Постанова
від 14.02.2012 по справі 2а-18158/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

14 лютого 2012 року 14:05 № 2а-18158/11/2670

За позовом Товариства з обмеженою відповідальні стю «Колор Систем»

до Державної податково ї інспекції у Голосіївському районі м. Києва

про визнання протиправ ними та скасування податкови х повідомлень-рішень від 21.11.2011 р оку № 0022331530, № 0022341530 та подат кової вимоги Ю № 1200 від 21.03.2011 р.

Суддя Добрянс ька Я.І.

Секретар судового засідан ня Юзина О.В.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_2 (д овіреність від 01.12.2011 р. № б/н)

від відповідача: ОСОБА_3 (довіреність від 02.01.2012 р. № 2/9/10-009)

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодекс у адміністративного судочин ства України, в судовому засі данні 14.02.2012 р. проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальні стю «Колор Систем»звернувся в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Голосіївському районі м . Києва про визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення-рішення від 21.11.2011 року № 0022341530 та акта пере вірки від 21.11.2011 р. № 1378/15-30/31905435 в части ні.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м. Києва від 07 .12.2011 р. було відкрито проваджен ня у справі № 2а-18158/11/2670 та признач ено справу до судового розгл яду.

В судовому засіданні 14.02.2012 р. п редставником позивача було п одано заяву про уточнення по зовних вимог, відповідно до я кої позивач просить суд:

- скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Голосії вському районі міста Києва ф орми «Ш»№ 0022331530 від 21 листопа да 2011 року;

- скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Голосії вському районі міста Києва ф орми «Ш»№ 0022341530 від 21 листопа да 2011 року;

- скасувати податкову вимог у Державної податкової інспе кції у Голосіївському районі міста Києва за формою «Ю»№ 1200 від 21 березня 2011 року».

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача зазначив, що при про веденні перевірки дотриманн я вимог податкового законода вства в частині своєчасності сплати узгоджених сум подат кових зобов' язань, відповід ач дійшов помилкового виснов ку про порушення позивачем г раничного строку сплати суми грошового зобов' язання по орендній платі за землю, та ві дповідно протиправно виніс о скаржувані податкові повідо млення-рішення від 21.11.2011 року № 0022331530 та № 0022341530, якими пози вачу нараховано штрафні санк ції в розмірі 1 150, 49 грн. та 16 865, 65 гр н., а також сформував та надісл ав позивачу податкову вимогу Ю № 1200 від 21.03.2011 р. на суму 19 428, 76 грн., о скільки відповідно до уточню ючої декларації з плати за зе млю вх. № 291274 від 07 листопада 2011 ро ку (якою визначено розмір оре ндної плати згідно Договору оренди земельної ділянки № 79-6 -00798 від 06.10.2010 року в сумі 77 715 (сімде сят сім тисяч сімсот п'ятнадц ять) грн. 03 коп., місячний орендн ий платіж - 6 476 (шість тисяч чот ириста сімдесят шість) грн. 25 к оп.), ТОВ «Колор Систем»було на лежним чином та в повному обс язі виконано всі взяті на себ е зобов' язання згідно Догов ору оренди земельної ділянки № 79-6-00798 від 06.10.2010 року та фактично сплачено орендну плату за зе млю в сумі 77 715 (сімдесят сім тис яч сімсот п'ятнадцять) грн. 03 ко п., що підтверджується відпов ідними документами, наданими до матеріалів справи.

Відповідач позов не визнав , зазначивши, що оскільки уточ нююча декларація з плати за з емлю за 2011 рік була подана пози вачем 07.11.2011 р., то з січня по листо пад 2011 р. позивач був повинен сп лачувати орендну плату саме в розмірі 25 905, 01 грн. на місяць, що позивачем у визначені п.3 ст.287 Податкового кодексу України строки, не здійснювалось, а ві дповідно контролюючим орган ом було правомірно винесено податкові повідомлення-ріше ння від 21.11.2011 року № 0022331530 та № 0022341530, якими позивачу нарахов ано штрафні санкції в розмір і 1 150, 49 грн. та 16 865, 65 грн. за порушен ня граничного строку сплати суми грошового зобов' язанн я по орендній платі за землю, а також сформовано та надісла но позивачу податкову вимогу Ю № 1200 від 21.03.2011 р. на суму 19 428, 76 грн.

Розглянувши подані сторон ами матеріали, заслухавши п ояснення їх представників, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, Окружний адмініс тративний суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Київської мі ської ради № 391/2460 від 8 жовтня 2009 р оку вирішено передати в орен ду Товариству з обмежено ю відповідальністю «Колор Си стем» земельну ділянку для б удівництва та обслуговуванн я адміністративно-учбово-скл адського центру з вбудовано- прибудованими приміщеннями громадського призначення та паркінгом у пров. Моторному, 1 9-а у Голосіївському районі м. Києва.

06.10.2010 року між TOB «Колор Систем »та Київською міською Радою укладено договір оренди земе льної ділянки (далі - Договір), який зареєстровано Головним управлінням земельних ресур сів виконавчого органу Київр ади (Київської міської держа вної адміністрації) у книзі з аписів державної реєстрації договорів 10.01.2011 року за № 79-6-00798.

Нормативно-грошова оцінка зазначеної земельної ділянк и (кадастровий номер 8000000000:82:414:0133) с тановить 2 590 501,01 грн.

Головним управління земел ьних ресурсів виконавчим орг аном Київради (Київської міс ької державної адміністраці ї) розраховано розмір орендн ої плати за користування зем ельною ділянкою (кадастровий номер 8000000000:82:414:0133), який становить 77 715,03 грн. на рік. Відповідно, міс ячний орендний платіж станов ить 6 476, 25 грн.

Після державної реєстраці ї Договору оренди земельної ділянки № 79-6-00798, позивач зверну вся з податковою декларацією до відповідача, щодо сплати в ідповідних орендних платежі в за землю.

Позивач розрахував суму ма йбутніх орендних платежів ви ходячи з розрахунку здійснен ого Головним управління земе льних ресурсів міста Києва, т обто річна орендна плата ста новить 77 715 (сімдесят сім тисяч сімсот п'ятнадцять) грн. 03 коп., а місячний орендний платіж с тановить - 6476 (шість тисяч чот ириста сімдесят шість) грн. 25 к оп.

Відповідачем було відмовл ено позивачу у прийнятті дек ларації на підставі п.4.3 Догов ору оренди земельної ділянки № 79-6-00798. Пунктом 4.3 даного Догово ру оренди земельної ділянки № 79-6-00798 передбачено, що у випадк у, якщо цей договір не укладен ий орендарем в установленому законодавством порядку прот ягом дванадцяти місяців з мо менту набуття чинності рішен ням Київської міської ради, з азначеного у п.1.1. цього догово ру, розмір орендної плати (заз начений у п.4.2. договору) на пері од, аналогічний терміну прос трочення укладання договору оренди землі, встановлюєтьс я у п'ятикратному розмірі, але не більше дванадцяти відсот ків від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

З приводу неприйняття заз наченої декларації відповід ачем було роз' яснено позива чу, що відповідно до вимог ч.2 с т.20 ЗУ «Про оренду землі», прав о оренди земельної ділянки виникає з дня державної ре єстрації цього права відпов ідно до закону, що регулює дер жавну реєстрацію речових пра в на нерухоме майно та їх обтя жень, а відповідно позивачем не було укладено даного Дого вору протягом дванадцяти міс яців з моменту набуття чинно сті рішенням Київської міськ ої ради, зважаючи на що, орендн а плата за землю має вирахову ватися з урахуванням п.4.3 дано го Договору.

В підтвердження того, що поз ивач жодним чином не впливав та не міг вплинути на процес д ержавної реєстрації Договор у оренди земельної ділянки і зі свого боку виконав усі вим оги законодавства, щодо вчас ного укладення Договору орен ди земельної ділянки, ТОВ «Ко лор Систем»отримав лист на с воє звернення № 7 від 24.01.2011 року в ід Головного управління земе льних ресурсів міста Києва № 05-584/2037 від 28.01.2011 року (що наявний в м атеріалах справи), в якому орг ан який саме здійснював держ авну реєстрацію Договору оре нди земельної ділянки підтве рдив вчасне виконання позива чем всіх вимог законодавства , щодо державної реєстрації Д оговору оренди земельної діл янки.

Проте, зазначеного не було в раховано відповідачем при ві дмові у прийнятті декларації .

Зважаючи на викладене, пози вач був змушений подати відп овідачу декларацію, в якій за значив суму майбутнього пода ткового зобов' язання перед бюджетом міста Києва з ураху ванням п. 4.3 Договору оренди зе мельної ділянки, тобто з трьо хкратним розміром орендної п лати за період коли здійснюв алась державна реєстрація, а саме з 06.10.2010 р. по 10.10.2011 р.

Тим самим сума розміру орен дної плати за 2011 рік збільшила сь з 77 715 (сімдесят сім тисяч сім сот п'ятнадцять) грн. 03 коп. до 136 001 (сто тридцять шість тисяч од нієї) гривні 28 коп., а саме 25 905, 01 гр н. - на місяць замість 6 476, 25 грн .

Як видно з наявних матеріал ів справи, позивач одразу, піс ля подачі такої декларації, у судовому порядку оскаржив п ункт 4.3 Договору оренди земель ної ділянки № 79-6-00798.

Так, рішенням Господарсько го суду міста Києва від 14.10.2011 ро ку № 14/391, було розтлумачено, що п ункт 4.3 Договору оренди земель ної ділянки від 06.10.2010 року зареє строваного Головним управлі нням земельних ресурсів вико навчого органу Київради (Киї вської міської державної адм іністрації) у книзі записів д ержавної реєстрації договор ів 10.01.2011 року за № 79-6-00798 слід застос овувати до договірних правов ідносин між TOB «Колор Систем»т а Київською міською радою у в ипадку встановлення факту ви ни зі сторони ТОВ «Колор Сист ем»у не укладенні Договору о ренди земельної ділянки для будівництва та обслуговуван ня адміністративно-учбово-ск ладського центру з вбудовано -прибудованими приміщеннями громадського призначення та паркінгом у пров. Моторному, 1 9-а у Голосіївському районі м. Києва на виконання рішення К иївради № 391/2460 від 8 жовтня 2009 рок у, протягом дванадцяти місяц ів з моменту набрання чиннос ті рішенням Київради N391/2460 від 8 жовтня 2009 року».

Як було зазначено вище, та п ідтверджується наявними мат еріалами справи, відсутність даної вини з боку позивача пі дтверджена зокрема листом Го ловного управління земельни х ресурсів міста Києва № 05-584/2037 в ід 28.01.2011 року, в якому орган, який саме здійснював державну ре єстрацію Договору оренди зем ельної ділянки, підтвердив в часне виконання позивачем вс іх вимог законодавства, щодо державної реєстрації Догово ру оренди земельної ділянки.

При цьому, протягом всього ч асу, починаючи з 25.02.2011 р. (дата пер шого платежу за Договором ор енди земельної ділянки) пози вач вчасно сплачував до бюдж ету територіальної громади м іста Києва місячний орендний платіж у розмірі - 6 476 (шість т исяч чотириста сімдесят шіст ь) грн. 25 коп.

Більш того, станом на час ро згляду даної справи по суті, п озивачем належним чином та в повному обсязі сплачено всю суму орендної плати за землю в розмірі 77 715 (сімдесят сім тис яч сімсот п'ятнадцять) грн. 03 ко п., що підтверджується відпов ідними платіжними доручення ми, наявним в матеріалах спра ви.

Зважаючи на викладене, 07 лис топада 2011 року позивачем до по даткового органу було подано уточнюючу податкову деклара цію, відповідно до якої розмі р орендної плати за користув ання земельною ділянкою (кад астровий номер 8000000000:82:414:0133) станов ить 77 715 (сімдесят сім тисяч сім сот п'ятнадцять) грн. 03 коп.

Зазначену уточнюючу пода ткову декларацію від 07 листоп ада 2011 року відповідачем було прийнято без зауважень.

Таким чином, уточнююча под аткова декларація від 07 листо пада 2011 року, якою визначено ро змір орендної плати за корис тування земельною ділянкою ( кадастровий номер 8000000000:82:414:0133) в су мі 77 715 (сімдесят сім тисяч сімс от п'ятнадцять) грн. 03 коп., що бу ла без зауважень прийнята ві дповідачем, містить самі так і дані щодо розміру орендної плати за землю (77 715,03 грн. за рік) , як і первинна податкова декл арація, у прийнятті якої пода тковим органом було відмовле но.

Однак відповідачем на адр есу позивача були виписані п одаткові повідомлення-рішен ня від 21.11.2011 року № 0022331530 та № 0022341530, якими позивачу нарахов ано штрафні санкції в розмір і 1 150, 49 грн. та 16 865, 65 грн. за порушен ня граничного строку сплати грошового зобов' язання по о рендній платі за землю, а тако ж сформовано та надіслано по зивачу податкову вимогу Ю № 120 0 від 21.03.2011 р. на суму 19 428, 76 грн.

Як вбачається із заперечен ня відповідача на позовну за яву та було зазначено предст авником відповідача, сума 19 428, 76 грн., визначена у вимозі Ю № 1200 від 21.03.2011 р., є сумою заборговано сті позивача за основним пла тежем по орендній платі за зе млю, тому що відповідач вважа є, що оскільки уточнююча декл арація з плати за землю за 2011 рі к (із місячною платою 6 476, 25 грн.) б ула подана позивачем тільки 07.11.2011 р., то з січня по листопад 2011 р. позивач був повинен сплачу вати орендну плату саме в роз мірі 25 905, 01 грн. на місяць.

А зважаючи на те, що позивач ем, у визначені п.3 ст.287 Податко вого кодексу України строки, не здійснювалось сплати кош тів саме в зазначеній сумі 25 905 , 01 грн. на місяць, то відповідач ем, згідно вимог п.1 ст.126 Податк ового кодексу України, було н араховано штрафні санкції на суми своєчасно несплаченої орендної плати, та винесені п одаткові повідомлення-рішен ня від 21.11.2011 року № 0022331530 та № 0022341530, в розмірі 1 150, 49 грн. та 16 865, 65 грн. відповідно.

Зважаючи на викладене, та не погоджуючись з прийнятими Державною податковою інспек цією у Голосіївському районі м. Києва податковим повідомл енням-рішенням від 21.11.2011 року № 0022331530 та № 0022341530, а також вим огою Ю № 1200 від 21.03.2011 р., позивач ос каржив їх в судовому порядку до Окружного адміністративн ого суду м. Києва.

Дослідивши наявні у спра ві докази, проаналізувавши м атеріали справи та заслухавш и пояснення представників ст орін, Окружний адміністратив ний суд м. Києва дійшов виснов ку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, зважаючи зокрема на наступн е.

Відповідно до статті 9 розд ілу 1 «Загальні положення»По даткового кодексу України (д алі - Кодекс), плата за землю н алежить до загальнодержавни х податків і зборів, які є обов 'язковими до сплати на усій те риторії України, і в повному о бсязі зараховується до місце вого бюджету за місцем розта шування земельної ділянки.

Особливості справляння пл ати за землю визначено розді лом ХІІІ Кодексу, який набув ч инності з 01.01.2011 р.

Згідно з п.14.1.147 ст.14 ПК, плата за землю об'єднує в собі два обов'язкові платежі - земе льний податок та орендну пла ту за земельні ділянки держа вної та комунальної власност і.

Земельний подат ок - це обов'язковий платіж, як ий справляється з власників земельних ділянок та земельн их часток (паїв), а також з пост ійних землекористувачів, а о рендна плата за земельні діл янки державної та комунально ї власності (далі - орендна пла та) - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавце ві за користування земельною ділянкою.

Базою оподаткування є нор мативна грошова оцінка земел ьних ділянок з урахуванням к оефіцієнта індексації, а у ра зі, якщо така оцінка не провед ена - площа земельних ділянок .

Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування, я кі укладають договори на оре нду землі, зобов'язані до 1 лют ого подавати до органу ДПС за місцезнаходженням земельно ї ділянки перелік орендарів, з якими укладено договори ор енди землі на поточний рік. У р азі укладення договорів орен ди (внесення змін до існуючих договорів та їх розірвання) п ротягом року вони повинні ін формувати про це до 1-го числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зміни.

Так, платники пла ти за землю (крім фізичних осі б) самостійно обчислюють сум у податку і до 1 лютого поточно го року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а встановленою формою з розб ивкою річної суми рівними ча стками за місяцями. При цьому подання такої декларації зв ільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.

Кодексом передбачена норма щодо можливості поданн я платниками плати за землю п одаткової декларації щоміся ця, що звільняє його від обов'я зку подання податкової декла рації до 1 лютого поточного ро ку. Такі декларації подаютьс я протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Платник самостій но обирає, яку звітність по пл аті за землю подавати до пода ткових органів: на відповідн ий рік - до 1 лютого поточного р оку, чи щомісяця - протягом 20 ка лендарних днів місяця, що нас тає за звітним.

За нововідведені з емельні ділянки або за новоу кладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів м ісяця, що настає за звітним.

Кодексом запровад жено нову норму, яка передбач ає надання відповідними орга нами виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів за зап итом відповідного органу дер жавної податкової служби за місцезнаходженням земельно ї ділянки інформації, необхі дної для обчислення і справл яння плати за землю, так як під ставою для нарахування земел ьного податку є дані державн ого земельного кадастру, яки й у свою чергу ведеться уповн оваженим органом виконавчої влади із земельних ресурсів .

Щодо термінів спл ати плати за землю (земельног о податку та орендної плати з а земельні ділянки державної та комунальної власності), то податкове зобов'язання, визн ачене у податковій деклараці ї на поточний рік, сплачуєтьс я рівними частками власникам и та землекористувачами земе льних ділянок за місцезнаход женням земельної ділянки за податковий період, який дорі внює календарному місяцю, що місяця протягом 30 календарни х днів, що настають за останні м календарним днем податково го (звітного) місяця. Таким же чином сплачується і податков е зобов'язання з плати за земл ю, визначене у новій звітній п одатковій декларації, у тому числі за нововідведені земе льні ділянки.

Як було зазначено судом в обставинах справи, та підтве рджується наявними матеріал ами справи, 06.10.2010 року між TOB «Кол ор Систем»та Київською міськ ою Радою було укладено догов ір оренди земельної ділянки, який зареєстровано Головним управлінням земельних ресур сів виконавчого органу Київр ади (Київської міської держа вної адміністрації) у книзі з аписів державної реєстрації договорів 10.01.2011 року за № 79-6-00798, а о тже саме з даного моменту ТОВ «Колор Систем»став фактични м, законним землекористуваче м, як це передбачено ч.2 ст.20 ЗУ « Про оренду землі», та в нього в иникли відповідні зобов' яз ання щодо сплати орендної пл ати за користування земельно ю ділянкою.

Так, Головним управління з емельних ресурсів виконавчи м органом Київради (Київсько ї міської державної адмініст рації) розраховано розмір ор ендної плати за користування земельною ділянкою (кадастр овий номер 8000000000:82:414:0133), який стано вить 77 715,03 грн. на рік. Відпові дно, місячний орендний платі ж становить 6 476, 25 грн.

Як підтверджується наявн ими матеріалами справи, стан ом на час розгляду даної спра ви по суті, позивачем належни м чином та в повному обсязі сп лачено всю суму орендної пла ти за землю за 2011 рік в розмірі 77 715 (сімдесят сім тисяч сімсот п'ятнадцять) грн. 03 коп., що підт верджується відповідними пл атіжними дорученнями, наявни м в матеріалах справи, та наве дено нижче.

№ п/п Розмір заявлених платежів у податкових деклараціях Фактично сплачено, грн. Дата здійснення платежу Підстава здійснення плате жу (платіжні доручення)

від 28.01.2011 року №3376 від 07.11.2011 року №291274

1 19428,75 6476,25 6476,25 25.02.2011 №2231

2 19428,75 6476,25 6476,25 30.03.2011 №2309

3 19428,75 6476,25 6476,25 28.04.2011 №2392

4 6476,25 6476,25 6476,25 25.05.2011 №2464

5 6476,25 6476,25 6476,25 30.06.2011 №2550

6 6476,25 6476,25 6476,25 29.07.2011 №2613

7 6476,25 6476,25 6476,25 26.08.2011 №2664

9 6476,25 6476,25 6476,25 27.09.2011 №2731

10 6476,25 6476,25 6476,25 27.10.2011 №2802

11 6476,25 6476,25 0,03 10.11.2011 №2833

6476,25 25.11.2011 №2878

1447,61 25.11.2011 №2875

1758,98 29.11.2011 №2884

12 6476,25 6476,25 6476,25 27.12.2011 №2971

6476,25 27.01.2012 №3013

Всього за 2011 рік 136001,28 77715,03 80921,62

Наявності факту зазначе ної повної сплати позивачем суми орендної плати за землю за 2011 рік в розмірі 77 715 (сімдесят сім тисяч сімсот п'ятнадцять ) грн. 03 коп., не було також запер ечено в судовому засіданні п редставником відповідача.

Крім того як видно з даної т аблиці, всі платежі здійснюв алися позивачем в межах стро ку, що встановлений п.1 ст.126 Под аткового кодексу України.

Посилання позивача в запе реченні на позовну заяву, яки ми відповідач обґрунтовує пр авомірність прийняття оскар жуваних податкових повідомл ень рішень та вимоги, а саме що до обов' язку позивача сплат и орендної плати за землю за п еріод з січня по листопад 2011 р. в розмірі 25 905, 01 грн. на місяць, ві дповідно до п.4.3 даного Догово ру оренди земельної ділянки № 79-6-00798 (а не 6 476,25 грн. на місяць, що р озраховано Головним управлі ння земельних ресурсів викон авчим органом Київради (Київ ської міської державної адмі ністрації), суд не може взяти д о уваги, зважаючи на наступне .

По-перше, Головним управлі ння земельних ресурсів викон авчим органом Київради (Київ ської міської державної адмі ністрації) розраховано розмі р орендної плати за користув ання земельною ділянкою (кад астровий номер 8000000000:82:414:0133), який с тановить 77 715,03 грн. на рік. Від повідно, місячний орендний п латіж становить 6 476, 25 грн.

По-друге, рішенням Господа рського суду міста Києва від 14.10.2011 року № 14/391, було розтлумачен о, що пункт 4.3 Договору оренди з емельної ділянки від 06.10.2010 року зареєстрованого Головним уп равлінням земельних ресурсі в виконавчого органу Київрад и (Київської міської державн ої адміністрації) у книзі зап исів державної реєстрації до говорів 10.01.2011 року за № 79-6-00798 слід з астосовувати до договірних п равовідносин між TOB «Колор Сис тем»та Київською міською рад ою у випадку встановлення факту вини зі сторони ТОВ «Ко лор Систем» у не укладенні До говору оренди земельної діля нки для будівництва та обс луговування адміністративн о-учбово-складського центру з вбудовано-прибудованими пр иміщеннями громадського при значення та паркінгом у пров . Моторному, 19-а у Голосіївсько му районі м. Києва на виконанн я рішення Київради № 391/2460 від 8 ж овтня 2009 року, протягом дванад цяти місяців з моменту набра ння чинності рішенням Київра ди N391/2460 від 8 жовтня 2009 року».

Як було встановлено судом т а не було допустимими доказа ми заперечено відповідачем, відсутність зазначеної вини з боку позивача підтверджує ться зокрема листом Головног о управління земельних ресур сів міста Києва № 05-584/2037 від 28.01.2011 р оку, в якому орган, який саме з дійснював державну реєстрац ію Договору оренди земельної ділянки, підтвердив вчасне в иконання позивачем всіх вимо г законодавства, щодо держав ної реєстрації Договору орен ди земельної ділянки.

Крім того, що також підтверд жується наявними матеріалам и справи, після отримання поз ивачем зазначеного рішення с уду з відповідним розтлумаче нням, ТОВ «Колор Систем»було одразу подано до відповідач а уточнюючу податкову деклар ацію від 07 листопада 2011 року, як ій позивачем розраховано роз мір орендної плати за корист ування земельною ділянкою за весь 2011 рік (кадастровий номер 8000000000:82:414:0133) в сумі 77 715 (сімдесят сім тисяч сімсот п'ятнадцять) грн . 03 коп. Зазначена уточнююча по даткову декларація від 07 лист опада 2011 року відповідачем бу ла прийнято без зауважень.

Також, відповідно до догово ру оренди № 79-6-00798 від 06.06.2010 р., сторо нами договору оренди є виклю чно Орендодавець (Київська м іська рада) та Орендар (Това риство з обмеженою відпові дальністю «Колор Систем»).

У зв' язку з вищезазначени м, суд звертає увагу на те, що в ідповідач взагалі не являєть ся стороною вищевказаного до говору, а тому не може пред' я вляти будь-які вимоги, які сто суються виконання чи не вико нання вимог договору.

Крім того, п.12 Договору визна чено підстави та порядок від повідальності сторін, у випа дку порушення умов даного До говору.

Аналіз п.12 Договору свідчи ть про те, що у відповідача від сутні будь-які підстави стве рджувати, що позивачем були п орушені умови договору щодо невідповідної орендної плат и, і вимога щодо виконання обо в' язку за договором, а в дано му випадку, як стверджує відп овідач, обов' язку по сплаті додаткової орендної плати з а прострочення укладення дог овору, відповідно до п.4.3 Догов ору, може бути пред' явлена л ише стороною даного договору , тобто орендодавцем - Київс ькою міською радою.

Зважаючи на таке, у відповід ача були відсутні підстави щ одо нарахування позивачу штр афних санкцій за несвоєчасну сплату різниці орендної пла ти між фактично сплаченою по зивачем у встановлені законо давством строки орендною пла тою (що погоджена сторонами Д оговору) та орендною платою, я ку відповідач самостійно виз начив позивачу до сплати, на п ідставі п.4.3 Договору, оскільк и також жодних претензій щод о фактичного розміру орендно ї плати за Договором, орендод авцем до орендаря не заявлял ося.

Крім того, суд зазначає, що в казана позиція також висловл ена в Ухвалі Вищого адмініст ративного суду України від 21.0 9.2011 р. по справі за позовом ТОВ « Рибальський рай» до ДПІ у Обо лонському районі м. Києва, тре ті особи: Київська міська Рад а, Головне управління земель них ресурсів Київської держа вної міської адміністрації п ро скасування податкових пов ідомлень-рішень.

Відповідно до частини дру гої статті 19 Конституції Укра їни органи державної влади т а органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Враховуючи вищевикладен е, наявні у справі докази та по ложення норм наведеного зако нодавства, суд приходить до в исновку про протиправність п рийнятих відповідачем подат кових повідомлень-рішень від 21.11.2011 року № 0022331530, № 0022341530 та п одаткової вимоги Ю № 1200 від 21.03.2011 р.

Згідно ст. 86 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об' єктив ному дослідженні. Ніякі дока зи не мають для суду наперед в становленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, до стовірність кожного доказу о кремо, а також достатність і в заємний зв'язок доказів у їх с укупності.

З огляду на вказані вище обс тавини у сукупності, суд дійш ов висновку про задоволення позовних вимог в повному обс язі.

Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення крім випадків, вста новлених статтею 72 цього Коде ксу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обов' я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.

Як встановлено судом, відпо відач, як суб' єкт владних по вноважень, не надав обґрунто ваних пояснень, що підтвердж уються допустимими доказами стосовно правомірності прий няття оскаржуваних податков их повідомлень-рішень від 21.11.20 11 року № 0022331530, № 0022341530 та под аткової вимоги Ю № 1200 від 21.03.2011 р., оскільки такі рішення та вим ога були прийняті з порушенн ям норм чинного законодавств а, хоча відповідач, як суб' єк т владних повноважень, зобов ' язаний діяти виключно в ме жах наданих йому повноважень та на підставі норм чинного з аконодавства.

Натомість позивач надав су ду обґрунтовані пояснення, щ о підтверджуються допустими ми доказами стосовно протипр авності прийняття відповіда чем оскаржуваних податкових повідомлень-рішень від 21.11.2011 ро ку № 0022331530, № 0022341530 та податк ової вимоги Ю № 1200 від 21.03.2011 р., а та кож підтвердив у судовому за сіданні наявність повної та своєчасної орендної плати за земельну ділянку в 2011 р. в сумі 77 715,03 грн., згідно Договору орен ди земельної ділянки № 79-6-00798 від 06.10.2010 року, що підтверджується відповідними документами, на даними до матеріалів справи.

Позивач не заявляв позовну вимогу щодо відшкодування й ому судових витрат із сплати судового збору. Тому суд не ви рішував питання, в порядку ст . 94 КАС України, щодо розподілу між сторонами судових витра т.

Враховуючи вищенаведене в сукупності, та керуючись ст.с т. 2, 86, 71, 94, 97, 158-163 КАС України, Окружн ий адміністративний суд м. Ки єва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольн ити.

2. Скасувати податк ове повідомлення-рішення Дер жавної податкової інспекції у Голосіївському районі міс та Києва форми «Ш»№ 0022331530 ві д 21 листопада 2011 року.

3. Скасувати податкове повідомлення-рішення Держав ної податкової інспекції у Г олосіївському районі міста Києва форми «Ш»№ 0022341530 від 21 листопада 2011 року.

4. Скасувати податкову вимогу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі міста Києва за формою «Ю»№ 1200 від 21 березня 2011 року».

Строк і порядок на брання судовим рішенням зако нної сили встановлені у стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України, якщо інше не встановлено цим Коде ксом.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними ст. ст. 185-187 КАС України.

Суддя: Я.І. Добрянсь ка

Дата складання та підпи сання в повному обсязі поста нови 17.02.2012 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.02.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22116847
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18158/11/2670

Ухвала від 07.12.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 14.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрянська Я.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні