УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2011 р. Справа № 2а-1670/434/11
Колегія суддів Харківсь кого апеляційного адміністр ативного суду в складі :
Головуючого судді Сіренк о О.І.
Суддів Спаскі н О.А.
Любчич Л.В.
Розглянула в порядку письмового провадження в пр иміщенні Харківського апеля ційного адміністративного с уду апеляційну скаргу Терито ріальної державної інспекці ї праці у Полтавській област і на постанову Полтавського окружного адміністративног о суду від 22 лютого 2011 року по сп раві № 2а-1670/434/11 за позовом ОСОБА_2 до Територіальної д ержавної інспекції праці у П олтавській області про визна ння бездіяльності неправомі рною, зобов' язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИЛА:
22 лютого 2011 року постановою Полтавського окружного адмі ністративного суду задоволе но позов ОСОБА_2.
Визнано протиправною без діяльність Територіальної д ержавної інспекції праці у П олтавській області щодо відм ови у проведенні перевірки Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Канва»за зверне нням ОСОБА_2 від 26 липня 2010 р оку в частині законності зап ровадження у ТОВ «Канва»істо тних змін умов праці, дотрима ння посадовими особами ТОВ « Канва»процедури повідомлен ня працівників про запровадж ення на підприємстві неповно го робочого дня та правомірн ість нарахування ОСОБА_2 з аробітної плати в розмірі ме ншому, ніж встановлений зако нодавством мінімальний розм ір заробітної плати.
Зобов' язано Терито ріальну державну інспекцію п раці у Полтавській області п ровести перевірку та надати ґрунтовну і вичерпну відпові дь за зверненнями ОСОБА_2 від 26 липня 2010 року в частині за конності запровадження у ТОВ «Канва»неповного робочого д ня, дотримання посадовими ос обами ТОВ «Канва»процедури з апровадження істотних змін у мов праці та правомірності н арахування ОСОБА_2 заробі тної плати в розмірі меншому , ніж законодавчо встановлен ий мінімальний розмір заробі тної плати.
В апеляційній скарз і відповідач просить скасува ти постанову суду першої інс танції та прийняти нову про в ідмову в задоволенні позовни х вимог, посилаючись на поруш ення норм матеріального та п роцесуального права.
Зазначає, що судом пер шої інстанції проігноровано факт, що на момент звернення п озивачки до відповідача на Т ОВ «Канва»керівник був відсу тній, господарську діяльніст ь підприємство припинило, а т ому провести перевірку за зв ерненням позивачки було немо жливо.
Крім того, зазначає, що всі п итання, порушені у заяві гр. ОСОБА_2, зокрема оплати прац і, повного розрахунку при зві льненні та видачі трудової к нижки були предметом розгляд у в судовому порядку. Після пр ийняття рішення судом, як вищ ої інстанції розгляду індиві дуальних трудових спорів, ін спекція не має права розгляд ати його звернення.
Сторони у судове зас ідання не з' явились, були на лежним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду спр ави. Колегія суддів на підста ві п.2 ч.1 ст. 197 КАС України прийн яла рішення про розгляд спра ви в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, висл ухавши суддю-доповідача, вив чивши матеріали справи, дово ди апеляційної скарги приход ить до висновку, що апеляційн а скарга не підлягає задовол енню з наступних підстав.
Судом першої інстанції бу ло встановлено, що з січня 2007 ро ку по червень 2008 року позивачк а працювала на посаді заступ ника головного бухгалтера То вариства з обмеженою відпові дальністю «Канва».
26 липня 2010 року ОСОБА_2 зве рнулася до Територіальної де ржавної інспекції праці у По лтавській області з письмово ю заявою, в якій просила здійс нити перевірку щодо законнос ті запровадження у ТОВ «Канв а» істотних змін умов праці, д отримання посадовими особам и ТОВ «Канва» процедури пові домлення працівників про зап ровадження на підприємстві н еповного робочого дня та пра вомірності нарахування ОС ОБА_2 заробітної плати в роз мірі меншому, ніж законодавч о встановлений мінімальний р озмір заробітної плати.
19.08.2010 року позивачці надано в ідповідь, якою повідомлено, щ о оскільки порушення, вказан і нею у заяві є предметом судо вого розгляду, Територіальна державна інспекція праці у П олтавській області не має пр ава розглядати вказане зверн ення позивача.
Задовольняючи поз ов ОСОБА_2, суд першої інст анції виходив з того, що відпо відачем в ході судового розг ляду не було надано доказів в чинення достатніх дій щодо р озгляду звернення гр. ОСОБА _2 від 26 липня 2010 року та не дове дено правомірність відмови у проведенні перевірки ТОВ «К анва».
Колегія суддів вваж ає зазначений висновок суду першої інстанції правомірни м, виходячи з наступного.
Відповідно ч.1 ст. 259 Кодексу законів про працю У країни нагляд і контроль за д одержанням законодавства пр о працю здійснюють спеціальн о уповноважені на те органи т а інспекції, які не залежать у своїй діяльності від власни ка або уповноваженого ним ор гану.
Згідно ч.1 ст. 35 Закону Україн и «Про оплату праці» передба чено, що контроль за додержан ням законодавства про оплату праці на підприємствах здій снює, зокрема, Міністерство п раці України та його органи.
Відповідно до п. 1 ч. 3 Положен ня про Державний департамент нагляду за додержанням зако нодавства про працю, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України від 18.01.2003 року № 50 основним завданням Держна глядпраці, зокрема, є забезпе чення захисту прав працівник ів шляхом здійснення державн ого нагляду за додержанням з аконодавства про працю (крім питань охорони праці) на підп риємствах, в установах і орга нізаціях усіх форм власності та у фізичних осіб, які викори стовують найману працю.
Згідно з п. 1 ч. 4 Положення про Державний департамент нагля ду за додержанням законодавс тва про працю Держнаглядпрац і відповідно до покладених н а нього завдань здійснює кон троль додержання законодавс тва про працю в частині забез печення реалізації прав і га рантій працівників шляхом пр оведення перевірок роботода вців.
Частиною 9 Положення про Дер жавний департамент нагляду з а додержанням законодавства про працю встановлено, що для виконання покладених на Дер жнаглядпраці завдань утворю ються за погодженням з Мінпр аці територіальні державні і нспекції праці в межах грани чної чисельності працівникі в Держнаглядпраці.
Таким чином, Державний депа ртамент нагляду за додержанн ям законодавства про працю т а його відокремлений структу рний підрозділ - Територіаль на державна інспекція праці у Полтавській області є орга нами, уповноваженими здійсню вати державний нагляд і конт роль за додержанням законода вства про працю.
Пунктом 1.3. Порядку проведен ня перевірки стану додержанн я законодавства про працю та загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, що п роводиться посадовими особа ми Державного департаменту н агляду за додержанням законо давства про працю та його тер иторіальних органів, затверд женого наказом Міністерства праці та соціальної політик и України від 21 березня 2003 року № 72 та зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 3 че рвня 2003 року за № 432/7753, передбачен о, що посадові особи Державно го департаменту нагляду за д одержанням законодавства пр о працю та територіальних де ржавних інспекцій праці (гол овні державні інспектори пра ці, їх заступники, державні ін спектори праці) контролюють додержання законодавства пр о працю та про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування в частині забезпече ння прав і гарантій застрахо ваних осіб шляхом проведення перевірок роботодавців та р обочих органів виконавчих ди рекцій фондів загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування.
Відповідно до п 1.4. Порядку пр оведення перевірки стану дод ержання законодавства про пр ацю та загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, що проводиться посадовим и особами Державного департа менту нагляду за додержанням законодавства про працю та й ого територіальних органів, затвердженого наказом Мініс терства праці та соціальної політики України від 21 березн я 2003 року № 72 та зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 3 червня 2003 року за № 432/7753 пер евірки, що проводяться посад овими особами Держнаглядпра ці та ТДІП, можна підрозділит и на: планові та позапланові; з а дорученням керівництва Дер жнаглядпраці та ТДІП, правоо хоронних органів; за пропози ціями установ, організацій; з а зверненнями громадян.
За таких обставин, відмова в ідповідача провести перевір ку за зверненням позивачки є протиправною, оскільки чинн им законодавством передбаче но обов' язок проведення так их перевірок.
Крім того, як вбачається з м атеріалів справи, Державною податковою інспекцією у м. По лтаві було проведено позапла нову виїзну перевірку ТОВ «К анва» з питань дотримання ви мог податкового, валютного т а іншого законодавства за пе ріод з 01.07.2007 року по 09.08.2010 року.
18.10.2010 року за результатами пе ревірки складено акт № 9872/23-5/23808880 в ід, який підписаний особисто керівником (головою ліквіда ційної комісії) товариства г р. ОСОБА_3
Відповідно до листа ДПІ у м. Полтаві від 12.11.2010 року № 16457/9/17-440 на адресу Прокуратури Октябрсь кого району м. Полтави переві ркою виявлено факти нарахува ння всім штатним працівникам ТОВ заробітної плати протяг ом ІІІ-IV кварталів 2007 року, 2008 рок у та І-ІІІ кварталів 2009 року в р озмірі меншому, ніж законода вчо встановлений мінімальни й розмір заробітної плати.
Таким чином, Територіально ю державною інспекцією праці у Полтавській області непра вомірно проігноровано зверн ення позивачки, не вчинено до статніх щодо проведення пере вірки ТОВ «Канва» дій, не нада но позивачу обґрунтованої ві дповіді на її звернення.
За таких обставин, суд першо ї інстанції прийшов до право мірного висновку про законні сть та обґрунтованість позов них вимог позивачки.
Колегія суддів не приймає д о уваги доводи відповідача в апеляційній скарзі про те, що судом першої інстанції проі гноровано факт, що на момент з вернення позивачки до ТДІП н а ТОВ «Канва»керівник був ві дсутній, господарську діяльн ість підприємство припинило , а тому провести перевірку за зверненням позивачки було н еможливо.
Відповідно до протоколу № 25 Загальних зборів учасників ТОВ «Канва» від 05.05.2010 року Загал ьними зборами було прийнято рішення про припинення Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Канва» шляхом його л іквідації у добровільному по рядку.
Згідно зазначеного проток олу Загальних зборів учасник ів ТОВ «Канва» головою лікві даційної комісії ТОВ признач ено ОСОБА_3, який згідно п. 2 зазначеного протоколу наділ ений повноваженнями керівни ка (директора) ТОВ «Канва» від повідно до установчих докуме нтів товариства та чинного з аконодавства України.
19.05.2010 року державним реєстрат ором Управління з питань дер жавної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців Виконавчого комітету П олтавської міської ради до Є диного державного реєстру бу ло внесено запис № 1 588 110 0010 005625 про р ішення засновників (учасникі в) юридичної особи або уповно важеного ними органу щодо пр ипинення юридичної особи ТОВ «Канва».
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» від 15.05.20 03 року № 755-IV юридична особа прип иняється в результаті переда ння всього свого майна, прав т а обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у р езультаті злиття, приєднання , поділу, перетворення (реорга нізації) або в результаті лік відації за рішенням, прийнят им засновниками (учасниками) юридичної особи або уповнов аженим ними органом, за судов им рішенням або за рішенням о ргану державної влади, прийн ятим у випадках, передбачени х законом. Юридична особа є та кою, що припинилася, з дати вне сення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юриди чної особи.
Відповідно до ч. 3 ст. 105 Цивіл ьного кодексу України з моме нту призначення комісії до н еї переходять повноваження щ одо управління справами юрид ичної особи. Комісія виступа є в суді від імені юридичної о соби, яка припиняється.
Саме ліквідаційній комісі ї передають усю документацію підприємства, його печатки т а штампи. Ліквідаційна коміс ія вправі виступати від імен і юридичної особи у відносин ах із третіми особами.
Як було встановлено судом першої інстанції станом на 16. 02.2011 року запис про державну ре єстрацію припинення юридичн ої особи ТОВ «Канва» до Єдино го державного реєстру не вно сився.
Ухвалою Октябрського райо нного суду м. Полтави від 21.01.2011 р оку заборонено ТОВ «Канва» в чиняти будь-які дії щодо лікв ідації юридичної особи, забо ронено Управлінню з питань д ержавної реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців Виконавчого комітет у Полтавської міської ради з дійснювати державну реєстра цію припинення юридичної осо би ТОВ «Канва».
Доводи відповідача в апеля ційній скарзі про те, що всі пи тання, порушені у заяві гр. О СОБА_2, зокрема оплати праці , повного розрахунку при звіл ьненні та видачі трудової кн ижки були предметом розгляду в судовому порядку і інспекц ія не має права розглядати зв ернення позивачки, колегія с уддів вважає безпідставними , оскільки Положенням про Дер жавний департамент нагляду з а додержанням законодавства про працю Держнаглядпраці, п ередбачений обов' язок Тери торіальної державної інспек ції праці у Полтавській обла сті проведення таких перевір ок.
Таким чином, на час розгляду справи в суді першої інстанц ії Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Канва» здій снювало господарську діяльн ість та було зареєстрованим у встановленому законодавст вом порядку і підстав щодо не здійснення перевірки у відпо відача не було.
З огляду на вищезазначене, п останова суду першої інстанц ії прийнята з дотриманням но рм матеріального та процесуа льного права, підстав для її с касування колегія суддів не вбачає.
На підставі вищевиклад еного, керуючись ст.ст. 195, 197, п. 1 ч . 1 ст. 198, ст. 200, п. 1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст. 254 К одексу адміністративного с удочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Терит оріальної державної інспекц ії праці у Полтавській облас ті залишити без задоволення.
Постанову Полтавсь кого окружного адміністрати вного суду від 22 лютого 2011 року по справі № 2а-1670/434/11 залишити без змін.
Ухвала набирає зако нної сили через п' ять днів п ісля направлення її копій ос обам, що беруть участь у справ і та може бути оскаржена у кас аційному порядку протягом 20 д нів, шляхом подачі касаційно ї скарги безпосередньо до Ви щого адміністративного суду України.
Головуючий Сіренко О.І.
Судді Любчич Л.В.
Спаскін О.А.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2011 |
Оприлюднено | 23.03.2012 |
Номер документу | 22002744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Сіренко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні