Справа № 2-а-5940/08
Справа № 2-а-5940/08
П О
С Т А
Н О В А
Іменем
України
м. Харків 07 серпня 2008 року
Харківський окружний адміністративний
суд у складі:
головуючого
судді - Тацій Л. В.
при секретарі
судового засідання - Андрієць М.О.
за участю:
представника
позивача - ОСОБА_5, діє за дорученням від 31.03.08
представник
відповідача - не прибув
третя особа 1 -
на прибула
третя особа 2 -
не прибула
третя особа 3 -
не прибула
представника
третьої особи 4 - не прибув
розглянув у
відкритому судовому засіданні у приміщенні суду справу за адміністративним
позовом ОСОБА_1 до Управління земельних ресурсів у Обухівському районі Головного
управління земельних ресурсів у Київській області, треті особи - ОСОБА_2,
ОСОБА_3, ОСОБА_4, Обухівський районний відділ Київської регіональної філії ДП
«Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по
земельних ресурсах про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання
вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_6,
ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 звернулися до Харківського окружного
адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просили суд
зобов'язати відповідача надати
ОСОБА_6, власнику земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0011, площею 0,10 га на території Козинської селищної ради, Державний
Акт серія КВ №027424 на право приватної власності від 22.08.2003 року,
зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8681 довідку про нормативну грошову оцінку
належної йому земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0011; надати
ОСОБА_1, власнику земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0004, площею 0,10 га на території Козинської селищної ради, Державний
Акт серія КВ №027414 на право приватної власності від 22.08.2003 року,
зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8674, довідку про нормативну грошову оцінку
належної йому земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0004; надати ОСОБА_8, власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0005, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027418 на право
приватної власності від 22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8675, довідку про нормативну грошову оцінку
належної їй земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0005; надати ОСОБА_9, власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0009, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027422 на право
приватної власності від 22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8679, довідку про нормативну грошову оцінку
належної їй земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0009; надати ОСОБА_10, власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0006, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027419 на право
приватної власності від 22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8676, довідку про нормативну грошову оцінку
належної їй земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0006; надати ОСОБА_11, власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0007, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027420 на право
приватної власності від 22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за № 8677, довідку про нормативну грошову оцінку
належної їй земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0007; надати ОСОБА_12, власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0008, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027421 на право
приватної власності від 22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за №8678 довідку про нормативну грошову оцінку належної
їй земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0008; надати ОСОБА_13 власнику земельної
ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0003, площею 0,10 га на
території Козинської селищної ради, Державний Акт серія КВ №027415 на право приватної
власності від 22.08.2003 року, зареєстрований
в Книзі записів реєстрації державних актів за № 8673, довідку про
нормативну грошову оцінку належної йому земельної ділянки кадастровий номер №
3223 1554 00:04:012:0003; визнати
протиправними дії посадової особи Управління земельних ресурсів у Обухівському
районі Головного управління земельних ресурсів у Київській області - начальника
земельно-кадастрового відділу управління земельних ресурсів у Обухівському
районі О.С. Бородій щодо присвоєння кадастрових номерів
№3223155400:04:012:0044, №3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046 та
внесення їх до АС ДЗК Головного управління земельних ресурсів у Київській
області, зобов'язати
Головне управління земельних ресурсів у Київській області скасувати у АС ДЗК
Головного управління земельних ресурсів у Київській області кадастрові номери
№3223155400:04:012:0044, №3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046, зобов'язати Головне управління
земельних ресурсів у Київській області внести у АС ДЗК Головного управління
земельних ресурсів у Київській області кадастрові номери
№3223155400:04:012:0003, №3223155400:04:012:0004, №3223155400:04:012:0005,
№3223155400:04:012:0006, №3223155400:04:012:0007, №3223155400:04:012:0008,
№3223155400:04:012:0009.
Відповідно
до ухвали Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.08 позовні
вимоги позивачів були роз'єднані у
самостійні провадження.
В
судовому засіданні представник позивача уточнив позовні вимоги та просив суд
визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо ненадання довідки грошової
оцінки земельної ділянки, кадастровий номер № 3223155400:04:012:0004, яка
перебуває у власності ОСОБА_1, зобов'язати відповідача надати довідку про
нормативну грошову оцінку належної їй земельної ділянки кадастровий номер №
3223155400:04:012:0004, визнати протиправними дії відповідача щодо присвоєння
кадастрових номерів № 3223155400:04:012:0044, №3223155400:04:012:0045 та
№3223155400:04:012:0046 та внесення їх до бази даних Автоматизованої системи
державного земельного кадастру (АС ДЗК), зобов'язати Управління земельних
ресурсів у Обухівському районі Головного управління земельних ресурсів у
Київській області привести інформацію бази даних Автоматизованої системи
державного земельного кадастру (АС ДЗК) у відповідність до інформації бази
даних Автоматизованої системи державного земельного кадастру (АС ДЗК)
Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” у тому числі шляхом внесення
інформації (даних) про земельну ділянку ОСОБА_1 кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0004 та інші данні відповідно до довідки Обухівського районного
відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” про наявність земельних ділянок у власності від
28.03.2008 року.
Представник
позивача, в судовому засіданні уточнені позовні вимоги підтримав в повному
обсязі, в обґрунтування позовних вимог зазначив наступне. Позивач
є власником земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0004, площею 0,10 га на території
Козинської селищної ради Обухівського району Київської області. Відповідач є
органом уповноваженим здійснювати, за зверненням власників земельних ділянок,
які знаходяться на території Обухівського району Київської області, видачу
довідок нормативної грошової оцінки земельних ділянок. Проте в порушення вимог
та строків,
передбачених Законами України “Про інформацію” та “Про звернення громадян”,
Управління земельних ресурсів у Обухівському районі не реагує на звернення
позивача, у тому числі письмові, та не надає позивачеві довідки про нормативну
грошову оцінку належної йому земельної ділянки. 20.02.2008 року позивач разом із іншими
власниками сусідніх земельних ділянок (ОСОБА_10, ОСОБА_8, ОСОБА_11, ОСОБА_9,
ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13) до Козинської селищної ради подано заяви про
інвентаризацію належних їм земельних ділянок. Документи по земельно-кадастровій інвентаризації
земельних ділянок розроблені ТОВ “Земельно-кадастровий офіс” на основі
державних актів на право власності на земельні ділянки. Документація по
земельно-кадастровій інвентаризації земельних ділянок була надана
землевпорядною організацією ТОВ “Земельно-кадастровий офіс” до Управління
земельних ресурсів у Обухівському районі за вх. № 1508 від 27.03.2008р. Проте Управління земельних ресурсів у
Обухівському районі за вих. № 03-15/098 від 28.03.2008р. повідомило, що
присвоїти кадастрові номери земельним ділянкам позивача та власникам сусідніх
земельних ділянок (ОСОБА_10,
ОСОБА_8, ОСОБА_11,
ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13) технічно не
можливо, оскільки по координатах точок поворотів меж земельні ділянки вказаних
осіб “накладаються” на інші земельні ділянки, інформацію про які в базу даних АС ДЗК
вносила землевпорядна організація ТОВ “Агроленд Україна”. Згідно технічної документації із
землеустрою щодо складання державних актів на земельні ділянки ОСОБА_2,
ОСОБА_3, ОСОБА_4 В
технічній документації із землеустрою щодо складання державних актів на
земельні ділянки ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4 міститься довідка Управління
земельних ресурсів у Обухівському районі за вих. № 05-03/19 від 14.01.2008р.
про присвоєння кадастрових номерів №3223155400:04:012:0044,
№3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046. Тобто, саме тих кадастрових номерів які за
даними АС ДЗК Управління земельних ресурсів у Обухівському районі “накладаються” на земельну
ділянку позивача. Позивач вважає, що вчинення дії за якою до бази даних
автоматизованої системи державного земельного кадастру (АС ДЗК) вносяться
кадастрові номери земельним ділянкам які по координатах точок поворотів меж
повністю чи частково накладатимуться на установлені межі інших земельних
ділянок які перебувають у власності
інших осіб з іншими кадастровими номерами є неправомірним. Тому присвоєння
земельним ділянкам кадастрових номерів №3223155400:04:012:0044,
№3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046, що “накладаються” по
координатах точок поворотів меж на земельні ділянки які знаходяться у власності
позивача та власників сусідніх земельних ділянок (ОСОБА_10, ОСОБА_8, ОСОБА_11,
ОСОБА_10, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_9) - кадастрові номери
№3223155400:04:012:0003, №3223155400:04:012:0004, №3223155400:04:012:0005,
№3223155400:04:012:0006, №3223155400:04:012:0007, №3223155400:04:012:0008,
№3223155400:04:012:0009 та №3223155400:04:012:0011, а також внесення таких
кадастрових номерів до автоматизованої системи ведення державного земельного
кадастру (АС ДЗК) є незаконним. Більше
того, у повідомленні Управління земельних ресурсів у Обухівському районі за
вих. № 03-15/098 від 28.03.2008р. вказано про неможливість присвоєння позивачу
та іншим кадастрових номерів з мотивів “накладання” на інші земельні ділянки. При цьому позивач не звертався до управління
для отримання кадастрового номеру, оскільки кадастровий номер земельній ділянці
позивача вже присвоєний під час виготовлення державного акту на землю та
внесення до державного реєстру земель про що, зокрема, свідчить довідка
Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” про наявність земельних
ділянок у власності від 28.03.2008 року (витяг з державного реєстру земель)
видана на підставі даних АС ДЗК Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр
ДЗК” і інформація про це має міститись в АС ДЗК Управління земельних ресурсів у
Обухівському районі. На усні звернення до Управління земельних ресурсів у
Обухівському районі було повідомлено, що ситуація з присвоєнням кадастрових
номерів №3223155400:04:012:0044, №3223155400:04:012:0045 та
№3223155400:04:012:0046 земельним ділянкам третіх осіб мала місце у зв'язку з
тим що в АС ДЗК Управління земельних ресурсів у Обухівському районі відсутні
кадастрові номери позивача та власників сусідніх земельних ділянок (ОСОБА_10,
ОСОБА_8, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13). Таке заперечення наявності в АС ДЗК
Управління земельних ресурсів у Обухівському районі кадастрового номеру на
земельну ділянку позивача є неправомірним, оскільки за даними Центру ДЗК
Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” кадастровий номер земельній
ділянці позивача присвоєний і заперечувати його наявність Управління земельних
ресурсів у Обухівському районі не має підстав. Позивач отримав земельну ділянку у приватну власність на
підставі рішення Козинської селищної ради
від 06 лютого 2003 року. Всього за цим рішенням землю у власність набуло
11 чоловік. Поряд з позивачем це ОСОБА_10,
ОСОБА_8, ОСОБА_11, ОСОБА_9,
ОСОБА_8, ОСОБА_12,
ОСОБА_13 ОСОБА_14, ОСОБА_15 та ОСОБА_16 Визначення меж земельної ділянки
позивача та складання кадастрового плану, що є підставою присвоєння
кадастрового номеру земельній ділянці, відбувалося під час складання позивачу
технічної документації зі складання державного акту на право приватної
власності на землю (що була передана відповідачу за накладною № 94 від 11
серпня 2003 року) саме земельні ділянки позивача, а також ОСОБА_10, ОСОБА_8, ОСОБА_11, ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13 ОСОБА_14,
ОСОБА_15 та ОСОБА_16 містяться у графічному матеріалі у повідомленні Управління
земельних ресурсів у Обухівському районі за вих. № 03-15/098 від 28.03.2008р.
та викопіюванні з плану формування та встановлення меж смт. Козин (в технічній документації з виготовлення
дубліката державного акту ОСОБА_16). За
даними Центру ДЗК Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” кадастровий
номер земельній ділянці позивача присвоєний. Крім того схема розташування
земельних ділянок позивача зображена на документації по земельно-кадастровій
інвентаризації земельних ділянок, що була надана землевпорядною організацією до
Управління земельних ресурсів у Обухівському районі за вх. № 1508 від
27.03.2008р. Тобто будь які
посилання Управління земельних ресурсів у Обухівському районі про відсутність у
базі даних АС ДЗК кадастрового номеру позивача абсолютно необґрунтовані та
незаконні.
Відповідач
в судове засідання свого представника не направив, про час, дату та місце
розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить розписка в
матеріалах справи (а.с. 73). Відповідач направив до суду лист, де вказав на
неможливість прибути в судове засідання у зв'язку з великим обсягом роботи.
(а.с. 81) Вказану причину неприбуття в судове засідання відповідача суд визнав
не поважною. Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача
- суб'єкта владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і
місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про
причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено
на підставі наявних у ній доказів. Суд
дійшов висновку про можливість розглядати справу за відсутності представника
відповідача, за наявними в справі доказами.
Третя
особа, ОСОБА_4, в судове засідання не прибула, про час, дату та місце розгляду
справи була повідомлена належним чином, про що свідчить розписка в матеріалах
справи (а.с. 75), причин неприбуття суд не повідомила. Враховуючи, що третя
особа, ОСОБА_4, належним чином повідомлена про час, дату та місце розгляду
справи, правом участі в судовому засіданні не скористалася, суд дійшов висновку про можливість розглядати
справу за відсутності третьої особи, ОСОБА_4
Третя
особа, ОСОБА_3, в судове засідання не
прибула, про час, дату та місце розгляду справи була повідомлена належним
чином, про що свідчить розписка в матеріалах справи (а.с. 77), причин
неприбуття суд не повідомила. Враховуючи, що третя особа, ОСОБА_3, належним
чином повідомлена про час, дату та місце розгляду справи, правом участі в
судовому засіданні не скористалася, суд
дійшов висновку про можливість розглядати справу за відсутності третьої
особи, ОСОБА_3
Третя
особа, ОСОБА_2, в судове засідання не прибула, про час, дату та місце розгляду
справи була повідомлена належним чином, про що свідчить розписка в матеріалах
справи (а.с. 63), причин неприбуття суд не повідомила. Враховуючи, що третя
особа, ОСОБА_2, належним чином повідомлена про час, дату та місце розгляду
справи, правом участі в судовому засіданні не скористалася, суд дійшов висновку про можливість розглядати справу
за відсутності третьої особи, ОСОБА_2
Третя
особа, Обухівський районний відділ Київської регіональної філії «Центр
державного земельного кадастру» при Державному комітеті України по земельних
ресурсах, в судове засідання свого представника не направив, про час, дату та
місце судового засідання була повідомлена належним чином (а.с. 79), причин
неприбуття суду не повідомила. Враховуючи, що третя особа, Обухівський районний
відділ Київської регіональної філії «Центр державного земельного кадастру» при
Державному комітеті України по земельних ресурсах, належним чином повідомлена
про час, дату та місце розгляду справи, правом участі в судовому засіданні не
скористалася, суд дійшов висновку про
можливість розглядати справу за відсутності третьої особи, Обухівського
районного відділу Київської регіональної філії «Центр державного земельного
кадастру» при Державному комітеті України по земельних ресурсах
Суд
заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи,
проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню,
виходячи з наступного.
Судом
встановлено, що позивач на підставі рішення № 24-7 4 сесії 24 скликання Козинської селищної ради Обухівського району
Київської області від 06 лютого 2003 року отримав у приватну власність для
індивідуального дачного будівництва земельну ділянку на території Козинської
селищної ради Київської області про що йому було видано державний акт. (а.с.
8-9)
Відповідно
до Державного акту серія КВ № 027414 на право приватної власності від
22.08.2003 року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за № 8674, позивач є власником земельної ділянки
кадастровий номер № 3223155400:04:012:0004, площею 0,10 га на території Козинської
селищної ради. (а.с. 10-11)
Після оформлення державного акту
позивача технічна документація зі складання державних актів на право приватної
власності на землю громадянам України
для індивідуального дачного будівництва була передана Обухівському районному відділу
земельних ресурсів за накладною № 94 від 11 серпня 2003 року. (а.с.
12) Вказана технічна
документація отримана начальником Обухівського районного відділу земельних
ресурсів О.Б. Могильним 27.08.2003р. (а.с. 12)
Технічна документація зі складання
державних актів на право приватної власності на землю на підставі якої було
оформлено та видано державний акт на землю позивача і яка була
надана відповідачу за накладною № 94 від 11 серпня 2003 року, відповідно
до п.і ч.2 ст. 25, ст. 32 Закону України “Про землеустрій” є документацією із
землеустрою та належить до Державного фонду документації із землеустрою.
Відповідно до п. 3, 6, 13 Положення
про Державний фонд документації із землеустрою затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України N 1553 від 17.11.2004р., зазначена технічна
документація обліковується та зберігається у місцевому фонді документації із
землеустрою, що створюється, формується і ведеться районним (міським) відділом
(управлінням) земельних ресурсів Держкомзему.
На даний час право
власності позивача на вищезазначену земельну ділянку зареєстровано у державному
реєстрі земель, що підтверджується довідками Обухівського районного відділу КРФ
ДП “Центр ДЗК” про наявність земельних ділянок у власності від 28.03.2008 року.
(а.с. 13)
Так, відповідно до
довідки Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” про наявність
земельних ділянок у власності від 28.03.2008 року, за позивачем числиться у
власності земельна ділянка в кількості 1 шт загальною площею 1000 кв.м в межах адміністративних
територій смт. Козин, кадастровий код
3223 1554 00:04:012:0004,
цільове призначення індивідуальне дачне будівництво. (а.с. 13)
Встановлено, що позивач неодноразово
звертався до відповідача з заявами про видачу довідки про нормативну грошову
оцінку землі. Зокрема, відповідні заяви про видачу довідки про нормативну
грошову оцінку землі від 01.04.2008р. була направлені поштою 02.04.008р. (а.с.
32), заява від
02.06.2008р. (а.с. 87)
направлена поштою 03.06.2008 (а.с. 86) та
отримана відповідачем 27.06.2008р. (а.с. 84)
Заяви направленні позивачем
відповідають вимогам ст.32 Закону України “Про інформацію” та ст.5 Закону
України “Про звернення громадян”, містять прізвище, ім'я, по батькові, місце
проживання заявників, викладена вимога про надання довідки про грошову оцінку
земельних ділянок та прохання про надсилання її за вказаною адресою.
Проте відповідач відповіді на
зазначені звернення та заяви
не надав,
довідки про грошову оцінку земельних ділянок на вказану адресу не надіслав.
Нормативна
грошова оцінка земель передбачена ст. 201 Земельного кодексу України і
проводиться згідно з Методикою грошової оцінки земель сільськогосподарського
призначення та населених пунктів, затвердженою постановою Кабінету Міністрів
України від 23 березня 1995 р. N 213, а також відповідно до порядку нормативної
грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів
затвердженим наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури та
Української академії аграрних наук від
27.01.2006р. N 18/15/21/11 та порядку нормативної грошової оцінки земель
несільськогосподарського призначення (крім земель у межах населених пунктів)
затвердженим наказом Держкомзему, Мінагрополітики, Мінбудархітектури,
Держкомлісгоспу, Держводгоспу та Української академії аграрних наук від
27.01.2006р. N 19/16/22/11/17/12.
Згідно
п. 1.3, 1.7, 1.9 наказу N
19/16/22/11/17/12 нормативна грошова оцінка земель використовується для
визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та
даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні
ділянки державної та комунальної власності, утрат сільськогосподарського та
лісогосподарського виробництва.
Інформаційною
базою для нормативної грошової оцінки є відомості державних кадастрів
(земельного, лісового, водного); землевпорядної, лісовпорядної, містобудівної
та проектно-технічної документації, інвентаризації земель.
Організація робіт з нормативної
грошової оцінки земельних ділянок несільськогосподарського призначення (крім
земель у межах населених пунктів) здійснюється Державним комітетом України по
земельних ресурсах, Республіканським комітетом Автономної Республіки Крим по
земельних ресурсах, обласними та Севастопольським міським головними
управліннями, районними відділами земельних ресурсів.
Відповідно до п.9 ч.5 типового
положення про територіальні органи земельних ресурсів затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 24.02.2003р. N 200, районний відділ земельних
ресурсів, відповідно до покладених на нього завдань, видає юридичним та
фізичним особам довідки про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Відповідно до ст. 40 Конституції
України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові
звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого
самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані
розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом
строк.
Стаття 20 Закону України “Про звернення
громадян” передбачає, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не
більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують
додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх
отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання
неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації
або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що
повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін
вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти
днів.
Згідно з ч.2 ст.19 Конституції
України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи
викладене, суд приходить до висновку, що бездіяльність
відповідача щодо ненадання позивачу довідки про нормативну грошову оцінку
належної йому земельної ділянки, а також ненадання обґрунтованої відповіді на
звернення є неправомірною.
Статтею 31 Закону України “Про землеустрій”
передбачено, що Зміни до документації із землеустрою вносяться за рішенням
органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування або власників землі
та землекористувачів, у тому числі орендарів, які затвердили проекти
землеустрою. Теж саме положення міститься у ч.2 ст. 186 Земельного кодексу
України.
Документація по земельно-кадастровій
інвентаризації земельних ділянок була надана землевпорядною організацією ТОВ
“Земельно-кадастровий офіс” до Управління земельних ресурсів у Обухівському
районі.
Проте Управління земельних ресурсів у
Обухівському районі листом
вих. № 03-15/098 від 28.03.2008р. повідомило,
що присвоїти кадастрові номери земельним ділянкам технічно не можливо,
оскільки по координатах точок поворотів меж земельні ділянки “накладаються” на
інші земельні ділянки. Інформацію про які в базу даних АС ДЗК вносила землевпорядна
організація ТОВ “Агроленд Україна”, згідно технічної документації із
землеустрою щодо складання державних актів на земельні ділянки третіх осіб
(ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4). (а.с. 33)
В технічній документації із
землеустрою щодо складання державних актів на земельні ділянки третіх осіб
міститься довідка Управління земельних ресурсів у Обухівському районі за вих. №
05-03/19 від 14.01.2008р. про присвоєння кадастрових номерів
№3223155400:04:012:0044, №3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046. (а.с.
34) Тобто саме тих кадастрових номерів
які за даними АС ДЗК Управління земельних ресурсів у Обухівському районі
“накладаються” на земельні ділянки позивача та власників сусідніх земельних
ділянок, щодо яких здійснюється інвентаризація.
Відповідно до ст. 25 Закону України
“Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”
кадастровим номером об'єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, позначений
цифрами, який присвоюється кожному окремо визначеному об'єкту нерухомого майна,
який не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом
усього часу існування цього об'єкта. Присвоєння кадастрового номера об'єкту
нерухомого майна здійснюється відповідно до закону.
Відповідно до п.1, 2.1, 2.2. 2.3
Вказівки Державного комітету України по земельних ресурсах “Про створення
єдиної системи нумерації земельних ділянок для ведення державного земельного
кадастру” від 16.02.1998р. № 9,
прийнятої на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 2 грудня 1997
р. N 1355 "Про Програму створення автоматизованої системи ведення
державного земельного кадастру" кадастровий номер - унікальний (не
повторюється на всій території України) номер, який присвоюється при формуванні
земельної ділянки і зберігається за нею на весь час її існування.
Для забезпечення створення і
функціонування автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру,
можливостей ефективної обробки і управління інформацією у відповідній
інформаційній системі, підтримки зв'язку з іншими галузевими кадастрами та
інформаційними системами запроваджується єдина система кадастрової нумерації
земельних ділянок. Система забезпечує унікальність кадастрового номера кожної
земельної ділянки протягом всього періоду її існування, підтримує механізм
обігу земельних ділянок (таких, наприклад, як відокремлення частини, об'єднання
тощо), зручна та гнучка з точки зору процедур комп'ютерної реалізації, а також
несе в собі додаткову інформацію щодо географічного місця положення земельної
ділянки в межах адміністративно-територіального устрою. Система кадастрової
нумерації земельних ділянок є єдиною як для сільської місцевості, так і для
населених пунктів і діє на всій території України. Кадастрові номери
присвоюються всім земельним ділянкам, які знаходяться у власності або
користуванні юридичних та фізичних осіб.
Згідно інструкції про порядок
заповнення заяв та ведення Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів
нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства юстиції України № 85/5 від
18.08.2004р. кадастровий номер земельної ділянки - це параметр просторового
індексування у системі кадастрового устрою України, який залишається незмінним
протягом усього часу фізичного та юридичного існування земельної ділянки як
єдиного цілого.
Відповідно до п. 1.2. Тимчасового
порядку ведення державного реєстру земель
затвердженого наказом Державного
комітету
України по земельних ресурсах від
02.07.2003р. N174 визначено, що Автоматизована система
державного земельного кадастру (далі - АС ДЗК) - інформаційна система, що
містить відомості про правовий режим земель, державну реєстрацію земельних
ділянок, кадастрове зонування, кадастрові зйомки, бонітування ґрунтів,
економічну оцінку земель, грошову оцінку земельних ділянок, облік кількості та
якості земель.
Адміністратор державного реєстру
земель (далі - адміністратор) - Центр державного земельного кадастру при
Державному комітеті України по земельних ресурсах (далі - Центр ДЗК), що
забезпечує створення та функціонування державного реєстру земель, відповідає за
достовірність і збереження даних, захист від несанкціонованого доступу та
руйнування бази даних АС ДЗК, має повний прямий доступ до бази даних АС ДЗК.
Відповідно до п. 2 Наказу Державного комітету України по
земельних ресурсах від 23.05.2003р. N 135 «Про
створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого
майна та прав на них у складі державного земельного кадастру та удосконалення
структури державного підприємства «Центр
державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних
ресурсах» створення та
ведення автоматизованої системи державного земельного кадастру та Державного
реєстру прав на землю та нерухоме майно доручено Центру ДЗК
Таким
чином, суд зазачає, що у відповідача
відсутня нормативно передбачена компетенція, щодо присвоєння та самостійного
внесення до бази АС ДЗК кадастрових номерів земельним ділянкам.
Суд
доходить висновку, що присвоєння
земельним ділянкам кадастрових номерів №3223155400:04:012:0044,
№3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046 які “накладаються” по координатах
точок поворотів меж на земельні ділянки позивача, а також власників сусідніх
земельних ділянок (ОСОБА_10,
ОСОБА_8, ОСОБА_11,
ОСОБА_9, ОСОБА_8, ОСОБА_12, ОСОБА_13), тобто земельні
ділянки з кадастровими номерами №3223155400:04:012:0003, №3223155400:04:012:0004,
№3223155400:04:012:0005, №3223155400:04:012:0006, №3223155400:04:012:0007,
№3223155400:04:012:0008, №3223155400:04:012:0009 та №3223155400:04:012:0011, а
також внесення кадастрових номерів №3223155400:04:012:0044,
№3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046 до автоматизованої системи
ведення державного земельного кадастру (АС ДЗК) є неправомірним, виходить за
межі компетенції відповідача.
Адміністратором державного реєстру
земель є Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України
по земельних ресурсах, що є відповідальний за ведення та достовірність даних
бази даних АС ДЗК.
Як
встановлено в судовому засіданні, за
позивачем числиться у власності земельна ділянка в кількості 1 шт загальною
площею 1000
кв.м в межах адміністративних територій смт. Козин, кадастровий код 3223 1554 00:04:012:0004, цільове призначення індивідуальне
дачне будівництво. (а.с 13)
Відсутність у базі даних АС ДЗК
відповідача інформації про земельну ділянку позивача, чи відсутність окремих
відомостей, може бути перешкодою у реалізацією позивачем своїх законних прав.
Тому, адекватною мірою захисту прав та законних інтересів позивача є приведення
інформації бази даних Автоматизованої системи державного земельного кадастру
(АС ДЗК) відповідача у відповідність до інформації бази даних Автоматизованої
системи державного земельного кадастру (АС ДЗК) Обухівського районного відділу
КРФ ДП “Центр ДЗК” у тому числі шляхом внесення інформації (даних) про земельну
ділянку позивача кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0004 та інших даних відповідно до довідки
Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” про наявність земельних
ділянок у власності від 28.03.2008 року.
Відповідно
до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка
не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею
документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або
відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого
самоврядування, його посадова чи службова особа).
На
підставі викладеного, керуючись ст. 19, 40 Конституції України, Законом України “Про землеустрій”, Законом України “Про інформацію”, Законом України «Про звернення громадян», Законом України “Про державну реєстрацію
речових прав на нерухоме майно та їх обмежень”, Типовим положенням про територіальні органи земельних
ресурсів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003р. № 200, Положенням про Державний фонд документації із
землеустрою затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України № 1553 від 17.11.2004р., Тимчасовим
порядком ведення державного реєстру земель затвердженого наказом Державного комітету України по
земельних ресурсах від 02.07.2003р. № 174, Наказом Державного комітету України по
земельних ресурсах від 23.05.2003р. N 135 «Про
створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого
майна та прав на них у складі державного земельного кадастру та удосконалення
структури державного підприємства «Центр
державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних
ресурсах», ст.ст. 2, 71, 94, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління земельних ресурсів у Обухівському
районі Головного управління земельних ресурсів у Київській області, треті особи
- ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, Обухівський районний відділ Київської регіональної
філії ДП «Центр державного земельного кадастру» при Державному комітеті України
по земельних ресурсах про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання
вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.
2. Визнати
протиправною бездіяльність Управління земельних ресурсів у Обухівському районі
Головного управління земельних ресурсів у Київській області щодо ненадання
довідки грошової оцінки земельної ділянки, кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0004, яка перебуває у власності ОСОБА_1.
3. Зобов'язати Управління земельних
ресурсів у Обухівському районі Головного управління земельних ресурсів у
Київській області надати ОСОБА_1, власнику земельної ділянки кадастровий номер
№ 3223 1554 00:04:012:0004, площею 0,10 га на території Козинської селищної
ради, Державний Акт серія КВ № 027414 на право приватної власності від 22.08.2003
року, зареєстрований в Книзі записів
реєстрації державних актів за № 8674 довідку про нормативну грошову оцінку
належної йому земельної ділянки кадастровий номер № 3223 1554 00:04:012:0004.
4. Визнати протиправними дії Управління земельних ресурсів
у Обухівському районі Головного управління земельних ресурсів у Київській
області щодо присвоєння кадастрових номерів №3223155400:04:012:0044,
№3223155400:04:012:0045 та №3223155400:04:012:0046 та внесення їх до бази даних
Автоматизованої системи державного земельного кадастру (АС ДЗК).
5. Зобов'язати Управління земельних
ресурсів у Обухівському районі Головного управління земельних ресурсів у
Київській області привести інформацію бази даних Автоматизованої системи
державного земельного кадастру (АС ДЗК) у відповідність до інформації бази
даних Автоматизованої системи державного земельного кадастру (АС ДЗК)
Обухівського районного відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” у тому числі шляхом внесення
інформації (даних) про земельну ділянку ОСОБА_1 кадастровий номер № 3223 1554
00:04:012:0004 та інші данні відповідно до довідки Обухівського районного
відділу КРФ ДП “Центр ДЗК” про наявність земельних ділянок у власності від
28.03.2008 року
6.
Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд
через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня її проголошення
та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без
попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга
подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
7.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву
про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений
строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі
подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної
сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлено
12 серпня 2008 року.
Суддя (підпис) Л.В. Тацій
З оригіналом
згідно
Суддя
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2008 |
Оприлюднено | 21.11.2008 |
Номер документу | 2344890 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Барановський Р.А.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Тацій Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні