ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2012 р.
Справа № 2а-1721/11/2070
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Мельнікової Л.В.
Суддів: Григорова А.М. , Подобайло З.Г.
при секретарі Співак О.А.
розглянувши у відкритому судовому засідання у місті Харкові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2011 року по справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Агро-Трейд" до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова за участю прокуратури Київського району м. Харкова про скасування податкового повідомлення-рішення, -
В с т а н о в и л а:
У лютому 2011 року позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Арго Трейд" (далі ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд") звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, яким просить скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова (далі ДПІ у Київському районі м. Харкова) № 0003752302/0 від 13 жовтня 2010 р., № 0003752302/1 від 09 листопада 2010 р. та № 0003752302/2 від 08 грудня 2010 р. про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 2.254.461 грн., в т.ч. в сумі 1.502.974 грн. за основним платежем та 751.487 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2011 року позов ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" задоволено.
Не погоджуючись с судовим рішенням, в апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати рішення суду та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" у повному обсязі.
Заслухавши доповідь судді Харківського апеляційного адміністративного суду, представників сторін, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, та перевіривши наведені в скарзі доводи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга ДПІ у Київському районі м. Харкова підлягає частковому задоволенню, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2011 року слід відповідно до правил, визначених п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України, частково скасувати, з наступних підстав.
Судом встановлено, що 28.09.2010 року фахівцями ДПІ у Київському районі м. Харкова проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" з питань правильності визначення сум податку на додану вартість до сплати за серпень, вересень, жовтень 2008 року по взаємовідносинам з ТОВ «ТК «Простір», за результатами, якої складено акт № 5677/23-506/31440281 від 28.09.2010 року.
Згідно акта перевірки при співставленні податкового кредиту ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" в розрізі контрагентів встановлені правовідносини з ТОВ "ТК "Простір" (код ЄДРПОУ 34003816) на загальну суму 1.502.973,92 грн., у тому числі: за серпень 2008 року - 669640,59 грн., за вересень 2008 року - 400000,00 грн., за жовтень 2008 -433333,33 грн.
ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" укладено з ТОВ "ТК "Простір" договори від 01.08.2008 № ТД-0554-08У, № ТД-0555-08У, № ТД-0556-08У на придбання ТМЦ, надання маркетингових послуг, послуг по розміщенню реклами та розміщенню інформації про товар.
Формування податкового кредиту проведено на підставі:
- Акту про надання послуг з розміщення реклами (податкова накладна від 04.08.2008 року №1750 на загальну суму 2600000,00 грн. в т.ч. ПДВ - 433333,33 грн. - включено до складу податкового кредиту в жовтні 2008 року);
- Акту про надання маркетингових послуг (податкова накладна від 11.08.2008 року №1803 на загальну суму 2400000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 400000,00 грн. - включено до складу податкового кредиту в вересні 2008 року);
- Акту про надання послуг з розміщення інформації про товар Замовника або його виробників (податкова накладна від 08.08.2008 року №1781. на загальну суму 2300000,00 грн.,в т.ч. ПДВ - 383333,33 грн. - включено до складу податкового кредиту в серпні 2008 року);
- Податкових накладних від 04.08.2008 №1748 (добавки харчові) на загальну суму 729874,97 грн., в т.ч. ПДВ - 121645,83 грн., від 04.08.2008 №1749 (продукти харчування) на загальну суму 749903,26 грн., в т.ч. ПДВ - 124983,88 грн., від 04.08.2008 № 1751 (продукти харчування) на загальну суму 228065,32 грн., в т.ч. ПДВ - 38010,89 грн, від 18.08.2008 №1860 (машина пакувальна) на загальну суму 10000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 1666,67 грн. - включено до складу податкового кредиту в серпні 2008 року
Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту за серпень - жовтень 2008 року.
Як вважає податковий орган наявність у підприємства ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" податкових накладних є обов'язковою обставиною для визначення правильності формування податкового кредиту,"але не вичерпною. Право на податковий кредит у ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" не виникає, оскільки при цьому не дотримано обов'язкових умов для виникнення такого права - виникнення об'єкту оподаткування. Платником податків не надані пояснення щодо економічного обґрунтування впливу отриманих маркетингових послуг та послуг з розміщення реклами та інформації про товар на фінансово-господарську діяльність підприємства стосовно зміни асортименту та зміни кола контрагентів.
Не надані пояснення, які програми-дій аналізу ринку були складені в результаті отриманих послуг. В актах виконаних робіт відсутні такі обов'язкові реквізити, як зміст та обсяг господарської операції, а відтак вони носять загальний характер, не просліджується конкретного персонального підходу до надання послуг (тобто докази використання зазначених послуг у господарській діяльності не надані). Також не надано обґрунтований розрахунок вартості зазначених послуг.
Також перевіркою встановлено, що ТОВ "ТК "Простір" знаходиться на обліку в ДПІ у Шевченківському районі м. Києва. Стан платника " 23 " - «запит на встановлення місцезнаходження». Свідоцтво платника ПДВ анульовано 17.07.2009 року. Директор та головний бухгалтер підприємства - ОСОБА_2. За інформації ДПІ у Шевченківському районі м. Києва (лист №12881/7/23-12 від 12.08.2010 року) "за юридичною адресою ТОВ "ТК"Простір" не знаходиться, немає можливості встановити факт виписки податкових накладних від ТОВ "ТК "Простір"; "на момент проведення перевірки первинні та інші документи ТОВ "ТК "Простір" відсутні; підприємство за адресою (вказаною в реєстраційних документах) м. Київ, вул. Котовського, 11 не знаходиться; місцезнаходження посадових осіб, які б надали документи також не відомо. Постановою слідчого СВ Шевченківського РУ м. Киева за фактом фиктивного підприємництва ТОВ "ТК "Простір" порушено кримінальну справу за ознаками складу злочину передбаченого ч. 2 ст. 205 Кримінального Кодексу України. Враховуючи встановлені обставини та отриману інформацію, податковий орган дійшов висновку про неможливість реального здійснення фінансово-господарських операцій перевіряємим підприємством та ведення господарської діяльності у порядку, передбаченому приписами діючого законодавства.
Згідно висновків акта перевірки, встановлено порушення ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд":
- п.п. 7.2.3 п. 7.2., п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) внаслідок чого товариство безпідставно занизило податок на додану вартість за серпень 2008 року на суму 669.641 грн.; за вересень 2008 року на суму 400.000 грн.; за жовтень 2008р. на суму 433333 грн.;
- ч. 1 ст. 203, 215, п. 1 ст. 216, ст. 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення право чинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" з ТОВ «ТК «Простір».
На підставі висновків вищезазначеного акта перевірки та відхилення скарг позивача, ДПІ у Київському районі м. Харкова прийнято податкові повідомлення рішення № 0003752302/0 від 13 жовтня 2010 р., № 0003752302/1 від 09 листопада 2010 р. та № 0003752302/2 від 08 грудня 2010 р. про визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 2.254.461 грн., в т.ч. в сумі 1.502.974 грн. за основним платежем та 751.487 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Фактично підставою для винесення спірних податкових повідомлень-рішень слугував відображений в акті № 5677/23-506/31440281 від 28.09.2010 року висновок податкового органу, що взаємовідносини між ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" та ТОВ "ТК "Простір"проведено за нікчемними правочинами, оскільки підприємством перераховувались кошти без мети реального настання правових наслідків, з метою заниження об'єкту оподаткування, несплати податків, у зв'язку з чим дії підприємства призвели до втрат дохідної частині Державного бюджету України.
Виходячи з приписів пункту 1.7 статті 1 Закону України "Про податок на додану вартість" (в редакції чинній на день виникнення спірних правовідносин), податковий кредит це сума, на яку платник податку має право зменшити податкове зобов‘язання звітного періоду, визначене згідно з цим Законом.
Відповідно до другого абзацу п.п. 7.4.1, п. 7.4, ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі, якщо договірна ціна на такі товари (послуга) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.
Підпунктом 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»визначено, що датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:
або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку і оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) -в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків;
або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).
Вимоги до змісту податкової накладної, що надається покупцю платником податку - продавцем, визначено п.п. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість". Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 30.05.1997 року N 165, яким передбачено, що податкова накладна складається у двох примірниках (оригінал і копія) у момент виникнення податкових зобов'язань продавця (пункт 6); усі складені примірники податкової накладної підписуються особою, уповноваженою платником податку здійснювати продаж товарів (робіт, послуг), та скріплюються печаткою такого платника податку - продавця (пункт 18).
Згідно пп. 7.4.5 ст. 7 Закону не дозволяється включення до податкового кредиту будь-яких витрат по сплаті податку, що не підтверджені податковими накладними.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим підпунктом документами, платник податку несе відповідальність у вигляді фінансових санкцій, установлених законодавством, нарахованих на суму податкового кредиту, не підтверджену означеними цим підпунктом документами.
Частиною першою та другою ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні і зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа; дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складається документ; зміст і обсяг господарської операції; одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що мають можливість ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Зазначені норми вказують на те, що підставою для включення витрат до складу податкового кредиту є їх безпосередній зв'язок з господарською діяльністю платника податку та належне документальне оформлення. Правильність формування платником податків витрат в податковому обліку вимагає наявності зв'язку таких витрат з його господарською діяльністю, що полягає у намірі платника податку отримати користь від придбаних послуг.
Водночас, сама наявність у покупця належно оформлених документів, які відповідно до Закону України "Про податок на додану вартість" необхідні для віднесення певних сум до податкового кредиту, не є безумовною підставою для обрахування податкового кредиту по податку на додану вартість, якщо відомості, які містяться в таких документах, не відповідають дійсності, як у випадку нездійснення самих операцій.
Як вбачається з матеріалів справи, за договором постачання № ТД0553-08П від 01.08.2008 року, ТОВ "ТК "Простір" поставило на користь ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" товар в асортименті на загальну суму 1.707.843,55 грн., в тому числі ПДВ 284.640,60 грн. Товар поставлявся по накладним, виписаними 04.08.2008 року:
- № 14 на суму 228 065,32 грн. в т.ч. ПДВ 38 010,89 грн. (податкова накладна №1751 і рахунок №367);
- №12 на суму 749 903,26 грн. в т.ч. ПДВ 124 983,88 грн. (податкова накладна №1749 і рахунок № 365);
- № 15 на суму 729 874,94 грн. в т.ч. ПДВ 121 645,83 грн. (податкова накладна № 1748 і рахунок № 368).
Постачання товару здійснено транспортом ТОВ "ТК "Простір" на склад ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд", який розташований в м. Харкові по вул. 2-й Вологодський в'їзд, 2, який позивачем у ТОВ "Арго-Лізинг" за договором оренди №ТД0200-04А від 31.12.2003 р. строком до 31.12.2013 р., за яким в оренду передано всього 9 976,4 кв.м., в тому числі складські приміщення.
В подальшому вищевказаний товар був відвантажений на користь ТОВ "Вовчанський м'ясокомбінат" за адресою: м. Вовчанськ, вул. Новоселівська, 1, за видатковими накладними та подорожніми листами:
- 04.08.2008 р. за видатковою накладною №Т0140907 на суму 749 904,72 грн., за подорожніми листами серія 02АГК №777771, серія 02 АГК №777770, та серія 02 АГК №777769;
- 05.08.2008 р. за видатковою накладною №Т0140985 на суму 729 874,97 грн., за подорожнім листом серія 02 АГК №777772;
- 05.08.2008 р. за видатковою накладною №Т0140911 на суму 119 700 грн., за подорожнім листом серія 02 АГК №777773;
- 05.08.2008 р. за видатковою накладною №Т0140910 на суму 108 365,33 грн., за подорожнім листом серія 02 АГК №777773.
Розрахунки за придбаний товар здійснений ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" з ТОВ "Вовчанський м'ясокомбінат" шляхом проведення зарахування зустрічних грошових вимог відповідно договору від 31 грудня 2009 року.
За договором постачання № ТД0552-08П від 11.08.2008 року, ТОВ "ТК "Простір" поставило на користь ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" пакувальну машину ВТН-41 на загальну суму 10 000 грн., в тому числі ПДВ 1 666,67 грн. Обладнання було поставлено згідно акту прийому-передачі №18 від 18.08.2008р. (податкова накладна № 1860 і рахунок № СФ-0000351 від 12.08.2008р.).
Пакувальна машина поставлена транспортом, що належить ТОВ "ТК "Простір", на склад ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд", який розташований в м. Харкові по вул. 2-й Вологодський в'їзд, 2.
В подальшому вищевказана пакувальна машина була продана на користь ФО-П ОСОБА_1 за видатковою накладною №98667 від 10.09.2008 року та актом приймання-передачі від 10.09.2008 року. Розрахунок за придбану машину ФО-П ОСОБА_1 здійснив шляхом попередньої оплати, та сплатив 03.09.2008 року шляхом безготівкового переказу 10 000 грн., що підтверджується матеріалами справи.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що факт здійснення господарських операцій підприємством з ТОВ "ТК "Простір" по вказаним договорам постачання підтверджений відповідними документами.
Однак колегія суддів не погоджується з висновком суду щодо обґрунтованості позовних в вимог в частині скасування податкових повідомлень-рішень в частині визначення податкового зобов'язання з податку на додану вартість у розмір 1.824.999,99 грн. з огляду на наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" укладені договори про надання послуг з ТОВ "ТК "Простір", направлені на просування торгівельних марок, збільшення об'єму продаж та рекламу продукції виробників –ТОВ "Вовчанський м'ясокомбінат" та ТОВ "Лікеро-горілчаний завод Арго", з якими у ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" були укладені договори на генеральну дистриб'юцію та поставку:
1) договір про надання маркетингових послуг № ТД0555-08У від 01.08.2008 року від 01.08.2008 року, за яким ТОВ "ТК "Простір" зобов'язалось надати послуги по розміщенню айстоперів, отримання дозволу мерчендайзерів, вихід аудіо реклами, розміщення банерів, розміщення товару на палетах, розміщення рекламного макету в інформаційних листівках. Орієнтована вартість наданих послуг була встановлена сторонами на рівні 2 300 000 грн., відповідно до додатку №1 до договору.
В підтвердження факту реальності виконання даної угоди позивачем надано акт здачі-приймання наданих маркетингових послуг від 29.08.2008 року (вартість послуг 2.400.000 грн.), екземпляр рекламної продукції якої доданий до матеріалів справи (цінники з фірмовим зображенням ТОВ "Вовчанський м'ясокомбінат", розроблені макети айстоперів, паперові пакети з фірмовим зображенням ТОВ "Вовчанський м'ясокомбінат", аудіо та відео реклама, яка розміщувалась в торгівельних центрах міст України, відеоролик торгівельного центру "Арго", розташованого в м. Харкові по вул. Полтавський шлях, 148/2).
2) договір про надання послуг по розміщенню реклами (послуги по розміщенню рекламних банерів) № ТД 0556-08У від 01.08.2008 року. Відповідно до п.5.1 даного договору, вартість послуг по договору визначається згідно наданих виконавцем рахунків. Так, згідно наданого рахунку, вартість робіт визначена в сумі 2 600 000 грн.
В підтвердження факту реальності виконання даної угоди позивачем надано акт виконаних робіт від 01.08.2008 року на суму 2.600.000,00 грн., в т.ч. ПДВ 433.333,33 грн. (податкова накладна № 1750 від 04.08.2008р. і рахунок № СФ-0000320 від 04.08.2008 року), фотозвіт від 01.08.2008 року по розміщенню рекламних банерів в м. Києві на два місяці.
3) договір № ТД0554-08У від 04.08.2008 року про надання послуг по просуненню торгової марки (послуги по розміщенню реклами в мережі магазинів ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд", виготовлення рекламних матеріалів, візуалізація магазинів) на загальну суму 2.300.000,00 грн., в тому числі ПДВ 383.333,33 грн.
В підтвердження факту реальності виконання даної угоди позивачем надано акт виконаних робіт від 29.08.2008 року на суму 2.300.000,00 грн., в т.ч. ПДВ 383.333,33 грн. (податкова накладна № 1781 від 08.08.2008р. і рахунок № СФ-0000335 від 08.08.2008 року); фотозвіт від 04.08.2008 року; платіжні доручення про часткову оплату:
- платіжним дорученням № 2299 від 22.09.2008 року у сумі 46 000,00 грн. через Філію ЗАТ „ПУМБ” м Харків;
- платіжним дорученням № 2305 від 22.09.2008 року у сумі 136 000,00 грн. через Філію ЗАТ „ПУМБ” м Харків;
- платіжним дорученням № 29520 від 22.09.2008 року у сумі 18 000,00 грн. через АКБ „Золоті ворота” м Харків;
- платіжним дорученням № 2320 від 23.09.2008 року у сумі 200 892,18 грн. через Філію ЗАТ „ПУМБ” м Харків;
- платіжним дорученням № 2330 від 24.09.2008 року у сумі 50 000,00 грн. через Філію ЗАТ „ПУМБ” м Харків;
Загальна сума заборгованості ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" перед ТОВ "ТК "Простір" склала 8.566.951,37 грн.
Позивачем були виписані прості векселі та передані постачальнику - ТОВ "ТК "Простір", згідно акту прийому-передачі векселів від 24.09.2008 року.
01.04.2009 року ТОВ "ТК "Простір" було пред'явлено прості векселі, виписані ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд"в рахунок заборгованості, до сплати на загальну суму 8.566.951,37 грн.
Станом на 01.04.2009 року, ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" було не спроможне здійснити сплату за пред'явлені до сплати векселі, але на підставі договору займу, укладеного між ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" та фізичною особою ОСОБА_3, останній мав перед ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" заборгованість у сумі 10.000.000,00 грн., у зв'язку з чим 01.04.2009 року було укладено потрійний договір, між ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд", ТОВ "ТК "Простір" та ОСОБА_3 про переведення заборгованості що виникла по факту пред'явлення векселів до сплати. ТОВ "ТК "Простір" передав ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд" бланки векселів у повному обсязі та у зв'язку з чим вони були погашені (анульовані).
Пунктом 5.1 ст. 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" (далі - Закон) встановлено, що під терміном "валові витрати виробництва та обігу" (далі - валові витрати) розуміється сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.
Відповідно до підпункту 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону до складу валових витрат включаються суми будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охороною праці, у тому числі витрати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну), з урахуванням обмежень, установлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.
Витрати на маркетинг відносяться до витрат подвійного призначення, для яких пунктом 5.4 ст. 5 Закону передбачено особливий порядок податкового обліку.
Зокрема, абзацом першим підпункту 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Закону встановлено, що до складу валових витрат платника податку включаються витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) такими платниками податку. При цьому підпунктом 5.4.8 п. 5.4 ст. 5 Закону встановлено, що не включається до складу витрат платника податку готівка, витрачена на цілі, визначені підпунктом 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Закону.
Отже, витрати на маркетинг відображаються у складі валових витрат лише у разі, якщо вони відповідають витратам на передпродажні та рекламні заходи, які зазначені в підпункті 5.4.4 п. 5.4 ст. 5 Закону (зокрема, послуги по розміщенню продукції в місцях продажу, послуги з очищення, фасування, оперативного поповнення обсягів товарів на стелажах, розміщення інформації про товар тощо).
При цьому відповідно до вказаного підпункту Закону платник податку має право включити до складу валових витрат витрати на маркетинг стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) таким платником. Тобто зазначені витрати мають бути безпосередньо пов'язані з господарською діяльністю платника податку.
Отже, для включення витрат на маркетинг до складу валових витрат необхідні документи, оформлені відповідно до вимог, встановлених статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", які, зокрема, підтверджують факт отримання маркетингових послуг від іншої особи, а також підтвердження зв'язку понесених витрат із господарською діяльністю платника податку.
Не погоджуючись з висновком суду, колегія суддів вважає, що позивачем судам першої та апеляційної інстанції не надано безспірних доказів, що вказані маркетингові дослідження мають відносин господарської діяльності позивача і тому, можуть бути віднесені до складу валових витрат підприємств, оскільки спричинили отримання доходу при веденні господарської діяльності підприємства.
Таким чином в задоволенні позовних вимог в даній частині слід відмовити, оскільки позивач не пояснив для яких цілей укладались вище вказані угоди (про надання маркетингових послуг, по розміщенню реклами, по просуненню торгової марки) та не довів факт використання отриманих послуг від ТОВ "ТК "Простір" в межах своєї господарської діяльності ТОВ "Торговий дім "Агро-Трейд", в судах першої та апеляційної інстанції свого підтвердження не знайшли, оскільки в актах виконаних робіт по здійсненню послуг не визначені зміст та обсяги даних господарських операцій та позивачем не надані дані, які б безспірно свідчили про подальше використання отриманих послуг безпосередньо в господарської діяльності підприємства.
Інші доводи те заперечення на висновки колегії суддів не впливають.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 185, 195, 196, 198 ч.1 п. 3, 202 ч.1 п. 4, 205, 207, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова –задовольнити частково.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2011 року –скасувати в частині задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Агро-Трейд" щодо скасування податкових повідомлень-рішень Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова №0003752302/0 від 13 жовтня 2010 року, № 0003752302/1 від 09 листопада 2010 року та № 0003752302/2 від 08 грудня 2010 року про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Агро-Трейд" податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в розмірі 1.216.666,66 грн. та штрафні санкції в розмірі 608.333,33 грн., з прийняттям в даній частині нового судового рішення про відмову у задоволенні цих позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Агро-Трейд".
В іншій частині постанову Харківського окружного адміністративного суду від 13 липня 2011 року –залишити без змін.
Постанова Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання постанови у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя - (підпис) Л.В. Мельнікова
Судді (підпис) З.Г. Подобайло
(підпис) А.М. Григоров
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 13 лютого 2012 року.
Згідно з оригіналом Мельнікова Л.В.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 26.03.2012 |
Номер документу | 22053466 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Мельнікова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні