Постанова
від 03.07.2008 по справі 33/140-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

33/140-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

03.07.08                                                                                                     Справа№ 33/140-А

10 год. 40 хв.79014; м. Львів, вул. Личаківська, 128Зал судових засідань № 501

Господарський суд Львівської області, розглянувши у судовому засіданні справу :

за позовом :Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області (м. Дрогобич)

до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(м. Дрогобич)

про :стягнення 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 00 коп.

                                                                                               Суддя :                     Цікало А.І.                                                                                                При секретарі :       Герасименко В. С.

Представники:

Позивача:Пастернак У.І. –представник (довіреність № 74/10/10-010 від 08.01.2008 р.)

Відповідача :не з‘явився

Представникам сторін, присутнім у судовому процесі роз'яснено зміст ст.ст. 30, 49, 51, 127  Кодексу адміністративного судочинства України, а саме їх процесуальні права та обов'язки, зокрема, право заявляти відводи.

Представники сторін, присутні в судовому засіданні, звернулись до суду з узгодженим клопотанням про нездійснення технічної фіксації судового процесу.

Суть спору :  До господарського суду Львівської області надійшла позовна заява від Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області (м. Дрогобич) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(м. Дрогобич) про стягнення 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 00 коп.

Ухвалою суду від 07.05.2008 р. відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання на 20.05.2008 р. В попередньому судовому засіданні 20.05.2008 р., у зв'язку з неявкою представників сторін, розгляд справи було відкладено на 17.06.2008 р. Ухвалою суду від 17.06.2008 р. закінчено підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду на 03.07.2008 р.

Позивач вимоги ухвал суду про порушення провадження у справі від 07.05.2008 р., про відкладення розгляду справи від 20.05.2008 р. та про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 17.06.2008 р. виконав, явку повноважного представника в судове засідання забезпечив.

Представник позивача позов підтримав повністю, просив задоволити позовні вимоги з підстав наведених у заяві та поясненнях.

Відповідач вимоги ухвал суду про порушення провадження у справі від 07.05.2008 р., про відкладення розгляду справи від 20.05.2008 р. та про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду від 17.06.2008 р. не виконав, відзив на позов не представив, проти позову, у встановленому чинним законодавством України порядку, не заперечив, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив.

Ухвали, які направлялись відповідачу, повернулись до суду з відміткою поштового відділення, що адресат вибув, хоча згідно довідки Головного управління статистики у Львівській області № 20-09/1255 від 26.05.2008 р., Товариство з обмеженою відповідальністю „Спільне підприємство „Поліпроммашсервіс” (код ЄДРПОУ 31755178) зареєстровано за адресою вказаною у позовній заяві: вул. Винниченка, 9, м. Дрогобич, Львівська область, 82100.

Суду представлено достатньо матеріалів, що дає можливість, відповідно до ст.ст. 71, 128 КАС України, розглянути справу при відсутності представника відповідача за наявними у ній доказами.

Відповідно до п.6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV, справу розглянуто в порядку, встановленому цим Кодексом.

Розглянувши документи і матеріали подані учасниками процесу, заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, сукупно оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне:

Товариство з обмеженою відповідальністю „СП „Поліпроммашсервіс" є платником податків і зборів, передбачених Законом України "Про систему оподаткування" зареєстровано Дрогобицькою міською Радою розпорядженням № 463-р від 27.12.2001 року реєстраційний № 1477 та включено до ЄДРПОУ , ідентифікаційний код підприємства 31755178.

Станом   на   17.04.2008   року   за   Товариством   з   обмеженою   відповідальністю   „СП „Поліпроммашсервіс" згідно довідки ДПІ у Дрогобицькому районі рахується заборгованість в сумі 5 440,00 грн., яка  складається з штрафної санкції - 5 440,00 грн.

Заборгованість по податку на додану вартість нарахована згідно податкового повідомлення - рішення (ф „Р") № 000286502/0 від 02.10.2007 року

Відповідно до пп 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. № 2181 -ІІІ (із змінами та доповненнями) - податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. Згідно пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 вищенаведеного закону - узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків строки визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000 р. № 2181-ІП (із змінами та доповненнями) - у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

ДПІ у Дрогобицькому районі складено та надіслано податкові вимоги , однак заходи щодо погашення податкового боргу не здійснювалися.

Згідно ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»№ 509-ХІІ від 04.12.1990 р. завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі податки та інші платежі).

Відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до Державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів), а також сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законом терміни.

Облік платників податків і зборів (обов'язкових платежів) здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами відповідно до законодавства. Визначення сум податкового боргу за податками, зборами (обов'язковими платежами), які надходять до бюджетів та державних цільових фондів, здійснюється за даними особових рахунків платників податків, що ведуться органами ДПС згідно з "Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку податків і зборів (обов'язкових платежів), що надходять до бюджетів та до державних цільових фондів", затвердженою наказом Головної Державної податкової адміністрації України від 12.05.1994 р. №37 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 03.09 .2001 р. №342, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.10.2001 р. за №887/6078).

Відповідно до п.7 Розділу II Інструкції підставою для нарахування платежів до бюджету в особових рахунках платників є документи, які подаються платником (податкові декларації, звіти, розрахунки, платіжні повідомлення, довідки про авансові платежі, та інші документи), документи, які готуються податковими органами (рішення за актами перевірок з донарахування або скасування раніше нарахованих сум платежу, фінансових санкцій та пені), документи, які надходять від інших контролюючих органів.

Згідно п.1.ст.11Закону України «Про державну податкову службу»№ 509-ХІІ від 04.12.1990 р. (із змінами та доповненнями) органам державної податкової служби    надано право здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій , звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові і позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р. № 2181 - ІІІ (із змінами та доповненнями) - податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Відповідно до п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5. Закону України „Про  порядок  погашення  зобов'язань   платників податків перед бюджетами  та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 р. № 2181-ІІІ, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення.

Отже, як вбачається із матеріалів справи, сума, визначена у податковому повідомленні-рішенні та розрахунку є узгодженою, а тому, в силу п. 5.4.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21.12.2000р № 2181-ІІІ (із змінами та доповненнями) - у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

ДПІ у Дрогобицькому районі складено та надіслано податкові вимоги , однак заходи щодо погашення податкового боргу не здійснювалися.

Докази вжиття відповідачем заходів погашення  боргу в матеріалах справи відсутні.

Відповідно до підпункту 3.1.1 ст. 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (із змінами та доповненнями) активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Згідно п. 6 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу”, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами.

Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України „Про державну податкову службу”, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в дохід держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Станом на день розгляду справи, відповідач відзив на позов не подав, проти позову, у встановленому чинним законодавством України порядку, не заперечив, доказів відсутності чи погашення заборгованості не представив.

Згідно ч. 2 ст. 9 КАС України, суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно ч. 3 ст. 9 КАС України, суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 4 ст. 9 КАС України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно ст. 70 КАС України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оскільки позивач представив достатньо належних доказів щодо виникнення заборгованості, стягнення якої є предметом позову, а відповідач позовні вимоги не заперечив, доказів відсутності заборгованості або її погашення, у встановленому чинним законодавством України порядку, не представив, виконавши вимоги процесуального права, всебічно і повно перевіривши обставини справи в їх сукупності, дослідивши представлені докази, у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, згідно роз'яснень Пленуму Верховного Суду України, вказаних у пункті 1 Постанови від 29 грудня 1976 року № 11 “Про судові рішення”, суд прийшов до висновку, що позовна заява Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області (м. Дрогобич) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(м. Дрогобич) про стягнення 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 00 коп. є обґрунтованою і підлягає до задоволення.

Згідно ст. 87 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.

На підставі наведеного, керуючись п. п. 1, 3 п. 3 розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” КАС України, а також, в зв'язку з тим, що спір виник з вини відповідача, судові витрати слід покласти на відповідача.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 7, 9, 10, 11, 17, 48, 69, 70, 71, 86, 87, 89, 94, 107, 120, 122, 123, 124, 127,  128, 130, 135,138, 139, 140, 143, 151, 152, 153, 154, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167, п. п. 1, 3, 6 розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, –

                                                                       

                                                                    

 П О С Т А Н О В И В :

                                                                       

1.          Позов Державної податкової інспекції у Дрогобицькому районі Львівської області (м. Дрогобич) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(м. Дрогобич) про стягнення 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 00 коп. –задоволити повністю.

2.          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(вул. Винниченка, 9, м. Дрогобич, Львівська область, 82100; код ЄДРПОУ 31755178) до державного бюджету через Державну податкову інспекцію у Дрогобицькому районі Львівської області (вул. Шевченка, 9, м. Дрогобич, Львівська область, 82100; код ЄДРПОУ 34327041)  – 5 440 (п'ять тисяч чотириста сорок) грн. 00 коп.

3.           Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне Підприємство «Поліпроммашсервіс»(вул. Винниченка, 9, м. Дрогобич, Львівська область, 82100; код ЄДРПОУ 31755178)  в дохід державного бюджету України (р/р 31112095600006 Банк УДК у Львівській області, МФО 825014, отримувач: ВДК Личаківського району м. Львова, код ЄДРПОУ 22389406, код платежу 22090200, символ звітності банку 092) – 54 (п'ятдесят чотири) грн. 40 коп. судового збору.  

4.          Виконавчі листи видати відповідно до ст. ст. 258, 259 КАС України.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

          Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

          Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                                  Цікало А.І.                     

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.07.2008
Оприлюднено31.10.2008
Номер документу2203224
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/140-а

Постанова від 03.07.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Цікало А.І.

Ухвала від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Цікало А.І.

Ухвала від 20.05.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Цікало А.І.

Ухвала від 07.05.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Цікало А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні