Рішення
від 21.03.2012 по справі 5023/885/12
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІ ВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. ка нцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" березня 2012 р. Справ а № 5023/885/12

вх. № 885/12

Суддя господарського суд у Буракова А.М.

при секретарі судового зас ідання Чепак А.О.

за участю представників ст орін:

позивача - ОСОБА_1 за дов . від 14.11.2011 року,

відповідача - не з'явився,

розглянувши справу за поз овом Приватного підприємс тва "Північ 2006", с. Токарівка

до Великобурлуцької р айонної Державна адміністра ція Харківської обл., смт. В. Бу рлук

про зобов'язання вчинити п евні дії

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємств о "Північ 2006", с. Токарівка (пози вач) звернувся до господарсь кого суду Харківської област і з позовом до відповідача - Ве ликобурлуцької районної Дер жавна адміністрація Харківс ької обл., смт. В. Бурлук про ви знання за Приватним підприєм ством «Північ-2006»(код 34017017) право на оренду земельних ділянок площею 122,1126 га , за кадастровими номерами 6321480500:01:000:0653, 6321480500:01:000:0654, 6321480500:01:000: 0655. 6321480500:01:000:0656, 6321480500:01:000:0657, 6321480500:01:000:0658, 6321480500:01:000:0659 що знаходяться на території Андріївської сільської ради Великобурлуцього району Хар ківської області за межами н аселених пунктів строком на 10 років, на умовах типового до говору оренди землі, затверд женого Кабінетом Міністрів У країни та зобов'язання Велик обурлуцьку районну державну адміністрацію Харківської о бласті укласти та підписати з Приватним підприємством «П івніч-2006» договір оренди земе льних ділянок площею 122,1126 га , за кадастровими номерами 6321480500:01:000 :0653, 6321480500:01:000:0654, 6321480500:01:000:0655, 6321480500:01:000:065 6, 6321480500:01:000:0657, 6321480500:01:000:0658, 6321480500:01:000:0659 що знахо дяться на території Андріївс ької сільської ради Великобу рлуцього району Харківської області за межами населених пунктів, підписати договору оренди та усі додатки до ньог о, акт приймання-передачі зем ельної ділянки, у редакції, як а додається до позовної заяв и.

Ухвалою господарського су ду Харківської області від 22 .02.2012 року було прийнято заяву д о розгляду, порушено провадж ення у справі та призначено ї ї розгляд у відкритому судов ому засіданні на 13.03.2012 року о 12:15 годині.

Ухвалою господарського су ду Харківської області від 13 .03.2012 року розгляд справи було в ідкладено на 21.03.2012 року о 12:00 годи ні.

До господарського суду Хар ківської області 21.03.2012 року від представника позивача надій шло клопотання (вх.2782), відповід но до якого просить суд долуч ити до матеріалів справи вит ребувані судом документи.

Надані документи дослідже ні судом та долучені до матер іалів справи.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив суд задовольнити позов у повному обсязі. Надав пояснення по суті справи.

Представник відповідача в призначене судове засідання не з'явився, вимоги ухвали суд у не виконав, про час та місце проведення судового засідан ня був повідомлений належни м чином.

Відповідач не скористався своїми правами, наданими йом у статтею 22 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и, на участь його представник а в судовому засіданні, на спр остування позовних вимог поз ивача, не надав суду доказів н алежного виконання договірн их зобов'язань, не провів звір ку взаємних розрахунків з по зивачем, не надав суду свій ва ріант проекту акту звірки.

Враховуючи те, що норми ст.38 Г осподарського процесуально го кодексу України, щодо обов `язку господарського суду ви требувати у сторін документи і матеріали, необхідні для ви рішення спору, кореспондують ся з диспозитивним правом ст орін подавати докази, п.4 ч.3 ст. 129 Конституції України визнач ає одним з принципів судочин ства свободу в наданні сторо нами суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості, суд вважає, що госп одарським судом в межах нада них ним повноважень створені належні умови для надання ст оронами доказів та здійснені всі необхідні дії щодо витре бування додаткових доказів, та вважає за можливе розгляд справи за наявними у справі і додатково поданими на вимог у суду матеріалами і докумен тами.

Беручи до уваги, що відповід но до статті 33 Господарського процесуального кодексу Укра їни обов' язок доказування і подання доказів покладено н а сторони, а також з огляду на те, сторони були попередженн і про розгляд справи за наявн ими матеріалами у разі їх нез ' явлення в засідання суду, с уд згідно за статтею 75 Господа рського процесуального коде ксу України розглядає справу за наявними в ній матеріалам и.

З' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками судового процесу докази, зас лухавши пояснення представн иків сторін, суд встановив на ступне.

Згідно з розпорядженням Ве ликобурлюцької районної дер жавної адміністрації №196 від 0 2.06.2008 року «Про надання дозволу на розробку проекту відведе ння земельної ділянки ТОВ «А гріка», ТОВ «Федеровський» т а ПП «Північ» та згідно з розп орядження Великобурлуцької районної державної адмініст рації №196 від 02.06.2008 року позивачу було надано дозвіл на розроб лення проекту відведення зем ельної ділянки з метою перед ачі їх в оренду із земель держ авного резервного фонду оріє нтованою площею 62,0 га та земел ь запасу 71,9 га , що знаходиться на території Андріївської сі льської ради Великобурлуцьк ого району Харківської облас ті.

Відповідно до положень ст.12 3 Земельного кодексу України , надання земельних діляно к державної або комунально ї власності у користування з дійснюється на підставі ріш ень органів виконавчої влад и або органів місцевого само врядування. Частиною другою цієї ж статі передбачено, що о соба, зацікавлена в одержанн і у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, с елищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міні стрів України, Ради міністр ів Автономної Республіки К рим, місцевої державної адмі ністрації.

Положеннями ст. 116 Земельног о кодексу України, встановле но, що громадяни та юридичні о соби набувають права власнос ті та права користування зе мельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуван ня в межах їх повноважень, ви значених цим Кодексом або за результатами аукціону.

На виконання зазначеного в ище розпорядження позивачем було розроблено та погоджен о у встановленому порядку пр оект відведення земельних ді лянок для ведення товарного сільськогосподарського вир обництва і розташовані на т ериторії Андріївської сільс ької ради Великобурлуцького району Харківської області. Земельним ділянкам присвоєн о кадастрові номери : номерам и 632148050:01:000:0653, 6321480500:01:000:0654, 6321480500:01:000: 6321480500:01:000:0656, 63214 80500:01:000:0657, 6321480500:01:000: 6321480500:01:000:0659, що підтверд жується довідкою про присвоє ним кадастрових номерів.

Як свідчать матеріали спра ви, позивачем було розроблен о та погоджено у встановлено му порядку проект відведення земельних ділянок для веден ня товарного сільськогоспод арського виробництва, що роз ташовані на території Андрії вської сільської ради Велико бурлуцького району Харківсь кої області, земельним ділян кам присвоєні вказані вище к адастрові номери, проте в суп ереч вимогам чинного законод авства відповідач, відмовля ється укласти договір оренд и на підставах раніше прийня тих рішень, а також не визнає п раво позивача на оренду земе льної ділянки та право позив ача на укладання договору ор енди земельної ділянки.

ч.4. ст.123 Земельного кодексу У країни, передбачено, що розро блений проект землеустрою щ одо відведення земельної діл янки подається Комісії з р озгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою. Комісія прот ягом трьох тижнів з дня одер жання проекту надає відповід ному органу виконавчої вла ди чи органу місцевого сам оврядування свій висновок що до погодження проекту або ві дмови у його погодженні. У р азі відмови у погодженні п роекту він повертається зая внику у зазначений у цій част ині строк. Підставою відмови у погодженні проекту може бути лише невідповідність його положень вимогам зак онів та прийнятих відповід но до них нормативно-правови х актів.

Суд, не вбачає з наданих до м атеріалів справи документів , підстав для вмотивованої ві дмови у погодженні проект у.

Крім того, суд зазначає, що у рішенні Конституційного Суд у України у справі за констит уційним поданням Харківсько ї міської ради щодо офіційно го тлумачення положень части ни другої статті 19, статті 144 Ко нституції України, статті 25, ч астини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої стат ті 59 Закону України „Про місце ве самоврядування в Україні“ (справа про скасування актів органів місцевого самовряду вання) від 16 квітня 2009 року вста новлено, що в Основному Закон і України передбачено форми та засоби реалізації права т ериторіальних громад на місц еве самоврядування і вказано , що органи місцевого самовря дування в межах повноважень, визначених законом, приймаю ть рішення, які є обов' язков ими до виконання на відповід ній території (частина перша статті 144). На основі цього поло ження Конституції України в Законі визначено, що у формі р ішень рада приймає нормативн і та інші акти (частина перша статті 59). Проаналізувавши фун кції і повноваження органів місцевого самоврядування, вр егульовані Конституцією Укр аїни та іншими законами Укра їни, Конституційний Суд Укра їни дійшов висновку, що орган и місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення‚ представляючи спі льні інтереси територіальни х громад сіл, селищ та міст, пр иймають нормативні та ненорм ативні акти. До нормативних н алежать акти, які встановлюю ть, змінюють чи припиняють но рми права, мають локальний ха рактер, розраховані на широк е коло осіб та застосовуютьс я неодноразово, а ненорматив ні акти передбачають конкрет ні приписи, звернені до окрем ого суб' єкта чи юридичної о соби, застосовуються однораз ово і після реалізації вичер пують свою дію. Такий висново к узгоджується із правовими позиціями Конституційного С уду України, викладеними у рі шеннях від 27 грудня 2001 року № 20-р п/2001 у справі про укази Президі ї Верховної Ради України щод о Компартії України, зареєст рованої 22 липня 1991 року (абзац п ерший пункту 6 мотивувальної частини), від 23 червня 1997 року № 2-зп у справі про акти органів Верховної Ради України (абза ц четвертий пункту 1 мотивува льної частини).

Конституційний Суд Україн и зазначає, що в Конституції У країни закріплено принцип, з а яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зм іст і спрямованість діяльнос ті держави, яка відповідає пе ред людиною за свою діяльніс ть (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідал ьними за свою діяльність пер ед юридичними і фізичними о собами (стаття 74 Закону).

Таким чином, органи місцево го самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни , якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовід носини, пов' язані з реаліза цією певних суб' єктивних прав та охоронюваних закон ом інтересів, і суб' єкти ци х правовідносин заперечуют ь проти їх зміни чи припиненн я. Це є „гарантією стабільнос ті суспільних відносин“ між органами місцевого самовряд ування і громадянами, породж уючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче станов ище не буде погіршене прийня ттям більш пізнього рішення, що узгоджується з правовою п озицією, викладеною в абзаці другому пункту 5 мотивувальн ої частини Рішення Конституц ійного Суду України від 13 трав ня 1997 року № 1-зп у справі щодо не сумісності депутатського ма ндата.

Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядув ання є актами одноразового з астосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконанн я, тому вони не можуть бути ска совані чи змінені органом мі сцевого самоврядування післ я їх виконання.

Відповідно до ст. 69 Закону Ук раїни "Про Конституційний Су д України" рішення і висновки Конституційного Суду Україн и рівною мірою є обов'язковим и до виконання.

Отже, узагальнюючи вищевик ладене, суд зазначає, що надав ши дозвіл позивачеві па розр обку проекту відведення земе льних ділянок відповідач фак тично надав свою згоду на пер едачу в подальшому земельних ділянок ГІП “Північ-2006”. Крім т ого, у позивача на момент роз гляду справи є всі правові пі дстави для захисту свого пор ушеного права та були розроб лені проекти у відповідності до вимог діючого законодавс тва.

Статтею 373 Цивільного кодек су України передбачено, що зе мля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гар антується Конституцією Укр аїни. Право власності на земл ю (земельну ділянку) набуває ться і здійснюється відпові дно до закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Консти туції України земля, її надра , атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що зна ходяться на території Україн и, природні ресурси її контин ентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об' єктами права власності Українського народу. Від іме ні Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування в меж ах, визначених Конституцією України.

Відповідно до ст.ст. 142-145 Конст итуції України до матеріальн ої основи органів місцевого самоврядування, крім інших о б`єктів, належить земля, управ ління якою здійснюють терито ріальні громади через органи самоврядування в межах їх по вноважень шляхом прийняття р ішень.

Главою 15 Земельного кодексу України визначено два види користування землею - право п остійного користування земе льною ділянкою, право оренди земельної ділянки.

Відповідно до ч.1 ст. 93 Земель ного кодексу України право о ренди земельної ділянки - це з асноване на договорі строко ве платне володіння і кори стування земельною ділянко ю, необхідною орендареві для провадження підприємницьк ої та іншої діяльності.

Порядок надання у постійне користування земельних ді лянок юридичним особам та по рядок передачі земельних ді лянок в оренду визначені ст .ст. 123, 124 Земельного кодексу Ук раїни та ст. 16 Закону України " Про оренду землі".

Згідно приписів ст.116 Земель ного кодексу України громадя ни та юридичні особи набуваю ть права власності та прав а користування земельними д ілянками із земель державно ї або комунальної власності за рішенням органів виконав чої влади або органів місце вого самоврядування та держа вних органів приватизації що до земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підл ягають приватизації, в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом.

Органи місцевого самовряд ування згідно ст. 59 Закону Укр аїни "Про місцеве самоврядув ання в Україні" в межах своїх п овноважень приймають нормат ивні та інші акти у формі ріше нь.

Відповідно до ст.ст. 26, 33 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" до виключ ної компетенції сільських, с елищних, міських рад належит ь вирішення відповідно до за кону питань регулювання земе льних відносин.

У відповідності по п. 12 Перех ідних положень Земельного ко дексу України до розмежуван ня земель державної і комуна льної власності повноваженн я щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, кр ім земель, переданих у приват ну власність, здійснюють від повідні сільські, селищні, мі ські ради, а за межами населен их пунктів - відповідні орган и виконавчої влади.

Положеннями п. 34 ч.1 ст. 26 Закон у України "Про місцеве самовр ядування в Україні" передбач ено, що вирішення питань регу лювання земельних відносин є виключною компетенцією плен арного засідання сільської, селищної, міської ради.

Повноваження сільських, се лищних, міських рад у галузі з емельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодекс у України, зокрема це: розпоря дження землями територіальн их громад; передача земельни х ділянок комунальної власно сті у власність громадян та ю ридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земел ьних ділянок у користування із земель комунальної власно сті відповідно до цього Коде ксу та інше.

Згідно ч.1 ст. 122 Земельного ко дексу України сільські, сели щні, міські ради надають земе льні ділянки у постійне кори стування юридичним особам із земель комунальної власност і відповідних територіальни х громад для всіх потреб.

Згідно ч. 1 ст. 123 Земельного ко дексу України надання земель них ділянок державної або ко мунальної власності у корист ування здійснюється на підст аві рішень органів виконавч ої влади або органів місцево го самоврядування.

Відповідно до ч. 1 статті 124 Зе мельного кодексу України, пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шл яхом укладення договору орен ди земельної ділянки.

Згідно з частиною 2 статті 125 Земельного кодексу України, право на оренду земельної ді лянки виникає після укладенн я договору оренди і його держ авної реєстрації. Право орен ди землі оформляється догово ром, який реєструється відпо відно до закону - частина 2 ст атті 126 Земельного кодексу Укр аїни.

Згідно ч. 1 статті 15 Закону Ук раїни "Про оренду землі" істот ними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (місце р озташування та розмір земель ної ділянки); строк дії догово ру оренди; орендна плата із за значенням її розміру, індекс ації, форм платежу, строків, по рядку її внесення і перегляд у та відповідальності за її н есплату; умови використання та цільове призначення земел ьної ділянки, яка передаєтьс я в оренду; умови збереження с тану об'єкта оренди; умови і ст роки передачі земельної діля нки орендарю; умови повернен ня земельної ділянки орендод авцеві; існуючі обмеження (об тяження) щодо використання з емельної ділянки; визначення сторони, яка несе ризик випад кового пошкодження або знище ння об'єкта оренди чи його час тини; відповідальність сторі н.

Статтею 792 Цивільного кодек су України визначено, що за до говором найму (оренди) земель ної ділянки наймодавець зобо в'язується передати наймачев і земельну ділянку на встано влений договором строк у вол одіння та користування за пл ату.

Згідно ст. 187 ГК України спор и, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або д оговорів, укладення яких є об ов'язковим на підставі закон у та в інших випадках, встанов лених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні с пори можуть бути предметом р озгляду суду у разі якщо це пе редбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укл асти певний господарський до говір на підставі укладеного між ними попереднього догов ору. День набрання чинності р ішенням суду, яким вирішено п итання щодо переддоговірног о спору, вважається днем укла дення відповідного господар ського договору, якщо рішенн ям суду не визначено інше.

З урахуванням викладеного , на підставі матеріалів спра ви суд приходить до висновку про те, що укладення договору оренди землі може відбувати ся в судовому порядку. При цьо му наразі вбачається, що запр опонована Договір відповід ає вимогам чинного законодав ства та не порушує прав та охо ронюваних законом інтересів сторін.

Конституція України (ст.19) вс тановлює, що правовий порядо к в Україні ґрунтується на за садах, відповідно до яких ніх то не може бути примушений ро бити те, що не передбачено зак онодавством.

Всупереч вимог ст. 4-3 та ст. 33 Г ПК України (судочинство у гос подарських судах здійснюєть ся на засадах змагальності; с торони та інші особи, які беру ть участь у справі, обґрунтов ують свої вимоги і заперечен ня поданими суду доказами; ко жна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень) відповід ач доказів на спростування в икладених обставин не надав. У зв' язку з цим суд приходит ь до висновку про наявність у справі достатніх правових п ідстав для задоволення позов них вимог у повному обсязі.

Суд зауважує, що обраний поз ивачем спосіб відповідає нор мі абзацу 11 ч. 2 ст. 20 ГК України, я ким передбачено такий спосіб , як установлення, зміна і при пинення господарських право відносин. З урахуванням цьог о до спірних правовідносин с торін застосовується і загал ьний спосіб захисту права, пе редбачений 11 ч. 2 ст. 20 ГК України і спеціальний спосіб захист у права, визначений ст.187 ГК Укр аїни.

Згідно ст.43 ГПК України госп одарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на всебі чному, повному і об' єктивно му розгляді в судовому проце сі всіх обставин справи в їх с укупності, керуючись законом .

Відповідно до вимог ст. 32 ГПК України: доказами у справі є б удь-які фактичні дані, на підс таві яких господарський суд у визначеному законом поряд ку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яки х ґрунтуються вимоги і запер ечення сторін, а також інші об ставини, які мають значення д ля правильного вирішення гос подарського спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни, кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог та заперечень.

Зважаючи на вищевикладені обставини справи в їх сукупн ості, а також виходячи з систе много аналізу норм діючого з аконодавства, суд дійшов вис новку про наявність у справі достатніх правових підстав для визнання позовних вимог законними, обґрунтованими і такими, що підлягають задово ленню.

Вирішуючи питання розподі лу судових витрат суд керуєт ься ст. 49 ГПК України. У спорах, що виникають при виконанні д оговорів та з інших підстав с удовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Суми, які підлягають сплаті з а проведення судової експерт изи, послуги перекладача, адв оката, витрати на інформацій но-технічне забезпечення суд ового процесу та інші витрат и, пов'язані з розглядом справ и, покладаються: при задоволе нні позову - на відповідача; пр и відмові в позові - на позивач а; при частковому задоволенн і позову - на обидві сторони пр опорційно розміру задоволен их позовних вимог. Проте, оскі льки позивач не наполягає на стягненні з відповідача суд ових витрат суд залишає їх за позивачем.

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 13, 14, 142-145 Конституц ії України, статтями 3, 12, 17, 84, 93, 122, 124, 125, 126, 134 Земельного кодексу Укра їни, ст.ст. 6, 15, 16 Закону України "П ро оренду землі", ст.ст. 373 Цивіл ьного кодексу України, ст. 207 Го сподарського кодексу Україн и, ст.ст. 26, 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Укр аїні", ст.ст. 1, 4, 12, 22, 32, 33, 38, 43, 44, 49, 79, ст.ст. 8 2-85, 115 Господарського процесуал ьного кодексу України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити по вністю.

1. Визнати за Приватним підп риємством «Північ-2006» (63700, Харкі вська обл., Дворічанський рай он, с. Токарівка, вул.. Миру, буд. 9, Ідентифікаційний код -34017017) пр аво на оренду земельних діля нок площею 122,1126 га , за кадастров ими номерами 6321480500:01:000:0653, 6321480500:01:000:0654, 632148 0500:01:000:0655. 6321480500:01:000:0656, 6321480500:01:000:0657, 6321480500:01:000:0658, 6321480500 :01:000:0659 що знаходяться на терито рії Андріївської сільської р ади Великобурлуцього району Харківської області за межа ми населених пунктів строком на 10 років, на умовах типового договору оренди землі, затве рдженого Кабінетом Міністрі в України.

Зобов'язати Великобурлуць ку районну державну адмініст рацію Харківської області (6260 2, Харківська обл., смт. Великий Бурлук, вул. Радянська,буд.9, ід ентифікаційний код - 04059622) укл асти та підписати з Приватни м підприємством «Північ-2006» (637 00, Харківська обл., Дворічансь кий район, с. Токарівка, вул.. Ми ру, буд. 9, Ідентифікаційний ко д -34017017) договір оренди земельни х ділянок площею 122,1126 га , за кад астровими номерами 6321480500:01:000:0653, 6321480500:01:000:0654, 6321480500:01:000:0655, 6321480500:01:000:0656, 6321480500 :01:000:0657, 6321480500:01:000:0658, 6321480500:01:000:0659 що знаходят ься на території Андріївсько ї сільської ради Великобурлу цього району Харківської обл асті за межами населених пун ктів, підписати договору оре нди та усі додатки до нього, ак т приймання-передачі земельн ої ділянки, за наступними умо вами:

ДОГ ОВІР ОРЕНДИ ЗЕМЛІ

смт. Великий Бурлук « » 2012 року

Орендодавець - Великобурлу цька районна державна адміні страція, в особі Криничанськ ого Володимира Івановича, як ий діє на підставі ст. 13 Закону України "Про місцеві державн і адміністрації" та частини 12 Перехідних положень Земельн ого кодексу, з одного боку та

Орендар - Приватне підприєм ство «Північ-2006», в особі дирек тора Кураша М.В., який діє на пі дставі Статуту, з другого, укл али цей договір про нижченав едене:

Предмет договору

1.Орендодавець, на підставі розпорядження Великобурлуц ької районної державної адмі ністрації № 196 від 02.06.2008р. «Про на дання дозволу на розробку пр оекту відведення земельної д ілянки ТОВ «Агріка-М», ТОВ «Фе доровський», ПП «Північ - 2006» та згідно з розпорядженням Вел икобурлуцької районної держ авної адміністрації № 158 від 06.0 7.2009р. «Про внесення змін до роз порядження голови Великобур луцької районної державної а дміністрації № 196 від 02.06.2008р. нада є, а орендар приймає в строков е платне користування земель ні ділянки - землі резервного фонду та землі запасу сільсь когосподарського призначен ня, які знаходиться на терито рії Андріївської сільської р ади Великобурлуцього району Харківської області за межа ми населених пунктів.

Об'єкти оренди

2.В оренду передається земел ьні ділянки, загальною площе ю: рілля - 122,1126 га.

З.На земельних ділянках нем ає об'єктів нерухомого майна , а також інших об'єктів інфрас труктури.

4.Земельні ділянки передают ься в оренду без об'єктів неру хомого майна, а також інших об 'єктів інфраструктури.

5.Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 12 352,18 грн. за 1 га землі станом на 01.01.2011 року

6.Орендодавцеві невідомі не доліки земельної ділянки, як а передається в оренду, що мож уть перешкоджати її ефективн ому використанню за цільовим призначенням.

7.Інші особливості об'єкта о ренди, які можуть вплинути на орендні відносини - немає.

Строк дії договору

8.Договір укладено на десять років. Після закінчення стро ку договору орендар має пере важне право поновлення його на новий строк. У цьому разі ор ендар повинен не пізніше ніж за 90 днів до закінчення строк у дії договору повідомити пи сьмово орендодавця про намір продовжити його дію.

Орендна плата

9.Орендна плата вноситься ор ендарем у грошовій формі на р ахунок Великобурлуцької рай онної державної адміністрац ії, в розмірі 3 % від нормативно ї грошової оцінки земельної ділянки, в сумі 45250,68 грн. на рік.

10.Обчислення розміру орендн ої плати за землю здійснюєть ся з урахуванням індексації.

11.Орендна плата вноситься щ омісячно, протягом 30 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного місяця.

12.Розмір орендної плати пер еглядається не частіше одног о разу на рік у разі:

зміни умов господарювання , передбачених договором;

зміни розмірів земельного податку , підвищення цін, тари фів, у тому числі внаслідок ін фляції;

погіршення стану орендова ної земельної не з вини оренд аря, що підтверджено докумен тами;

в інших випадках, передбаче них законом.

13. У разі невнесення орендно ї плати у строки, визначені ци м договором, справляється пе ня у розмірі 0,1 % несплаченої су ми за кожний день прострочен ня.

Умови використання земель ної ділянки

14.Земельна ділянка передаєт ься в оренду для ведення това рного сільськогосподарсько го виробництва.

15.Цільове призначення земел ьної ділянки - землі сільсько господарського призначення .

16.Умови збереження стану об 'єкта оренди - забороняється с амовільна забудова земельно ї ділянки, використання пров одити з дотриманням вимог чи нного законодавства.

Умови і строки передачі зем ельної ділянки в оренду

17 Передача земельної ділянк и в оренду здійснюється з роз робленням проекту землеустр ою щодо її відведення.

Організація розроблення п роекту і витрати, пов'язані з ц им, покладаються на орендаря .

18.Інші умови передачі в орен ду - надану земельну ділянку о рендар повинен використовув ати за її цільовим призначен ням, з дотриманням санітарни х та екологічних вимог. Перед ача земельної ділянки в субо ренду можлива лише за письмо вої згоди орендодавця. У разі використання земель для орг анізації під'їзду з існуючої автодороги, обов'язково укла сти договір сервітуту на пра во проїзду до своєї земельно ї ділянки з власником або кор истувачем земель.

19 Передача земельної д ілянки орендарю здійснюєтьс я у 7-денний термін після держ авної реєстрації цього догов ору за актом її приймання - пер едачі.

Умови повернення земельно ї ділянки

20 Після припинення дії договору орендар повертає о рендодавцеві земельну ділян ку у стані, не гіршому порівня но з тим, у якому він одержав ї ї в оренду.

Орендодавець, у разі погірш ення корисних властивостей о рендованої земельної ділянк и, пов'язаних із зміною її стан у, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначено му сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмі р відшкодування збитків, спі р розв'язується у судовому по рядку.

21.Здійснені орендарем без з годи орендодавця витрати на поліпшення орендованої земе льної ділянки, які неможливо відокремити без заподіяння шкоди цій ділянці, не підляга ють відшкодуванню.

22. Поліпшення стану земельн ої ділянки, проведені оренда рем за письмовою згодою з оре ндодавцем землі, також не під лягають відшкодуванню.

23.Орендар має право на відшк одування збитків, заподіяних внаслідок невиконання оренд одавцем зобов'язань, передба чених цим договором.

Збитками вважаються:

фактичні втрати, яких оренд ар зазнав у зв'язку з невикона нням або неналежним виконанн ям умов договору орендодавце м, а також витрати, які орендар здійснив або повинен здійсн ити для відновлення свого по рушеного права;

доходи, які орендар міг би р еально отримати в разі належ ного виконання орендодавцем умов договору.

24.Розмір фактичних витрат о рендаря визначається на підс таві документально підтверд жених даних.

Обмеження (обтяження) щодо в икористання земельної ділян ки

25.На орендовану земельну ді лянку не встановлено обмежен ня (обтяження) та інших прав тр етіх осіб.

26.Передача в оренду земельн ої ділянки не є підставою для припинення або зміни обмеже нь (обтяжень) та інших прав тре тіх осіб.

Інші права та обов'язки стор ін

27.Права орендодавця:

вимагати від орендаря вико ристання земельної ділянки з а її цільовим призначенням, з гідно з цим договором;

вимагати дотримання еколо гічної безпеки землекористу вання та збереження родючост і ґрунтів, додержання держав них стандартів, норм і правил ;

вимагати дотримання режим у водоохоронних зон, прибере жних захисних смуг, зон саніт арної охорони, санітарно-зах исних зон, зон особливого реж иму використання земель та т ериторій, які особливо охоро няються;

вимагати своєчасного внес ення орендної плати

вимагати вільного доступу до переданої в оренду земель ної ділянки для контролю за д одержанням орендарем умов до говору

28. Обов'язки орендодавц я:

передати в користування зе мельну ділянку у стані, що від повідає умовам договору орен ди;

при передачі земельної діл янки в оренду забезпечувати відповідно до закону реаліза цію прав третіх осіб щодо оре ндованої земельної ділянки;

не вчиняти дій, які б перешк оджали орендареві користува тися орендованою земельною д ілянкою;

відшкодувати орендарю кап італьні витрати, пов'язані з п оліпшенням стану об'єкта оре нди, яке проводилося орендар ем за згодою орендодавця;

попередити орендаря про ос обливі властивості та недолі ки земельної ділянки, які в пр оцесі її використання можуть спричинити екологічно небез печні наслідки для довкілля або призвести до погіршення стану самого об'єкта оренди.

29. Права орендаря:

самостійно господарювати на землі з дотриманням умов ц ього договору зводити в уста новленому законодавством по рядку виробничі, культурно-п обутові будівлі і споруди, за кладати багаторічні насадже ння

здійснювати будівництво в одогосподарських споруд та м еліоративних систем одержув ати доходи

30. Обов'язки орендаря:

приступити до використанн я земельної ділянки у строки , передбачені договором вико нувати встановлені щодо земе льної ділянки обмеження (обт яження) в обсязі,

передбаченому законом та ц им договором

дотримуватися режиму прир одоохоронного використання земель

в п'ятиденний строк подати к опію договору органу державн ої податкової служби

Ризик випадкового знищенн я або пошкодження об'єкта оре нди чи його частини несе орен дар.

31. У разі прострочення установлених договором орен ди землі строків передачі об 'єкту оренди ризик його випад кового прострочення несе сто рона, яка допустила простроч ення.

Страхування об'єкта оренди

32. Згідно з цим договор ом об'єкт оренди не підлягає с трахуванню на

весь період дії цього договору.

Зміна умов договору і припи нення його дії

33. Зміна умов договору здійснюється у письмовій фор мі за взаємною згодою

стор ін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спі р розв'язується у

судовому порядку.

34 Дія договору припиняється у разі: закінчення строку, на який його було укладено; прид бання орендарем земельної ді лянки у власність;

викупу земельної ділянки д ля суспільних потреб або при мусового відчуження земельн ої ділянки з мотивів суспіль ної необхідності в порядку, в становленому законом;

ліквідації юридичної особ и-орендаря.

Договір припиняється тако ж в інших випадках, передбаче них законом.

35. Дія договору припиня ється шляхом його розірвання за:

взаємною згодою сторі н;

рішенням суду на вимогу однієї із сторін у насл ідок невиконання другою сто роною обов'язків, передбач ених договором, та внаслі док випадкового знищення, пошкодження орендованої зем ельної ділянки, яке істотно п ерешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визна чених законом.

36. Розірвання договору оренди землі в одностороннь ому порядку не

допускаєть ся.

37. Перехід права власно сті на орендовану земельну д ілянку до другої особи, а т акож реорганізація юридичн ої особи-орендаря не є пі дставою для зміни умов або р озірвання договору. Реорган ізація юридичної особи-оренд аря тягне внесення змін до договору. Перехід права влас ності на будівлі і споруди на земельній ділянці є підстав ою для розірвання договору т а укладення нового договору з власником майна.

Відповідальність сторін з а невиконання або неналежне виконання договору

38. За невиконання або н еналежне виконання договору сторони несуть відповідаль ність відповідно до закону т а цього договору.

39. Сторона, яка порушил а зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо в она доведе, що це порушення ст алося не з її вини.

Прикінцеві положення

40. Цей договір набирає чинності після підписання ст оронами та його державної ре єстрації.

Цей договір укладено у чоти рьох примірниках, що мають од накову юридичну силу, один з я ких знаходиться в орендодавц я, другий - в орендаря, третій - в органі, який провів його держ авну реєстрацію, четвертий - у відповідному органі земельн их ресурсів.

Невід'ємними частинами дог овору є:

план (схема) земельної ділян ки;

кадастровий план земельно ї ділянки з відображенням об межень (обтяжень) у її викорис танні та встановлених земель них сервітутів;

акт визначення меж земел ьної ділянки в натурі (на місцевості);

акт приймання-передачі об'є кта оренди;

проект відведення земельн ої ділянки.

Реквізити сторін

Орендодавець

Великобурлуцька районна д ержавна адміністрація Харкі вської області

Місцезнаходження:

62602, Харківська обл., смт. Велик ий Бурлук, вул. Радянська,буд.9

Ідентифікаційний код - 0405962 2

Орендар

Приватне підприємство «Пі вніч-2006»

Місцезнаходження:

63700, Харківська обл., Дворічан ський район, с. Токарівка, вул. . Миру, буд. 9

Ідентифікаційний код -34017017

Договір зареєстрований (назва органу державної реєс трації за місцем розташуванн я земельної ділянки)

про що у Державному реєс трі земель вчинено запис від " " 2012 р. за N

МП (підпис) (ініціали та п різвище посадової особи, яка провела державну реєстрацію )

Суддя Буракова А.М.

Повний текст рішення по с праві 5023/885/12 складено та підписа но 23.03.2012 року

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення21.03.2012
Оприлюднено03.04.2012
Номер документу22238203
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5023/885/12

Ухвала від 22.08.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 04.10.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 04.10.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 01.10.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 12.09.2012

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Рішення від 21.03.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 13.03.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 22.02.2012

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні