Постанова
від 29.02.2012 по справі 2а-21/12/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 лютого 2012 р. м. Львів № 2а-21/12/1370

16 год.08 хв.

Львівський окружний адміністративний суд у склад і головуючого судді Сподарик Н.І., за участю секретаря судо вого засідання Задорожної М. М., розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Шевченківському районі м. Львова до Шевченківськог о відділу державної виконавч ої служби Львівського місько го управління юстиції про ск асування постанови,-

встановив:

Управління Пенсійного фо нду України в Шевченківськом у районі м. Львова звернулос я до Львівського окружного а дміністративного суду з позо вною заявою до Шевченківсько го відділу державної викон авчої служби Львівського міс ького управління юстиції п ро визнання дій неправомірни ми та скасування постанови про відкриття виконавчого п ровадження від 20.12. 2011 року ВП № 30427747.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що державним виконавц ем відкрито виконавче провад ження, з порушенням ст. 21 Закон у України «Про виконавче про вадження», оскільки виконавч е провадження не підвідомче Шевченківському відділу д ержавної виконавчої служби Л ьвівського міського управлі ння юстиції, то державний вик онавець повинен був відмовит и у відкритті виконавчого пр овадження. Відтак просить с уд скасувати постанову про в ідкриття виконавчого провад ження від 20.12. 2011 року ВП № 30427747.

Відповідач позов заперечи в повністю з підстав, викладе них у письмових запереченнях на позовну заяву за вх. № 22849 від 23.01.2012 року. Спростовуючи твердж ення позивача зазначив, що по станова про відкриття викона вчого провадження винесена у відповідності вимог ст. 20 За кону України «Про виконавче провадження», оскільки право вибору місця виконання між к ількома органами державної в иконавчої служби, які можуть вчинити виконавчі дії по вик онанню рішення на території, на яку поширюються її функці ї, належить стягувачу. Відпов ідач вважає, що немає підстав для відмови у відкритті пров адження, і тому просить суд у з адоволені позову відмовити т а проводити розгляд справи б ез участі представника відпо відача.

Зважаючи на зазначені вище обставини суд на підставі ст .ст.128,181 КАС України ухвалив роз глянути справу на підставі н аявних у ній доказів без учас ті сторін.

Суд повно та всебічно досл ідив долучені до матеріалів справи письмові докази та вс тановив наступні фактичні об ставини справи :

20.12.2011 року державним виконавц ем Шевченківського відділу д ержавної виконавчої служби Л ьвівського міського управлі ння юстиції було відкрито ви конавче провадження ВП № 30427747 з примусового виконання викон авчого листа № 2а-504/2011, виданого 09.12.2011 року Шевченківським райо нним судом м. Львова про зоб ов' язання управління Пенсі йного фонду України в Шевчен ківському районі м. Львова нарахувати та виплатити О СОБА_1 підвищення до пенсії в розмірі 30% мінімальної пенс ії за віком, передбачену ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни»врахову ючи мінімальний розмір пенсі ї за віком, встановлений абз.1 ч.1 ст. 28 Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування»з урах уванням проведення виплат з 21.08.2010 року по 31.01.2011 року.

Позивач вважає постанову д ержавного виконавця від 20.12.2011 р оку протиправною, у зв' язку з чим звернувся з даним позов ом до суду.

Вирішуючи питання щодо пра вомірності рішення державно го виконавця суд керувався н аступним:

За змістом ч. 1 ст. 181 КАС Украї ни учасник виконавчого прова дження має право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважає , що рішенням, дією або бездіял ьністю державного виконавця порушено його права, свободи чи інтереси. Відповідно до ст . 2 КАС України завданням адмін істративного судочинства є з ахист прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної ви конавчої влади.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної вл ади та органи місцевого само врядування, їх посадові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Підстави та процедура відк риття виконавчого проваджен ня регламентуються Законом У країни «Про виконавче провад ження»(далі - Закон № 606). Пункто м 1 частиною 2 статтею 17 Закону № 606 встановлено, що примусове виконання рішень державною виконавчою службою здійснює ться на підставі виконавчих документів, визначених цим З аконом, серед яких передбаче но виконавчі листи, що видают ься судами. Відповідно до ст. 1 9 Закону № 606 державний виконав ець відкриває виконавче пров адження на підставі виконавч ого документа у т.ч. за заявою стягувача або його представн ика про примусове виконання рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 606 державний виконавець про тягом трьох робочих днів з дн я надходження до нього викон авчого документа виносить по станову про відкриття викона вчого провадження. У постано ві державний виконавець вказ ує про необхідність боржнику самостійно виконати рішення у строк до семи днів з моменту винесення постанови та зазн ачає, що у разі ненадання борж ником документального підтв ердження виконання рішення с уду буде розпочате примусове виконання цього рішення із с тягнення з боржника виконавч ого збору і витрат, пов' язан их з організацією та проведе нням виконавчих дій, передба чених цим законом .

Згідно зі ст. 5 Закону № 606, вимо ги державного виконавця щодо виконання рішень обов'язков і для всіх органів, організац ій, посадових осіб, фізичних і юридичних осіб на території України. Невиконання законн их вимог державного виконавц я тягне за собою відповідаль ність згідно з законом.

Згідно із ч.2 ст. 8 Закону Укра їни “Про виконавче проваджен ня»боржником є фізична або ю ридична особа, визначена вик онавчим документом.

Як вбачається із постанови про відкриття виконавчого п ровадження від 20.12.2011 року ВП № 3042 7747 боржником є Управління пен сійного фонду України в Шевч енківському районі.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України «Про виконавче пров адження»виконавчі дії прова дяться державним виконавцем за місцем проживання, перебу вання, роботи боржника або за місцезнаходженням його майн а. У разі якщо боржник є юридич ною особою, то виконання пров адиться за місцезнаходження м його постійно діючого орга ну або майна.

Згідно до п.1 ч.2 ст. 21 Закону Ук раїни «Про виконавче провадж ення»на відділ примусового в иконання рішень управлінь де ржавної виконавчої служби Го ловного управління юстиції М іністерства юстиції України в Автономній Республіці Кр им, головного управління юс тиції в області, містах Києві та Севастополі покладається виконання рішень, за якими бо ржниками є територіальні під розділи центральних органів виконавчої влади, місцеві су ди, міські, районні або селищн і ради чи районні державні ад міністрації та їх структурні підрозділи, міські, районні, м іжрайонні, інші прирівняні д о них прокуратури, військові прокуратури гарнізонів, інш і територіальні підрозділи о рганів державної влади та їх посадові особи.

Оскільки відповідно до ст. 1 24 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов' язк овими до виконання на всій те риторії України, то суд розці нює дії Управління Пенсійног о фонду України в Шевченківс ькому районі м. Львова щодо о скарження постанови від 20.12.2011 р оку не інакше, як ухилення від виконання судового рішення.

Суд прийшов до переконання , що постанова від 20.12.2011 року № ВП 30427747 про відкриття виконавчог о провадження видана державн им виконавцем в межах надани х йому повноважень та у спосі б передбачений законом.

З врахуванням наведеного, с уд вважає, що позовні вимоги У правління Пенсійного фонду У країни в Шевченківському рай оні м. Львова є безпідставним и, а тому в їх задоволенні слід відмовити.

Відповідно до вимог ст. 94 КАС України судові витрати з сто рін у даній справі не підляга ють до стягнення.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163,167 КАС У країни, суд -

постановив:

У задоволені позову відмо вити повністю.

Апеляційну скаргу на поста нову суду першої інстанції м оже бути подано протягом дес яти днів з дня отримання повн ого тексту постанови. Апеляц ійна скарга подається до адм іністративного суду апеляці йної інстанції через суд пер шої інстанції, який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови скл адено 05 березня 2012 року.

Суддя Сподарик Н.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22102029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-21/12/1370

Постанова від 01.10.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Н.М.

Постанова від 29.02.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 05.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 04.01.2012

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні