Постанова
від 05.03.2012 по справі 0870/302/12
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 березня 2012 року о/об 17 г од. 14 хв. Спр ава № 0870/302/12

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі головуючого судді Прасова О. О. при секретарі Тєтєрєв В.В., р озглянувши у місті Запоріжжі у порядку письмового провад ження адміністративну справ у

за заявою Державної податк ової інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Призма-Гру п»

про стягнення коштів з раху нків платника податків,

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспек ція у Ленінському районі м. За поріжжя (надалі - позивач аб о ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя) звернулася з адмі ністративним позовом до Това риства з обмеженою відповіда льністю «Призма-Груп» (надал і - відповідач або ТОВ «Приз ма-Груп») про стягнення на кор исть Державного бюджету Лені нського району м.Запоріжжя к оштів з рахунків платника по датків у всіх банках, обслуго вуючих відповідача, у розмір і податкового боргу 1190 грн. 00 ко п. з податку на прибуток прива тних підприємств.

Позивачем у позовній заяві зазначено, що податковий бор г ТОВ «Призма-Груп» по податк у на прибуток приватних підп риємств у сумі 1190 грн. 00 коп. вини к внаслідок несплати відпові дачем самостійно визначених у податковій звітності пода ткових зобов' язань.

Від представника позивача надійшла заява про розгляд с прави без його участі. Позовн і вимоги представник позивач а підтримує у повному обсязі , просить їх задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не прибув. П ро день, час і місце розгляду с прави повідомлялося. Причини неприбуття до суду не повідо мив. Заяв, клопотань до суду ві д ТОВ «Призма-Груп» не надход ило.

Відповідно до ч.1 ст.41 КАС Укр аїни у разі неявки у судове за сідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відпо відно до положень цього Коде ксу розгляд справи здійснюєт ься за відсутності осіб, які б еруть участь у справі (у тому ч ислі при розгляді справи в по рядку письмового провадженн я), фіксування судового засід ання за допомогою звукозапис увального технічного засобу не здійснюється.

З' ясувавши обставини спр ави та перевіривши їх доказа ми, суд приходить до висновку про можливість задоволення позову з наступних підстав.

Відповідно до Свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи Серії А01 №024538, Довідки з Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ТОВ «Призм а-Груп» зареєстроване за адр есою: 69096, Запорізька область , м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуй кова, буд.24, кв.4. Відповідач ма є ідентифікаційний код 35924477.

Як зазначено в акті №1567 від 03.0 6.2009 співробітниками ДПІ в Лені нському районі м.Запоріжжя з а результатами перевірки вст ановлено порушення відповід ачем вимог: пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами», п.16.4 ст.16 Закону України «Про оп одаткування прибутку підпри ємств» щодо своєчасного пода ння декларацій з податку на п рибуток за: 11 місяців 2007 року; 2007 р ік; 1 квартал, 9 місяців, 11 місяці в 2008 року; 2008 рік; 1 квартал 2009 року.

За вказане порушення подат кового законодавства Україн и ДПІ у Ленінському районі м. Запоріжжя 15.06.2009 прийнято подат кове повідомлення-рішення №0 032951501/0, яким відповідачу визначе но податкове зобов' язання з податку на прибуток приватн их підприємств у розмірі 1190 гр н. 00 коп.

Відповідачем не надано до с уду відомостей про оскарженн я податкового повідомлення-р ішення №0032951501/0 від 15.06.2009.

Відповідно до приписів п.1.3 с т.1 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами» податкове зобов' я зання по сплаті штрафних сан кцій є узгодженим і підлягає сплаті.

Податковий контроль - це с истема заходів, що вживаютьс я контролюючими органами з м етою контролю правильності н арахування, повноти і своєча сності сплати податків і збо рів, а також дотримання закон одавства з питань регулюванн я обігу готівки, проведення р озрахункових та касових опер ацій, патентування, ліцензув ання та іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на контролюючі органи «…» (п.61.1 ст.61 Податковог о кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.3 п.62.1 ст.62 П одаткового кодексу України п одатковий контроль здійснює ться шляхом: ведення обліку п латників податків; інформаці йно-аналітичного забезпечен ня діяльності органів держав ної податкової служби; перев ірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також п еревірок щодо дотримання зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладено на к онтролюючі органи, у порядку , встановленому законами Укр аїни, що регулюють відповідн у сферу правовідносин.

Як зазначено у пп.4.2.1 п.4.2 «Інст рукції про порядок ведення о рганами державної податково ї служби оперативного обліку платежів до бюджету, контрол ь за справлянням яких здійсн юється органами державної по даткової служби України», за твердженої 18.07.2005 наказом Держа вної податкової адміністрац ії України №276, зареєстрованої в Міністерстві юстиції Укра їни 02.08.2005 за №843/11123 (далі за текстом - «Інструкція про порядок в едення органами державної по даткової служби оперативног о обліку платежів до бюджету , контроль за справлянням яки х здійснюється органами держ авної податкової служби Укра їни»), податкові зобов' язан ня, штрафні санкції, пеня, само стійно визначені платником у податковій звітності, унося ться до електронної бази дан их підрозділами обробки та в едення податкових документі в і формуються в електронні т а паперові реєстри.

З метою обліку нарахованих і сплачених сум платежів до б юджету органами державної по даткової служби на кожний по точний рік відкриваються осо бові рахунки за кожним платн иком та кожним видом платежу , які повинні сплачуватися та кими платниками (п.3.1 «Інструк ції про порядок ведення орга нами державної податкової сл ужби оперативного обліку пла тежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюєть ся органами державної податк ової служби України»).

У п.3.6 «Інструкції про порядо к ведення органами державної податкової служби оперативн ого обліку платежів до бюдже ту, контроль за справлянням я ких здійснюється органами де ржавної податкової служби Ук раїни» зазначено, що форми ка рток особових рахунків мають лицьовий та зворотний боки. Н а лицьовому боці картки відо бражаються умови справляння платежу та дані про платника податків. Зворотний бік карт ки відображає стан розрахунк ів платників з бюджетом (суми нарахованого та сплаченого платежу, пені, штрафних (фінан сових) санкцій, плати за креди т щодо розстрочених (відстро чених) податкових зобов'язан ь, суми податкового боргу, над міру та/або помилково сплаче ні, та суми, заявлені до відшко дування, й інше).

Позивачем в обґрунтування викладеного в адміністратив ному позові надано довідку з облікової картки ТОВ «Призм а-Груп» з податку на прибуток приватних підприємств, згід но якої за відповідачем облі ковується борг у сумі 1190 грн. 00 к оп. Даних про розстрочення (ві дстрочення) податкового зобо в' язання, надміру та/або пом илково сплачені кошти вказан ий документ - не містить.

ТОВ «Призма-Груп» не надало до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податковог о боргу.

Отже, позивачем доведено су му заборгованості ТОВ «Призм а-Груп» по податку з прибутку підприємства у сумі 1190 грн. 00 ко п.

Статтею 7 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2011 рік» від 23.12.2010, № 2857-VI установле но, що податки і збори (обов'яз кові платежі), які справлялис я до 1 січня 2011 року та не встано влені Податковим кодексом Ук раїни як загальнодержавні і місцеві податки та збори, вкл ючаючи розстрочені і відстро чені суми грошових зобов'яза нь, суми податкового боргу з у рахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися ст аном на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перев ірок, за цими податками і збор ами (обов'язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов'язкових платежів), які зараховувалися до державног о бюджету; загального чи спец іального фонду місцевих бюдж етів - у частині податків і збо рів (обов'язкових платежів), як і зараховувалися відповідно до загального чи спеціально го фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» (який діяв на час винесен ня податкових повідомлень-рі шень) податкова вимога вважа ється надісланою (врученою) ю ридичній особі, якщо її перед ано посадовій особі такої юр идичної особи під розписку а бо надіслано листом з повідо мленням про вручення. У таком у самому порядку надсилаютьс я податкові повідомлення.

У разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує под аткове повідомлення або пода ткові вимоги на дошці податк ових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення под аткового органу. При цьому де нь розміщення такої податков ої вимоги вважається днем її вручення (пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами»).

Аналогічні норми містить і пп.14.1.153 п.14.1 ст.14 Податкового коде ксу України, згідно якого под аткова вимога - це письмова вимога органу державної под аткової служби до платника п одатків щодо погашення суми податкового боргу.

Відповідно до приписів п.58.3 с т.58 Податкового кодексу Украї ни податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, як що його передано посадовій о собі такої юридичної особи п ід розписку або надіслано ли стом з повідомленням про вру чення. Податкове повідомленн я-рішення вважається надісла ним (врученим) фізичній особі , якщо його вручено їй особист о чи її законному представни кові або надіслано на адресу за місцем проживання або ост аннього відомого її місцезна ходження фізичної особи з по відомленням про вручення. У т акому самому порядку надсила ються податкові вимоги та рі шення про результати розгляд у скарг. У разі коли пошта не м оже вручити платнику податкі в податкове повідомлення-ріш ення або податкові вимоги, аб о рішення про результати роз гляду скарги через відсутніс ть за місцезнаходженням поса дових осіб, їх відмову прийня ти податкове повідомлення-рі шення або податкову вимогу, а бо рішення про результати ро згляду скарги, незнаходження фактичного місця розташуван ня (місцезнаходження) платни ка податків або з інших причи н, податкове повідомлення-рі шення або податкова вимога, а бо рішення про результати ро згляду скарги вважаються вру ченими платнику податків у д ень, зазначений поштовою слу жбою в повідомленні про вруч ення із зазначенням причин н евручення.

Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » податковий борг - це подат кове зобов' язання (з урахув анням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгод жене платником або узгоджене в адміністративному чи судо вому порядку, але не сплачене у встановлений строк.

Згідно з пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податк ового кодексу України податк овий борг - це сума грошовог о зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявн ості), самостійно узгодженог о платником податків або узг одженого в порядку оскарженн я, але не сплаченого у встанов лений цим Кодексом строк, а та кож пеня, нарахована на суму т акого грошового зобов'язання .

Відповідно до пп.5.4.1 п.5.4 ст.5 Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» узгоджена сума податков ого зобов'язання, не сплачена платником податків у строки визначені цим законом визна ється сумою податкового борг у платника податків.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли п латник податків не сплачує у згодженої суми грошового зоб ов' язання в установлені зак онодавством строки, орган де ржавної податкової служби на дсилає (вручає) йому податков у вимогу в порядку, визначено му для надсилання (вручення) п одаткового повідомлення-ріш ення.

Судом досліджено корінці п одаткових вимог: №1/634/10780 від 06.07.2009; №2/1333/20518 від 15.12.2009, якими запропонов ано відповідачу погасити вже узгоджений податковий борг.

Згідно з ч.95.1 ст.95 Податкового кодексу України орган держа вної податкової служби здійс нює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шл яхом стягнення коштів, які пе ребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податк ового кодексу України стягне ння коштів з рахунків платни ка податків у банках, обслуго вуючих такого платника подат ків, здійснюється за рішення м суду, яке направляється до в иконання органам державної п одаткової служби, у розмірі с уми податкового боргу або йо го частини. Орган державної п одаткової служби звертаєтьс я до суду щодо надання дозвол у на погашення усієї суми под аткового боргу за рахунок ма йна платника податків, що пер ебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вк азаного дозволу є підставою для прийняття органом держав ної податкової служби рішенн я про погашення усієї суми по даткового боргу.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Згідно з ч.1 ст.71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.

Враховуючи вище викладене , судом з' ясовано, що ТОВ «При зма-Груп» на час судового зас ідання має податковий борг з податку на прибуток підприє мства у сумі 1190 грн. 00 коп., який у добровільному порядку - не погашений. У зв' язку з цим су д приходить до висновку, що ад міністративний позов підляг ає задоволенню, вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «Призма-Груп» .

Відповідно до приписів ч.4 с т.94 КАС України у справах, в яки х позивачем є суб' єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична осо ба, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не с тягуються.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.11, 17, 71, 94, 158-163 КАС Укра їни, ст.19 Конституції України, ст.95 Податкового кодексу Укра їни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Призма-Груп» (69096, Запо різька область, м.Запоріжжя, в ул. Маршала Чуйкова, буд.24, кв.4 , ідентифікаційний код 35924477) у б анках на користь Державного бюджету Ленінського району м .Запоріжжя кошти у розмірі по даткового боргу 1190 грн. 00 коп. з п одатку на прибуток приватних підприємств, перерахувавши на р/р 31117009700006, код платежу 11021000, код одержувача 38025423, банк - ГУДКС У країни у Запорізькій області , МФО 813015.

Постанова суду першої інст анції набирає законної сили у строк та порядок визначени й ст.ст.167, 186, 254 КАС України.

Постанова суду першої інст анції оскаржується у строк т а порядок встановлений ст.ст .167, 186 КАС України.

Постанова виготовлена у по вному обсязі 05.03.2012.

Суддя (підпис) О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22096586
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0870/302/12

Постанова від 05.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 05.03.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 01.02.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні