Постанова
від 09.07.2008 по справі 2-а-5940/2008
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

а

а

 

ВІННИЦЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця,    вул. Островського, 14

тел/факс

(0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: vin.adminsud@meta.ua


 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ 

 

09

липня 2008 р.                                                                                     Справа

№ 2-а-5940/08

 

Вінницький

окружний адміністративний суд в складі

Головуючого

судді Сауляка Юрія Васильовича,

 

При секретарі

судового засідання:   Педорук Л.С. 

За участю представників сторін:

позивача      :   ОСОБА_1

відповідача

:   Рагатюк Н.В.

 

розглянувши

матеріали справи

за

позовом: ОСОБА_1

до:   Управління Пенсійного фонду України у м.

Ладижині Вінницької області 

про:

перерахунок пенсії

 

ВСТАНОВИВ

:

 

                                              

 ОСОБА_1 звернувся до Вінницького окружного

адміністративного суду з позовом про зобов'язання здійснити перерахунок пенсії

з 01.08.2006 року без зменшення індивідуального коефіцієнта заробітної плати

згідно із Законами України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування” та стягнення з відповідача недоплаченої у зв'язку із зменшенням

коефіцієнта заробітної плати пенсії.

Позовні

вимоги обґрунтовані тим, що з 18.03.1994 року позивачеві була призначена пенсія

за віком згідно із Законом України „Про пенсійне забезпечення”.

З 01.01.2004

року йому було проведено перерахунок пенсії відповідно до Закону України „Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, при цьому коефіцієнт

страхового стажу  складав 0,42583, а

індивідуальний коефіцієнт заробітної плати -4,73907.

Згідно із

Законом України „Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін

до деяких законодавчих актів України” Управлінням Пенсійного фонду України у м.

Ладижині Вінницької області станом на 01.01.2008р. позивачеві було здійснено

перерахунок пенсії.

При

перерахунку пенсії індивідуальний коефіцієнт заробітної плати, на думку

позивача, протиправно було зменшено до 2,99311, порівняно із тим, який

застосовувався при перерахунку пенсії станом на 01.01.2004 рік при набутті

чинності Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування”.

З  урахування викладеного, ОСОБА_1 вважає, що

при перерахунку пенсії станом на 01.01.2008 рік Управлінням Пенсійного фонду

України було безпідставно зменшено індивідуальний коефіцієнт заробітної плати,

в результаті чого, позивач недоотримає 830 грн. пенсії щомісячно.

 Таким чином, позивач був змушений звернутися

за захистом своїх прав до Вінницького окружного адміністративного суду з

позовом.

В судовому

засіданні позивач заявлені позовні вимоги підтримав в повному обсязі посилаючись

на обставини викладені в позовній заяві, просив суд позов задовольнити.

Натомість,

представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечувала. В  своїх письмових запереченнях суд пояснила,

що  перерахунок пенсії позивачу

здійснювався відповідно до наданих Управлінню повноважень та в межах діючих на

час проведення перерахунку нормативно-правових актів. А тому правових підстав

для задоволення позовних вимог на думку представник відповідач не має.

Заслухавши

пояснення учасників процесу, розглянувши матеріали справи, дослідивши та

оцінивши надані у справу докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не

підлягають задоволенню  з таких підстав.

Відмовляючи у

задоволенні позову суд виходить з того, що відповідач у справі -Управління

Пенсійного фонду України у м. Ладижин Вінницької області при перерахунку пенсії

ОСОБА_1 діяло відповідно до вимог чинного законодавства.

Так,

18.03.1994 року ОСОБА_1 звернувся до Управління Пенсійного фонду України у м.

Ладижин Вінницької області за призначенням пенсії за віком. Для розрахунку

розміру пенсії позивача була використана заробітна плата за останні 12 місяців

перед звернення за пенсією за період з 01.03.1993р. по 28.02.1994р.

 1.01.2004 набув чинності Закон України „Про

загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, п. 2 ст. 43 якого

передбачено, що для перерахунку пенсій, призначених до набрання чинності цим

Законом, враховується заробітна плата (дохід), з якої було раніше обчислено

пенсію, за документами наявними в пенсійній справі. При цьому заробітна плата

(дохід) для обчислення пенсії визначається (відповідно до ч. 2 ст. 40 цього

Закону) із застосуванням середньої заробітної плати працівників, зайнятих у

галузях економіки України, за 2002 рік.

Тому, із

введенням у дію з 01.01.2004 року  Закону  України  

“Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”за документами,

наявними у пенсійній справі ОСОБА_1 був проведений перерахунок пенсії. При

цьому, індивідуальний коефіцієнт заробітної плати становив 4,73907, а

коефіцієнт страхового стажу - 0,42583.

Як вбачається

з матеріалів пенсійної справи позивача, оглянутої в судовому засіданні, розмір

пенсії з 01.01.2004 року становив 626,62 гривень.

Надалі,

відповідно до прийняття Державного бюджету України на відповідні роки,

постановами Кабінету Міністрів України щодо підвищення розміру пенсій у

встановленому  порядку  проводилися 

масові  перерахунки  пенсій, зокрема і пенсії позивача, враховуючи

дані про стаж та заробіток, в пенсійній справі.

Відповідно до

ст. 42 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”(в

редакції закону від 04.04.2006 р.) зокрема, у разі, якщо застрахована   особа  

після   призначення   пенсії  

продовжувала   працювати

провадиться   перерахунок   пенсії  

з   урахуванням   страхового 

стажу призначення пенсії. Кожний наступний перерахунок пенсії

провадиться не раніше як через два роки після попереднього перерахунку з

урахуванням страхового стажу після призначення пенсії.

Перерахунок

пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої обчислена пенсія, або

за періоди страхового стажу, зазначені в частині першої статті 40 цього Закону.

Відповідно до

ч. 1 ст.  40 Закону України   “Про загальнообов'язкове державне пенсійне

страхування”(в редакції закону від 04.04.2006 р. обчислення   пенсії  

враховується   заробітна   плата  

(дохід)   за   будь-які 60 календарних місяців страхового

стажу підряд до 1 липня 2000 року, незалежно від перерв, та за весь період

страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року.

За

вибором  особи, яка звернулася  за пенсією, з 

періоду, за який, враховується заробітна плата (дохід) для обчислення

пенсії, виключається період до 60 календарних місяців підряд за умови, що

зазначений період становитиме більше ніж 10 відсотків тривалості страхового

стажу. При цьому заробітна (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000

року враховується обчислення пенсії на підставі документів про нараховану

заробітну плату (дохід) виданих у порядку, встановленому законодавством, а за

період страхового стажу починаючи  з   1  

липня  2000  року 

-  за даними,  що 

містяться  в  системі 

персоніфікованого обліку.

1 серпня 2006

року, використовуючи своє право на перерахунок пенсії згідно  ст. 

42   “Про  загальнообов'язкове  державне  

пенсійне  страхування ОСОБА_1

звернувся до Управління Пенсійного фонду України у м. Вінниці із письмовою

заявою про перерахунок пенсії згідно із наданими довідками про заробітну плату

відповідно до ст. 40 Закону України “Про загальнообов'язкове, державне пенсійне

страхування”та документами про трудовий стаж. Подавши заяву на перерахунок

пенсії та довідки про заробітну плату, ОСОБА_1 таким чином виявив бажання, щоб

для перерахунку пенсії враховувалася заробітна плата (дохід) за період,

передбачений частиною першою статті Закону України “Про загальнообов'язкове

державне пенсійне страхування”.

Даний

перерахунок було здійснено 01.08.2006 року з із дотриманням вимог  ч. 4 ст. 45 зазначеного Закону.  У результаті 

перерахунку індивідуальний коефіцієнт заробітної плати після оптимізації

становив 2,99311, а коефіцієнт страхового стажу - 0,42667. Розмір пенсії після

перерахунку склав -1008,59 гривень.

Згідно ст. 43

Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”

перерахунок пенсій за віком, по інвалідності, в разі втрати годувальника, за

вислугу років, призначених до набрання чинності цим Законом, здійснюється за

нормами цього Закону на підставі документів про вік, страховий стаж, заробітну

плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час перерахунку в

пенсійній справі та відповідають вимогам законодавства, що діяло раніше, а

також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

Для

перерахунку пенсій, призначених до набрання чинності цим Законом, враховується

заробітна плата (дохід), з якої було раніше обчислено пенсію, за документами, наявними

в пенсійній справі, або за вибором пенсіонера - заробітна плата (дохід) за

період, передбачений абзацом першим частини першої статті 40 цього Закону. При

цьому заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії визначається відповідно до

частини другої статті 40 цього Закону із застосуванням середньої заробітної

плати працівників, зайнятих у галузях економіки України, за попередній рік.

Тобто, якби у

серпні 2006 році позивач виявив бажання, щоб перерахунок пенсії проводився із

заробітної плати за документами, наявними у пенсійній справі, згідно ст. 43

Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", то

його розмір пенсії продовжувався би обраховуватися виходячи із індивідуального

коефіцієнту заробітної плати - 4,73907 та коефіцієнту страхового стажу -

0,42583.

Таким чином,

при перерахунку пенсії за бажання позивача з 1.08.2006 р. змінився коефіцієнт

заробітної плати та коефіцієнт страхового стажу ОСОБА_1 Ці коефіцієнти

застосовувалися і для наступних перерахунків пенсії, зокрема, і перерахунку

пенсії 01.01.2008 року.

Законом

України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Законом

України “Про пенсійне забезпечення”, а також іншими нормативно-правовими актами

не передбачено, що у разі якщо пенсіонер реалізував своє право на перерахунок

пенсії на одних умовах, він має право у майбутньому повернутися у минулий

період, відмовитися від цього і заявити про перерахунок пенсії на інших умовах

з минулого часу.

На думку

суду, встановлені обставини у адміністративній справі щодо  перерахунку Управління Пенсійного фонду у м.

Ладижин пенсії позивача чітко узгоджуються і відповідають вимогам діючого

законодавства, а  його дії на час

перерахунку пенсії були правомірними і законними.

Як

передбачено  ч. 3 ст. 2 Кодексу

адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи

бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють,

чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені

Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою

це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що

мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено);

добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом,

запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням

необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод

та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з

урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто

протягом розумного строку.  

Суд при

вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти

владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та

у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З урахуванням

вищенаведеного, суд дійшов висновку про те, що відповідач у справі - Управління

Пенсійного фонду України у м. Ладижин Вінницької області при здійсненні  перерахунку пенсії ОСОБА_1 діяло  на підставі, у межах та у спосіб, що

передбачені законами України, при цьому не порушуючи права та законні інтереси

позивача у справі.

А тому

відсутні всі правові підстави для задоволення позову.

Згідно зі ст.

124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що

виникають у державі, а згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної

влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти

лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією

та законами України.

  Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодексу

адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті

обставини, на яких ґрунтуються її вимоги 

та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює  докази, які є у справі, за своїм внутрішнім

переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та

об'єктивному дослідженні. 

 

Керуючись

ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257  КАС України, -

 

ПОСТАНОВИВ

:

 

У задоволенні

позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України у м. Ладижин Вінницької

області про перерахунок пенсії відмовити.

 

Відповідно до

ст. 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її

проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.

160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

При цьому апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про

апеляційне оскарження , якщо скарга подається у строк, встановлений для подання

заяви про апеляційне оскарження. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна

скарга подаються до суду апеляційної інстанції через суд , який ухвалив

оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається

особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

 

Відповідно до

ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку

подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне

оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим

Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає сили після закінчення

цього строку.

У разі подання

апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної

сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

 

 Повний текст постанови оформлено:

  14.07.08 

 

Суддя      (підпис)                                                                             Сауляк Юрій Васильович

з оригіналом згідно

 

Суддя

 

Секретар

 

 

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2008
Оприлюднено31.10.2008
Номер документу2210295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5940/2008

Ухвала від 05.08.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Р.А.

Ухвала від 15.08.2008

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Чеснокова А.О.

Постанова від 07.08.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Тацій Л.В.

Постанова від 09.07.2008

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сауляк Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні