Постанова
від 21.10.2008 по справі 36/406-3/222
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

36/406-3/222

      КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД       

01025, м.Київ, пров. Рильський, 8                                                            т. (044) 278-46-14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 21.10.2008                                                                                           № 36/406-3/222

 Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

 головуючого:          Моторного О.А.

 суддів:             

 при секретарі:            

 За участю представників:

 від позивача - Піліпенко Д.О.

від відповідача – Коваленко О.П., Коваленко Ю.І.

 від прокурора -    Червінська К.А.

 

 розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Фонду державного майна України

 на рішення Господарського суду м.Києва від 15.07.2008

 у справі № 36/406-3/222  

 за позовом                               Товариства з обмеженою відповідальністю "Марко Центр"

 до                                                   Фонду державного майна України

                                                  Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву

              

             

 про                                                  зобов"язання вчинити певні дії

 за участю                         Прокуратури міста Києва

ВСТАНОВИВ:

 Позивач ТОВ „Марко Центр” звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом до Фонду державного майна України та Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву про зобов'язання включити до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації шляхом викупу, цілісний майновий комплекс Київського підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”, зобов'язання Регіональне відділення фонду державного майна України по м. Києву  укласти з ТОВ „Марко-Центр” договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу, що знаходиться в оренді Київського орендного підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 15.07.2008 року у справі № 36/406-3/222 було задоволено повністю. Зобов'язано фонд Державного майна України включити до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації шляхом викупу, цілісний майновий комплекс Київського підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”. Зобов'язати Регіональне відділення фонду державного майна України по м. Києву  укласти з ТОВ „Марко-Центр” договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу, що знаходиться в оренді Київського орендного підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”. Стягнути з фонду державного майна України та  Регіонального відділення фонду державного майна України по м. Києву по 42,50 грн. з кожного державного мита та по 59 грн. з кожного витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Не погоджуючись із вказаним рішенням, відповідач 1,2 звернулися з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду, в яких просять скасувати рішення суду та постановити нове, яким  в задоволенні позову відмовити повністю.

          Представник позивача відзив на апеляційні скарги суду не надав.

          Апеляційний господарський суд, розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представника прокурора, представників сторін встановив наступне.

07 липня 1994 року між Фондом державного майна України та Організацією орендарів   Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини (орендар) було укладено договір оренди № 196.

У відповідності до пункту 1.1 даного договору, з метою підвищення ефективності використання державного майна і досягнення найбільших результатів господарської діяльності   орендодавець   передає,   а  орендар   приймає   в   оренду  майно  Київського підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини: основні засоби з первинною вартістю, основні засоби із залишковою вартістю, запаси і витрати, грошові засоби, обігові кошти.

Після підписання цього договору та прийому майна орендар набуває статусу орендного підприємства та іменується Київське орендне підприємство матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини.

12.05.2005 року відбулися загальні збори трудового колективу Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини.

Відповідно до протоколу № 1-05 даних загальних зборів на порядок денний виносилися питання про приватизацію державного майна, яке орендується Київським орендним підприємством матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини; про створення та найменування товариства з обмеженою відповідальністю та про склад засновників товариства.

На даних загальних зборах було вирішено створити ТОВ „Марко-Центр”, до складу засновників якого входять члени трудового колективу Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини та ТОВ „Марко Фарм ЛТД”, а також ініціювати приватизацію державного майна яке орендується Київським орендним підприємством матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини.

Відповідно до статуту створеного товариства, зареєстрованого Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією 25.05.2005 року вбачається, що його засновниками є члени трудового колективу та ТОВ „Марко Фарм ЛТД”.

Відповідно до пункту 2.1 статуту ТОВ „Марко Центр”, метою створення товариства є спільна участь членів трудового колективу Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини в приватизації державного майна, що орендується згідно договору № 196 та здійснення господарської діяльності, передбаченої цим статутом, з метою одержання прибутку.

14 квітня 2006 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна по місту Києву (орендодавець) та   Київським   орендним   підприємством   матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини (орендар) було укладено договір  до договору №  196 у зв'язку з приведенням його у відповідність до вимог чинного законодавства.

Відповідно до даного договору орендар прийняв цілісний майновий комплекс за адресою: м. Київ. вул. Жмеринська, 2-а, а орендодавець зобов'язав орендаря одночасно з підписанням договору до договору оренди викупити оборотні засоби.

14.06.2006 року позивач звернувся до відповідача з заявою про приватизацію шляхом викупу орендованого цілісного комплексу за адресою: м. Київ. вул. Жмеринська,2-а.

Проте, Фонд державного майна України листом від 05.06.2007 року № 10-20-8711 повернув пакет документів, поданий позивачем з метою приватизації вказаного цілісного майнового   комплексу,   не   включивши   його   до   переліку   об'єктів,   які   підлягають приватизації шляхом викупу у зв'язку з тим, що відповідно до статті 2 Закону України „Про приватизацію державного  майна”,  у разі приватизації  невеликих державних підприємств застосовуються переважно конкурентні способи приватизації.

Законом України „Про державну програму приватизації” цілісні майнові комплекси державних, орендних підприємств та структурні підрозділи підприємств, виділені у самостійні підприємства, віднесені до об'єктів приватизації групи А.

Відповідно до статей 1, 2 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств”, цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А, є об'єктами малої приватизації та приватизуються згідно з положеннями цього закону.

Стаття 3 Закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств” встановлює такі способи приватизації об'єктів малої приватизації як викуп, продаж на аукціоні, за конкурсом.

Відповідно до ч.4 ст. 7 вказаного вище закону включення об'єктів приватизації до переліку здійснюється на підставі заяви покупця та з його ініціативи.

          Частина 5 ст. 7 цього ж закону вказує, що відмова у включенні об'єкта приватизації  до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, можливе лише у разі наявності підстав для відмови у приватизації , зокрема, тільки у випадках коли:

-          особа, яка подала заяву не може бути визнана покупцем згідно з цим законом;

-          є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства;

-          не затверджено переліків, передбачених частиною першої даної статті.

 З листа відповідача-1 № 10-20-8711 від 05.06.2007 року та листа відповідача-2 № 30-03/4301 від 07.06.2007 року вбачається, що підставою для відмови у включені цілісного майнового комплексу до об'єктів, що підлягають приватизації є така підстава, як пріоритетність конкурентних способів приватизації невеликих державних підприємств.

Проте, дана підстава не входить до вказаного вище переліку підстав для відмови  у включенні об'єкта приватизації  до переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Відповідно до частини першої статті 16 Закону України „Про приватизацію невеликих  державних   підприємств”,   продаж   об'єктів   приватизації  на  аукціоні,   за конкурсом здійснюється за наявності не менш як двох покупців.

Відповідачі не надали суду доказів наявності не менше двох покупців, які б виявили бажання приватизувати цілісний майновий комплекс Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини, що є підставою для продажу об'єкта приватизації на конкурсі чи аукціоні, а також доказів включення   спірного   об'єкта   приватизації   до   переліку   об'єктів,   що   підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні чи конкурсі.

Отже, цілісний майновий комплекс Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини є таким, що не проданий на конкурсі чи аукціоні, а тому може бути приватизований позивачем шляхом викупу.

 Відповідно до рішення Конституційного Суду України від 13.12.2000 року № 14-рп/2000 положення ч.1, 3 статті 7 закону України „Про приватизацію невеликих державних підприємств” щодо ініціативи покупців про включення відповідного майна до переліку об'єктів, підлягають приватизації, треба розуміти як право покупця пропонувати проведення приватизації  конкретного об'єкта малої приватизації у вказаний ним спосіб. Проте така пропозиція не є обов'язковою для органів, які визначають або затверджують перелік об'єктів малої приватизації, за винятком випадків, визначених ст. 11 Закону України   „Про приватизацію невеликих  державних   підприємств”.

Відповідачем не було включено спірний цілісний майновий комплекс до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом аукціону чи конкурсу, а отже підстав для відмови позивачу у приватизації  майнового комплексу шляхом викупу були відсутні, оскільки відповідач відмовився від такого способу приватизації як аукціон та конкурс.

Відповідачі в своїх апеляційних скаргах також зазначають що крім того позивач не мав переважного права трудового колективу на приватизацію цілісного майнового комплексу, оскільки до складу засновників ТОВ „Марко Центр” крім учасників трудового колективу Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини ще входить юридична особа ТОВ „Марко Фарм ЛТД”, яке становить більше 70% складу учасників товариства та не є членом трудового колективу орендного підприємства.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України „Про приватизацію державного майна” одним із принципів приватизації є пріоритет права трудового колективу на придбання майна своїх підприємств.

Відповідно до матеріалів справи, до протоколу загальних зборів трудового колективу Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини позивач ТОВ „Марко Центр” створений з членів трудового колективу вказаного підприємства саме з метою приватизації орендованого цілісного майнового комплексу, згідно з договором № 196, а тому має переважне право на приватизацію спірного об'єкта.

Крім того, чинним законодавством не передбачено обов'язкової участі всіх членів трудового колективу у приватизації підприємства яке ним орендується.

До того ж, відповідно до протоколу № 3 загальних зборів учасників ТОВ „Марко Центр” від 05.06.2008 року було вирішено вивести зі складу учасників товариства ТОВ „Марко Центр”.

Отже, засновниками товариства є члени трудового колективу орендованого підприємства, а отже відповідачами було неправомірно відмовлено позивачу у включення Київського орендного підприємства матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини до  переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Таким чином позовні вимоги ТОВ „Марко Центр”  підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції повно, всебічно і об'єктивно з'ясовано обставини справи, винесено рішення у відповідності до норм матеріального і процесуального права, правомірно задоволенні позовні вимоги ТОВ „Марко Центр” про зобов'язання включити до переліку об'єктів державної власності, що підлягають приватизації шляхом викупу, цілісний майновий комплекс Київського підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”, зобов'язання Регіональне відділення фонду державного майна України по м. Києву  укласти з ТОВ „Марко-Центр” договір купівлі-продажу цілісного майнового комплексу, що знаходиться в оренді Київського орендного підприємства „Матеріально-технічного забезпечення та постачання харчової сировини”, а тому апеляційні скарги Фонду державного майна України та Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву не підлягають задоволенню.

Відповідно до викладеного, керуючись ст. 101, п. 1 ст. 103, ст. 105 ГПК України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

 1.          Апеляційні скарги Фонду державного майна України та Регіонального відділення Фонду державного майна України по м. Києву залишити без задоволення, рішення Господарського суду міста Києва від 15.07.2008 року у справі № 36/406-3/222 – без змін.

2.          Матеріали справи №  36/406-3/222 повернути до Господарського суду міста Києва.

 Головуючий суддя                                                                      

 Судді                                                                                          

  

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.10.2008
Оприлюднено31.10.2008
Номер документу2204668
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/406-3/222

Постанова від 10.02.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Ухвала від 15.12.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Полянський А.Г.

Рішення від 15.07.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Хілінська В.В.

Постанова від 21.10.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шапран В.В.

Постанова від 21.10.2008

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Шапран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні