Постанова
від 05.03.2012 по справі 2а/1270/725/2012
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №2.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

05 березня 2012 року Справа № 2а/1270/725/2012

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

головуючого судді Аге вича К.В.,

суддів Ост орвської О.П.,

Кисельової Є.О.

при секретарі: Ч уванову А.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом ОС ОБА_2 до Адміністрації П резидента України, Глави Ад міністрації Президента Ук раїни Льовочкіна Сергія Во лодимировича про визнання дій противоправними та зобо в' язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

19 січня 2012 року ОСОБА_2 зве рнувся до Луганського окружн ого адміністративного суду з адміністративним позовом до Адміністрації Президен та України, Глави Адміністр ації Президента України Льовочкіна Сергія Володимир овича про визнання дій прот ивоправними та зобов' язанн я вчинити певні дії.

В обґрунтування позову заз начено, що 11.07.2011 року він зверну вся зі скаргою до Президента України Януковича В.Ф. що до бездіяльності Генерально го прокурора України Пшонк и В.П.. Адміністрацією Пр езидента України відмовлено в поданні звернення, і як вказ ує позивач, завідувач відділ у опрацювання звернень грома дян у відповіді від 19.07.2011 № 22/083185-12 п ослався на ст. 16 Закону Україн и «Про звернення громадян». З а таких обставин, на думку поз ивача, відмова Адміністрац ії Президента України в под анні звернення Президентові України є протиправною.

У зв' язку з цим позивач про сив суд:

1. Визнати неправомірною від повідь Адміністрації Пр езидента України від 19.07.2011 року за № 22/083185-12;

2. Зобов' язати Главу Адміністрації Президента України Льовочкіна С.В. п одати скаргу від 11.07.2011 року на р озгляд Президентові України та про час подання скарги пов ідомити позивача.

В судовому засіданні позив ач підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві , та просив суд задовольнити п озовні вимоги в повному обся зі.

Представник відповідача - Адміністрації Президен та України Мишковець О.В. просила дану справу розгляну ти за відсутності представни ка Адміністрації Презид ента України, на адресу суду н адано письмові заперечення, в яких просили суд відмовити в задоволенні позову за необ ґрунтованістю.

Представник Глави Адмі ністрації Президента Укра їни Льовочкіна С.В. у судо ве засідання не прибув, про да ту час і місце судового засід ання повідомлявся належним ч ином.

Заслухавши пояснення пози вача, перевіривши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних ви мог і наданих сторонами дока зів, оцінивши докази відпові дно до вимог ст.69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; 2) з використанням по вноваження з метою, з якою це п овноваження надано; 3) обґрунт овано, тобто з урахуванням ус іх обставин, що мають значенн я для прийняття рішення (вчин ення дії); 4) безсторонньо (неуп ереджено); 5) добросовісно; 6) роз судливо; 7) з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації; 8) пропорційно, з окрема з дотриманням необхід ного балансу між будь-якими н есприятливими наслідками дл я прав, свобод та інтересів ос оби і цілями, на досягнення як их спрямоване це рішення (дія ); 9) з урахуванням права особи н а участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а тако ж застосовує інші нормативно -правові акти, прийняті відпо відним органом на підставі, у межах повноважень та у спосі б, передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності з Конститу цією України кожному гарант ується право на оскарження в суді рішень, дій, чи бездіяль ності органів державної вла ди, місцевого самоврядування , посадових і службових осіб.

З урахуванням викладеного , зазначена справа відносить ся до юрисдикції адміністрат ивних судів, оскільки учасни ком спору є суб'єкт владних по вноважень, наділений публічн о-владними повноваженнями.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 11.07.2011 року зв ернувся зі скаргою до Презид ента України Януковича В.Ф. , подавши її до Адміністра ції Президента України (а.с . 13-16).

19 липня 2011 року ОСОБА_2 зав ідувачем відділу опрацюванн я звернень громадян Адміні страції Президента Україн и С.Конюховим була надісл ана відповідь від 19.07.2011 №22/083185-12, в я кій зазначено, що скарги на ді ї (рішення) Генерального прок урора України повинні вирішу ватися в судовому порядку, та роз' яснено заявнику, що він має право самостійно зверну тися до суду для захисту свої х прав та законних інтересів (а.с. 8).

Крім того, судом встановлен о, що 05 липня 2010 року Печерським районним судом м. Київа була р озглянута заява ОСОБА_2 пр о порушення кримінальної спр ави відносно Заступника Гене ральної прокуратури України Щоткіна В.І. за ст. ст. 364 ч. 3, 365 ч. 3, 368 ч. 3 Кримінального Кодексу України, та вирішено направи ти зазначену заяву до Генера льної прокуратури України дл я прийняття рішення в порядк у ст.97 Кримінально-процесуаль ного Кодексу України. (а.с. 9).

30 липня 2010 року виконуючим об ов' язки Генерального проку рора України Пшонкою В.П. була надана відповідь, в якій зазначено, що, оскільки у звер ненні не міститься даних, нео бхідних для прийняття відпов ідного рішення, а також всі ма теріали знищено згідно з вим огами ст. 12 Закону України «Пр о Прокуратуру», провадження за скаргами позивача з цього питання в органах прокурату ри припиняється (а.с. 10).

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про зверн ення громадян» (із змінами і д оповненнями, далі - Закон № 393 /96) під зверненнями громадян с лід розуміти викладені в пис ьмовій або усній формі пропо зиції (зауваження), заяви (клоп отання) і скарги.

Звернення адресуються орг анам державної влади і місце вого самоврядування, підприє мствам, установам, організац іям незалежно від форм власн ості, об'єднанням громадян аб о посадовим особам, до повнов ажень яких належить вирішенн я порушених у зверненнях пит ань (ст.5 Закону № 393/96).

Як вбачається із звернення ОСОБА_2, позивач звернувс я до Президента України із ск аргою на дії Генерального пр окурора України.

Відповідно до статті 7 Закон у України "Про прокуратуру" га рантією незалежності прокур атури є заборона втручання о рганів державної влади і орг анів місцевого самоврядуван ня, посадових осіб, засобів ма сової інформації, громадсько -політичних організацій (рух ів) та їх представників у діял ьність прокуратури по нагляд у за додержанням законів або по розслідуванню діянь, що мі стять ознаки злочину. Вплив у будь-якій формі на працівник а прокуратури з метою перешк одити виконанню ним службови х обов'язків або добитися при йняття неправомірного рішен ня тягне за собою відповідал ьність, передбачену законом.

Статтею 15 Закону України ві д 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення гро мадян» (із змінами і доповнен нями, далі - Закон № 393/96) передб ачено, що органи державної вл ади, місцевого самоврядуванн я та їх посадові особи, керівн ики та посадові особи підпри ємств, установ, організацій н езалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повнов ажень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані о б'єктивно і вчасно розглядат и їх, перевіряти викладені в н их факти, приймати рішення ві дповідно до чинного законода вства і забезпечувати їх вик онання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (к лопотань).

Правовий статус Президент а України, який включає його п рава та обов' язки, визначен ий Конституцією України, зок рема статтею 106.

Згідно пункту 28 статті 106 Кон ституції України Президент У країни створює у межах кошті в, передбачених у Державному бюджеті України, для здійсне ння своїх повноважень консул ьтативні, дорадчі та інші доп оміжні органи і служби.

Указом Президента України від 25.02.2010 № 265 «Про першочергові заходи із забезпечення діяль ності Президента України» ут ворено Адміністрацію Пр езидента України.

Відповідно до Указу Презид ента України від 02 квітня 2010 ро ку № 504/2010 «Про Положення про А дміністрацію Президента У країни» (із змінами і доповне ннями, далі - Указ № 504/2010) Адмі ністрація Президента Укра їни є постійно діючим допомі жним органом, утвореним През идентом України відповідно д о пункту 28 частини першої стат ті 106 Конституції України. А дміністрація у своїй діяль ності керується Конституціє ю України, законами України, а ктами Президента України, Ка бінету Міністрів України, мі жнародними договорами Украї ни, укладеними в установлено му порядку, цим Положенням, а т акож розпорядженнями Глав и Адміністрації Президент а України. Основними завданн ями Адміністрації є орга нізаційне, правове, консульт ативне, інформаційне, експер тно-аналітичне та інше забез печення здійснення Президен том України визначених Конст итуцією України повноважень .

Слід також відмітити, що від повідно до пункту 28 частини пе ршої статті 106 Конституції Укр аїни для здійснення своїх по вноважень Президент України створює консультативні, дор адчі та інші допоміжні орган и і служби. Так, відповідно до Указу Президента України від 25 лютого 2010 року № 265 "Про першоче ргові заходи із забезпечення діяльності Президента Украї ни" утворено Адміністрацію Президента України, основн ими завданнями якої є органі заційне, правове, консультат ивне, інформаційне, експертн о-аналітичне та інше забезпе чення здійснення Президенто м України визначених Констит уцією України повноважень. З окрема, повноваження відпові дача організовувати розгляд звернень громадян, які зверт аються до Глави держави, в изначено підпунктом 20 пункту 4 Положення про Адміністра цію Президента України, зат вердженого Указом Президент а України від 2 квітня 2010 року № 504.

Відповідно до пункту 6 Указу № 504/2010 Адміністрація у проц есі виконання покладених на неї завдань взаємодіє в уста новленому порядку з органами Верховної Ради України т а її Апаратом, Кабінетом М іністрів України та його Сек ретаріатом, Апаратом Ради національної безпеки і обор они України, центральними та місцевими органами виконавч ої влади, правоохоронними, ін шими державними органами, ор ганами місцевого самоврядув ання, підприємствами, науков ими та іншими установами, орг анізаціями, а також із відпов ідними органами іноземних де ржав і міжнародних організац ій.

До складу Адміністрації Президента України входят ь управління, які є самостійн ими структурними підрозділа ми Адміністрації (пункт 7 Указу № 504/2010).

Управління з питань зверне нь громадян Адміністрації Президента України є струк турним підрозділом Адміні страції Президента Україн и, як це передбачено п.2 Указу П резидента України від 05.04.2011 № 352.

Таким чином, як вбачається з наведених норм, опрацювання та розгляд звернень громадя н, які звертаються до Президе нта України, проводить Адмі ністрація Президента Укра їни через свої структурні пі дрозділи.

Таким чином, у спірних право відносинах передача звернен ня позивача на розгляд Адмі ністрації Президента Укра їни відбулась в силу встанов леного законодавством механ ізму розгляду звернень до Пр езидента України, а саме допо міжним органом, а відтак відп овідач - Адміністрація Пр езидента України діяв у поря дку, спосіб, у межах повноваже нь та з метою, з якою ці повнов аження надані Законом Україн и "Про звернення громадян".

Враховуючи викладене, звер нення позивача повернуто йом у Адміністрацією Презид ента України листом від 19 липн я 2011 року за № 22/083185-12 з відповідним роз'ясненням.

Отже, відповідач - Адмініс трація Президента України , права позивача в даному випа дку не порушував, а його струк турним підрозділом - Управл інням з питань звернень гром адян своєчасно опрацьовано з вернення позивача та надано відповідь.

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що р озгляд звернень позивача зді йснений в порядку, спосіб та с троки, передбачені Законом У країни «Про звернення громад ян», із урахуванням компетен ції Президента України та ді яльності його допоміжних орг анів.

Оскільки суд прийшов до вис новку про правомірність дій відповідача, Адміністраці ї Президента України, то ви моги про зобов' язання вчини ти певні дії Главою Адмініс трації Президента України не є обґрунтованими.

Таким чином, позов визнаєть ся судом необґрунтованим та таким, що задоволенню не підл ягає.

Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено сторони про те, щ о постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-д енного строку.

Керуючись ст. ст. 11, 71, 94, 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовн их вимог ОСОБА_2 до Адмін істрації Президента Украї ни, Глави Адміністрації П резидента України Льовочк іна Сергія Володимировича про визнання дій противопра вними та зобов' язання вчини ти певні дії відмовити повні стю за необгрунтованістю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 12 берез ня 2012 року.

Суддя К.В. Агевич

Дата ухвалення рішення05.03.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22100200
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1270/725/2012

Ухвала від 06.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська Світлана Володимирівна

Ухвала від 20.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Ухвала від 06.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Жаботинська С.В.

Постанова від 05.03.2012

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.В. Агевич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні