тів підприємницької діяльно сті, які здійснюють розрахун кові операції в готівковій т а/або в безготівковій формі (і з застосуванням платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо) при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг.

Суб' єкт господарювання з обов' язаний проводити роз рахункові операції на повну суму покупки (надання послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій, або у випад ках, передбачених цим Законо м, із застосуванням зареєстр ованих у встановленому поряд ку розрахункових книжок (п.1. с т. 3 Закону); видавати особі, як а отримує або повертає товар , отримує послугу або відмовл яється від неї, розрахункови й документ встановленої форм и на повну суму проведеної оп ерації (п.2 ст.3 Закону); вести у п орядку, встановленому законо давством, облік товарних зап асів на складах та/або за місц ем їх реалізації, здійснюват и продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку , за винятком продажу товарів особами, які відповідно до за конодавства оподатковуютьс я за правилами, що не передбач ають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (надани х послуг) (п.12ст.3 Закону); забезп ечувати відповідність сум го тівкових коштів на місці про ведення розрахунків сумі кош тів, яка зазначена в денному з віті реєстратора розрахунко вих операцій, а у випадку вико ристання розрахункової книж ки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями , виданими з початку робочого дня (п.13ст.3).

Відповідно до п.1 ст.17 Закону за порушення вимог цього Зак ону до суб'єктів підприємниц ької діяльності, які здійсню ють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у п'ятикратному розмір і вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявле но невідповідність, - у разі пр оведення розрахункових опер ацій на неповну суму вартост і проданих товарів (наданих - п ослуг), у разі непроведення ро зрахункових операцій через р еєстратори розрахункових оп ерацій, у разі нероздрукуван ня відповідного розрахунков ого документа, що підтверджу є виконання розрахункової оп ерації, або проведення її без використання розрахункової книжки.

Згідно статті 20 Закону до су б'єктів підприємницької діял ьності, що здійснюють реаліз ацію товарів, які не облікова ні у встановленому порядку, з астосовується фінансова сан кція у розмірі подвійної вар тості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не м енше десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н.

Стаття 21 Закону передбачає відповідальність за не веден ня або ведення з порушенням в становленого порядку облік т оварів за місцем реалізації та зберігання, в вигляді фіна нсової санкції у розмірі под війної вартості необлікован их товарів за цінами реаліза ції, але не менше десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян.

Статтею 6 Закону передбачен о, що облік товарних запасів ф ізичною особою - суб'єктом під приємницької діяльності вед еться у порядку, визначеному чинним законодавством, а юри дичною особою (її філією, відд іленням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визн аченому відповідним націона льним положенням (стандартом ) бухгалтерського обліку. Обл ік ведеться з урахуванням ос обливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємни цтва. Обов'язок із ведення обл іку товарних запасів не заст осовується до осіб, які відпо відно до законодавства опода тковуються за правилами, що н е передбачають ведення облік у придбаних або проданих тов арів.

Таким чином, облік товарних запасів є бухгалтерською ка тегорією, тому порядок веден ня обліку товарних запасів р егулюється Законом України “ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україн і”.

Згідно зі статтею 1 Закону У країни “Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні” бухгалтерський об лік - процес виявлення, вимірю вання, реєстрації, накопичен ня, узагальнення, зберігання та передачі інформації про д іяльність підприємства зовн ішнім та внутрішнім користув ачам для прийняття рішень.

П. 2 статті 3 вказаного Закону передбачено, що бухгалтерсь кий облік є обов'язковим видо м обліку, який ведеться підпр иємством. Фінансова, податко ва, статистична та інші види з вітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтують ся на даних бухгалтерського обліку.

Відповідно до п. п. 1,2 ст. 9 Зако ну підставою для бухгалтерсь кого обліку господарських оп ерацій є первинні документи, які фіксують факти здійснен ня господарських операцій. П ервинні документи повинні бу ти складені під час здійснен ня господарської операції, а якщо це неможливо - безпосере дньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування о броблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведе ні облікові документи можуть бути складені на паперових а бо машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквіз ити: назву документа (форми); д ату і місце складання; назву п ідприємства, від імені якого складено документ; зміст та о бсяг господарської операції , одиницю виміру господарськ ої операції; посади осіб, відп овідальних за здійснення гос подарської операції і правил ьність її оформлення; особис тий підпис або інші дані, що да ють змогу ідентифікувати осо бу, яка брала участь у здійсне нні господарської операції.

Інформація, що міститься у п рийнятих до обліку первинних документах систематизуєтьс я на рахунках бухгалтерськог о обліку в регістрах синтети чного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунка х бухгалтерського обліку (п. 3 ст. 9 Закону України “Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні”).

Відповідно до статті 8 вказа ного Закону бухгалтерський о блік на підприємстві ведетьс я безперервно з дня реєстрац ії підприємства до його лікв ідації.

Питання організації бухга лтерського обліку на підприє мстві належать до компетенці ї його власника (власників) аб о уповноваженого органу (пос адової особи) відповідно до з аконодавства та установчих д окументів.

У листі Державного комітет у України з питань регулятор ної політики та підприємницт ва № 16277 від 29.12.2009 “Щодо порядку ве дення обліку товарів за місц ем їх реалізації та зберіган ня” зазначено, що до документ ів, які є підставою для оприбу тковування товару, як правил о, відносяться накладні і тов арно-транспортні накладні. Т акі документи є підставою дл я внесення записів в обліков і бухгалтерські регістри. Ві дсутність відповідних перви нних документів, що підтверд жують рух товарно-матеріальн их цінностей, є порушенням вс тановленого порядку ведення бухгалтерського обліку.

У матеріалах справи містят ься накладні, які підтверджу ють факт належного оприбутку вання товару (обліку товарни х запасів) на суму 5267,00 грн., який відповідачем було включено до відомості, складеної під ч ас перевірки позивача.

Також, у матеріалах справи є товарні звіти, накладні, кни гу обліку доходів та витрат, щ о підтверджують належний обл іку товару, визначеному в виб ірковій відомості.

Перелік прав, якими законод авець наділяє органи державн ої податкової служби, передб ачений статтею 11 Закону № 509.

Пунктом 15 ч.1 статті 11 Закону № 509 встановлено: органи держа вної податкової служби у вип адках, в межах компетенції та у порядку, встановлених зако нами України, мають право вим агати від керівників підприє мств, установ і організацій, щ о перевіряються в ході плано вих та позапланових виїзних перевірок, проведення інвент аризацій основних фондів, то варно-матеріальних цінносте й та коштів, у разі відмови у п роведенні таких інвентариза цій або при проведенні адмін істративного арешту активів - звернутися до суду щодо спон укання до проведення таких і нвентаризацій, а до ухваленн я відповідного рішення судом - у присутності понятих та пре дставників підприємств, уста нов і організацій, щодо яких п роводиться перевірка, опечат увати каси, касові приміщенн я, склади та архіви на термін н е більше 24 годин з моменту так ого опечатування, зазначеног о в протоколі. Порядок опечат ування кас, касових приміщен ь, складів та архівів встанов люється Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд першої інст анції дійшов правильного вис новку, що органи держаної под аткової служби не мають повн оважень проводити самостійн о інвентаризацію або складат и відомості зняття фактичних залишків товарів, без повідо млення та отримання дозволу на це керівництва підприємст ва, що перевіряється.

Судова колегія не може прий няти до уваги посилання відп овідача на наказ ДПА України № 534 від 12.08.08 “Про затвердження м етодичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів перев ірок за дотриманням суб' єкт ами господарювання порядку п роведення розрахунків за то вари (послуги), вимог з регулюв ання обігу готівки, наявност і торгових патентів і ліценз ій”, який не пройшов державну реєстрацію в Міністерстві ю стиції України, оскільки він не відповідає положенням За кону України “Про Державну п одаткову службу в Україні”.

Згідно з частиною 2 статті 71 К АС України в адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноваже нь обов' язок щодо доказуван ня правомірності свого рішен ня, дії чи бездіяльності покл адається на відповідача, якщ о він заперечує проти адміні стративного позову.

Відповідачем не доведено с уду правомірність висновків щодо порушення позивачем За кону України “Про застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг” в частині не ведення чи ведення з порушенням вста новленого порядку обліку тов арно-матеріальних цінностей на місці їх зберігання та\або реалізації на загальну суму 5267,00 грн.

Рішення суду першої інста нції прийнято з додержанням норм матеріального і процесу ального права і підстави для його скасування відсутні.

Згідно зі статтею 200 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд апеляційної інстанції залишає апеляційн у скаргу без задоволення, а по станову або ухвалу суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи і ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

Керуючись статтями 195,196, п.1 ча стини першої статті 198, п.1 части ни першої статті 205, статтями 200 , 212, 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну ск аргу Державної податкової ін спекції в Сімферопольському районі Автономної Республік и Крим залишити без задоволе ння.

Постанову Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 03.03.11 у справі № 2а-12203/10/12/0170 залиш ити без змін.

Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 19 вер есня 2011 р.

Головуючий суддя підпис С.Ю . Яковенко

Судді підпис Т.В. Дадінська

п ідпис О.В.Дуг аренко

З оригіналом згідно

Головуючий суддя С.Ю. Я ковенко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2011
Оприлюднено22.03.2012
Номер документу21983400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12203/10/12/0170

Ухвала від 10.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 12.09.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Яковенко Світлана Юріївна

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні