УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 січня 2012 р. Справа № 2а-1670/7307/11
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
Головуючого судді: Філато ва Ю.М.
Суддів: Тацій Л.В. , Макаренк о Я.М.
< за участю секретаря > < Сек ретар >
розглянувши в порядку пис ьмового провадження у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Приватного підприємства "ПВК Профіт" на П останову Полтавського окруж ного адміністративного суду від 26.09.2011р. по справі № 2а-1670/7307/11
за позовом Приватного підприємства "ПВК Профіт" < Сп исок > < Текст >
до Кременчуцької об' є днаної державної податкової інспекції у Полтавській обл асті < Текст > < 3 особи > < 3 особа > < за участю > < Т екст >
про скасування податко вих повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, приватне підпр иємство "ПВК Профіт", звернув ся до суду з адміністративни м позовом до відповідача, Кре менчуцької об'єднаної держав ної податкової інспекції у П олтавській області, про ска сування податкових повідомл ень-рішень № 0007131503/0/2476 від 29.07.2010 року № 0007131503/1/3392 від 14.10.2010 року, № 0012371503/2/4506 від 27.12.2010 року, якими Приватному пі дприємству "ПВК Профіт" визна чена сума податкового зобов' язання (з урахуванням штрафн их (фінансових) санкцій за пла тежем: "орендна плата за землю 130502" в сумі 5598 грн. 33 коп. (у тому чис лі за основним платежем 3732 грн . 22 коп. та штрафна санкція 1866 грн . 11 коп.).
Постановою Полтавськ ого окружного адміністратив ного суду від 26.09.2011р. по справі № 2а-1670/7307/11 в задоволенні позову бу ло відмовлено.
Не погоджуючись з пос тановою Полтавського окружн ого адміністративного суду в ід 26.09.2011р. по справі №2а-1670/7307/11 позив ач подав апеляційну скаргу, п росить її скасувати та прийн яти нову постанову, якою його позов задовольнити, вважає, щ о судом першої інстанції пор ушені норми права.
Відповідач вважає, що постанова Полтавського окру жного адміністративного суд у від 26.09.2011р. по справі №2а-1670/7307/11 при йнята у відповідності до вим ог чинного законодавства, а т ому підстави для її скасуван ня відсутні.
Справа розглядається в пор ядку письмового провадження за наявними у справі матеріа лами відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КА С України.
Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши суддю - до повідача колегія суддів вста новила, що відповідно до дода тку № 1 до податкової деклара ції орендної плати за 2009 рік "В ідомості із договору оренди землі" вбачається, що позивач самостійно зазначає, що є оре ндарем земельної ділянки ком унальної власності на підста ві укладеного із Кременчуцьк ою міською радою договору ор енди земельної ділянки від 25.0 2.2008 року, зареєстрованого у По лтавській регіональній філ ії Державного підприємства “ Центр державного земельного кадастру при Державному ком ітеті України по земельних р есурсах”, про що у Державному реєстрі земель вчинено запи с № 040854800106 від 25.02.2008 року.
У поданій позивачем до Крем енчуцької об'єднаної державн ої податкової інспекції (вх. № 2772) податкової декларації оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності за 2009 рік, позивачем самостійно нараховано оренд ну плату на 2009 рік згідно з дого вором оренди земельної ділян ки в розмірі 1727 грн. 02 коп.
У термін із 09.07.2010 року по 12.07.2010 ро ку посадовою особою Кременчу цької об'єднаної державної п одаткової інспекції відносн о позивача проведено докумен тальну невиїзну перевірку по даткової декларації з орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності, в ході якої перевіре но правильність нарахування та сплати позивачем орендно ї плати за земельні ділянки з гідно податкової декларації за 2009 рік та договору оренди зе мельної ділянки.
За результатами перевірки складено акт № 3624/15-227/34169931 від 13.07.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення позивачем ст. 21 Закону У країни “Про оренду землі” із змінами внесеними Законом У країни “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України”, Законом Ук раїни “Про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни” від 03.06.2008 року № 309-VІ, внаслі док чого занижено суму оренд ної плати за землю за січень-л ютий 2009 року на 3837 грн. 22 коп., в том у числі: за січень 2009 року - 2124,22 г рн., за лютий 2009 року - 1713,00 грн.
Документальною невиїзною перевіркою позивача від 13.07.2010 р оку встановлено, що у податко вій декларації орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності на 2009 рік позивачем визначено орендну плату на 2009 рік в розмі рі 1727 грн. 02 коп., із застосування м розміру орендної плати, мен шого від встановлених законо м 3 % від грошової оцінки землі .
За висновками перевіряючи х вказане порушення виникло у зв'язку з тим, що орендна пла та по договору оренди земель ної ділянки комунальної влас ності у 2009 році позивачем нара ховувалася та сплачувалася в розмірі, меншому від встанов лених законом 3 % від грошової оцінки землі.
На підставі акту перевірки № 3624/15-227/34169931 від 13.07.2010 року Кременчу цькою об'єднаною державною п одатковою інспекцією винесе но податкове повідомлення-рі шення форми "Р" № 0012371503/0/2476 від 29.07.2010 р оку, яким позивачу визначено податкове зобов'язання за пл атежем орендна плата за земл ю в розмірі 5755 грн. 83 коп., з яких 38 37 грн. 22 коп. за основним платеж ем, 1918 грн. 61 коп. за штрафними (фі нансовими) санкціями (а.с. 68).
За результатами проведенн я процедури адміністративн ого узгодження відповідаче м винесено податкові повідом лення - рішення № 0007131503/1/3392 від 14.10.2010 р оку та № 0012371503/2/4506 від 27.12.2010 року
Колегія суддів вважає, що пі дстави для задоволення апеля ційної скарги відсутні виход ячи з наступного.
Статтею 2 Закону України “П ро плату за землю” від 03 липня 1992 року № 2535-ХІІ встановлено, що використання землі в Україн і є платним. Плата за землю спр авляється у вигляді земельно го податку або орендної плат и.
Відповідно до п. 8 частини 1 ст атті 14 Закону України “Про сис тему оподаткування” від 25.06.1991 р оку № 1251-ХІІ (в редакції, яка дія ла з 31.03.2005 року, після внесення з мін Законом України від 25.03.2005 ро ку № 2505) плата за землю (земельн ий податок, а також орендна пл ата за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і) належить до загальнодержа вних податків і зборів (обов' язкових платежів).
Згідно ч. 1 ст. 17 вказаного Зак ону сплата податків і зборів (обов'язкових платежів) прова диться у порядку, встановлен ому цим Законом та іншими зак онами України.
Таким чином, орендна плата з а земельні ділянки державної і комунальної власності від носиться до загальнодержавн их податків і зборів, порядок нарахування та сплати якої р егламентований положеннями Закону України “Про плату за землю”, Закону України “Про о ренду землі”.
Так, ст. 13 Закону України “Про плату за землю” визначе но, що підставою для нарахува ння орендної плати за земель ну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни “Про оренду землі” від 06.10.1998 року № 161-XIV договір оренди з емлі - це договір, за яким орен додавець зобов'язаний за пла ту передати орендареві земел ьну ділянку у володіння і кор истування на певний строк, а о рендар зобов'язаний використ овувати земельну ділянку від повідно до умов договору та в имог земельного законодавст ва.
Згідно ч. 1 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” орендна плата за землю - це платіж, яки й орендар вносить орендодавц еві за користування земельно ю ділянкою.
Частиною 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” в редакц ії, яка діяла до 01.01.2008 року, було п ередбачено, що річна орендна плата за земельні ділянки, як і перебувають у державній аб о комунальній власності, не м оже бути меншою за розмір зем ельного податку, що встановл юється Законом України "Про п лату за землю", та перевищуват и 10 відсотків їх нормативної г рошової оцінки.
Разом з тим, підпунктом 4 п. 8 р озділу ІІ Закону України “Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни” від 28.12.2007 року № 107-VІ було внесено зміни до ч. 4 ст. 21 Закон у України “Про оренду землі” (набрали чинності з 01.01.2008 року), у зв'язку з чим встановлено, що річна орендна плата за земел ьні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відп овідних бюджетів, розподіляє ться і використовується відп овідно до закону і не може бут и меншою: для земель сільсько господарського призначення - розміру земельного податку , що встановлюється Законом У країни "Про плату за землю"; дл я інших категорій земель - три кратного розміру земельного податку, що встановлюється З аконом України "Про плату за з емлю".
Зміни, внесені підпунктом 4 пункту 8 розділу II Закону Укра їни від 28.12.2007 р. N 107-VI, були визнані т акими, що не відповідають Кон ституції України (є неконсти туційними), згідно з рішенням Конституційного Суду Україн и від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008.
Проте Законом України “Про внесення змін до деяких зако нодавчих актів” від 03.06.2008 року № 309- VI частина 4 ст. 21 Закону Україн и “Про оренду землі” знову бу ла викладена у редакції, яка п ередбачала аналогічний міні мальний розмір орендної плат и - трикратний розмір земель ного податку. Відповідно до п . 1 Прикінцевих положень вказа ного Закону, цей Закон наб ирає чинності з дня його опуб лікування - 04.06.2008 року та засто совується з дня втрати чинно сті відповідними положенням и розділу II Закону України "Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни". Зазначений Закон неконституційним не визнав ався та є чинним на даний час.
Враховуючи викладене, норм и податкового законодавства щодо визначення мінімальног о розміру орендної плати за з емельні ділянки державної та комунальної форми власності - не менше трикратного розм іру земельного податку, діял и з 01.01.2008 року по 21.05.2008 року (до дня в изнання їх конституційними р ішенням Конституційного Суд у України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008), а так ож з 22.05.2008 року, тобто протягом в сього 2009 року та підлягали вик онанню платниками вказаного податку.
З огляду на те, що згідно ст. 7 Закону України “Про плату за землю” ставки земельного по датку із земель населених пу нктів, грошову оцінку яких вс тановлено, встановлюються у розмірі 1 відсотка від їх грош ової оцінки, розмір орендної плати за земельні ділянки де ржавної та комунальної власн ості в межах населених пункт ів у 2009 році повинен був склада ти не менше 3 відсотків від гро шової оцінки земель.
Перевіркою позивача встан овлено, що договором оренди, щ о зареєстрований 25.02.2008 року за № 040854800106, земельної ділянки несі льськогосподарського призн ачення для будівництва житло вого комплексу сад забудови зі спортивним майданчиком по вул.Радянської Армії в м.Крем енчуці, загальною площею 38171 кв . м. встановлено орендну плату в розмірі 1 % від грошової оцін ки землі щорічно.
Договором оренди від 11.02.2008 ро ку земельної ділянки, що заре єстрований у Кременчуцькому районному відділенні Полтав ської регіональної філії Дер жавного підприємства “Центр державного земельного кадас тру при Державному комітеті України по земельних ресурса х”, про що у Державному реєстр і земель вчинено запис від 25.02.2 008 року № 040854800106, для будівництва ж итлового комплексу садибної забудови зі спортивним майд анчиком по вул.Радянської Ар мії в м.Кременчуці, загальною площею 38171 кв. м., встановлено ор ендну плату в розмірі 1 % від гр ошової оцінки землі щорічно.
Таким чином, зміст вказаног о договору в частині визначе ння розміру орендної плати н е відповідав вимогам чинного законодавства у 2008 році, якими було встановлено мінімальни й розмір орендної плати не ме нше 3 % від грошової оцінки зем ель.
Зміни до вищезазначеного д оговору в частині розміру ор ендної плати протягом 2008-2009 рок ів не були внесені, і позивач п ри самостійному нарахуванні орендної плати на 2009 рік у пода тковій декларації виходив із розміру орендної плати по ци м договорам.
Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” встановле но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.
Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни “Про плату за землю” ко нтроль за правильністю обчис лення і справляння земельног о податку, а також орендної пл ати за земельні ділянки держ авної та комунальної власнос ті здійснюється органами дер жавної податкової служби.
Статтею 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органам державно ї податкової служби у випадк ах, в межах компетенції та у по рядку, встановлених законами України, надано право здійсн ювати документальні невиїзн і перевірки (на підставі пода них податкових декларацій, з вітів та інших документів, по в'язаних з нарахуванням і спл атою податків та зборів (обов 'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а тако ж планові та позапланові виї зні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарах ування і сплати податків та з борів (обов'язкових платежів ), додержання валютного закон одавства платниками податкі в.
Таким чином позивачу право мірно донараховано податко ве зобов'язання з орендної пл ати за землю в розмірі 3732 грн. 22 к оп., оскільки позивач у 2009 році в порушення вимог ст. 21 Закону України “Про оренду землі” з дійснював нарахування і спла ту орендної плати за землі ко мунальної власності по вказа ним договорам оренди в розмі рі, нижчому від встановлених законом 3 % від грошової оцінк и землі.
Таким чином, оскаржуване по даткове повідомлення - рішен ня прийняте на підставі, у меж ах повноважень, у спосіб, що пе редбачені законодавством У країни та з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення .
На підставі викладен ого колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правил ьно встановив обставини спра ви та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріал ьного та процесуального прав а
Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу При ватного підприємства "ПВК Пр офіт" залишити без задоволен ня.
Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 26.09.2011р. по справі № 2а-1670/7307 /11 залишити без змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів після набранн я законної сили.
Головуючий суддя < підпис > Філатов Ю.М.
Судді < підпис >
< підпис > Тацій Л.В.
Макаренк о Я.М.
< Список > < Текст >
< повний текст > < Дата > < р. >
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22045821 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Філатов Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні