Ухвала
від 28.02.2012 по справі 2а-2825/12/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

У Х В А Л А

про залишення позовної за яви без руху

м. Київ

28 лютого 2012 року № 2а-2825/12/2670

Суддя Окружного адмініс тративного суду міста Києва Добрівська Н.А., ознайомившис ь з позовною заявою та додани ми до неї матеріалами

за позовом Заступника прокурора мі ста Києва в інтересах держав и в особі Державної податков ої інспекції у Печерському р айоні міста Києва

до Дочірнього підприємств а Державної акціонерної комп анії «Хліб України «Хліб-Екс порт»

про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

27 лютого 2012 року Заступн ик прокурора міста Києва в ін тересах держави в особі ДПІ у Печерському районі міста Ки єва звернувся до суду з позов ом до Дочірнього підприємств а Державної акціонерної комп анії «Хліб України «Хліб-Екс порт» про стягнення податков ого боргу на загальну суму 628 55 9,50 грн.

Згідно з п.п.3, 6 ч.1 ст.107 КАС Укра їни суддя після одержання по зовної заяви з' ясовує, крім іншого, чи відповідає позовн а заява вимогам, встановлени м статтею 106 цього Кодексу та ч и немає інших підстав для пов ернення позовної заяви, зали шення її без розгляду або від мови у відкритті провадження в адміністративній справі, в становлених цим Кодексом.

Пунктом 4 частини 1 статті 1832 К АС України передбачено, що су д розглядає в порядку скороч еного провадження справи щод о стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб ' єкта владних повноважень, щодо яких завершився встанов лений цим Кодексом строк оск арження. За змістом частин 4, 5, 1 статті 99 КАС України цей стро к складає один місяць з момен ту, коли особа отримала відпо відне рішення суб' єкта влад них повноважень, на підставі якого з нього можуть бути стя гнуті кошти.

Пунктом 7 частини 3 статті 108 К АС України передбачено, що су д повертає позовну заяву поз ивачу, якщо позовну заяву із в имогою про стягнення грошови х коштів, яка ґрунтується на п ідставі рішення суб' єкта вл адних повноважень, подано су б' єктом владних повноважен ь до закінчення строку, перед баченого статтею 99 цього Коде ксу.

Відповідно до ч.2 ст.106 КАС Укр аїни на підтвердження обстав ин, якими обґрунтовуються по зовні вимоги, позивач надає д окази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може с амостійно надати, із зазначе нням причин неможливості под ання таких доказів.

Письмовими доказами є доку менти, які за змістом ч.2 ст.69, ч.4 ст.79, п.6 ч.1 ст.106 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни подаються в оригіналах аб о належним чином засвідчених копіях.

Як зазначає позивач, податк овий борг виник у зв' язку з н есплатою відповідачем подат кових зобов' язань, сума яки х визначена контролюючим о рганом відповідно до статті 4 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»(в редакції, що діяла на час виникнення на думку по зивача заборгованості) (далі по тексту - Закон № 2181), а також розрахована відповідно до в имог ст.54 Податкового кодексу України, що набрав чинності 01 .01.2011 року, а отже процедура фо рмування та надіслання подат кових повідомлень та вимог , з отриманням яких пов' язу ється виникнення у позивача права на стягнення податково го боргу та, відповідно, зверн ення до суду (в контексті поло жень п.7 ч. 3 ст.108 КАС України), рег ламентується положеннями за конодавства в редакції на мо мент виникнення спірних прав овідносин.

Згідно п.п.5.2.1 п.5.2 ст.2 Закону № 218 1, податкове зобов' язання пл атника податків, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 ц ього Закону, вважається уз годженим у день отриман ня платником податків податк ового повідомлення.

При цьому, відповідно до п.п .5.2.5 п.5.2 ст.5 зазначеного Закону, з урахуванням строків давност і платник податків має право оскаржити до суду рішення ко нтролюючого органу про нарах ування податкового зобов' я зання у будь-який момент післ я отримання відповідного под аткового повідомлення.

Пунктом 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 в казаного Закону визначено, щ о у разі коли податковий орга н або пошта не може вручити пл атнику податків податкове по відомлення або податкові вим оги у зв' язку з незнаходжен ням посадових осіб, їх відмов ою прийняти податкове повідо млення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного м ісця розташування (місцезнах одження) платника податків, п одатковий орган розміщує податкове повідомлення а бо податкові вимоги на дош ці податкових оголошень, в становленій на вільному для огляду місці біля входу до пр иміщення податкового органу . При цьому день розміщення такої податкової вимоги вва жається днем її вручення. П одаткові повідомлення або по даткові вимоги, розміщені з п орушенням правил, установлен их цим підпунктом, вважаютьс я такими, що не були врученими (надісланими) платнику подат ків.

Разом з тим, доказів на підт вердження отримання платник ом податків податкових повід омлень-рішень № 0006341705 від 26.10.2 010р., а відтак - доказу, який би свідчив про узгодження подат кового зобов' язання, визнач еного вказаними повідомленн ями-рішеннями, податковий ор ган до позовної заяви не дода в. Не надано позивачем і доказ у (Акт) розміщення вказаних по даткових повідомлень-рішень на дошці податкових оголоше нь, що передбачено Законом Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (в редакції закону, що діяв на ча с їх винесення) і п.4.7 Порядку на правлення органами державно ї податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, затверджено го наказом ДПА України від 21 ч ервня 2001р. № 253.

Також слід зазначити, що пол оження Податкового кодексу У країни застосовуються до пра вовідносин, які виникли післ я набрання ним чинності, що ві дповідає положенням статті 5 8 Конституції України, за якою дію нормативно-правового ак та в часі треба розуміти так, щ о до події, факту застосовуєт ься той закон або інший норма тивно-правовий акт, під час ді ї якого вони настали або мали місце.

Згідно із визначенням, наве деним у підпункті 14.1.175 пункту 14. 1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - ц е сума узгодженого грошов ого зобов' язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), але не сплаченог о платником податків у встан овлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на сум у такого грошового зобов' яз ання.

Відповідно до п.58.3 ст.58 Податк ового кодексу України, подат кове повідомлення-рішення вважається надісланим (вруч еним) юридичній особі, якщо йо го передано посадовій особі такої юридичної особи під ро зписку або надіслано листом з повідомленням про вручення .

У разі коли пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення-рішення а бо податкові вимоги, або ріше ння про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадови х осіб, їх відмову прийняти по даткове повідомлення-рішенн я або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків або з інших причин, под аткове повідомлення-рішення або податкова вимога, або ріш ення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, заз начений поштовою службою в п овідомленні про вручення із зазначенням причин невручен ня.

У разі якщо вручити податко ве повідомлення-рішення немо жливо через помилку, допущен у контролюючим органом, пода ткове повідомлення-рішення в важається таким, що не вручен о платнику податків.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 22.12.2010р. № 985, зареєстрованим в Мі ністерстві юстиції України 3 0 грудня 2010 р. за № 1440/18735 затверджен о Порядок направлення органа ми державної податкової служ би податкових повідомлень-рі шень платникам податків (над алі - Порядок № 985).

Згідно п.3.7 Порядку № 985 Податк ове повідомлення-рішення вва жається надісланим (врученим ) платнику податків - юридич ній особі, якщо його передано посадовій особі такої юриди чної особи під розписку або н адіслано листом з повідомлен ням про вручення.

Якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику под атків податкове повідомленн я-рішення через відсутність за місцезнаходженням посадо вих осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-ріше ння, незнаходження фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в або з інших причин, податков е повідомлення-рішення вважа ється врученим платнику пода тків у день, зазначений пошто вою службою в повідомленні п ро вручення із зазначенням п ричин невручення (п.3.10 Порядку № 985).

Таким чином, належним доказ ом на підтвердження узгоджен ня податкового зобов' язанн я, визначеного контролюючим органом в податкових повідом леннях-рішеннях №0003561504/0 від 13.05.2011р позивачу необхідно надати п оштове повідомлення про вруч ення рекомендованого відпра влення.

Відсутність наведених док азів створює перешкоди для в ирішення питання щодо дотрим ання позивачем порядку зверн ення до суду у строк визначен ий законодавством, а також що до відкриття скороченого про вадження відповідно до вимог ст.1832 Кодексу адміністративн ого судочинства України, оск ільки з матеріалів позовної заяви не вбачається, чи подан о адміністративний позов піс ля закінчення строку на оска рження рішення суб' єкта вла дних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст.108 Кодекс у адміністративного судочин ства України суддя, встанови вши, що позовну заяву подано б ез додержання вимог, встанов лених ст.106 Кодексу, постановл яє ухвалу про залишення позо вної заяви без руху, у якій заз начаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і вс тановлюється строк, достатні й для усунення недоліків.

Виявлені недоліки необхід но усунути у встановлений су дом строк шляхом подання до с уду належних доказів на правлення/вручення податков их повідомлень-рішень № 000634170 5 від 26.10.2010р. та №0003561504/0 від 13.05.2011р.

З огляду на зазначене та кер уючись ст.ст.105, 106, ч.1 ст.108, ст.ст.160, 165 Кодексу адміністративного с удочинства України, суддя -

У Х В А Л И В:

1. Позовну заяву Заступн ика прокурора міста Києва в і нтересах держави в особі Дер жавної податкової інспекції у Печерському районі міста К иєва залишити без руху.

2. Встановити позивачу де сятиденний строк з дня оде ржання даної ухвали для усун ення недоліків.

3. Попередити позивача про т е, що у випадку неусунення нед оліків позовної заяви позовн а заява буде повернута йому в ідповідно до п.1 ч.3 ст.108 КАС Укра їни.

4. Копію ухвали невідкладно надіслати особам, що звернул ися із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили в порядку і строки визна чені статтею 254 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни. Ухвала може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції у порядку та строки вст ановлені ст.ст. 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя Н.А. Добрівська

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.02.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22119109
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2825/12/2670

Постанова від 26.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 15.03.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 28.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні