ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 березня 2012 року № 2а-18325/11/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді Головуючого судді Шарпако вої В.В., суддів Качура І.А., Келе берди В.І. розглянувши письмо вому провадженні адміністра тивну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Фест-Земля. П люс"
до Державного агентства Укр аїни з питань кіно Міністерс тва культури України в особі голови агенства Копилової Катерини Олександрівни
Державної служби кінемато графії
про визнання протиправним ріш ення про припинення фінансув ання та зобов'язання вчинити певні дії
На підставі частини 6 ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд ом розглянуто справу у письм овому провадженні.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Фест-Зем ля Плюс» (далі по тексту - пози вач) звернулось до Окружного адміністративного суду міст а Києва з позовною заявою до Д ержавного агентства України з питань кіно Міністерства к ультури України (далі по текс ту - відповідач) в якій просить суд:
- визнати незаконним та прот иправним рішення про припине ння фінансування відповідач ем процесу створення кінофіл ьму «Лицар Дикого поля»та кв аліфікувати попередні дії ві дповідача як адресну бездіял ьність та як такі, що протипра вно та докорінно суперечать вищенаведеному чинному зако нодавству України;
- зобов' язати відповідача на підставі рішення суду нег айно поновити перерване фіна нсування державного замовле ння на створення кінофільму «Лицар Дикого поля»;
- зобов' язати відповідача надати позивачу план наданн я поновленого бюджетного фін ансування у наступному кален дарному вигляді: надати Дер жавним агентством України з питань кіно ТОВ «Фест-Земля Плюс» наступні кошти на ство рення кінофільму «Лицар Дико го поля», відповідно до насту пного графіку: до I кварталу 2012 року - відновлення/запуск під готовчого періоду (залишок) 1 0 88 525 грн.; до II та III кварталу 2012 року - знімальний період - 4 738 300 грн.; д о IV квартал 2012 року та I кварталу 2013 року - монтаж фільму 842 507 грн., щ о разом складає 6 669 332, 00 грн.;
- зобов' язати керівництво Міністерства культури Украї ни провести службове розслід ування щодо визнання дій Дер жавного агентства України з питань кіно (колишньої Держа вної служби кінематографії) як некомпетентних, упереджен их, незаконних, що носять озна ки службової недбалості та с тавлення до позивача за прин ципом «залишковості»;
- зобов' язати відповідача опублікувати у газеті «Літе ратурна Україна»публічне ви бачення перед ОСОБА_3 гене ральним директором ТОВ «Фест -Земля Плюс» та режисером філ ьму «Лицар дикого поля», попе редньо письмово узгодивши те кст вибачення з ОСОБА_3 - генеральним директором пере д ТОВ «Фест-Земля Плюс»та авт ором сценарію та режисером ф ільму «Лицар дикого поля» кі норежисером вищої категорії . Народним артистом України, Н ародним артистом Абхазії, За служеним діячем мистецтв Чув ашиї, та надіслати йому реком ендованим листом примірник ц ієї газети з вибаченням.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 13 грудня 2011 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі № 2а-18325/11/2670 та призначе но до розгляду у попередньом у судовому засіданні на 22 груд ня 2011 року.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 22 грудня 2011 року за клопота нням позивача, залучено до уч асті у справі в якості відпов ідача Державну службу кі нематографії.
У попередньому судовому за сіданні 24 січня 2011 року предста вники позивача підтримали по зовні вимоги в повному обсяз і та просили витребувати від Голови ліквідаційної комісі ї Державної служби кінематог рафії додаткові докази по сп раві.
Представники Державного а гентства України з питань кі но Міністерства культури Укр аїни заперечували проти позо вної заяви, з посиланням на їх безпідставність та просили суд відмовити у задоволенні.
Представник Державної сл ужби кінематографії в попере днє судове засідання не з' я вився, хоча був повідомлений належним чином.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 24 січня 2012 року закінено пі дготовче провадження та приз начено справу № 2а-18325/11/2670 до розг ляду у судовому засіданні у с кладі колегії суддів на 15 люто го 2012 року, яке відкладалось на 22 лютого 2012 року та на 1 4 березня 2012 року, у зв' язку з н еобхідністю отримання додат кових доказів по справі, клоп отань сторін про відкладення розгялду справи.
У судовому засіданні 14 бере зня 2012 року представник позив ача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити ї х в повному обсязі. Доводи пре дставників позивача мотивов ані тим, що спірні правовідно сини виникли в результаті по рушень вимог положення Циві льного кодексу України (конт рактні зобов' язання у формі підписаного сторонами «Дого вора на виробництво та розпо всюдження фільму «Лицарі Дик ого поля» на умовах державно го замовлення, реєстровий № 369 від 29 жовтня 2007 року) Державн е агентство України з питан ь кіно; порушень Бюджетного к одексу України шляхом проігн орування Державного замовле ння у вигляді виділення держ авних бюджетних коштів адрес ного спрямування та цільовог о призначення, що призвело до винесення оскаржуваного ріш ення про відмову продовженні фінансування.
Представник Державного аг ентства України з питань кін о Міністерства культури Укра їни у судовому засіданні 14 бер езня 2012 року адміністративний позов не визнав, з посиланням на безпідставність позовних вимог просив суд відмовити у їх задоволенні в повному обс язі.
Мотивуючи заперечення, п редставник відповідача зазн ачає, що позивачем у свою черг у не забезпечено виконання у мов Договору щодо подання до Держкіно України акту про за кінчення підготовчого періо ду та звіту про фактичне вико ристання коштів на роботи пі дготовчого періоду, що в свою чергу унеможливлює відновле ння подальшого фінансування державного замовлення на ст ворення кінофільму «Лицар Ди кого поля».
Представник Державної с лужби кінематографії у судов е засідання не з' явився, зап еречень проти адміністратив ного позову або заяви про виз нання позовних вимог до суду не надав, хоча про дату, час та місце розгляду справи був по відомлений належним чином.
Враховуючи неявку предста вника Державної служби кінем атографії та відсутність пер ешкод для розгляду справи у с удовому засіданні, суд виріш ив розглянути адміністратив ну справу № 2а-18325/11/2670 в порядку пи сьмового провадження, оскіль ки частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинс тва України встановлено, що я кщо немає перешкод для розгл яду справи у судовому засіда нні, визначених цією статтею , але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідом лені про дату, час і місце судо вого розгляду, суд має право р озглянути справу у письмовом у провадженні у разі відсутн ості потреби заслухати свідк а чи експерта.
Розглянувши адміністратив ний позов та додані до нього м атеріали, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обстав ини, на яких ґрунтується позо в, об' єктивно оцінивши дока зи, які мають юридичне значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеже ною відповідальністю «Фест-З емля Плюс» (ідентифікаційний код 05593401) зареєстроване Поділь ською районною у місті Києві державною адміністрацією 20 с ерпня 1998 року за адресою: 04070, міс то Київ, вул. Боричів Тік, буд. 25 (копія свідоцтва про державн у реєстрацію юридичної особи серії А01 № 095315 міститься в матер іалах справи).
Відповідно до Статуту Това риства з обмеженою відповіда льністю «Фест-Земля.Плюс», за твердженого Загальними збор ами учасників згідно Протоко лу № 1 від 26 березня 1998 року, Това риство з обмеженою відповіда льністю «Фест-Земля Плюс» ст ворено на засадах угоди між У часниками шляхом реорганіза ції Дочірнього підприємства «МКФ «ФЕСТ-ЗЕМЛЯ», є повним пр авонаступником всіх прав та обов' язків ДП «МКФ «ФЕСТ-ЗЕ МЛЯ», здійснює свою діяльніс ть на підставі Установчого договору і Статуту, які є уста новчими документами.
Відповідно до підпункту 2.2 в ищезазначеного Статуту пози вача здійснює організацію і проведення кінофестивалів, к онкурсів, інших заходів в гал узі кіномистецтва в Україні, за кордоном з залученням іно земних учасників; організаці ю кіностудій і творчих колек тивів по зйомкам фільмів з за лученням як представників Ук раїни так і іноземних партне рів; виробництво кіно-, відеоп родукції; запис та реалізаці я аудіо- та відеокасет; тощо.
Програмою виробництва та р озповсюдження фільмів за дер жавним замовленням на 2006-2007 рок у, затвердженою постановою к олегії Міністерства культур и і туризму України від 29 черв ня 2006 року № 6/22 передбачено ство рення фільму «Лицарі дикого поля».
Відповідно до пункту 2 зазна ченої постанови колегії Міні стерства культури і . туризму України дольова участь у фін ансуванні виробництва ігров ого фільму з держбюджету мож е становити від 50 до 70 відсоткі в вартості фільму, але не біль ше 10 мільйонів гривень.
Відповідно до законодавст ва у сфері державних закупів ель державною службою кінема тографії Міністерства культ ури і туризму України 04 липня 2007 року було здійснено процед уру закупівлі послуг з вироб ництва фільму «Лицарі дикого поля»в одного учасника - ТОВ « Феста-Земля Плюс». Процедура закупівлі погоджена Міжвідо мчою комісією з питань держа вних закупівель (висновок ві д 27 вересня 2007 року № 20-109/90-10626-МК заг альною вартістю 19322754,00 гривень).
На підставі вищезазначен ого, між Державною службо ю кінематографії та Товарист вом з обмеженою відповідальн істю «Фест-Земля Плюс» уклад ено договір на виробництво т а розповсюдження художнього фільму «Лицарі дикого поля» від 29 жовтня 2007 року реєстр № 369, вартість яког о визначена Продюсером-викон авцем (ТОВ «Феста-Земля Плюс» ) на підставі літературного с ценарію, кошторису витрат на виробництво фільму та кален дарно - постановчого плану.
За проведення робіт з розр обки режисерського сценарію та частково виконані роботи підготовчого періоду замовн иком перераховано Товариств у з обмеженою відповідальніс тю «Фест-Земля Плюс» у 2007-2009 рока х всього 3 317,9 тис. грн., сума інве стицій продюсера на 10.12.2008 рік ск лала 108,8тис. грн.
За умовами договору (дода ткова угода № 3 від 10 грудня 2008 ро ку, копія якої міститься в мат еріалах справи) оплата робіт здійснюється Державною службою кінематографії на п ідставі проміжних актів про частково виконані роботи під готовчого періоду, остаточни й розрахунок проводиться піс ля підписання акту про закін чення підготовчого періоду.
Строк здачі фільму відпов ідно до Договору - квітень 2009 ро ку, проте згідно із пунктом 7.9 Д оговір діє до 31 грудня 2007 року, а ле в будь-якому випадку до пов ного виконання сторонами сво їх зобов'язань.
Додатковими угодами від 19 б ерезня 2008 року № 1 та від 06 червня 2008 року № 2 (копії угод містятьс я в матеріалах справи) термін дії Договору продовжували д о 31 грудня 2008 року та 31 грудня 2009 р оку відповідно, але в будь-яко му випадку до повного викона ння Сторонами своїх зобов'яз ань.
Пунктом 1.8 Договору визначе но, що строки і вартість вироб ництва Фільму визначаються н а підставі літературного сце нарію та орієнтовного ліміту витрат. Орієнтовний ліміт ви трат на постановку фільму за тверджений директором Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Фест-Земля Плюс» ОС ОБА_3 та головою Державної с лужби кінематографії ОСОБ А_4 станом на 29 жовтня 2007 року н а загальну суму 19322,8 т ис. грн.
Відповідно до розділу 4 Дого вору оплата виробництва філь му здійснюється Замовником п о періодах виробництва (пері од режисерської розробки, пі дготовчий, знімальний, монта жно-тонувальний періоди) згі дно з погодженим календарно- постановочним планом та гене ральним кошторисом на підста ві рахунків, наказів, актів пр о виконання робіт по періода х виробництва та звітів про ф актичне використання коштів . У разі відсутності зазначен их документів Замовник має п раво призупинити оплату виро бництва фільму.
Згідно із зазначеним вище р озділом Договору оплата робі т відбувається по періодах в иробництва з попередньою опл атою у розмірі 70% від кошторис ної вартості періоду, а остат очний розрахунок за проведен ня робіт в періоді проводить ся після надання ТОВ «Фест-Зе мля Плюс» акта про закінченн я робіт за період та подання з віту про фактичне використан ня коштів протягом цього пер іоду.
За проведення робіт з розро бки режисерського сценарію т а частково виконані роботи п ідготовчого періоду Замовни ком перераховано Продюсеру - виконавцю у 2007-2009 роках всього 3 317,9 тис.грн.
За умовами договору (додатк ова угода № 3 від 10 грудня 2008 року ) в подальшому оплата робіт зд ійснюється Замовником на під ставі проміжних актів про ча стково виконані роботи підго товчого періоду, остаточний розрахунок проводиться післ я підписання акту про закінч ення підготовчого періоду.
Суд зазначає, що вищезазна чені обставини підтверджуют ься матеріалами справи, визн аються сторонами, тому в суду не виникає сумнівів щодо дос товірності цих обставин та д обровільності їх визнання.
Представник відповідача зазначає, що у 2009 році дія дого вору була призупинена в част ині оплати Замовником зобов' язань в зв'язку з обмеженим фі нансуванням галузі, але у 2010 ро ці зазначений кінопроект вкл ючено до Програми виробництв а та розповсюдження фільмів за державним замовленням на 2010/2011 роки.
Протягом 2010-2011 років від Поз ивача акту про закінчення пі дготовчого періоду не надход ило.
З пояснень представників с торін вбачається, та підтвер джується матеріалами справи , що на підставі направлення в ід 22 листопада 2010 року № 2630 голов ним контролером ревізором Го ловного контрольно-ревізійн ого управління України Арм ашовим В.М. проведено зустр ічну звірку у Товаристві з об меженою відповідальністю «Ф ест-Земля Плюс» з метою докум ентального підтвердження ви ду, обсягу і якості операцій т а розрахунків, що здійснювал ись з Державною службою к інематографії за період з 01 сі чня 2007 року по 01 жовтня 2010 року.
В ході перевірки Головним контрольно-ревізійним управ лінням України виявлене б езпідставне включення То вариством з обмеженою відпов ідальністю «Фест-Земля Плюс» до проміжного акту та звіт у про використання коштів за мовника витрат на загальну с уму 1283,3 тис, грн. набуті Това риством з обмеженою відповід альністю «Фест-Земля Плюс» без достатньої правової під стави, у зв'язку з наданням нен алежних та допустимих підтве рджуючих документів щодо їх використання, про що Голов ним контроль-ревізійним упра вління України складено дові дку від 26 листопада 2010 року № 04-20/2 32 зустрічної звірки Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Фест-Земля Плюс» з метою документального підтвердже ння виду, обсягу і якості опер ацій та розрахунків, що здійс нювались з Державною слу жбою кінематографії за періо д з період з 01 січня 2007 року по 01 ж овтня 2010 року.
Відповідно до Закону Украї ни «Про державну контрольно- ревізійну службу в Україні»Г оловне контрольно-ревізійне управління України направил о лист-вимогу від 12 сі чня 2011 року № 04-14/70 до Державною службою кінематографії ст осовно усунення виявлених по рушень, копія якої міститься в матеріалах справи.
Крім цього, у грудні 2011 року Державною фінансовою інсп екцією України зустрічна зві рка у Товаристві з обмеженою відповідальністю «Фест-Земл я Плюс» з метою документальн ого підтвердження виду, обся гу і якості операцій та розра хунків, що здійснювались з Державною службою кінемат ографії за період з 01 січня 2008 р оку по 01 жовтня 2011 року, з а результати якої складено Д овідку від 09 грудня 2011 року № 04-20/100 в якій зазначено , що кошти, що надійшли від Дер жавної служби кінематографі ї Товариству з обмеженою від повідальністю «Фест-Земля Пл юс» станом на 01 жовтня 2010 року у сумі 3 317 900,0 грн., у повному обсязі обліков уються по бухгалтерському об ліку Товариства на рахунку 55 « Інші довгострокові зобов' я зання».
Представники позивача у с удовому засіданні зазначили , що зустрічною перевіркою Державною службою кінемат ографії за період з 01 січня 2008 р оку по 01 жовтня 2011 року не виявл ено жодних порушень з боку Товариства з обмеженою відп овідальністю «Фест-Земля Плю с», що на їх думку посилання на порушення Товариством з обм еженою відповідальністю «Фе ст-Земля Плюс» умов використ ання бюджетних коштів є необ ґрунтованим.
Не погоджуючись із твердж ення представників позивача , представник Державної служ би кінематографії зазначив, що незважаючи на неодноразов і звернення Державною с лужбою кінематографії, ви мога КРУ не виконана, кошти в б юджет не повернені, що унемож ливлює подальшу роботу у від повідності до чинного законо давства.
У судовому засіданн і встановлено, Державною служби кінематографії напр авлено на адресу позивача за пит, у відповідь на яке з Това риством обмеженою відповіда льністю «Фест-Земля Плюс»над ало пакет документів, серед я ких зокрема копії: акту прийо му-передачі на збереження ві дзнятого матеріалу зазначен ого -фільму від 27 грудня 2008 року загальним хронометражем 21 хв . ТОВ «Універсал Фільм Сервіс »; актів виконаних робіт (посл уг) з фізичними особами, які бр али участь у виробництві філ ьму «Лицарі дикого поля». Акт и укладені на загальну суму 1 3 73 680 грн. в проміжок часу з 16 груд ня 2008 року по 28 грудня 2008 року.
Представником відповіда ча зазначено, що вищенаведен і витрати ТОВ «Фест-Земля Плю с» не погодило із замовником , оскільки згідно з орієнтовн им лімітом витрат від 29 жовтня 2007 року, ні в підгот овчому, ні в знімальному пері одах, витрат в такому обсязі з а відповідними статтями витр ат ні за рахунок Державної сл ужби кінематографії, ні за ра хунок ТОВ «Фест-Земля Плюс»н е передбачено.
Враховуючи наведене в суку пності та виходячи із встано влених судом обставин, оціни вши надані представниками ст орін докази в контексті наве дених вище вимог законодавст ва, колегія суддів дійшла нас тупних висновків.
Відповідно до Положення про Державне агентство У країни з питань кіно, затверд жене Указом Президента Украї ни від 06 квітня 2011 року № 404/2011 (далі по тексту - Положення) Держа вне агентство України з пит ань кіно (Держкіно України) є ц ентральним органом виконавч ої влади України, діяльність якого спрямовується і коорд инується Кабінетом Міністрі в України через Міністра кул ьтури України (далі - Міністр).
Пунктами 2-3 Положення встан овлено, що Держкіно України в ходить до системи органів ви конавчої влади та забезпечує реалізацію державної політи ки у сфері кінематографії.
Держкіно України у своїй ді яльності керується Конститу цією та законами України, акт ами Президента України та Ка бінету Міністрів України, на казами Міністерства культур и України (далі - Міністерство ), іншими актами законодавств а України, дорученнями Прези дента України та Міністра, а т акож цим Положенням.
Основними завданнями Держ кіно України є: внесення проп озицій щодо формування держа вної політики у сфері кінема тографії; реалізація державн ої політики у сфері кінемато графії.
Представниками позивача у судовому засіданні наголошу валось на тому, що предметом о скарження в адміністративно му позові є саме протиправні дії Державного агентства У країни з питань кіно, що на ї х думку призвела до відверто ї адресної фінансової бездія льності та припинення фінанс ування виробництва фільму «Л ицарі дикого поля».
Вирішуючи спір по су ті колегія суддів виходить з і змісту статті 19 Конституції України, якою встановлено, що органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня, їх посадові особи зобов'яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України та зазн ачає наступне.
Представник відповідача зазначає, що листом Державно ї служби кінематографії від 29 квітня 2011 року № 316/9/26-11 позивача повідомлено, що постановою к олегії Міністерства культур и і туризму України від 24 люто го 2011 року № 2/3 прийняте рішення щодо необхідності залучення членів Експертної комісії д о художньо-творчого оцінюван ня результатів робіт творчих груп та актуальності темати ки фільмів відпускною вартіс тю понад 7,0 млн. грн. про що було повідомлено Товариству обме женою відповідальністю «Фес т-Земля Плюс».
Також зазначено, що в ідповідно до Витягу з Про токолу представлений відзня тий матеріал фільму «Лицар д икого поля»не має належної х удожньої якості, оскільки ек спертна комісія одноголосно рекомендувала переформатув ати ігровий повнометражний к інопроект «Лицар дикого поля »на телевізійний, або докуме нтальній з використанням від знятого постановочного мате ріалу.
Судом встановлено, що підс тавою для припинення фінансу вання виробництва фільму «Ли царі дикого поля»відповідач визначає вимогу від 12 січн я 2011 року № 04-14/70 Головного контро льно-ревізійного управління України, яку направлено до Державної служби кінематог рафії стосовно усунення в иявлених порушень, копія яко ї міститься в матеріалах спр ави, яка на даний час не викона на, не оскаржена та не скасова на.
Посилання представника по зивача на результати проведе ної у грудні 2011 року Державн ою фінансовою інспекцією У країни зустрічної звірки Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Фест-Земля Плюс»з метою документального підтв ердження виду, обсягу і якост і операцій та розрахунків, що здійснювались з Державною службою кінематографії за період з 01 січня 2008 року по 01 жов тня 2011 року про відсутність де біторської або кредиторсько ї заборгованості у Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Фест-Земля Плюс», суд не бе ре до увагу, оскільки даний фа кт не вказує на нечинність ви моги Головного контрольно-ре візійного управління Україн и від 12 січня 2011 року № 04-14/70, з огля ду на відсутність доказів в м атеріалах справи на підтверд ження оскарження зазначеної вимоги в судовому або адміні стративному порядку.
Відповідно до пункту 5 Положення Держкіно України з метою організації своєї дія льності: забезпечує в межа х повноважень здійснення зах одів щодо запобігання корупц ії і контроль за їх реалізаці єю в апараті Держкіно Україн и, на підприємствах, в установ ах та організаціях, що належа ть до сфери його управління; здійснює в установленому по рядку добір кадрів в апарат Д ержкіно України та на керівн і посади на підприємствах, в у становах та організаціях, що належать до сфери його управ ління, формує в установленом у порядку кадровий резерв на відповідні посади, організо вує роботу з підготовки, пере підготовки і підвищення квал іфікації державних службовц ів, працівників апарату та йо го підрозділів; організовує планово-фінансову роботу в а параті Держкіно України, на п ідприємствах, в установах, ор ганізаціях, що належать до сф ери його управління, здійсню є контроль за використанням фінансових і матеріальних ре сурсів, забезпечує організац ію та вдосконалення бухгалте рського обліку в установлено му законодавством порядку; забезпечує ефективне, резул ьтативне і цільове використа ння бюджетних коштів; здій снює у межах повноважень раз ом з відповідними центральни ми органами виконавчої влади контроль за використанням д ержавних коштів, передбачени х для реалізації проектів, ви конання програм, у тому числі міжнародних; організовує ве дення діловодства та архіву відповідно до встановлених п равил; забезпечує у межах пов новажень реалізацію державн ої політики стосовно державн ої таємниці, контроль за її зб ереженням в апараті Держкіно України; забезпечує у межах с воїх повноважень виконання з авдань мобілізаційної підго товки та мобілізаційної гото вності держави.
З аналізу вищезазначеного вбачається, що Державне а гентство України з питань кі но - як центральний орган ви конавчої лади, в цілях здійсн ення заходів щодо запобіганн я корупції і контроль за їх ре алізацією в апараті Держкіно України, на підприємствах, в у становах та організаціях, що належать до сфери його управ ління та забезпечення ефекти вного, результативного і ціл ьового використання бюджетн их коштів припинило фінансув ання до усунення вищезазначе них обставин, що на думку суду не суперечить вимогам чинно го законодавства, з огляду на що позовна вимога щодо визна ння незаконним та протиправн им рішення про припинення фі нансування відповідачем про цесу створення кінофільму «Л ицар Дикого поля» та кваліфі кувати попередні дії відпові дача як адресну бездіяльніст ь та як такі, що протиправно та докорінно суперечать вищена веденому чинному законодавс тву України та зобов' язання відповідача на підставі ріш ення суду негайно поновити п ерерване фінансування держа вного замовлення на створенн я кінофільму «Лицар Дикого п оля»не підлягає задоволенню .
Щодо позовної вимоги про зо бов' язання керівництва Мін істерства культури України п ровести службове розслідува ння щодо визнання дій Держав ного агентства України з пит ань кіно (колишньої Державно ї служби кінематографії) як н екомпетентних, упереджених, незаконних, що носять ознаки службової недбалості та ста влення до позивача за принци пом «залишковості»колегія с уддів зазначає наступне.
Згідно зі статтею 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України завданням адміні стративного судочинства є захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до пункту 1 части ни 1 статті 3 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и справа адміністративної юр исдикції (далі - адміністрати вна справа) - переданий на вирі шення адміністративного суд у публічно-правовий спір, у як ому хоча б однією зі сторін є о рган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, ї хня посадова чи службова осо ба або інший суб'єкт, який здій снює владні управлінські фун кції на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень.
Із системного аналізу с татті 6 Кодексу адміністрати вного судочинства України вб ачається, що право на судовий захист має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надан о судовий захист, суд повинен встановити, що особа дійсно м ає право, свободу чи інтерес, п ро захист яких вона просить і це право, свобода чи інтерес п орушені відповідачем.
Водночас, згідно ста тті 104 Кодексу адміністративн ого судочинства України до а дміністративного суду має пр аво звернутися з адміністрат ивним позовом особа, яка вваж ає, що порушено її права, свобо ди чи інтереси у сфері публіч но-правових відносин.
Тобто, позивачем не надано належних обґрунтувань наявн ості порушення його прав чи і нтересів у сфері публічно-пр авових відносин, доказів на п ідтвердження його звернення до відповідача із аналогічн ими вимогами та отримання ві дмови у проведенні службовог о розслідування, що на думку к олегії суддів є підставою дл я відмови у задоволенні позо вних вимог в цій частині.
Також суд зазначає, що позов ні вимоги щодо зобов' язати відповідача надати позивачу план надання поновленого бю джетного фінансування у відп овідному календарному вигля ді та зобов' язати опублікув ати у газеті «Літературна Ук раїна»публічне вибачення пе ред ОСОБА_3 є передчасним, з огляду на те, що не підлягаю ть задоволенню попередні вим огу позову.
Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою статті 69 Кодексу адміністрат ивного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до частини дру гої статті 71 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.
Оцінивши докази, які є у сп раві, за своїм внутрішнім пер еконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об' єктивному дослідженні, та вр аховуючи всі наведені обстав ини, Окружний адміністративн ий суд міста Києва вважає, що в ідповідачем доведено правоі мрнсть дій та оскаржуваного рішення та спростовано позов ні вимоги, а тому, з урахування м вимог встановлених частино ю другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, виходячи з аналізу положень чинного законодавства та док азів, наявних у матеріалах сп рави, адміністративний позов Товариства з обмеженою відп овідальністю «Фест-Земля Плю с»не підлягає задоволенню.
Враховуючи викла дене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адмін істративного позову Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Фест-Земля Плюс» відмо вити в повному обсязі.
Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Головуючий суддя Шарпакова В.В.
Судді: Келеберда В.І.
Качур І.А.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2012 |
Оприлюднено | 03.04.2012 |
Номер документу | 22255892 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шарпакова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні