Постанова
від 09.06.2008 по справі 2-а-5368/08
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островсько го, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: vin.adminsud@meta.u a



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2008 р. Справа № 2-а-5368/08

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Сауляка Юрія Васильовича,

При секретарі судового зас ідання: Кащук С.В.

За участю представників ст орін:

позивача : Вівдича С .В.

відповідача : Юзвака А.М .

адвоката - ОСОБА_1.

розглянувши матеріали спр ави

за позовом: сільськогос подарського товариства з обм еженою відповідальністю "Рос ія"

до: Управління Пенсійн ого фонду України у Чернівец ькому районі Вінницької обла сті

про: визнання протиправ ними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ :

Сільськогосподарське то вариство з обмеженою відпові дальністю “Росія”подало поз ов до Управління Пенсійного фонду України у Чернівецьком у районі Вінницької області про скасування Рішень № 290, №293 в ід 28 грудня 2007 року та №74 від 14 січ ня 2008 року про застосування фі нансових санкцій та нарухава ння пені за несплату (неперер ахування) або несвоєчасну сп лату (несвоєчасне перерахува ння) страхувальниками страхо вих внесків, в тому числі дона рахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонд у, винесених начальником Упр авління Пенсійного фонду Укр аїни у Чернівецькому районі Вінницької області.

Позов мотивовано тим, що вищ езазначені Рішення № 290, №293 та № 74 про застосування фінансови х санкцій та нарухавання пен і за несплату (неперерахуван ня) або несвоєчасну сплату (не своєчасне перерахування) стр ахувальниками страхових вне сків, в тому числі донарахова них страхувальниками або орг аном Пенсійного фонду, винес ені з порушенням п.9.3.2 ч.9 Інстру кції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внес ків на загальнообов'язкове д ержавне пенсійне страхуванн я до Пенсійного фонду Україн и, затвердженої Постановою П равління Пенсійного фонду Ук раїни 19.12.2003 року №21-1, зареєстрова ної в Міністерстві юстиції У країни 16.01.2004 року №64/8663.

За таких підстав, позивач зв ернувся до суду з позовом та п росить суд скасувати вказані Рішення.

У судовому засіданні предс тавник позивача та адвокат п озов підтримали та просили с уд задовольнити позовні вимо ги в повному обсязі. Крім того , згідно поданих доповнень до позовної заяви, відповідач з азначив, що станом на 1.01.2008 рік в нього заборгованості по стр ахових внесках перед Пенсійн им фондом немає, а також проси ть суд врахувати те, що СТОВ “Р осія” внаслідок шкідливих по годніх умов зазнало виликих фінансових збитків, чим було позбавлено вчасно сплатити страхові внески до Фонду.

Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, суду поясн ив, що Рішення № 290, №293 та №74 були в инесені відносно позивача за несвоєчасну сплату страхови х внесків, ці Рішення не підля гають скасуванню, оскільки, в они прийняті відповідно до н орм чинного законодавства.

Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши на дані докази та матеріали спр ави, суд приходить до висновк у, що позов підлягає задоволе нню з наступних підстав.

Судом у справі встановлено .

У відповідності до Рішення № 290 про застосування фінансо вих санкцій та нарухавання п ені за несплату (неперерахув ання) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, в тому числі донарах ованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду ві д 28 грудня 2007 року до СТОВ “Росі я”застосовані фінансові сан кції у вигляді штрафу в розмі рі 44635,43 грн., та нараховано пеню в розмірі 21569 грн., згідно із Ріш енням № 293 про застосування фі нансових санкцій та нарухава ння пені за несплату (неперер ахування) або несвоєчасну сп лату (несвоєчасне перерахува ння) страхувальниками страхо вих внесків, в тому числі дона рахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонд у від 28 грудня 2007 року до позива ча застосовані фінансові сан кції у вигляді штрафу в розмі рі 6792,08 грн. та нараховано пеню в розмірі 1930,06 грн., а відповідно д о Рішення №74 від 14 січня 2008 року - штраф в сумі 6376,02 грн. та пеня в розмірі 9743,62 грн.

Відповідно ст. 1 Закону Укра їни “Про збір на обов' язков е державне пенсійне страхува ння”, платниками збору на обо в'язкове державне пенсійне с трахування є суб'єкти підпри ємницької діяльності незал ежно від форм власності, їх о б'єднання, бюджетні, громадсь кі та інші установи та органі зації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також ф ізичні особи - суб'єкти підп риємницької діяльності, як і використовують працю найма них працівників

Згідно ч. 10 ст. 20 Закону Україн и “Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня”, якщо страхувальники нес воєчасно або не в повному обс язі сплачують страхові внеск и, до них застосовуються фіна нсові санкції, передбачені ц им Законом, а посадові особи, в инні в порушенні законодавст ва про сплату страхових внес ків, несуть дисциплінарну, ад міністративну, цивільно - пра вову або кримінальну відпові дальність згідно із законом.

Ч.9. ст.106 Закону України “Про з агальнообов' язкове держав не пенсійне страхування” пер едбачає, що виконавчі орган и Пенсійного фонду застосо вують до страхувальників фін ансові санкції, зокрема, п. 2 ч. 9 ст. 106 вище згаданого Закону пе редбачено, що за несплату (неп ерерахування) або несвоєчасн у сплату (несвоєчасне перера хування) страхувальниками ст рахових внесків, у тому числі донарахованих страхувальни ками або територіальними орг анами Пенсійного фонду, накл адається штраф залежно від с троку затримки платежу в роз мірі: 10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у р азі затримки їх сплати у стро к до 30 календарних днів включн о; 20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у с трок до 90 календарних днів вкл ючно; 50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплат и понад 90 календарних днів. Од ночасно на суми своєчасно н е сплачених (не перераховани х) страхових внесків і фінан сових санкцій нараховуєтьс я пеня в розмірі 0,1 відсотка з азначених сум коштів, розрах ована за кожний день простро чення платежу.

Згідно ч. 13. ст. 106 Закону №1058-IV пр о нарахування пені та наклад ення штрафів, передбачених ч астинами дев'ятою і десятою цієї статті, посадові осо би виконавчих органів Пенсі йного фонду в порядку, вста новленому правлінням Пенсій ного фонду, виносять рішення , які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення на дсилаються страхувальнику, б анку чи організації, яка здій снює виплату і доставку пенс ій.

Тобто, при нарахуванні фіна нсових санкцій, пені Управлі ння Пенсійного фонду має заз начити в рішенні суму зобов'я зання, виявити базові і кален дарні періоди за які нарахов уються фінансові санкції; ко нкретні процентні ставки, і к онкретну кількість днів прос трочення оплати, та надіслат и рішення протягом трьох роб очих днів із дня їх винесен ня страхувальнику, чого оста ннім не було зроблено.

Крім того, відповідно до пп. 9.2. “Інструкції про порядок об числення і сплати страхуваль никами та застрахованими осо бами внесків на загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування до Пенсійного фонд у України”, затвердженої Пос тановою Правління Пенсійног о фонду України 19.12.2003 року №21-1, за реєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року №64/8663, фінансові санкції, зазначені у підпунктах 9.3.2.-9.3.7 пункту 9.3 Інс трукції, застосовуються орга нами Пенсійного фонду Україн и до страхувальників, визнач ених пунктами 2.1.1-2.1.5 пункту 2.1 зга даної Інструкції.

П. 9.3.2. Інструкції визначає, що рішення про застосування шт рафів, зазначених у даному пі дпункті, складається в залеж ності від терміну затримки с плати (погашення) страхових в несків:

1) при затримці до 30 календарн их днів включно, на наступний день після закінчення зазна чених 30 календарних днів ріше ння про застосування штрафу виноситься у розмірі десяти відсотків від суми фактично сплаченої (погашеної) за цей п еріод недоїмки.

Тобто, рішення виноситься о дне на всю суму сплаченої (пог ашеної) недоїмки за період з 1 до 30 календарного дня незалеж но від кількості випадків сп лати за вказаний період;

2) при затримці сплати страх ових внесків до 90 календарних днів включно, на наступний де нь після закінчення зазначен их 90 календарних днів рішення про застосування штрафу вин оситься у розмірі двадцяти в ідсотків від суми фактично с плаченої (погашеної) за цей пе ріод недоїмки.

Тобто, рішення приймається одне на всю суму сплаченої (по гашеної) недоїмки за період з 31 до 90 календарного дня незале жно від кількості випадків с плати за вказаний період;

3) при затримці сплати страх ових внесків, що є більшою 90 ка лендарних днів, рішення вино ситься у розмірі п'ятдесяти в ідсотків від суми фактично с плаченої (погашеної) недоїмк и.

Рішення приймається одне н а всю суму сплаченої (погашен ої) недоїмки за період від 91 ка лендарного дня до дня фактич ного погашення всієї суми не доїмки, незалежно від кілько сті випадків сплати за цей пе ріод.

В порушення вище зазначени х правових норм у Рішеннях № 290, №293 та №74 про застосування фін ансових санкцій та нарухаван ня пені за несплату (неперера хування) або несвоєчасну спл ату (несвоєчасне перерахуван ня) страхувальниками страхов их внесків, в тому числі донар ахованих страхувальниками а бо органом Пенсійного фонду, винесених Управлінням Пенсі йного фонду України у Чернів ецькому районі Вінницької об ласті не виявлені базові (кон кретну кількість днів) та кал ендарні періоди, за які нарах овуються фінансові санкції, не встановлена конкретна пр оцентна ставка, що застосову ється для розрахунку фінансо вої санкції в даному базовом у періоді.

Крім того, у порушення вище наведеного, Управління Пенсі йного фонду у вказаних Рішен нях неправомірно застосувал о одночасно всі три процентн і ставки (10%, 20%, 50%) за затримку спл ати страхових внесків від 1 дн я і більше 90 днів, що підтвердж ується розрахунками фінансо вої санкцій та пені в матеріа лах адміністративної справи . Відповідач при винесенні Рі шень не розмежовував затримк у сплати страхових внесків я к то передбачив законодавець до 30 календарних днів, до 90 кал ендарних днів і більше 90 кален дарних днів, що є грубим поруш енням норм чинного законодав ства.

З огляду на вищевикладені н орми права та обставини спра ви, суд вважає, що вищезгадані Рішення прийняті із явним по рушення норм діячого законод авства, є неправомірними, а от же підлягають скасуванню.

Ч. 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи, зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції Ук раїни юрисдикція судів пошир юється на всі правовідносини , що виникають у державі.

Відповідно до ст. 11 Кодексу а дміністративного судочинст ва України розгляд і вирішен ня справ в адміністративних судах здійснюються на засада х змагальності сторін та сво боди в наданні ними суду свої х доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Ч. 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи, зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

В силу ч. 2 ст. 124 Конституції Ук раїни юрисдикція судів пошир юється на всі правовідносини , що виникають у державі.

Відповідно до ст. 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України розгляд і виріше ння справ в адміністративних судах здійснюються на засад ах змагальності сторін та св ободи в наданні ними суду сво їх доказів і у доведенні пере д судом їх переконливості.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб' єкта вл адних повноважень обов' язо к щодо доказування правомірн ості свого рішення, дії чи без діяльності покладається на в ідповідача, якщо він запереч ує проти позову.

Ст. 86 вище згаданого Кодексу передбачено те, що суд оцінює докази, які є у справі, за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на їх безпосер едньому, всебічному, повному та об' єктивному дослідженн і.

Враховуючи, що на день розгл яду справи відповідач доказі в в спростування позовних ви мог не надав, суд дійшов вис новку, що позов є обґрунтова ним, а тому підлягає задовол енню у повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинс тва України якщо судове ріше ння ухвалене на користь стор они, яка не є суб' єктом владн их повноважень, суд присуджу є всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати із Державного бюджету України. Платіжним доручення м №000472 від 25.03.2008 року документаль но підтверджено судові витра ти здійснені позивачем в роз мірі 3,40 грн., а тому вони підляг ають стягненню з Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ :

1. Позов сільськогосподарс ького товариства з обмеженою відповідальністю “Росія”до Управління Пенсійного фонду України у Чернівецькому рай оні Вінницької про скасуванн я Рішень № 290, №293 та №74 про застос ування фінансових санкцій та нарухавання пені за несплат у (неперерахування) або несво єчасну сплату (несвоєчасне п ерерахування) страхувальник ами страхових внесків, в тому числі донарахованих страхув альниками або органом Пенсій ного фонду, винесені відпові дно 28 грудня 2007 року, 28 грудня 2007 р оку та 14 січня 2008 року начальни ком Управління Пенсійного фо нду України у Чернівецькому районі Вінницької області за довольнити повністю.

2. Визнати протиправними та скасувати Рішення № 290, №293 та №74 про застосування фінансових санкцій та нарухавання пені за несплату (неперерахуванн я) або несвоєчасну сплату (нес воєчасне перерахування) стра хувальниками страхових внес ків, в тому числі донарахован их страхувальниками або орга ном Пенсійного фонду, винесе ні відповідно 28 грудня 2007 року, 28 грудня 2007 року та 14 січня 2008 рок у начальником Управління Пен сійного фонду України у Черн івецькому районі Вінницької області.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь сіль ськогосподарського товарис тва з обмеженою відповідальн істю “Росія” судовий збір в с умі 3,40 грн.

Відповідно до ст. 186 КАС Ук раїни постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ст. 16 0 цього Кодексу - з дня складен ня в повному обсязі шляхом по дачі заяви про апеляційне ос карження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інс танції подається протягом дв адцяти днів після подання за яви про апеляційне оскарженн я. При цьому апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження , якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження. Заяв а про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подають ся до суду апеляційної інста нції через суд , який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Украї ни постанова набирає зако нної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, встановлений цим Кодексом , постанова або ухвала суду пе ршої інстанції набирає сили після закінчення цього строк у.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови оформлено: 10.06.08

Суддя (підпис) Сау ляк Юрій Васильович

з оригіналом згідно

Суддя

Секретар

станом на 20.06.2008 року постанов а не набрала законної сили

Дата ухвалення рішення09.06.2008
Оприлюднено01.12.2009
Номер документу2210255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5368/08

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 09.10.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук Н.В.

Постанова від 09.06.2008

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сауляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні