Справа № 2а/1570/7873/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2012 року
о 10год.35хв. м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Щербан В.О.
За участю представників сторін:
Від позивача: представник Приватного підприємства «Транском»ОСОБА_1 –за довіреністю від 05.10.2011р. №05-10/1-11.
Від відповідача: представник Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби ОСОБА_2 –за довіреністю від 07.09.2011р. №34925/10-010.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Транском»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301 щодо визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661 211,00грн., з яких 661210,00грн. – основний платіж, 1,00грн. –штрафні (фінансові) санкції,–
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Транском»звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси від 26.09.2011р. №0004922301 щодо визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661211,00грн., з яких 661210,00грн. –основний платіж, 1,00грн. –штрафні (фінансові) санкції.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на відсутність будь-яких порушень з боку Приватного підприємства «Транском» положень чинного податкового законодавства, оскільки висновки податкового органу стосовно заниження ПП «Транском» податку на додану вартість за червень 2011р. на суму 661210,00грн., є безпідставними, не відповідають дійсності, та суперечать приписам чинного податкового законодавства. Також, позивач наголошує, що ПП «Транском»до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси був наданий Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний (податковий) період -червень 2006р. та Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкової декларації з ПДВ), в яких позивачем було уточнено контрагента (постачальника), та зазначено - 372238815531 (ПП «Трейд Фудс»), замість 331376315536 (ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна»). До того ж, лист податкового органу (від 26.08.2011р. вихід.№32986/15-212), яким ПП «Транском»було відмовлено у прийнятті вказаного податкової декларації з ПДВ, був надісланий на адресу у позивача з порушенням законодавчо визначених термінів, передбачених приписами п.п.49.11.1 п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України. Крім того, договірні правовідносини, які існували між ПП «Транском»та ПП «Трейд Фудс», у повному обсязі підтверджені відповідними первинними документами, складеними з урахуванням вимог чинного законодавства.
Відповідач - Державна податкова інспекція у Малиновському районі м.Одеси, з позовними вимогами не згодна та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов (вихід.№46691/10-019 від 19.11.2011р.), наголошуючи, зокрема, на правомірності винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301, оскільки Приватним підприємством «Транском»в порушення вимог п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України, завищено суму податкового кредиту за червень 2011р. на суму 661210,00грн., що у свою чергу призвело до заниження податку на додану вартість за спірний перод на суму 661210,00грн. Крім того, правочини укладені між, між позивачем та ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна», відповідно до ч.ч.1,5 ст.203, п.п.1,2 ст.215, ст.228 Цивільного Кодексу України, мають ознаки нікчемності, оскільки у контрагента ПП «Транском» відсутні необхідні умови для ведення господарської діяльності, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, тощо.
У судовому засіданні 22.03.2012р. відповідно до приписів ст.52 КАС України здійснено заміну неналежного відповідача ДПІ у Малиновському районі м.Одеси належним –Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби, оскільки внаслідок проведення відповідної реорганізації, створено Державну податкову інспекцію у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, у період з 08.09.2011р. по 09.09.2011р. на підставі наказу ДПІ у Малиновському районі м.Одеси №1448 від 07.09.2011р. та направлення від 07.09.2011р. №1412, наданого ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, старшим державним податковим інспектором відділу податкового контролю та аналітичної роботи управління податкового контролю юридичних осіб ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, радником податкової служби ІІІ-го рангу ОСОБА_3, проведена виїзна позапланова документальна перевірка ТОВ «Транском»з питань дотримання податкового законодавства при здійснені взаємовідносин між ПП «Транском»та ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна»за червень 2011р.
За наслідками вказаної перевірки ДПІ у Малиновському районі м.Одеси складений акт №248/23-213-31648258/3380 від 12.09.2011р. «Про результати перевірки з питань дотримання податкового законодавства при здійсненні взаємовідносин між ПП «Транском»та ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна»за червень 2011р.», у висновках якого наголошено на тому, що Підприємством в порушення п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України завищено суму податкового кредиту за червень 2011р. на суму 661210,00грн., що в свою чергу призвело до заниження ПДВ на суму 661210,00грн.
На підставі складеного акта перевірки №248/23-213-31648258/3380 від 12.09.2011р. ДПІ у Малиновському районі м.Одеси 26.09.2011р. винесено податкове повідомлення-рішення №0004922301 щодо визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661211,00грн., з яких 661210,00грн. –основний платіж, 1,00грн. –штрафні (фінансові) санкції.
Не погоджуючись з означеним податковим повідомленням-рішенням ДПІ у Малиновському районі м.Одеси №0004922301 від 26.09.2011р., позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою про визнання його протиправним та скасування.
Так, на думку суду, оскаржуване позивачем податкове повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301 щодо визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661211,00грн., винесено податковим органом неправомірно, безпідставно та в порушення положень чинного податкового законодавства України, з урахуванням наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до пп.16.1.2., пп.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п.49.2. ст.49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Відповідно до п.48.1. ст.48 Податкового кодексу України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Згідно з п.46.5. ст.46 Податкового кодексу України форма податкової декларації встановлюється центральним органом державної податкової служби за погодженням з Міністерством фінансів України.
Подання податкової декларації з податку на додану вартість передбачено пунктом 46.1. статті 46 та статтею 203 Податкового кодексу України, відповідно до положень якого податкова декларація з податку на додану вартість подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Форма податкової декларації з податку на додану вартість затверджена наказом Державної податкової адміністрації України «Про затвердження форм та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість»від №41 25.01.2011р.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість декларація подається платником у визначений у пункті 5 розділу II цього Порядку строк до підрозділу органу державної податкової служби, яким здійснюється приймання податкової звітності, за формою, встановленою на дату подання.
Так, судом встановлено, що 21.07.2011р. ПП «Транском»було складено та подано до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, під реєстраційним №9005170722, податкову декларацію з податку на додану вартість за звітний (податковий) період червень 2006р. та Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкової декларації з ПДВ), реєстраційний №9005170767, в яких позивачем самостійно було визначено суму ПДВ у загальному розмірі 796505,00грн., у тому числі по постачальнику за індивідуальним податковим номером 331376315536 (ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна») –у сумі 661210,00грн. Подання означеної звітності, у тому числі, підтверджується наданою позивачем та наявною у матеріалах справи квитанцією №2 від 27.07.2011р.
Відповідно до п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Так, з урахуванням наведених приписів закону, та у зв'язку із самостійним виявленням помилок, у поданій 21.07.2011р. до контролюючого органу податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період червень 2006р., ПП «Транском»18.08.2011р. було складено та подано до ДПІ у Малиновському районі м.Одеси, під реєстраційним №9006863368, Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний (податковий) період червень 2006р. та Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкової декларації з ПДВ), реєстраційний №9006863433, в яких позивачем уточнено контрагента (постачальника), та зазначено, зокрема, 372238815531 (ПП «Трейд Фудс»), замість - 331376315536 (ТОВ «Оксбрідж Лоджистік Україна»). При цьому, подання означених уточнень, серед іншого, підтверджується наданими позивачем та наявними у матеріалах справи квитанціями №2 від 18.08.2011р., з яких, зокрема, вбачається, що означений Уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний (податковий) період червень 2006р., податковим органом був отриманий 18.08.2011року о 12год.36хв.
Між тим, судом з'ясовано, що лист №32986/15-212 від 26.08.2011року з повідомленням відносно того, що вищевказаний уточнюючий розрахунок з ПДВ за червень 2011р. (вхід.№9006863368) та додаток №5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», заповнено з порушенням вимог пункту 4.6 розділу 4 наказу ДПА України від 31.12.2008р. №827 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо централізованого приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України», п.46.1 ст.46 Податкового кодексу України, а саме: у податковій звітності не зазначено обов'язкових реквізитів, у зв'язку з чим дана податкова звітність вважається не визнаною, був надісланий податковим органом на адресу позивача –ПП «Транском», лише 27.08.2011року, що підтверджується наданими відповідачем та наявними у справі копіями поштової квитанції від 27.08.2011р. №0398 та повідомлення про вручення поштового відправлення №0668610 6.
Разом з тим, відповідно до п.п.49.8., 49.9. ст.49 Податкового кодексу України прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. За умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.
Згідно з п.п.49.11., 49.11.1. п.49.11. ст.49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови. У разі отримання такої декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.
Водночас, як зазначено вище, лист податкового органу від 26.08.2011р. за вихід.№32986/15-212, яким ПП «Транском»було відмовлено у прийнятті уточнюючого розрахунку з ПДВ за червень 2011р., був складений лише 26.08.2011р., та надісланий на адресу позивача 27.08.2011року, тобто після спливу законодавчо визначеного п»ятиденного строку, передбаченого, зокрема, приписами п.п.49.11.1 п.49.11 ст.49 Податкового кодексу України.
Разом з тим, згідно з п.49.9., п.п.49.9.2. ст.49 Податкового кодексу України за умови дотримання вимог встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Відтак, виходячи з наведеного, та з урахуванням положень п.49.9., п.п.49.9.2. ст.49 Податкового кодексу України, надісланий позивачем –ПП «Транском»уточнюючий розрахунок з ПДВ за червень 2011р. (вх.№9006863368) з додатком №5 «Розшифровка податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», вважається прийнятою ДПІ у Малиновському районі м.Одеси.
Крім того, судом встановлено, що протягом спірного періоду контрагентом позивача –ПП «Транском»було, зокрема, Приватне підприємство «Трейд Фудс», що підтверджується наданими позивачем та наявними у справі наступними документами: Договором на перевезення вантажів автомобільним транспортом №57-11 від 01.06.2011р., згідно з п.1.1 якого даний договір регулює взаємовідносини сторін при здійсненні перевезень вантажів на території України. Перевізник (Експедитор) - ПП «Трейд Фудс» бере на себе зобов'язання доставити довірений йому для перевезення вантаж (згідно товарно-транспортної накладної чи іншого документа на вантаж) за маршрутами відповідно до поданих Замовником - ПП «Транском» усних заявок, або переданих телефонограмою, і видати його уповноваженій на одержання вантажу особі, а Замовник зобов'язується сплатити плату за перевезення вантажу.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, ПП «Транском»та ПП «Трейд Фудс»у повному обсязі виконали умови означеного Договору на перевезення вантажів автомобільним транспортом №57-11 від 01.06.2011р., що підтверджується наданими позивачем та наявними у справі відповідними податковими накладними №279 від 01.06.2011р. на загальну суму 207360,00грн. у т.ч. ПДВ 34560,00грн., №398 від 02.06.2011р. на загальну суму 220200,00грн. у т.ч. ПДВ 36700,00грн., №607 від 03.06.2011р. на загальну суму 126000,00грн. у т.ч. ПДВ 21000,00грн., №702 від 06.06.2011р. на загальну суму 164520,00грн. у т.ч. ПДВ 27420,00грн., №845 від 08.06.2011р. на загальну суму 292980,00грн. у т.ч. ПДВ 48830,00грн., №973 від 10.06.2011р. на загальну суму 299100,00грн. у т.ч. ПДВ 49850,00грн., №1062 від 14.06.2011р. на загальну суму 145200,00грн. у т.ч. ПДВ 24200,00грн., №1219 від 16.06.2011р. на загальну суму 295320,00грн. у т.ч. ПДВ 49220,00грн., №1291 від 17.06.2011р. на загальну суму 346440,00грн. у т.ч. ПДВ 57740,00грн., №1356 від 20.06.2011р. на загальну суму 159000,00грн. у т.ч. ПДВ 26500,00грн., №1451 від 21.06.2011р. на загальну суму 183300,00грн. у т.ч. ПДВ 30550,00грн., №1528 від 22.06.2011р. на загальну суму 299220,00грн. у т.ч. ПДВ 49870,00грн., №1651 від 24.06.2011р. на загальну суму 285960,00грн. у т.ч. ПДВ 47660,00грн., №1755 від 27.06.2011р. на загальну суму 256500,00грн. у т.ч. ПДВ 42750,00грн., №1776 від 28.06.2011р. на загальну суму 109200,00грн. у т.ч. ПДВ 18200,00грн., №1800 від 29.06.2011р. на загальну суму 287880,00грн. у т.ч. ПДВ 47980,00грн., №1917 від 30.06.2011р. на загальну суму 189080,00грн. у т.ч. ПДВ 48180,00грн., актами здачі-приймання робіт (надання послуг) №1917 від 30.06.2011р. на загальну суму 289080,00грн. у т.ч. ПДВ 48180,00грн., №1062 від 14.06.2011р. на загальну суму 145200,00грн. у т.ч. ПДВ 24200,00грн., №973 від 10.06.2011р. на загальну суму 299100,00грн. у т.ч. ПДВ 49850,00грн., №845 від 08.06.2011р. на загальну суму 292980,00грн. у т.ч. ПДВ 48829,97грн., №702 від 06.06.2011р. на загальну суму 164520,00грн. у т.ч. ПДВ 27419,95грн., №607 від 03.06.2011р. на загальну суму 126000,00грн. у т.ч. ПДВ 20999,99грн., №398 від 02.06.2011р. на загальну суму 220200,00грн. у т.ч. ПДВ 36699,94грн., №279 від 01.06.2011р. на загальну суму 207360,00грн. у т.ч. ПДВ 34560,01грн., №1219 від 16.06.2011р. на загальну суму 295320,00грн. у т.ч. ПДВ 49220,02грн., №1291 від 17.06.2011р. на загальну суму 346440,00грн. у т.ч. ПДВ 57739,98грн., №1356 від 20.06.2011р. на загальну суму 159000,00грн. у т.ч. ПДВ 26500,01грн., №1451 від 21.06.2011р. на загальну суму 183300,00грн. у т.ч. ПДВ 30550,00грн., №1528 від 22.06.2011р. на загальну суму 299220,00грн. у т.ч. ПДВ 49870,00грн., №1651 від 24.06.2011р. на загальну суму 285960,00грн. у т.ч. ПДВ 47660,04грн., №1755 від 27.06.2011р. на загальну суму 256500,00грн. у т.ч. ПДВ 42750,02грн., №1800 від 29.06.2011р. на загальну суму 287880,00грн. у т.ч. ПДВ 47979,99грн., №1776 від 28.06.2011р. на загальну суму 109200,00грн. у т.ч. ПДВ 18200,00грн.
Згідно зі ст.11 Цивільного Кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини.
Відповідно до ст.202 Цивільного Кодексу України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Статтею 203 Цивільного Кодексу України встановлено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Відповідно до ст. 638 Цивільного Кодексу України договір вважається укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Згідно зі ст.181 ГК України господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Відповідно до ст.207 ЦК України, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами). Правочин, який вчиняє юридична особа, підписується особами, уповноваженими на це її установчими документами, довіреністю, законом або іншими актами цивільного законодавства, та скріплюється печаткою.
Як з'ясовано судом, та вбачається з матеріалів справи, ПП «Транском»та ПП «Трейд Фудс»повністю дотримано вимоги, встановлені ст.203 Цивільного кодексу України та досягнуто згоди з усіх істотних умов вищезазначеного укладеного між господарюючими суб'єктами договору.
Відповідно до ст.204 ЦК України правочин, яким у даному випадку є вище означений договір, є правомірним, якщо його недійсність не встановлена законом, або якщо він не визнаний судом недійсним.
Разом з тим, як вбачається з наявних у справі документів, а саме договору, податкових накладних та актів здачі-приймання робіт (надання послуг), останні містять опис господарських операцій, та підтверджують їх фактичне виконання, тобто за визначенням ст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», є первинними документами, що відповідно спростовує висновок відповідача щодо відсутності фактичного отримання обумовлених договором послуг з перевезення вантажів.
Таким чином, судом з'ясовано, що суми ПДВ за вищевказаними податковими накладними були включені позивачем до складу податкового кредиту за червень 2011р. у загальній сумі 661210,00грн. Отже, включення позивачем суми ПДВ у розмірі 661210,00грн. до складу податкового кредиту перевіряємого періоду в межах вищеозначених фінансово-господарських відносин, зокрема, з ПП «Трейд Фудс», підтверджено позивачем - ПП «Транском» вище переліченими відповідними розрахунковими, платіжними, та іншими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку.
Згідно з 14.1.181. Податкового кодексу України від 02 грудня 2010року №2755-VI податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Пунктом 198.1. статті 198 вказаного Кодексу встановлено, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Пунктом 198.2. статті 198 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше; дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
У даному випадку датою виникнення у ПП «Транском» права на податковий кредит по ПДВ є, зокрема, дати отримання виписаних ПП «Трейд Фудс»позивачу вищеозначених податкових накладних.
Відповідно до п.198.6. ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Таким чином, виходячи із приписів вищевказаної імперативної норми закону, лише відсутність оформленої у законодавчо визначеному порядку податкової накладної позбавляє платника податку права на включення до складу податкового кредиту сплачених (нарахованих) сум податків у звітному періоді у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг), вартість яких відноситься до складу валових витрат.
Водночас, включена позивачем до складу податкового кредиту оскаржувана сума податку на додану вартість підтверджена наявними в матеріалах справи податковими накладними, які були виписані ПП «Трейд Фудс»з дотриманням вимог пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України, відповідно до якого платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відтак, виходячи з вищенаведеного, суд дійшов висновку, що ПП «Транском»мало усі законні підстави для віднесення до складу податкового кредиту спірного періоду сум податку на додану вартість у загальному розмірі 661210,00грн., що підтверджуються наданими позивачем та наявними у матеріалах справи податковими накладними, виписаними позивачу у законодавчо визначеному порядку його контрагентом - ПП «Трейд Фудс».
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у письмових запереченнях на адміністративний позов та викладені усно в ході судового розгляду справи по суті.
До того ж, на виконання приписів ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м.Одеси не надала суду жодних належних доказів в обґрунтування та підтвердження, наведених в акті перевірки висновків щодо порушення позивачем вимог п.198.3 ст.198 Податкового кодексу України в результаті чого ПП «Транском»завищено суму податкового кредиту за червень 2011р. на суму 661210,00грн., що в свою чергу призвело до заниження податку на додану вартість за червень 2011р. на суму 661210,00грн.
Згідно з ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
Відповідно до ст.86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, заперечуючи проти адміністративного позову, відповідач –Державна податкова інспекція у Малиновському районі м.Одеси, не надала суду належних доказів в підтвердження правомірності та ґрунтовності прийняття оскаржуваного позивачем податкового повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301 щодо визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661211,00грн., з яких 661210,00грн. –основний платіж, 1,00грн. –штрафні (фінансові) санкції.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно ч.3 ст. 105 КАС України позивач має право, у тому числі, вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.
Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Приватного підприємства «Транском»правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, відповідають чинному податковому законодавству, отже підлягають задоволенню повністю.
Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Транском»на підставі ч.1 ст.94 КАС України.
Керуючись ч.1 ст.94, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,–
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов Приватного підприємства «Транском»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м.Одеси Одеської області Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301 щодо визначення суми податкового зобов'язання по податку на додану вартість у загальному розмірі 661211,00грн., задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 26.09.2011р. №0004922301.
3. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Транском» (65031, м.Одеса, вул.Терешкової,13, код ЄДРПОУ 31648258) судовий збір у сумі 3(три)грн. 40коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено та підписано суддею 26 березня 2012 року.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2012 |
Оприлюднено | 05.04.2012 |
Номер документу | 22286744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні