ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 березня 2012 р. (12:04) Справа №2а-5353/11/0170/2
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Яковлєва С.В., при се кретарі Дрягіні В.П.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим
до Приватного підприємств а «Савол»
про стягнення 827264,70 грн. подат кового боргуза участю предст авників:
від позивача - не з' явився;
від відповідача - не з' яв ився
Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Сімферопол і АР Крим (далі позивач) зверну лась до Окружного адміністра тивного суду АР Крим з адміні стративним позовом до Приват ного підприємства «Савол» (д алі відповідач) про стягненн я 827264,70 грн. податкового боргу, щ о виник на підставі податков ого повідомлення-рішення №00114 51502/0 від 11.08.2010 р. та даних декларац ій і уточнюючих розрахунків.
Ухвалою суду від 12.05.2011 року ві дкрито провадження в адмініс тративній справі. Підготовч е провадження по справі закі нчено та справу призначено д о судового розгляду ухвалою суду від 12.05.2011 року.
Представник відповідача у судовому засіданні заявив к лопотання про зупинення пров адження у справі до набрання законної сили постановою су ду у справі № 2а-12519/10/2/0170.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 01. 06.2011 року провадження у справі зупинено до набрання законно ї сили судовим рішенням Окру жного адміністративного суд у АР Крим у справі № 2а-12519/10/2/0170 за п озовом Приватного підприємс тва «Савол» до Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим про визнання пр отиправним та скасування под аткового повідомлення-рішен ня №0011451502/0 від 11.08.2010 р.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 20.09.2011 р. залишено б ез змін постанову Окружного адміністративного суду АР Кр им у справі № 2а-12519/10/2/0170, якою визн ано протиправним та скасован о податкове повідомлення-ріш ення ДПІ в м. Сімферополі № 001145150 2/0 від 11.08.2010 р.
Ухвалою суду від 12.03.2012 року пр овадження у справі поновлено та призначено судове засіда ння на 28.03.2012 року о 12:00 год.
У судове засідання, яке відб улось 28.03.2012 року, сторони явку с воїх представників не забезп ечили, про дату, час та місце й ого проведення повідомлені н алежним чином, про причини не явки суд не повідомили.
Суд, приймаючи до уваги нале жне повідомлення сторін про дату, час та місце розгляду сп рави, відсутність в матеріал ах справи їх клопотань про ві дкладення розгляду справи, к еруючись ст. 128 КАС України, вва жає можливим продовжити розг ляд справи на підставі наявн их доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований в якості юридичної особи Вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради АР Крим 10.11.2005 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців.
Посадовою особою Державно ї податкової інспекції в м. Сі мферополі АР Крим 30.07.2010 року про ведено документальну невиїз ну перевірку Приватного підп риємства «Савол» з питань вс тановлених розбіжностей за р езультатами автоматизовано го співставлення розшифрово к податкового зобов' язання та податкового кредиту в роз різі контрагентів за січень- квітень 2010 року, за результата ми якої складений акт №10164/15-20/33849388 .
У зазначеному акті перевір ки зафіксовано порушення під приємством п.п.7.2.6. п.7.2 ст. 7 «Про п одаток на додану вартість» (щ о діяв на момент перевірки), що призвело до заниження пода ткового зобов' язання, яке п ідлягає сплаті у сумі 551829,00 грн.
За результатами вивчення м атеріалів зазначеної переві рки податковим органом 11.08.2010 р. прийнято податкове повідомл ення-рішення № 0011451502/0, згідно з як им підприємству нараховане п одаткове зобов' язання з под атку на додану вартість у сум і 827743,50 грн., в тому числі 551829,00 грн . - за основним платежем, 275914,50 грн . - за штрафними (фінансовими ) санкціями.
Судом встановлено, що поста новою Окружного адміністрат ивного суду від 06.06.2011 року у спр аві № 2а-12519/10/2/0170, що набрала законн ої сили згідно з ухвалою Сева стопольського апеляційного адміністративного суду від 20.09.2011 року, адміністративний по зов Приватного підприємства «Савол» задоволений, визнан о протиправним та скасовано податкове повідомлення - ріш ення Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі № 0011451502 /0 від 11.08.2010 р.
Так, під час розгляду зазнач еної справи суд встановив, що підприємство в період часу, щ о перевірявся, використовува ло для ведення статутної дія льності орендовані автомобі лі, його працівники придбава ли паливо за готівкові кошти , отримані під звіт в касі підп риємства, під час находження у відряджені. Доказами прове дення платежів були касові ч еки, в яких визначалась сума п латежу, сума ПДВ, податковий н омер постачальника, який під тверджував факт його реєстра ції платником ПДВ.
Підприємство зазначило, що суми ПДВ, сплачені ним під час проведення розрахунків за п аливо готівковими коштами, б ули віднесені до складу пода ткового кредиту за відповідн і звітні періоди, зазначені у податковій звітності. При ць ому платник податків, діючи в ідповідного до законодавств а, чинного на момент заповнен ня податкової звітності, сум и сплаченого ПДВ під час розр ахунків за товар, отримання я кого підтверджено не податко вими накладними, а чеками, від носив до податкового кредиту , проставляючи їх розмір у від повідних графах (4 і 5) додатку № 5 до декларації в розділі ІІ «П одатковий кредит», вказуючи умовний податковий номер пос тачальника «100000000000».
Підприємством надані копі ї чеків, в яких зазначені суми ПДВ, сплачені ним під час роз рахунків за паливо, що в подал ьшому віднесені ним до подат кового кредиту за січень 2010р . у розмірі 72172,00 грн., за лютий 2010р. - 143435,76 грн., березень 2010р. - 117996,40 грн ., квітень 2010 р. - 223025,00 грн., та подат кові номера постачальників.
Під час розгляду справи пре дставник податкового органу , який проводив перевірку, поя снив, що чеки, з урахуванням ві домостей визначених в яких п латник податків формував под атковий кредит за січень-кві тень 2010 р., не приймалися до ува ги, арифметично було визначе но суми заниження податковог о зобов' язання з ПДВ за січе нь 2010 р. на 70932,00грн., лютий 2010 р. - 142316,00 грн., березень 2010 р. - 116756,00 грн., кв ітень 2010р. - 221825,00 грн. шляхом вил учення із розрахунків сум по даткового кредиту з ПДВ сум п одаткового кредиту, визначен их в розділі ІІ відповідного додатку до кожної деклараці ї, по яким податковий номер по стачальника був зазначений « 100000000000».
П.п. 7.2.6. ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість » (в редакції, яка діяла на час проведення перевірки) визна чені умови для застосування права платника податків на н арахування податкового кред иту на підставі документів, в ідмінних від податкових накл адних.
Так, відповідно до абзацу др угого частини четвертої п.п. 7. 2.6 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість» (в ре дакції, яка діяла на час прове дення перевірки) підставою д ля нарахування податкового к редиту без отримання податко вої накладної також були кас ові чеки, які містили суму пос тавленого товару, загальну с уму нарахованого податку з в изначенням фіскального номе ра, але без зазначення податк ового номера постачальника. При цьому, метою такого нарах ування загальна сума поставл ених товарів не могла переви щувати 200 грн. за день (без урах ування ПДВ).
Виходячи з загального зміс ту п.п. 7.2.6. ст. 7 Закону України «П ро податок на додану вартіст ь» (в редакції, яка діяла на ча с проведення перевірки), суд в изначив, що товарні чеки, інші платіжні чи розрахункові до кументи, що підтверджували п рийняття платежу постачальн иком від отримувача таких то варів, які мали інформацію пр о загальну суму такого плате жу, суму ПДВ, податковий номер постачальника, були, як винят ок, підставою для нарахуванн я податкового кредиту без от римання податкової накладно ї, при поставці товарів за гот івку у межах граничної суми, встановленої НБУ для готівко вих розрахунків, а саме у розм ірі не більш 10000 грн., визначено ї Постановою НБУ №32 від 09.02.2005 р. « Про встановлення граничної с уми готівкового розрахунку» . У разі проведення розрахунк ів за готівкові кошти з отрим анням чеку, який не мав інформ ації щодо податкового номеру постачальника, платник пода тків мав право використовува ти його як підставу для нарах ування податкового кредиту без отримання податкової нак ладної лише тоді, коли сума п оставлених товарів (наданих послуг) не перевищувала 200 грн . за день (без урахування ПДВ). Але в матеріалах справи № 2а-12519 /10/2/0170 були відсутні докази форм ування підприємством податк ового кредиту з ПДВ по таким ч екам.
Тому суд під час розгляду вк азаної справи встановив, що в икладений в акті перевірки № 10164/15-20/33849388 від 30.07.2010 р. висновок про з авищення позивачем в період часу, що перевірявся, податко вого кредиту з ПДВ у сумі 551829,00 г рн. зроблений при неповному в ивчені матеріалів справи, в н аслідок чого визнав протипра вним та скасував податкове п овідомлення-рішення Державн ої податкової інспекції в м. С імферополі АР Крим №0011451502/0 від 11. 08.2010 р.
Ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністрат ивного судочинства України п ередбачено, що обставини, вст ановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не док азуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо яко ї встановлено ці обставини.
Приймаючи до уваги факти, вс тановлені під час розгляду с прави № 2а-12519/10/2/0170, суд дійшов висн овку про те, що у задоволенні п озовних вимог щодо стягнення з відповідача 551829,00 грн. основно го податку та 275914,50 грн. штрафних санкцій повинно бути відмол ено, оскільки податкове пові домлення-рішення, на підстав і якого позивач просить стяг нути вказану суму, визнано пр отиправними та скасовано.
Крім того, відповідачем на а дресу позивача подано:
27.08.2010 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 153281 на суму 88,00 грн. основного под атку та 4,00 грн. штрафної санкці ї;
27.08.2010 року податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть № 153265 на суму 137,00 грн. основног о податку та 1,00 грн. штрафної са нкції;
17.09.2010 року податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть № 160222 на суму 125,00 грн. основног о податку;
19.10.2010 року податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть № 192089 на суму 48,00 грн. основного податку;
19.11.2010 року податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть № 218846 на суму 104,00 грн. основног о податку;
02.12.2010 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 221508 на суму 24,00 грн. основного под атку та 1,00 грн. штрафної санкці ї;
02.12.2010 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 221524 на суму 103,00 грн. основного по датку та 5,00 грн. штрафної санкц ії;
20.12.2010 року податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть № 228751 на суму 131,00 грн. основног о податку;
30.12.2010 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 231421 на суму 39,00 грн. основного под атку та 2,00 грн. штрафної санкці ї;
10.01.2011 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 22 на суму 44,00 грн. основного пода тку та 2,00 грн. штрафної санкції ;
10.01.2011 року уточнюючий розраху нок податкових зобов' язань з податку на додану вартість у зв' язку з виправленням са мостійно виявлених помилок № 25 на суму 11,00 грн. основного пода тку та 1,00 грн. штрафної санкції .
Згідно зі статтею 4 Закону У країни «Про систему оподатку вання» (в редакції, яка діяла н а момент подання декларацій та уточнюючих розрахунків) п латниками податків і зборів (обов' язкових платежів) бул и юридичні особи, на яких відп овідно до Законів України бу в покладений обов' язок спла чувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» (в редакції, яка діяла на момент подання декларацій та уточн юючих розрахунків) було вста новлено, що платник податків самостійно обчислює суму по даткового зобов' язання, яку вказує у податковій деклара ції.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків був зобов'язаний самостійно спла тити суму податкового зобов' язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарн их днів, наступних за останні м днем відповідного гранич ного строку для подання под аткової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків були зобов' язані спл ачувати належні суми податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) у встановлені законами т ерміни.
Відповідно до пункту 10.2 стат ті 10 Закону України «Про подат ок на додану вартість» (в реда кції, яка діяла на момент пода ння декларацій та уточнюючих розрахунків) платники подат ку, відповідали за дотриманн я достовірності та своєчасно сті визначення сум податку, а також за повноту та своєчасн ість його внесення до бюджет у відповідно до закону.
Суд зазначає, що податковий борг з податку на додану варт ість, який виник до 01.01.2011 року, то бто до набрання чинності Под атковим кодексом України, та був узгоджений в порядку вст ановленому Законом України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» становить 912,00грн. та підлягає стягненню з відповідача.
Ст. 2 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» одним із завдань орган ів податкової служби є здійс нення контролю за додержання м податкового законодавства , правильністю обчислення, по внотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільо вих фондів податків і зборів (обов' язкових платежів).
Згідно з п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Подат кового кодексу України, орга ни державної податкової служ би мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів п латника податків, який має по датковий борг, з рахунків у ба нках, обслуговуючих такого п латника, на суму податкового боргу або його частини.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний по зов задовольнити частково.
2. Стягнути з розрахунк ових рахунків Приватного під приємства «Савол» (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. 1-ої Кінної Армії, 74А, кв. 212, ЄДРПОУ 33849388, р/р 260563011 21559, 26001301121559 ПАТ «Банк Форум», МФО 32298 ; р/р 26053317291, 26008317291 ПАТ «Марфінбанк», МФО 328168) на користь Державного бюджету м. Сімферополя (код пл атежу 3014010100, р/р 31114029700002 ГУ ДКУ в АР Кр им, ЄДРПОУ 34740405, МФО 824026) податку на додану вартість в сумі 912,00 грн .
3. Відмовити в задоволе нні адміністративного позов у в інший частині позовних ви мог.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2012 |
Оприлюднено | 02.04.2012 |
Номер документу | 22234226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Санакоєва Майя Анзорівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні