ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2а/2470/1322/11
Головуючий у 1-й інстанції : Ковалюк Я.Ю.
Суддя-доповідач: Сміляне ць Е. С.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 лютого 2012 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:
головуючого-судді: Смілянц я Е. С.
суддів: Сторчака В. Ю. Сапал ьової Т.В.
при секретарі: Копійчук О.В .
за участю представників ст орін:
апелянта - Малишева І.В.
відповідача - Бишка М.Є.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Новоселицької між районної оптово-торгової баз и Чернівецької облспоживспі лки на постанову Чернівецько го окружного адміністративн ого суду від 27.09.2011 року у справі за адміністративним позовом Новоселицької міжрайонної о птово-торгової бази Чернівец ької облспоживспілки до Ново селицької міжрайонної держа вної податкової інспекції Че рнівецької області, треті ос оби на стороні відповідача б ез самостійних вимог - Новосе лицька міська рада, відділ Де ржкомзему у Новоселицькому р айоні Чернівецької області п ро скасування податкового по відомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В :
У червні 2011 року Новосе лицька міжрайонна оптово-тор гова база Чернівецької облеп оживспілки (далі - Новоселиць ка МОТБ) звернулась до Чернів ецького окружного адміністр ативного суду з позовом до Но воселицької міжрайонної дер жавної податкової інспекції в Чернівецькій області (далі -Новоселицька МДПІ), треті осо би на стороні відповідача бе з самостійних вимог - Новос елицька міська рада, відділ Д ержкомзему у Новоселицькому районі Чернівецької області про скасування податкового повідомлення-рішення про дон арахування земельного подат ку в сумі 40690,75грн. та застосуван ня штрафної санкції в сумі 10512,6 9грн., а всього на загальну сум у 51 203,44грн.
Чернівецький окружний адм іністративний суд постаново ю від 27.09.2011 року у задоволенні в казаного позову відмовив пов ністю.
Не погоджуючись із зазначе ною постановою суду першої і нстанції, позивачем подано а пеляційну скаргу з підстав н евідповідності висновків су ду обставинам справи, поруше ння судом першої інстанції н орм матеріального та процесу ального права, що призвело до неправильного вирішення спр ави, у зв' язку з чим, апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції та при йняти нову постанову, якою по зов задовольнити повністю.
В подальшому до суду надійш ли також письмові запереченн я Новоселицької МДПІ, у яких п одатковий орган посилається на безпідставність тверджен ь апелянта та правомірність і обґрунтованість висновків суду першої інстанції, у зв' язку з чим просив апеляційну скаргу Новоселицької МОТБ з алишити без задоволення, а по станову Черніевцького окруж ного адміністративного суду без змін.
У судовому засіданні предс тавник скаржника вимоги апел яційної скарги підтримав у п овному обсязі, окремо поясни вши, що при ухваленні оскаржу ваної постанови судом першої інстанції не взято до уваги п еріод, за який донараховано з емельний податок, а саме 2009 - 2 010 роки, під час якого чинними б уди приписи Закону України « Про погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами і державними цільовими фондами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ.
Водночас, суд першої інстан ції застосувавши положення П одаткового кодексу України, порушив норми матеріального права, що слугувало підставо ю для ухвалення необґрунтова ного та невірного рішення.
Представник відповідача у судовому засіданні проти тв ерджень апелянта заперечив, та посилаючись на письмові з аперечення, просив у задовол енні апеляційної скарги Ново селицької МДПІ відмовити.
Заслухавши суддю-доповіда ча та пояснення учасників пр оцесу, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів вваж ає, що апеляційну скаргу необ хідно залишити без задоволен ня, а рішення суду першої інст анції без змін, виходячи з нас тупного.
Відповідно до статті 198 Коде ксу адміністративного судоч инства (далі-КАС) України, за н аслідками розгляду апеляцій ної скарги на постанову суду першої інстанції, суд апеляц ійної інстанції має право за лишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суд у - без змін.
Як досліджено з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Новоселиц ькою МДПІ проведено документ альну невиїзну перевірку Нов оселицької МОТБ, за результа тами якої складено акт №262/15 від 19.04.2011 року „Про результати неви їзної перевірки дотримання в имог податкового законодавс тва Новоселицькою МОТБ код Є ДРПОУ 01774413 за період з 01.01.2009 року п о 31.12.2010 року.
В подальшому на підставі за значеного акту, за порушення апелянтом вимог ст.14 Закону У країни «Про плату за землю», п одатковим органом спірне под аткове повідомлення-рішення від 06.05.2011 року №249/15, яким підприєм ству донараховано земельний податок у сумі 40690,75 грн. та штра фних санкцій у сумі 10512,69 грн.
Оскарження вказаного пода ткового повідомлення-рішенн я і слугувало підставою для з вернення скаржника до суду п ершої інстанції.
В свою чергу, суд першої інс танції при ухваленні оскаржу ваної постанови виходив з не обґрунтованості позовних ви мог Новоселицької МОТБ, а від так відсутності правових під став для задоволення адмініс тративного позову.
З такими висновками суду пе ршої інстанції колегія судді в апеляційної інстанції пого джується, виходячи з наступн ого.
Статтею 2 Закону України „ Про державну податкову служб у в Україні" від 04.12.90р. №509 -XII (із змі нами та доповненнями) визнач ено, що контроль за додержанн ям податкового законодавств а, правильністю обчислення, п овнотою і своєчасністю сплат и до бюджетів, державних ціль ових фондів податків і зборі в (обов'язкових платежів), а та кож неподаткових доходів, ус тановлених законодавством (н адалі - податки, інші платежі) здійснюють органи державної податкової служби України. М етою здійснення даного контр олю є забезпечення надходжен ь до дохідної частини держав ного бюджету, що в свою чергу з абезпечить можливість держа ви виконувати покладені на н еї завдання та функції
Як свідчать матеріали спра ви, документальна невиїзна п еревірка апелянта проведена 31.01.2011 року, тобто у період, коли н абули чинності приписи Подат кового кодексу України в ред акції від 02.12.2010 року №2755-VІ, що спро стовує посилання апелянта на приписи Закону України «Про погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми і державними цільовими фо ндами» від 21.12.2000 року №2181-ІІІ.
Відповідно до п.75.1 ст.75 ПКУ, ор гани державної податкової сл ужби мають право проводити к амеральні, документальні (пл анові або позапланові: виїзн і або невиїзні) та фактичні пе ревірки.
Так, згідно п.79.І. ст.79 Податков ого кодексу України документ альна невиїзна перевірка зді йснюється у разі прийняття к ерівником органу державної п одаткової служби рішення про її проведення та за наявност і обставин для проведення до кументальної перевірки, визн ачених статтями 77 та 78 цього Ко дексу. Документальна невиїзн а перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпун кті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього К одексу документів та даних, н аданих платником податків у визначених цим Кодексом випа дках, або отриманих в інший сп осіб, передбачений законом.
Як встановлено проведеною перевіркою, Новоселицька МО ТБ на протязі 2009-2010 рр. знаходила ся на спрощеній системі опод аткування, обліку та звітнос ті зі ставкою 10 відсотків.
Указом Президента України від 03.07.98р. № 727 "Про спрощену сист ему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малою п ідприємництва" регулюється порядок застосування спрощ еної системи оподаткування , обліку та звітності суб'єкт ів малою підприємництва. Суб 'єкт малого підприємництва, я кий сплачує єдиний податок, не є платником ряду видів под атків і зборів (обов'язкових п латежів), зокрема, плати (подат ку) за землю.
Постановою Кабінету Міні стрів України від 16.03.2000 р. № 507 "Про роз'яснення Указу Президент а України від 3 липня 1998 року N 727" , роз'яснено, що платник єдиног о податку звільняється від п лати (податку) за землю лише за ділянки, які використовуют ься ним для провадження пі дприємницької діяльності.
Як досліджено колегією суд дів з письмових заперечень Н овоселицької МОТБ від 20.04.2011 рок у (вх. №5327/10 від 21.04.2011р.) доданих до а кту перевірки, останнім визн ано про нездійснення господа рської діяльності на протязі останніх 10 років.
Статтею 2 Закону України від 03.07.92р. N 2535-ХП "Про плату за землю" (з і змінами та доповненнями) пе редбачено, що використання з емлі в Україні є платним. Об'єк том плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у влас ності або користуванні, у том у числі на умовах оренди, а суб 'єктом (платником) - власник зе млі та землекористувач, у том у числі орендар. Власники зем лі та землекористувачі, крім орендарів, сплачують земель ний податок.
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни ..Про плату за землю" № 2535-Х П від 03.07.1992 року об'єктом плати з а землю є земельна ділянка, як а перебуває у власності або к ористуванні, у тому числі на у мовах оренди. Власники землі та землекористувачі, крім ор ендарів, сплачують земельний податок з дня виникнення пра ва власності або права корис тування земельною ділянкою. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендн а плата.
На підставі ст.125 Земельного Кодексу України № 2768-ІІІ від 25.10 .2001 року право власності та пра во постійного користування н а земельну ділянку виникає п ісля одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право постійног о користування земельною діл янкою та його державної реєс трації, яких у вищевказаного суб'єкта господарювання нем ає. Без таких документів вико ристовувати землю заборонен о.
Як свідчать матеріали спра ви, зокрема лист відділу Держ комзему у Новоселицькому рай оні від 12.04.2011 року № 1388, у скаржник а відсутні документи, які б по свідчували право постійного користування земельною діля нкою та її державної реєстра ції.
Статтею 188 Земельного кодек су України визначено, що держ авний контроль за використан ням та охороною земель здійс нюється уповноваженими орга нами виконавчої влади по зем ельних ресурсах.
Відтак, відповідно до п.286.2 ст .286 Податкового Кодексу Україн и № 2755-УІ від 02.12.2010 року Новоселиц ька МОТБ самостійно обчислює суму земельного податку щор оку станом на 1 січня і до 1 люто ю поточного року подає відпо відному органу державної под аткової служби за місцезнахо дженням земельної ділянки по даткову декларацію на поточн ий рік за формою, встановлено ю у порядку, передбаченому ст аттею 46 цього Кодексу, з розби вкою річної суми рівними час тками за місяцями. Подання та кої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Як досліджено колегією суд дів з відомостей відділу дер жкомзему у Новоселицькому ра йоні №1388 від 12.04.2011 року, що містят ься у матеріалах справи, згід но даними державної статисти чної звітності за Новоселиць кою МОТБ станом на 01.04.2011 р. рахує ться земельна ділянка загаль ною площею 3,5976 га., вартість зем ель з урахуванням коефіцієнт у індексації становить 2092836,79 гр н. (два мільйони дев'яносто дві тисячі вісімсот тридцять ші сть гривень 79 копійок).
Згідно з п. 1 ст. 274 Податкового Кодексу України встановлено , що ставки податку за земельн і ділянки, нормативно грошов у оцінку яких проведено, вста новлюються у розмірі 1 відсот ка від їх нормативної грошов ої оцінки, за винятком земель них ділянок, зазначених у ст. 2 72, 273, 276 і 278 Податкового Кодексу У країни.
Тобто, розмір земельного по датку Новоселицькою МОТБ на 2009 рік становить 19762.39 грн., на 2010 рі к -20928,36 грн., що вірно враховано с удом першої інстанції пр. ухв аленні оскаржуваної постано ви.
Відповідно до п.І ст.286 Податк ового Кодексу України № 2755-УІ в ід 02.12.2010 року "Платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом н а 1 січня і до 1 лютого поточног о року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою у поря дку, передбаченому статтею 46 ц ього Кодексу, з розбивкою річ ної суми рівними частками за місяцями".
Водночас, як встановлено су дом першої інстанції та знай шло своє підтвердження під ч ас апеляційного розгляду, ск аржника в порушення вимог п.І ст.286 та ст.49 Податкового Кодек су України № 2755-УІ від 02.12.2010 року, н е подавав розрахунок земельн ого податку позивач за 2009 -2010 ро ки до Новоселицьку МДПІ, що в п одальшому і слугувало підста вою для винесення правомірно го, на думку колегії суддів, по даткового повідомлення-ріше ння від 06.05.2011 року №249/15.
Отже, наведені в апеляційні й скарзі доводи не викликают ь сумнівів щодо правильності висновків суду першої інста нції та застосування норм ма теріального і процесуальног о права.
Відповідно до ч.1 ст.200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає апеляційну скарг у без задоволення, а постанов у або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процесу ального права.
Зважаючи на те, що суд першо ї інстанції правильно встано вив обставини справи та ухва лив судове рішення з додержа нням норм матеріального та п роцесуального права, апеляці йну скаргу належить залишити без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Нов оселицької міжрайонної опто во-торгової бази Чернівецько ї облспоживспілки залишити б ез задоволення, а постанову Ч ернівецького окружного адмі ністративного суду від 27.09.2011 ро ку без змін.
Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена в к асаційному порядку згідно ст 212 КАС України.
Ухвала суду складена в п овному обсязі 05 березня 2012 рок у .
Головуючий Смілянець Е. С.
Судді Сторчак В. Ю.
Сапальо ва Т.В.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 29.03.2012 |
Номер документу | 22156627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Смілянець Е. С.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ковалюк Ярослав Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні