Постанова
від 22.02.2012 по справі 2а-7812/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Солоніченко О.В.

Суддя-доповідач - Гаврищ ук Т.Г.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2012 року справ а №2а-7812/11/1270

приміщення суду за адресою : 83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецьког о апеляційного адміністрати вного суду у складі:

головуючого судді: Гаврищу к Т.Г.

суддів: Білак С .В.

Сухар ька М.Г.

при секретарі судового зас ідання Костроміної Г.С.

за участю представників:

від позивача: Гасанова За ура Відаді-Огли,

від відповідача: не з' явив ся.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Алчевської об' єдна ної державної податкової інс пекції в Луганській області на постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 21 грудня 2011р. по справі № 2 а-7812/11/1270 (головуючий І інстанції Солоніченко О.В.) за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Енергогазкомпл ект» до Алчевської об' єднан ої державної податкової інсп екції в Луганській області п ро визнання дій протиправним и,-

ВСТАНОВИЛА:

Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду від 21 грудня 2011р. по справі № 2а-7812/11/1270 задоволено позов Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Енергогазкомплект» до Алчевської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії в Луганській області, внас лідок чого визнано протиправ ними дії щодо проведення 28-29 бе резня 2011р. документальної поз апланової невиїзної перевір ки Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Енергогазк омплект» з питань правомірно сті формування податкового к редиту та податкового зобв' язання з податку на додану ва ртість за січень 2011р., за резуль татами якої складено акт №513/231/ 33077651 від 29.03.2011р.

В апеляційній скарзі та під час апеляційного розгляду А лчевська об' єднана державн а податкова інспекція в Луга нській області просить скасу вати постанову суду першої і нстанції та ухвалити нове рі шення, яким відмовити позива чу у задоволенні позову.

Позивач у письмових запере ченнях та під час апеляційно го розгляду справи проти дов одів апеляційної скарги запе речував, вважає, що постанова суду є законною та обґрунтов аною, ухвалена судом відпові дно до норм матеріального та процесуального права на під ставі повного і всебічного з ' ясування обставин в адміні стративній справі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п ояснення позивача, перевірив ши матеріали справи і обгово ривши доводи апеляційної ска рги, заперечення на скаргу, вс тановила наступне.

Судом першої інстанц ії та під час апеляційного пр овадження встановлено, що ві дповідачем у період з 28.03.2011 по 29.0 3.2011 проведено документальну п озапланову невиїзну перевір ку Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Енергогазк омплект» з питань правомірно сті нарахування податкових з обов' язань та податкового к редиту по податковій деклара ції з податку на додану варті сть за січень 2010 року, за резуль татами якої складено акт від 29.03.2011 № 513/231/33077651.

Зазначену перевірку проведено на підставі наказ у Алчевської об' єднаної дер жавної податкової інспекції в Луганській області № 229 від 28 .03.2011р..

Постановою Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 08.08.2011 у справі №2а-58 71/11/1270, яка набрала чинності від повідно до ухвали Донецького апеляційного адміністратив ного суду від 03.11.2011, позовні вим оги Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Енергогаз комплект» до Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції у Луганській обл асті задоволено частково, вн аслідок чого визнано протип равним наказ Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті №229 від 28.03.2011 року «Про прове дення документальної позапл анової невиїзної перевірки Т ОВ «Енергогазкомлект» з пит ань правомірності формуванн я податкового кредиту та под аткових зобов' язань з подат ку на додану вартість за січе нь 2011 року». .

Статтею 2 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” встановле но, що завданням органів держ авної податкової служби є, у т ому числі, здійснення контро лю за додержанням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), а також неподатко вих доходів, установлених за конодавством.

Згідно п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право проводити перевірки платників под атків (крім Національного б анку України) в порядку, встан овленому цим Кодексом.

Відповідно до п. 79.2 п.79 ст.79 Податкового кодексу Укра їни документальна позаплано ва невиїзна перевірка пров одиться посадовими особами о ргану державної податкової с лужби виключно на підставі р ішення керівника органу держ авної податкової служби, офо рмленого наказом, та за умови надіслання платнику податкі в рекомендованим листом із п овідомленням про вручення аб о вручення йому чи його уповн оваженому представнику під р озписку копії наказу про про ведення документальної поза планової невиїзної перевірк и та письмового повідомлення про дату початку та місце про ведення такої перевірки.

З матеріалів справи в бачається, що наказ на провед ення перевірки №229 від 28.03.2011 року та відповідне повідомлення №10244\231 про проведення перевірк и були направлені позивачеві рекомендованою поштою 28.03.2011р. Н а дату проведення перевірки наказ №229 від 28.03.2011 року був чинни м.

У п.86.1 ст.86 Податкового кодексу України встановлено , що результати перевірок (кр ім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими осо бами органу державної податк ової служби та платниками по датків або їх законними пред ставниками (у разі наявності ). У разі встановлення під час перевірки порушень складаєт ься акт. Якщо такі порушення в ідсутні, складається довідка .

Порядок оформлення р езультатів перевірок платни ків податків органами ДПС вр егульовано Порядком оформле ння результатів документаль них перевірок з питань дотри мання податкового, валютного та іншого законодавства зат вердженим Наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни 22.12.2010р. № 984, зареєстр. в Міні стерстві юстиції України 12.01.201 1 за № 34/18772.

Відповідно до абзацу 1 пункт у 3 розділу 1 цього Порядку акт це - службовий документ, яки й підтверджує факт провед ення документальної переві рки фінансово-господарсько ї діяльності платника подат ків і є носієм доказової інф ормації про виявлені порушен ня вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства, контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби.

За приписами п.86.7 ст.86 ц ього Кодексу у разі незгоди п латника податків або його законних представників з вис новками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мают ь право подати свої заперече ння протягом п'яти робочих дн ів з дня отримання акта (довід ки). Такі заперечення розгляд аються органом державної под аткової служби протягом п'ят и робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завер шення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясу вання обставин, що не були дос ліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та п латнику податків надсилаєть ся відповідь у порядку, визна ченому статтею 58 цього Кодекс у для надсилання (вручення) по даткових повідомлень-рішень .

Отже, акт перевірки, це лише службовий документ, компете нтна обґрунтована думка (поз иція) ревізора щодо результа тів перевірки, яка викладена ним для використання уповно важеною службовою особою при прийнятті конкретного управ лінського рішення.

Дії податкового органу зі с кладання акту перевірки є сп особом реалізації наданих су б'єкту владних повноважень к омпетенції. Самі по собі дії з і складання акту не тягнуть д ля особи будь-яких правових н аслідків.

Згідно з пунктом 1 ч астини першої ст. 17 КАС Укр аїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів чи правових актів інд ивідуальної дії), дій чи безді яльності.

За змістом цієї нор ми предмет оскарження повине н мати юридичне значення, тоб то впливати на коло прав, своб од, законних інтересів чи обо в'язків, встановлені законом умови їх реалізації.

Закріплення частиною 2 ст. 2 К АС України положення про мож ливість оскарження до адміні стративних судів будь-яких р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень , на думку колегії суддів, не о значає спростування висновк у про юридичне значення ріше ння, дії чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень як предмета судового оскарженн я, так само як не означає і нів елювання способу захисту пор ушеного права, свобод чи зако нних інтересів.

Колегія суддів вважає, що ді ї по проведенню перевірки є л ише засобом фіксування поруш ення та документування дій к онтролюючого органу та не є а ктом індивідуальної дії у ро зумінні частини першої статт і 17 КАС, а тому не можуть бути пр едметом оскарження в суді. Пр едметом оскарження в адмініс тративному суді є юридичні н аслідки (застосовані наслідк и), що безпосередньо випливаю ть з результатів перевірки.

В матеріалах справи н е має жодного доказу на підтв ердження застосованих до поз ивача наслідків у зв' язку і з проведенням відповідачем п еревірки, за результатами як ої складено акт від 29.03.2011р. № 513/231/3 3077651. За таких обставин, колегія суддів вважає, що судом першо ї інстанції безпідставно бул о задоволено позов.

На підставі вищенаве деного, колегія суддів вважа є, що судом першої інстанції п останова прийнята з порушенн ям норм матеріального права, що є підставою для скасуванн я постанови та прийняття нов ої постанови про відмову у за доволенні позову.

Керуючись статтями 24, 160, 167 , 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу А лчевської об' єднаної держа вної податкової інспекції в Луганській області на постан ову Луганського окружного ад міністративного суду від 21 гр удня 2011р. по справі № 2а-7812/11/1270- за довольнити.

Постанову Лугансько го окружного адміністративн ого суду від 21 грудня 2011р. по спр аві № 2а-7812/11/1270- скасувати.

Відмовити у задоволе нні позову Товариства з обме женою відповідальністю «Ене ргогазкомплект» до Алчевськ ої об' єднаної державної под аткової інспекції в Луганськ ій області про визнання прот иправними дії щодо проведенн я 28-29 березня 2011р. документально ї позапланової невиїзної пер евірки Товариства з обмежено ю відповідальністю «Енергог азкомплект» з питань правомі рності формування податково го кредиту та податкового зо бв' язання з податку на дода ну вартість за січень 2011р., за р езультатами якої складено ак т №513/231/33077651 від 29.03.2011р.

Судові витрати по спр аві у вигляді сплати судовог о збору покласти на позивача .

Вступна та резолютив на частини постанови прийнят і у нарадчій кімнаті та прого лошені у судовому засіданні 22 лютого 2012 року. Постанова у по вному обсязі буде складена 27 лютого 2012 року.

Постанова суду апеляційно ї інстанції за наслідками пе регляду набирає законної сил и з моменту проголошення та м оже бути оскаржена до Вищого адміністративного суду Укра їни протягом двадцяти днів п ісля набрання законної сили судовим рішенням суду апеляц ійної інстанції, а в разі скла дення в повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: С.В. Білак

М.Г. Сухарьок

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2012
Оприлюднено04.04.2012
Номер документу22275983
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7812/11/1270

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 27.01.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 22.02.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Т.Г.

Постанова від 21.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Солоніченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні